Auteur Topic: Stijn is (niet) de mol!  (gelezen 113820 keer)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #340 Gepost op: 6-03-2003, 12:56:24 »
Als mol kon hij wel weten wat de volgende stap in deze proef ging zijn. Misschien was er wel een optie B indien de vrijstelling niet afgekocht werd. Misschien dat er een schone worst voor de andere groep hun neus gehangen zou worden.
Hmmmm, tja, maar dat geloof ik dus niet he. Ik bedoel: ik geloof best dat WV met behulp van de Mol bepaalde dingen probeert te sturen en dat ze in sommige gevallen meerdere scenario's hebben liggen, maar niet dat ze de boel zo manipuleren dat de kandidaten in feite tegen de productie spelen i.p.v. tegen de Mol.
Met andere woorden, ik geloof dus dat ook de helicopter-opdracht vantevoren met de Mol is besproken en dat die dus wist wat er allemaal ging gebeuren. Ook zal er wel met hem/haar gesproken zijn over de positie waarin de Mol moest proberen te geraken (wel/niet in de helicopter). Maar ik geloof dus niet dat als de Mol onverhoopt niet in de gewenste positie zou zijn geraakt, het spel dan zodanig zou worden aangepast door WV dat er sowieso geen geld gewonnen zou kunnen worden. Het spel moet gewonnen kunnen worden, ook al mag de Mol dat erg moeilijk maken.








Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #341 Gepost op: 6-03-2003, 13:04:19 »
Stijn was wel heel rap in die helicopter. Waar kwam hij opeens vandaan?
Ik heb het niet goed op de teller (met de euro's)gelet, maar het leek of hij wel heel lang op de rest moest wachten.
Beetje verdacht...







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline kaketoe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #342 Gepost op: 6-03-2003, 13:32:30 »
Op zich is het naar de helicopter snel lopen natuurlijk onmols. Je zou wel kunnen zeggen een gezamenlijk verzameling en en elkaar aanwijzingen geven waanneer te gaan is misschien een betere techniek. Ook vraag ik me nog steeds af wie het revolver had tijdens die proef. Want als Stijn die had en je bent als eerste bij de chopper dan ben je het nut van deze revolver kwijt, of misschien heeft hij deze wel expres verloren onderweg.
Marc had het geweer en na zijn eliminateie Walter.
Ps. ik zat gisteren en beetje met slaap in mijn ogen te kijken naar aflevering 3. Je ziet een beeld van Stijn met nog 1.35 op de klok dacht ik en dan knip en 1.32 op de klok en Stijn een stuk verder aan de andere kant van de straat. Het kan zijn dat ik de tijd niet goed heb gezien of de afstand niet goed heb ingeschat maar het was al laat. (straks nog maar effe nakijken)







« Laatst bewerkt op: 6-03-2003, 13:44:11 door kaketoe »
at your service

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #343 Gepost op: 6-03-2003, 13:39:55 »
zou wel een aanwijzing kunnen zijn: 3 balletjes=3 medefinalisten voor de mol!!

Ik zat ook al in die richting te denken. Van de andere kandidaten kreeg je bij de intro steeds beelden uit de eerste aflevering aangevuld met beelden uit de laatste die ze hadden meegemaakt. Enkel Stijn heeft dus een fragment wat (waarschijnlijk?)nog niet werd getoond.
Het zou symbolisch kunnen zijn dat hij het lot van de laatste drie in handen heeft, onafhankelijk of die finale met vier nu opgezet spel was of niet. Ofwel symboliseren ze de drie anderen ofwel gewoon de laatste drie indien dit zo zou uitgekomen zijn.








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #344 Gepost op: 6-03-2003, 14:24:59 »
Om snel bij de helocopter te geraken is onmols, maar wat ik mij dan afvraag:
Hoe kwam hij daar zo snel?
Waarom was daar weing van te zien?
En (waarom) waren de anderen zoveel langzamer?

Had hij een revolver? Zou iemand dat even na kunnen kijken?
Of was hij helemaal niet zo snel en zit ik te slapen?










"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #345 Gepost op: 6-03-2003, 15:01:50 »
Hij was snel bij de helicopter, volgens mij omdat hij gewoon in één spurt dwars door het mais ernaartoe is gelopen. De rest liep niet zo snel en wachtte soms ook op elkaar denk ik.
Hij had geen 'wapen'. Marc en Walter hadden het geweer en de revolver.

Overigens is het jongeleren van Stijn niet het enige fragment dat niet getoond is. Ook Sandra en de duiven is niet in de uitzending geweest.








Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Lowprofile

  • Gast
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #346 Gepost op: 6-03-2003, 16:07:24 »
Heel uitgebreide ontleding lowprofile ook mijn complimenten. Er zijn nog wel een paar extra molacties te bedenken en nog een aanwijzing die ik al eerder vermeld heb. In aflevering staat bij Stijn's profile
Student Sinelogie
daarna altijd alleen maar student.
Bovendien lijkt het mij dat Stijn misschien wel gelogen heeft over zijn studie tegen de andere kandidaten (wiskunde associaties) etc. Of de voorstelling als student SINOLOGIE klopt natuurlijk niet. Dan zou er misschien wel een aanwijzing met china in de afleveringen verstopt moeten zitten, maar de toevoeging van Sinelogie in alleen de eerste aflev. is al een aanwijzing op zich naturlijk.
Er zitten diverse verwijzingen naar China in het spel en dan voornamelijk in de vragen en antwoorden die de kandi's krijgen:
- Shadia: 5 landen die grenzen aan China
- linksrijden (4° afl. - Porto Flavio) de eerste sporen daarvan dateren van de chinese geschiedenis, ver voor de romeinen er mee aan kwamen zetten.
Het komt nog ergens voor, maat dat ben ik even vergeten.








Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #347 Gepost op: 6-03-2003, 19:41:57 »
Vergeet de honden en katten niet..
Een smakelijke delicatesse in zuidelijk China.

(Ze rijden nu overigens wel rechts in China)









"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #348 Gepost op: 6-03-2003, 22:02:42 »
** Voor de wijn heb ik nog geen link naar Stijn.

Is het niet toevallig Chinese wijn?
 ;)








Offline petine

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #349 Gepost op: 6-03-2003, 22:50:10 »
Wat mij misschien ontgaan is:

In de intro zie je Stijn reeds van in de eerste aflevering met drie balletjes goochelen.
In welke aflevering is dit effectief in beeld gekomen?

De enige scene dat ik me kan herinneren met balletjes is in afl. 1, dat Christophe met ballen speelt (om de tijd te doden of zo) als hij samen met Inge en Stijn van een afstand toekijkt hoe Marc, Corrie en Sandra over de wand klimmen. Stijn kan hier ook "gebald" hebben, zonder dat dit daadwerkelijk is uitgezonden. Niet echt een scene bij een opdracht dus, maar ik kan me vergissen.
Wat ik niet (meer) zeker weet is het stukje van Sandra op het San Marco Plein, dat die duif vlak langs haar vloog, of dat ook in de uitzending zat.








cicero: Zoek naar de waarheid, ook wanneer deze niet gevonden kan worden

Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #350 Gepost op: 6-03-2003, 22:57:07 »
Dat stukje van Sandra zat niet letterlijk zo in de uitzending, maar dat geldt bijvoorbeeld ook voor het beeldje van Marc voor die rode deuren op het plein in Mel...

Sommige beelden wijken heel erg af van de aflevering en sommigen maar een klein beetje... zoals bijv. Stijn met walkie talkie en Marc met pijl en boog: die beeldjes zijn ook net even anders dan in de uitzending zelf.








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #351 Gepost op: 6-03-2003, 23:02:48 »
De enige scene dat ik me kan herinneren met balletjes is in afl. 1, dat Christophe met ballen speelt (om de tijd te doden of zo) als hij samen met Inge en Stijn van een afstand toekijkt hoe Marc, Corrie en Sandra over de wand klimmen. Stijn kan hier ook "gebald" hebben, zonder dat dit daadwerkelijk is uitgezonden. Niet echt een scene bij een opdracht dus, maar ik kan me vergissen.

Christophe hebben we idd op de achtergrond zien jongleren terwijl Sandra, Marc en Corry met de klimmuur bezig waren. Volgens mij is dat fragment van Stijn iig niet op 't zelfde moment gefilmd, want bij Stijn zien we 'n aantal panden op de achtergrond als ik me niet vergis. Dat was dus waarschijnlijk nog in Venetie, terwijl Christophe op 'n grasveld op 't schietterrein stond.








Offline petine

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #352 Gepost op: 6-03-2003, 23:10:50 »
In de Nl-se mol serie 2 hadden ze van de intro-filmpjes van de mol iedere keer een ander fragmentje, die je achter elkaar kon zetten tot een lopend filmpje (de mol afdalend aan een touw onder een rots). Een zeer subtiele hint.
Ik ga er van uit dat ze geen hints-naar-de-mol 2 keer gebruiken, dus ik zoek zelf geen hints meer in de voorfilmpjes.
Om woorden van Stijn te gebruiken: "het is niet te doen" om alles te onthouden en als hint te zien.
Maar voorlopig zie ik de hints naar Stijn nog overduidelijk (en zeer goed bevestigd en omschreven door Lowprofile (waarvoor ook van mij complimenten)  ;)







cicero: Zoek naar de waarheid, ook wanneer deze niet gevonden kan worden

malle pietje

  • Gast
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #353 Gepost op: 6-03-2003, 23:34:37 »
@Petine:

ik had mij graag in je troostende armen gestort maar wat is gebleken de mol speelt nog in aflevering 8  ;D








Offline petine

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #354 Gepost op: 6-03-2003, 23:46:24 »
@Petine:

ik had mij graag in je troostende armen gestort maar wat is gebleken de mol speelt nog in aflevering 8  ;D

Ik moest direct aan deze afspraak denken toen Marc de vrijstelling kreeg. Echt waar, ik heb het uitgeschreeuwd van verbijstering, dat Marc zomaar in de finale zou komen  :o :o :o

Dat ik daarna in jouw armen zou komen uithuilen, dat was de schok meteen erna  :'(

Maar gelukkig heeft Stijn de touwtjes nog strak in handen  ;D ;D ;D







cicero: Zoek naar de waarheid, ook wanneer deze niet gevonden kan worden

malle pietje

  • Gast
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #355 Gepost op: 7-03-2003, 00:32:45 »
Dat ik daarna in jouw armen zou komen uithuilen, dat was de schok meteen erna  :'(


 ??? er heeft nog nooit een dame geklaagd om te mogen uithuilen in de armen van zo'n knappe hollandse bink  ;)

en stijn heeft idd de touwtjes nog strak in handen... ongeveer een kwartier nog in aflevering 8  ;D

greetz MP








Lowprofile

  • Gast
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #356 Gepost op: 7-03-2003, 10:40:26 »
Stijn is eerste of laatste in de 2 eerste afleveringen:
- is de laatste bol die in het eerste spel verschijnt;
- komt als laatste binnen bij de groep aan het einde van het eerste spel;
- krijgt als eerste zijn koker;
- 2de spel: gaat als eerste naar Michiel
- 2de spel: doet als eerste zijn opdracht.

2de aflevering:
- wordt als eerste gewekt
- superkandidaat: wordt als laatste getoond
- is als eerste bij de helikopter.

In de eerste aflevering: als Michiel het over de mol heeft in Stijn vaak in beeld (niet altijd, maar meer als de anderen).








Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #357 Gepost op: 7-03-2003, 14:54:08 »
ik ga toch maar voor stijn, ik heb een poging gedaan om dit topic samen te vatten, met dank aan alle posters :

1.bruine bol = molshoop (afl1)

2. foute bediening schakelaars 1+3="M", essentieel voor het slagen van opdracht (afl.1)

3.rare uitspraken(alle afl.); blij dat ze wegzijn, we kunnen doorgaan met ons werk, met wat we bezig zijn , ik ga goed slapen vannacht, misschien moeten de anderen één of ander nachtspel doen, ik ben te goed voor dit (mol)spel

4.tijdverlies bij ravijnopdracht(hartslag) (afl.1)

5.wordt niet gevonden in venetië (per boot=snel weg) (afl.1)

6.stijn wordt vóór marc voorgesteld, maar komt pas na hem de kamer binnen (afl1)

7.muurschildering uit afl.2, opvallende moedervlek op dezelfde plaats als die van stijn

8.loten met zwarte zak evt. getrukkeerd? tampering with the notes? (afl.3), was eerst ook totaal niet geinteresseerd in de vrijstelling

9.Een briefje op het dashbord en verzoekje vooraf: "Rij voorzichtig, denk aan mij. " Alleen de mol heeft er belang bij dat er in het volgende spel voorzichtig wordt gereden

10.Stijn, de slimme veelwetende student, die steeds weer de verkeerde weg kiest (afl.2)

11. komt afwezig over, leest bv. een strip in politiekantoor (afl.3), hij geeft toe te weten dat het accident opgezet spel was

12. stijn knoeit met z'n spiegeltje en geeft shadia de schuld

13.hij belde met een gewone telefoon naar het thuisfront en niet met een gsm zoals de andere kandis

14.de stemronde afl.4, we krijgen een aantal vragen in beeld bv. "in welke auto zat de mol?" en "als hoeveelste tikte de mol een antwoord in?". bij de keuzemogelijkheden die in beeld komen verwijst niets naar stijn, misleiding?

15.de confrontatie met michiel, 'wil de mol naar voren treden' (niemand trad voorwaarts, hij stond er dan ook niet bij)

16.is stijn de persoon die de batterijklem loskoppelde en zo de bal doet vallen? hij had de opportuniteit

17.als hij nadat hij uit de cel komt de resultaten van de raadsels aan de politieagent overbrengt reageert hij meteen in vloeiend italiaans "het spijt me", later in de serie is z'n kennis van het italiaans plots heel wat minder , zie ook tip 29

18.stijn opent z'n koker

19. postcoderaadsels kiest hij er niet meteen uit, wat kans op mislukken vergroot en vergeet mogelijks vergeet ook een deel van de vraag voor te lezen

20.stijn komt niet voortijdig terug wat veel geld kost

21.hij leest op rare momenten strips, en wel XIII ; de 13e letter van het alfabet is de M - zie ook tip 2


21.stijn heeft nog nooit een groen scherm gezien tijdens een executie

22.Hij kocht geschenken voor de andere kandis : een T-shirt voor Marc , een Asbak voor Shadia, een Liefdespotjes voor Inge, een Poppetje voor Corry & een Armbandje voor Sandra ; 'Talpa' = Italiaans voor 'Mol', waarom kocht hij bovendien geen geschenk voor Walter

23.verwijzingen in de vraagstelling bij opdrachten (22, china, de Denker...)

24.blaast fakkel uit & gaat sneller fietsen (waardoor vuur dooft) op het moment dat inge vertelt dat ze ook kan galoperen

25.omwisseling volgorde keuze kandidaat/bezoek bij benji sprong

26.letters die blijven staan, mogelijks een verwijzing naar keizer augustinus , zie elders

27. de superkandidaat theorie (volgorde, zie elders)

28.lost raadsels verkeerd op in cel & bij denkers/doener opdracht

29.stijn heeft 2 jaar Italiaans gestudeerd, maar herkent geen enkel woord op de enveloppen (zie ook tip 17)

30.stijn wou niet jagen en besliste om niet mee te loten. laat een unieke kans liggen op een vrijstelling, blijft ook niet op z'n post op de toren

31.zijn naam verschijnt elke week helemaal op 't eind in beeld : woestijnvis

32.toont 3 vingers in allereerste trailer

32.stijn kiest op zichzelf als mogelijk afvaller, zodat kans op geldgewin kleiner is

33.laat de bom ontploffen

34.kiest foute vijs

35.intro's van michiel bij iedere uitzending, hij eindigt altijd met de woorden "De Mol" behalve in aflevering 4, als Stijn er niet bij is

36.raadt vliegacrobatie verkeerd, en zegt naam van stunt die later nog komt

37. in het onderhandelingenspel kiest hij niet wat hij steeds zegt

38.rijproef. stijn zwaaide flink naar links en rechts terwijk er rechtdoor moest gereden worden

39.Intro: stijn goochelt steeds met drie balletjes

nogmaals bedankt, en véél plezier met de finale-afleverng

tot mols
vlaming







nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Graaf

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #358 Gepost op: 7-03-2003, 15:06:59 »
Vlaming,

Is redelijk off-topic, maar ik heb net ook het lijstje op je site bekeken, en ik vroeg me af wat de sterkte van je brilleglazen eigenlijk is?

Trouwens, goed opsomming. Maar je bent z'n kuske vergeten.







Kust m'n kloten. Da ge ze kunt kussen! (pdw)

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #359 Gepost op: 7-03-2003, 15:42:31 »
40. staat op de groepsfoto's altijd naast de afvaller (behalve afl.4, als hij er niet bij is)







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you