Auteur Topic: Help de Mol naar de RING!  (gelezen 266654 keer)

Offline smailie

  • Winnaar pool Eeuwige Roem 2010
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #560 Gepost op: 23-10-2010, 14:18:48 »
Volgens Timur op 3fm is de ring een achterhaalde prijs. Aangezien het niet meer zou draaien om het beste programma maar om de zender die het meeste reclame kon maken. Wegens de grote omslag van de tussenstand sinds het moment dat op rtl balkjes om te stemmen in beeld kwamen.
Moet ik zeggen dat ik die balkjes tijdens the voice ook wel erg irritant vond.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #561 Gepost op: 23-10-2010, 14:22:21 »
Volgens Timur op 3fm is de ring een achterhaalde prijs. Aangezien het niet meer zou draaien om het beste programma maar om de zender die het meeste reclame kon maken. Wegens de grote omslag van de tussenstand sinds het moment dat op rtl balkjes om te stemmen in beeld kwamen.
Moet ik zeggen dat ik die balkjes tijdens the voice ook wel erg irritant vond.
mee eens

het zou ook eerlijker zijn als die balkjes op elk net waren en met elk van de drie kandidaten erop

De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #562 Gepost op: 23-10-2010, 14:26:13 »
het zou ook eerlijker zijn als die balkjes op elk net waren en met elk van de drie kandidaten erop
Waarom eerlijk doen? Dan moeten ze in Albert Heijn reclames ook even erbij vermelden dat sommige van de getoonde producten goedkoper zijn bij de C1000 en dat je daar ook voor leuke gadgets kan sparen.
The British are not impressed.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #563 Gepost op: 23-10-2010, 14:28:02 »
Waarom eerlijk doen? Dan moeten ze in Albert Heijn reclames ook even erbij vermelden dat sommige van de getoonde producten goedkoper zijn bij de C1000 en dat je daar ook voor leuke gadgets kan sparen.

 ::rofl::

Het enige is dat WIDM geen reclame kon maken onder de show, en de TV kantine wel.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #564 Gepost op: 23-10-2010, 14:46:20 »
OP zich hou ik ook wel van de humor van Chantal...tenminste als ze haar grapjes niet oplepeld van een kaartje. Als je haar in inteviews mee maakt/ziet dan is ze meer zichzelf dan in zo'n grote show en is haar humor niet gespeeld, gisteravond was teveel bedacht :-\\
Oprah had wat mij betreft weggelaten kunnen worden...die uitzendtijd hadden ze wat mij betreft wel mogen opvullen met Andre van Duin ::bravo::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #565 Gepost op: 23-10-2010, 14:50:13 »
Volgens Timur op 3fm is de ring een achterhaalde prijs. Aangezien het niet meer zou draaien om het beste programma maar om de zender die het meeste reclame kon maken. Wegens de grote omslag van de tussenstand sinds het moment dat op rtl balkjes om te stemmen in beeld kwamen.
Moet ik zeggen dat ik die balkjes tijdens the voice ook wel erg irritant vond.
Ik vind ook dat de promotiecampagne iets aangepast moet worden: je mag onbeperkt reclame maken voor je programma tót de dag van de uitreiking van de Ring. Op de dag van de uitreiking zou promotie maken verboden moeten zijn.

Dat lijkt mij het meest eerlijk. Zo gaat het namelijk ook met campagne voeren voor verkiezingen. Tot de dag van de verkiezingen mag iedere politieke partij campagne voeren; op de dag van de verkiezingen is dat not done!
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #566 Gepost op: 23-10-2010, 15:54:03 »
Blijft lastig.
Als ik die prijs echt zou willen winnen huur ik toch een studentenbelteam in. Ik geef ze (elk) 1.000 euro en laat ze de hele uitzending sms-en. Kleine prijs om de publieksprijs van Nederland te winnen.

Neemt niet weg dat wij molloten ook meer dan 1x hebben gestemd, dus we moeten niet zeuren.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline remmie93

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #567 Gepost op: 23-10-2010, 16:58:35 »
Volgens Timur op 3fm is de ring een achterhaalde prijs. Aangezien het niet meer zou draaien om het beste programma maar om de zender die het meeste reclame kon maken. Wegens de grote omslag van de tussenstand sinds het moment dat op rtl balkjes om te stemmen in beeld kwamen.
Moet ik zeggen dat ik die balkjes tijdens the voice ook wel erg irritant vond.
Tja. Is niet verboden natuurlijk, maar het blijft niet eerlijk dat er voor 2 van de 3 genomineerden reclame werd gemaakt, en niet alle nummers werden genoemd. Aan de andere kant ook wel begrijpelijk dat je natuurlijk reclame maakt voor de programma's van jouw zender. De pech van WIDM was eerder dat er op dat moment veel te veel kijkers naar RTL4 keken. Als er een minder bekend programma bezig was op RTL4 had de mol misschien meer kans gehad.
Geef mij die oude opmaak maar!!

Offline Mit

  • Forumlid
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #568 Gepost op: 23-10-2010, 17:38:05 »
Nee, dat vond ik ook zo raar.. Toen ik die 62 prcent hadden, dacht ik we hebben m! Maar helaas toch niet

Die eerste tussenstand kwam zo onwijs snel, bij wijze van spreken kunnen dat ook maar 100 stemmen zijn.
Het was duidelijk dat alle Molfans druk aan het stemmen waren.
Maar tijdens de voice of Holland op rtl 4 kwam constant reclame voor de tv kantine in beeld, als dat niet zo was geweest had de mol denk ik wel een procentje boven de tv kantine geweest op zijn minst! Die reclame zou verboden moeten worden  ::niet-ok::

dus volgend jaar tijdens de ringawards reclame in beeld!!!  ::ok:: Dan winnen we hem zeker haha.
« Laatst bewerkt op: 23-10-2010, 17:40:48 door Mit »

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #569 Gepost op: 23-10-2010, 17:42:02 »
iedereen ziet het negatieve hier van in, maar volgend jaar mogen wij weer campagne voeren. anders had het nu klaar geweest en nu mogen we straks weer
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Momfer de Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #570 Gepost op: 23-10-2010, 18:31:01 »
Die eerste tussenstand kwam zo onwijs snel, bij wijze van spreken kunnen dat ook maar 100 stemmen zijn.

Kan het zijn dat de hier ook de stemmen van voor de nominatie meetellen?
Die hele tussenstand heeft WIDM de das omgedaan.
Op naar het recordaantal nominaties. ::ok::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #571 Gepost op: 23-10-2010, 23:19:46 »
Even terugkomen op mijn eerste reactie hier, na het bekend worden van de uitslag.

Uiteraard is Andre van Duin niets te verwijten, die maakte het alleen bekend. (Don't shoot the messenger).

Ik uitte mijn eerste teleurstelling in de term ''gvd''. Dat is strikt genomen een vloek te noemen. Maar ik zie het niet als een vloek, het was eerder een uiting van machteloze teleurstelling (ik til in het spraakgebruik overigens niet zo zwaar aan vloeken, maar ik kan me voorstellen dat anderen daar iets anders over denken).

Ik gun het iedereen, deze prijs. Ook Carlo en Irene, al is het (zoals Bakkertje het omschrijft), niet mijn sort humor. Ik weet uiteraard ook dat zij, in hun genre, vakmensen zijn, evenals Linda de Mol dat is. Vorig jaar ben ik na afloop van de uitreiking de zaal ingelopen, het podium op, eigenlijk zwaar verboden terrein voor mensen die niet professioneel met het Gala te maken hadden. Linda was verrast toen ik haar feliciteerde.

Dit laatste schrijf ik, omdat ik best wel de sportiviteit kan opbrengen om blij te zijn voor de winnaar. De teleurstelling kwam gewoon omdat ik weet hoeveel energie bijvoorbeeld Lautjuh, Vveerraak, Heinz, DC (en ik vergeet er echt een heleboel) erin hebben gestoken om WIDM sowieso al genomineerd te krijgen.

Dan nog het volgende: Ik zou graag volgend jaar de tussenstanden niet meer willen zien. Er werd gezegd: het tussentijds bekend maken van de tussenstanden heeft ons genekt. Dat werkt natuurlijk ook andersom, wanneer IHVH of de TV-Kantine voor hadden gelegen met een klein percentage, dan had de groep molloten ook een eindsprint kunnen inzetten.

Liever GEEN tussenstanden meer, dan is de strijd eerlijk en open.

Last but not least: wie het ook presenteert: de presentator moet zijn of haar mond houden, geen eigen vorkeur bekend maken.

Ik heb de uitspraak van Chantal Janzen vooraf (ze gaf te kennen dat ze wilde dat de TV-kantine zou winnen) als een soort stemadvies gezien. Dat is niet sportief, want er is altijd een aantal mensen dat zich daardoor laat leiden: als Chantal het goed vindt, dan zullen we dat advies maar opvolgen. Jammer dat het zo is gegaan. In dit geval had WIDM beter met de achterstand van vorig jaar kunnen verliezen, dan zou het minder pijn hebben gedaan.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #572 Gepost op: 23-10-2010, 23:41:03 »
Even terugkomen op mijn eerste reactie hier, na het bekend worden van de uitslag.

Uiteraard is Andre van Duin niets te verwijten, die maakte het alleen bekend. (Don't shoot the messenger).

Ik uitte mijn eerste teleurstelling in de term ''gvd''. Dat is strikt genomen een vloek te noemen. Maar ik zie het niet als een vloek, het was eerder een uiting van machteloze teleurstelling (ik til in het spraakgebruik overigens niet zo zwaar aan vloeken, maar ik kan me voorstellen dat anderen daar iets anders over denken).

Ik gun het iedereen, deze prijs. Ook Carlo en Irene, al is het (zoals Bakkertje het omschrijft), niet mijn sort humor. Ik weet uiteraard ook dat zij, in hun genre, vakmensen zijn, evenals Linda de Mol dat is. Vorig jaar ben ik na afloop van de uitreiking de zaal ingelopen, het podium op, eigenlijk zwaar verboden terrein voor mensen die niet professioneel met het Gala te maken hadden. Linda was verrast toen ik haar feliciteerde.

Dit laatste schrijf ik, omdat ik best wel de sportiviteit kan opbrengen om blij te zijn voor de winnaar. De teleurstelling kwam gewoon omdat ik weet hoeveel energie bijvoorbeeld Lautjuh, Vveerraak, Heinz, DC (en ik vergeet er echt een heleboel) erin hebben gestoken om WIDM sowieso al genomineerd te krijgen.

Dan nog het volgende: Ik zou graag volgend jaar de tussenstanden niet meer willen zien. Er werd gezegd: het tussentijds bekend maken van de tussenstanden heeft ons genekt. Dat werkt natuurlijk ook andersom, wanneer IHVH of de TV-Kantine voor hadden gelegen met een klein percentage, dan had de groep molloten ook een eindsprint kunnen inzetten.

Liever GEEN tussenstanden meer, dan is de strijd eerlijk en open.

Last but not least: wie het ook presenteert: de presentator moet zijn of haar mond houden, geen eigen vorkeur bekend maken.

Ik heb de uitspraak van Chantal Janzen vooraf (ze gaf te kennen dat ze wilde dat de TV-kantine zou winnen) als een soort stemadvies gezien. Dat is niet sportief, want er is altijd een aantal mensen dat zich daardoor laat leiden: als Chantal het goed vindt, dan zullen we dat advies maar opvolgen. Jammer dat het zo is gegaan. In dit geval had WIDM beter met de achterstand van vorig jaar kunnen verliezen, dan zou het minder pijn hebben gedaan.

Ik ben het helemaal met je eens, Jos.

Vooral dat punt over dat Chantal in DWDD haar voorkeur heeft uitgesproken, vind ik niet kien. De organsatie en de presentatie van het gala hebben geen stemrecht en dienen ook onpartijdig te zijn.

Natuurlijk gun ik het iedere tv-maker die vol passie zijn/haar programma maakt de Ring (maar ik gunde en gun het WIDM natuurlijk meer) en zoals Mies Bouwman ook al zei: de kijker heeft BIJNA altijd gelijk ;).

Wat betreft het tonen van de tussenstanden: in 2006 stond Dancing With The Stars heel lang voor op de andere genomineerden Gooische Vrouwen en De Lama's, maar uiteindelijk wonnen De Lama's de Ring.
Naar aanleiding daarvan werden er in 2007 en 2008 géén tussenstanden getoond tijdens het gala, dus ik snap niet waarom men dat nu opeens wel weer doet :-\\

En ook het promotie maken is een puntje van kritiek. Ik vind dat een programmamaker best zijn/haar programma mag promoten, dat hoort er immers bij, maar ik vind wel dat de promotie moet stoppen op een bepaald moment vóór aanvang van het gala. Bijvoorbeeld één uur voor aanvang. Dan verloopt de promotiestrijd ook eerlijk
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #573 Gepost op: 24-10-2010, 00:41:51 »
Hmpfrl, zit hier enorm te balen
Hoopte zo dat WIDM de ring dit jaar zou halen....
maar goed, rond dit nacht'lijk tijdstip zit de de wereld dicht...
en voor 2011.... brandt voor WIDM vast wel weer licht!
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #574 Gepost op: 24-10-2010, 16:36:28 »
Hmpfrl, zit hier enorm te balen
Hoopte zo dat WIDM de ring dit jaar zou halen....
maar goed, rond dit nacht'lijk tijdstip zit de de wereld dicht...
en voor 2011.... brandt voor WIDM vast wel weer licht!
Zo, jij bent al vast in Sinterklaasstemming?

Ok, het is erg zuur dat we verloren, maar we gaan volgend jaar gewoon weer campagne voeren. En naar de afterparty  ::tandpastasmiley::
Tell me what your telescope says

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #575 Gepost op: 24-10-2010, 16:42:07 »
Zo, jij bent al vast in Sinterklaasstemming?

Ok, het is erg zuur dat we verloren, maar we gaan volgend jaar gewoon weer campagne voeren. En naar de afterparty  ::tandpastasmiley::

Zo is t... Dat campagne voeren is stiekem ook wel leuk :D
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #576 Gepost op: 24-10-2010, 19:28:18 »

 En naar de afterparty  ::tandpastasmiley::
was er dit jaar geen controle, zoals ze hadden aangekondigd?

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #577 Gepost op: 24-10-2010, 19:48:10 »
was er dit jaar geen controle, zoals ze hadden aangekondigd?
Jawel, maar na wat gepraat en tegengesputter van de beveiliger van dienst moest hij "even naar de WC", keek rond of niemand het zag, en liet ons toch binnen. ::pinokkio::
Dat Lau op dat moment met Pieter Jan aan het bellen was hielp geloof ik ook wel mee.
Tell me what your telescope says

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #578 Gepost op: 24-10-2010, 20:07:38 »
Was het iemand met een rood pakje aan? Dat waren de suppoosten, die binnen stonden, en van die kleerkasten die aan de deur stonden, en DIE waren vorig jaar zo moeilijk aan het doen.

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #579 Gepost op: 24-10-2010, 20:13:37 »
Dat verschil vond ik idd ook veel te groot. Van 62 naar 34%. Dat is bijna een halvering. Niet echt geloofwaardig  :-\\

Maar de eerste tussenstand was na zo'n vijf minuten, de tweede na drie kwartier en veeeeel meer stemmen.

Wel grappig om te lezen dat sommige mensen de prijs opeens maar een domme prijs vonden nadat wekenlang campagne is gevoerd om Wie is de Mol die prijs te laten winnen.
De Televizierring is geen kwaliteitsprijs, het is een populariteitsprijs. Het gaat erom wat het publiek op dat moment leuk vindt (zie Frans Bauer en Jan Smit die de prijs wonnen en waarschijnlijk niet ontoevallig niet mee zijn genomen in het filmpje met eerdere winnaars). Nu waren Carlo & Irene het populairst, volgend jaar is het misschien Pieter-Jan. Laten we het hopen, ik heb al zin om volgend jaar weer in spanning voor de buis te zitten en te juichen/sms-en voor WidM (of ER, mochten ze het eindelijk halen :P).
Nog even niks.