Auteur Topic: Help de Mol naar de RING!  (gelezen 264396 keer)

Offline remmie93

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #620 Gepost op: 26-10-2010, 18:52:26 »
De grens tussen ergens heen gaan of ergens niet heen gaan is doorgaans niet in een bedrag uit te drukken. Ik heb ooit eens een jaar commerciele economie gehad, en daarin kwam aan de orde dat mensen zich vaak laten weerhouden, wanneer ze ergens voor moeten betalen. Hoe laag dat bedrag ook is. Het ergens voor moeten betalen maakt dan op zich al het verschil.
Mijn economische kennis gaat in dit geval niet verder dan een verticale aanbodlijn en een dalende vraaglijn, waarvan het snijpunt logischerwijs de prijs aangeeft.

Ik bedoel alleen dat je voor een kaartje 7,50 euro betaald, terwijl ze ook uitverkocht raken bij een prijs van 25 euro. Maar dan alleen door de mensen die er echt graag willen zijn, de rest kijkt wel gewoon tv.
Geef mij die oude opmaak maar!!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #621 Gepost op: 26-10-2010, 18:59:32 »
ja, ik weet het, prijselasticiteit van de vraag, of hoe heette dat ok al weer.

Weet jij die van zout nog grafisch uit te beelden? Een horizontale lijn, dus. Want of een kilo zout nou 25 cent, 50 cent of 1 euro kost, mensen zullen er geen gram zout meer of minder door kopen.

Ik ben nooit een rekenaar geweest, maar dat heb ik onthouden, het kwam zowel bij Algemene als Commerciele economie aan bod.

Ik weet wat je bedoeld hebt te zeggen, hoor. Ik gaf echter aan dat bij gratis weggeven een heleboel mensen interesse tonen, en zodra je er ook maar een prijskaartje aan hangt, dat die interesse dan meteen een stuk minder is. De echte liefhebbers zullen zich door dat prijskaartje echter niet laten weerhouden. Degenen die ''gewoon'' eens bij z'n opname aanwezig zouden willen zijn, haken echter als eerste af.

Offline remmie93

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #622 Gepost op: 26-10-2010, 22:50:06 »
ah zout, volgens mij is de juiste term: noodzakelijke goederen

Ik snap je punt, en je hebt ook gelijk.
Ik geef alleen aan dat ik 't zonde vind dat ze die kaartje voor praktisch niks weggeven. Als je voor een tientje een kaartje hebt, en je hebt geen zin, dan denk je: oh, het was maar een tientje. Als je hier 25-30 euro voor betaald hebt, dan is je mening waarschijnlijk anders.
Geef mij die oude opmaak maar!!

Offline remmie93

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #623 Gepost op: 27-10-2010, 21:00:19 »
Jawel en mijn kritieken worden meegenomen in de evaluatie ;) Maar of er wat mee gedaan wordt, zien we volgend jaar dus pas
Wie weet doen ze het vanaf volgend jaar op de songfestival-manier. Dat 50% door een vakjury wordt bepaald en de rest door het publiek?? Weet niet of dit een goede oplossing is...

Dan winnen we het in ieder geval van O, o, Cherso.
Geef mij die oude opmaak maar!!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #624 Gepost op: 27-10-2010, 21:06:59 »
Dat was ook mijn optie: vakjury.

Eerst de kijkers laten kiezen wie ze graag de ring zien winnen, en dan uit de beste drie een keuze laten maken door een vakjury. Dan ben je in elk geval verlost van het oneerlijk promoten.


Tenzij natuurlijk de jury omgekocht wordt........

Offline remmie93

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #625 Gepost op: 27-10-2010, 21:26:04 »
Dat was ook mijn optie: vakjury.

Eerst de kijkers laten kiezen wie ze graag de ring zien winnen, en dan uit de beste drie een keuze laten maken door een vakjury. Dan ben je in elk geval verlost van het oneerlijk promoten.


Tenzij natuurlijk de jury omgekocht wordt........
Het is natuurlijk ook maar net uit wie die jury bestaat. Als je daar nu mensen in stopt van een omroep/zender, dan ben je direct de objectiviteit kwijt. En voor de rest heeft natuurlijk iedereen in heel nederland een voorkeur voor zender/programma/presentator/etc. dus je zal nooit een eerlijke jury samen kunnen stellen, want je zit bij de publieke omroep ook nog te kijken naar geloof/religie. Dus er bestaat geen 100 procent eerlijke jury, maar er moeten wel geschikte mensen te vinden zijn. Recencenten, enzo moeten toch wel een goede kans maken op een juryplaats.
Geef mij die oude opmaak maar!!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #626 Gepost op: 27-10-2010, 21:54:29 »
tja jury is er al met de nipkowschijf. Men is zo gecharmeerd van de televizierring omdat het juist een PUBLIEKSprijs is
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #627 Gepost op: 27-10-2010, 22:48:12 »
Er zijn al genoeg vakprijzen in het televisie vak. Dít is juist de publieksprijs die iedereen wil hebben.

Sorry, maar als je nu nog niet kan hebben dat WIDM niet heeft gewonnen (ik zeg expres niet verloren, want een nominatie is al een winst op zich). Kom op zeg, c'est la vie!

Volgend jaar opnieuw promoten en dan maakt WIDM zeker weer kans.  ::ok::

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #628 Gepost op: 28-10-2010, 13:05:26 »
Alleen ben ik bang dat vólgend jaar The voice of Holland ermee vandoor gaat!!!  ::)
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #629 Gepost op: 28-10-2010, 14:18:55 »
Er zijn al genoeg vakprijzen in het televisie vak. Dít is juist de publieksprijs die iedereen wil hebben.

Ik kan het prima hebben hoor, mijn berichten zijn echter voor meer dan driekwart reacties op suggesties die hier neergeschreven worden. Verlies is op zich OK.


Rennuh, ik denk dat het Oh oh, cherso wordt, close finish tussen jouw en mijn suggestie.

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #630 Gepost op: 28-10-2010, 14:36:53 »
Mag toch hopen dat die hype dan weer overgewaaid is... Of krijgen we ook een wintersport en wederom een zomereditie van oh, oh... :x
Weet je het niet, antraciet

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #631 Gepost op: 28-10-2010, 14:38:04 »
ja, lijkt me logisch: oh oh Kaprun.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #632 Gepost op: 28-10-2010, 14:39:11 »
ja, lijkt me logisch: oh oh Kaprun.
Of, als er weer zoveel sneeuw valt als afgelopen jaar: gewoon Oh Oh Den Haag...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #633 Gepost op: 28-10-2010, 15:32:12 »
Yep, Harrie Klorkestein.

OT dan maar weer: we gaan hem gewoon winnuh, tweeduizendenelf.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #634 Gepost op: 28-10-2010, 15:47:45 »
Abslouut, GTST lukte het ook de 5e keer!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #635 Gepost op: 28-10-2010, 16:48:38 »
Oh Oh Cherso klinkt inderdaad echt logisch in de oren. Maar ik denk toch dat dat een gevalletje ik hou van Holland wordt. Het is leuk om naar te kijken, althans volgens de meeste Nederlanders, maar daar blijft het dan ook wel bij. Ik denk dat de meeste mensen bij TVOH zoiets hebben van, dát is een geweldig 'nieuw' concept en ik ben benieuwd hoe het uitpakt. Als we Oh Oh Cherso en TVOH ff vergelijken he ;)
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #636 Gepost op: 28-10-2010, 16:56:52 »
Dan moet er wel een tweede seizoen van komen, anders is men het programma eind volgend jaar toch allang weer vergeten? Ik had het allereerste jaar ook gedacht dat Big Brother het zou gaan winnen, ook al vond ik het een stom programma, maar die wonnen ook niet! Dus wat dat aangaat is er zeker hoop voor ons!
Ich bin ein Bärliner!

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #637 Gepost op: 28-10-2010, 18:17:21 »
Ik denk eigenlijk dat de oh oh cherso kijker niet echt televisierring stemmers zijn
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline titatoon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • of tog niet...
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #638 Gepost op: 28-10-2010, 19:04:54 »
ik heb wel gestemt hoor ::ok::
of tog niet...

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #639 Gepost op: 28-10-2010, 20:01:42 »
Ik denk eigenlijk dat de oh oh cherso kijker niet echt televisierring stemmers zijn

Lijkt me ook niet idd.. Maar TVOH zeker wel. Maar goed, Boer Zoekt Vrouw trekt ook 4 miljoen kijkers en was niet eens genomineerd. Een goede campagne helpt dus. Dus als het dit jaar is gelukt, waarom niet in 2011 weer?