Auteur Topic: Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....  (gelezen 192974 keer)

Offline Amy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ara Halici !
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #400 Gepost op: 7-06-2003, 15:32:37 »
Ferdi,

Ik heb aan jou nog een allerlaatste vraag en dan stop ik weer een jaartje (of misschien gedwongen langer) met de Mol. Een kennis van mij houdt bij hoog en laag vol dat je Rene iets in de hand had gestopt vlak na de executie. Is dat zo en wat dan? Hij is er namelijk van overtuigd dat het een briefje was met de naam van Elise.

Dennis
Dat was het zakgeld van de groep. Ferdi hield dat bij zich en gaf het door aan Ron.







'Elke dag dank ik God op m'n blote knieën dat er geen penopauzende kerel aan m’n kop zeurt.'

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #401 Gepost op: 7-06-2003, 16:56:37 »
wat denk jij... een paar enters kunnen geen kwaad?
Turkse toetsenborden, waarschijnlijk, en dat is niet racistisch bedoeld.







« Laatst bewerkt op: 7-06-2003, 19:02:58 door bodejosm43 »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #402 Gepost op: 7-06-2003, 16:58:36 »
Ah, heb ik ook gelijk antwoord op mijn vraag: Je zat dus op Aafke en aha, jij bent dus dat persoon die als enige van heel Nederland naar 'Creatief met kurk' kijkt!  ;)
En dan in het bijzonder naar die ene aflevering, die met die.................. ::) ::) ::) ::)








Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #403 Gepost op: 7-06-2003, 17:33:22 »
Turkse toestenborden, waarschijnlijk, en dat is niet racistisch bedoeld.

ja zoiets dacht ik al, vond het alleen grappig om te zien en kon er niets aan doen, maar moest er een opmerking over maken ;)








Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #404 Gepost op: 7-06-2003, 21:10:48 »
Heee Chandrika (jaja, ik blijf hopen dat jij ook nog een keertje langskomt  ;))

Hoe kom jij er eigenlijk bij om als 'horende' gebarentaal te leren en heb je er nog iets aan gehad bij WIDM?

Liefs van Ishtara  :)







'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline René

  • Molkandidaat 2003
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #405 Gepost op: 8-06-2003, 14:03:15 »
Nog een paar vraagjes  ::):

Voor Rene

M.b.t. die wasopdracht in Sacacomie.
Wat me nog steeds verwondert is dat jullie na geruime tijd ineens wel de porto horen?Je verdacht inmiddels Elise dus ik nam aan dat je haar scherp in de gaten hield? Was er toch enig moment dat je dacht, dat ze kans zag die portofoon ineens harder te zetten, zonder dat jij het merkte?

En Rene.. heb je soms -vooral in de laatste dagen- niet het gevoel gehad dat je bijna alleen ervoor ging om opdrachten nog te laten lukken? (bijv die parkeer opdracht? Het leek soms wel of de anderen niet gemotiveerd waren er nog voor te gaan, hoewel dit natuurlijk wrsch voor een groot deel tactiek was). En zo ja :vond je dat niet frustrerend?

Rouge

Ik krijg vaak dezelfde vraag over de wasopdracht. Waarom hebben jullie de eerste oproepen van de anderen gemist. Ik zal je uit de droom helpen. In zo'n wasruimte is het met al die machines een kabaal, dus konden wij het niet goed horen. Op dat moment kon Elise de porto niet saboteren, want ik bleef op haar letten, al leek dat niet altijd zo te zijn.....

Bij de laatste opdrachten kreeg ik vaak het gevoel alsof ik de enige nog was die fanatiek geld wilde verdienen. Zeker met de parkeeropdracht werd het voor mij duidelijk en daardoor reageerde ik nogal kwaad op de nonchalance van Chandrika en Elise.








Offline René

  • Molkandidaat 2003
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #406 Gepost op: 8-06-2003, 14:08:57 »
Ik ben nog steeds errug benieuwd naar wat de kandidaten (ron & rene!!) van Elise als mol vonden??

Ja, dat snap ik, dat jij dat graag wilt weten. Ik vond dat Elise het leuk heeft gespeeld. Zij heeft als mol niet veel moeite hoeven te doen om opdrachten te laten mislukken, want daar was de groep zelf heel goed in. Ik heb vaak gemopperd op Elise en ik heb haar erg op de huid gezeten, maar zij bleef goed in haar rol








Offline rougekappje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Aint Nothing But Fluff..
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #407 Gepost op: 8-06-2003, 15:01:10 »
Ik krijg vaak dezelfde vraag over de wasopdracht. Waarom hebben jullie de eerste oproepen van de anderen gemist.

Sorry René mijn Turkse internet connectie was waardeloos, ik werd er de hele tijd uitgemikt dus kon ik niet checken wat de anderen geschreven hadden. My profound apologies.

ps had nog wel een paar extra vraagjes die hopelijk niet gesteld zijn ik meen 2 pagina´s terug ;-)







« Laatst bewerkt op: 8-06-2003, 15:11:42 door rougekappje »
I'll be anything you want me to be, Mirage said to the Fool

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #408 Gepost op: 8-06-2003, 15:02:29 »
René,

Leuk dat er weer wat leven in het topic komt. Deze vraag is eigenlijk wel voor iedereen, maar in de eerste plaats voor de kandidaat die zich als eerste meldt. Het is eigenlijk een achtergrondvraag. :-\

Jullie worden als volstrekt onbekenden met elkaar gedropt op een vantevoren niet bekend gemaakte plek, en zijn daar op elkaar aangewezen. Dan zul je met elkaar op moeten trekken, of je wil of niet. ;D

Ik heb zelf in Amersfoort gezien hoe vriendschappelijk jullie met elkaar omgingen, en ook met de fans. Maar was het een kwestie van nu de knop omdraaien, Elise heeft zich ook alleen maar aan haar opdracht proberen te houden (hetgeen ze in mijn ogen perfect gedaan heeft), of hou je nog altijd enige twijfel bij wat ze doet, als jullie elkaar nog eens zouden tegenkomen?

Al weet je eigenlijk dat dat laatste natuurlijk niet nodig is. ::)











Offline rougekappje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Aint Nothing But Fluff..
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #409 Gepost op: 8-06-2003, 15:52:04 »
Oh ja, Ron

Heb nog even de beelden bekeken nu ik weer thuis ben.. En ben je toch wel enigszins in een ander daglicht gaan zien ;-) Ik had echt medeleven met je op die brug..(dat vond ik voorheen al, maar ja het was nu eenmaal een Mol-offer ;-)
Elise was in retrospect wel erg verdacht ja.. 8)

En voor als je niet wilt terugbladeren in dit topic..: Panama (en Costa Rica)moet je echt doen !! Ben er in Maart jl geweest is fantastisch mooi!!!

Overigens moest ik achteraf erg lachen (zal jij ook wel gedaan hebben, hehe) om een stukje dat ik zelf op forum.nl heb geschreven destijds, iets over ´mensen verwerken informatie die congruent is, en verwerpen kleine discrepanties´ ..en keep being suspicious..op zich geen gek devies ..misschien had ik er zelf wat beter naar moeten luisteren..;-) een lichte ontluistering dus..(of was het nu juist een obscure?!) 8)

Rouge







« Laatst bewerkt op: 8-06-2003, 17:13:40 door rougekappje »
I'll be anything you want me to be, Mirage said to the Fool

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #410 Gepost op: 8-06-2003, 16:29:53 »
Creatief met boomstammen is meer iets voor John en George...
En Mongolië is inderdaad een hele goeie keus Ron!

Dan heb ik ook maar es wat vraagjes:
1) Papendal? Is het een must om een goeie conditie te hebben? Anders moet ik heel hard gaan trainen;)
2) Zagen jullie bij de selectie ook andere geselecteerden? Of houden ze die strikt uit elkaar, met telkens een uur ertussen? Ik zou best nieuwsgierig zijn naar de anderen die zich aanmelden.
3) dit jaar zochten ze naar normale mensen. Maar worden losers en excentriekelingen (en molfanaten) eerder uitgesloten, wat denken jullie daarvan?
4) Over de serie: was dat linedancen nou moeilijk? Vervelend, ok, maar jullie hadden in een uur een heel mooi dansje ingestudeerd en 2500,- verdiend. hebben jullie daar veel moeite voor gedaan?
5) Het eiland: Jullie gingen over het eiland zoeken naar onderdelen. Hadden jullie het verdeeld (N, O, Z, W) en wie was dan degene die het eerst de boot over het hoofd zag?
6) Ik had eigenlijk niet verwacht dat de laatste opdracht zou slagen. Jij wel Ron? Ik vond wel dat de mol op een positie zat van waaruit het moeilijk saboteren was. Dat was niet zo slim van de makers...
7) Ron, heb je je geld nou al gekregen?

Groetjes, vveerraak







Tell me what your telescope says

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #411 Gepost op: 8-06-2003, 16:33:46 »
 ;D

Ik vind het trouwens wel tof dat serie 3 wordt herhaald... Kan ik 'm eindelijk opnemen!







Tell me what your telescope says

Offline rougekappje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Aint Nothing But Fluff..
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #412 Gepost op: 8-06-2003, 17:00:28 »
Het probleem is dat je eigenlijk geen referentie hebt. Wat is normaal in het spel, wanneer verwacht men te veel, welke opdrachten mag je verwachten, alleen als het je verteld wordt 'jullie moeten zus of zo' of ook daarbuiten? Je moest er zelf maar achterkomen, en helaas kon je je hierin maar weinig fouten permiteren. *edit*
Je bent continu op je hoede en dingen in het spel die dan vraagtekens oproepen beschouw je dan maar als onderdeel van het grotere geheel. Er is geen time-out of vragenuurtje. Je bent echt op jezelf aangewezen.

Zonder verheven of pretentieus over te willen komen denk ik dat de situatie in De Mol op een hele beperkte schaal illustreert hoe je als mens functioneert onder een totalitaire regime. Ook daar moet je continu compromissen sluiten tussen je geweten en je handelen, kan je eigenlijk niemand vertrouwen, gebeuren hele rare dingen zonder dat je een referentie hebt of dit nu wel kan of niet. En uiteindelijk wil je zo graag dat 'het klopt' wat je gelooft of wat men je doet geloven. *edit*
en als je denkt: wat blijf je vaag, dan geef ik je groot gelijk, maar geen geen voorbeelden... daarvoor het is het programma me te lief ;-)[/size]

In de behoefte van Ferdi en Patricia om steun bij elkaar te zoeken, zoals we hebben kunnen zien, kon ik daarom heel goed inkomen. Zij zochten elkaar om hun subjectieve, ongeördende waarnemingen als het ware te rationaliseren (hoe zit het) en te objectiveren (het is echt zo!). Al hielden ze uiteindelijk elkaar in de verkeerde waan. Ik denk dat ik hier makkelijk in mee had kunnen gaan.

Dit is een prachtige voorbeeld uit de psychologie hoe mensen elkaar, hoe slim ook, soms meest irrationele gedachten als 'waar' op de mouw kunnen spelden. *edit*
Dus al met al zitten er in De mol zoveel dubbele bodems en dimensies, dat je helemaal niet zo bezig bent met het competitie-element van de opdrachten zelf. Dat is bijzaak en gelukkig maar want de rest is veel interessanter ;-)

Prachtig!! Nee, ik denk niet dat je vaag of pretentieus bent cq doet hier, Julien, ik vind het een zeer heldere en hele mooie analyse & analogie. Ik kan me er (zij het zuiver op rationeel vlak) alles bij voorstellen. (vandaar dat ik ook het woord manipulatie gebruikte.Ik werd al meegesleept als kijker alleen dus laat staan als kandidaat.. ;-))

Een hoop moet je uit handen geven, daar waar we juist normaliter trachten zoveel mogelijk onze omgeving te beïvloeden, en er op allerlei manieren  controle over trachten uit te oefenen. (wat vaak overigens m.i. even illusoir is ;-)

Ik denk, dat dat het kijken naar de Mol juist ook zo fascinerend maakt, vooral voor degenen die graag menselijk gedrag in al zijn facetten bestuderen :-) Al die verschillende dimensies aan het spel, de dynamiek en interactie tussen de kandidaten, hoe subjectief de constructen (zintuigelijke) waarneming en realiteit zijn, hoe sterk de drang tot rationalisatie is, en hoe de mens immer geneigd is ´survival strategies´ te ontwikkelen.Fascinating!!  8)

Lijkt wel een beetje op een labyrint van spiegels..iedereen houdt de ander er een voor, en door al die distorsies weet je op het laatst niet meer wat wel of niet ´echt´ is.Door alle mazen der misleiding wordt het dan erg moeilijk de ´Zuivere Waarheid´ uit alles te destilleren (bijna een alchemisch proces ;-)..Dus..Chapeau voor Ron en Chandrika..!!(en René uiteraard!)

Bedankt voor je mooie analyse, Julien, ik heb haar met veel plezier gelezen! ;-)

ps moest bij het lezen van je text ook even denken aan het ´Ministery of Truth´ uit 1984.Een ultiem paradox, leek me ergens ook wel van toepassing op de Mol ;-)








« Laatst bewerkt op: 8-06-2003, 19:03:59 door rougekappje »
I'll be anything you want me to be, Mirage said to the Fool

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #413 Gepost op: 8-06-2003, 20:53:29 »
vraagje van rouge en dopey:

Ron...
Je lijkt me nou niet direct een type dat graag wereldberoemd wil worden. Ik had ook het idee (en je gaf het zelf al aan) dat je je een beetje ongemakkelijk voelde met die camera's.

Wat is eigenlijk de reden dat je mee wilde doen?
Wilde je eigenlijk wel mee doen?











« Laatst bewerkt op: 8-06-2003, 20:54:17 door dopey »
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Flugel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #414 Gepost op: 8-06-2003, 23:10:40 »
 Ron wilde misschien niet meedoen, maar ja, die vrouwen van tegenwoordig ;D








Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #415 Gepost op: 8-06-2003, 23:21:29 »
Had Gerry zich toch zeker zelf op kunnen geven? ::)








Offline Julien

  • Molkandidaat 2003
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #416 Gepost op: 9-06-2003, 00:52:30 »
Bedankt voor je mooie analyse, Julien, ik heb haar met veel plezier gelezen! ;-)

ps moest bij het lezen van je text ook even denken aan het ´Ministery of Truth´ uit 1984.Een ultiem paradox, leek me ergens ook wel van toepassing op de Mol ;-)

thanks, wie weet komt het ooit nog van pas ;-) Voor degenen die meer willen lezen over wat er allemaal fout kan gaan in groepsdenkprocessen verwijs ik naar de volgende (engelstalige link).  http://www.globalcommunity.org/breakthrough/book/pdfs/kringlen.pdf.
Overigens was het niet de missile crisis maar de mislukte invasie in de Varkensbaai van Cuba, een jaar hiervoor, die illustreert wat er allemaal mis kan gaan in crisis en groepssituaties.
Verder ben ik op mijn beurt wel weer benieuwd naar het 'Ministery of Truth'. Heb je hier ook nog wat materiaal voor gevonden op internet?







« Laatst bewerkt op: 9-06-2003, 11:25:33 door Julien »

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #417 Gepost op: 9-06-2003, 22:05:45 »
Ik denk dat iedereen wel een beetje door zijn vragen heen is, maar jullie mogen gerust komen posten in de huiskamer hoor. We bijten niet en anders dan dat het woord "huiskamer" aangeeft komen er niet alleen maar bejaarden.








Offline rougekappje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Aint Nothing But Fluff..
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #418 Gepost op: 9-06-2003, 22:10:26 »
Overigens was het niet de missile crisis maar de mislukte invasie in de Varkensbaai van Cuba, een jaar hiervoor, die illustreert wat er allemaal mis kan gaan in crisis en groepssituaties.
Verder ben ik op mijn beurt wel weer benieuwd naar het 'Ministery of Truth'. Heb je hier ook nog wat materiaal voor gevonden op internet?
;-) Bizar! Bay of Pigs.. daar dacht ik dus aan toen ik je text las!!! Maar was eerlijk gezegd nog erg moe van reizen en slaapgebrek dus ben er maar niet over begonnen..grappig!!

Bedankt voor de link!! Ga hem zeker bekijken...;-)

Ministery of Truth, ik bedoelde te refereren (sorry als het niet duidelijk was) aan het boek ' 1984' , van George Orwell (prachtige film ook trouwens ooit gezien?)..dit n.a.v. je analogie met totalitaire regimes - niet meer weten wat de waarheid is en wat niet, censuur en manipulaties.
Zoals je wellicht weet werkt de hoofdpersoon van dit boek op het Minitruth..(hij heet Smith overigens..;-) En aldaar wordt alles (verleden,heden,toekomst)telkens herschreven, al naar gelang het de Partij uitkomt...

Stukje op internet opgezocht:
'And the party doesn't only govern the people of Oceania, but they even govern reality. Winston Smith, the protagonist in "1984" and worker in the Minitruth -the Ministery of Truth- is one of a lot of people who are responsible for the past, the present and the future. He rewrites articles, rectifies original figures by making them agreeable with the "right" and better ones and then -this belongs to his job, too- he annihilates the "wrong" figures, facts and speeches by throwing them into the memory holes. The "right" articles, changed in the way the inner party members want it to, are stored in the archive.

When I read this chapter of Orwell´s book, I asked myself why do I think and believe that everything I am reading is the very truth? I can't know that. I can only hope, and I also hope that I will always be as critical as I am now. But why am I so sure that nobody controls me and my thoughts...'

;-) Vond het wel toepasselijk ergens, vooral omdat ook dit karakter uiteindelijk bezwijkt voor zeer menselijke behoeften en overlevingsdrang (zie wat je schreef over o.a. Patricia en Ferdi) ;dit helaas ten koste van liefde, dus wel pessimistische kijk.
Hoe onder extreme omstandigheden de mens erg creatief is, in het vinden van een strategie om te overleven' en zijn/haar eigen waarheid daarom heen bouwt en reaffirmeert.

Thanx for the feedback!;-)
Rouge







I'll be anything you want me to be, Mirage said to the Fool

Offline rougekappje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Aint Nothing But Fluff..
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #419 Gepost op: 9-06-2003, 22:35:33 »
Ron meldde gisteren(?) dat hij pas om 16.20 uit de HMV kwam. Wat ik eigenlijk wel hééééél graag wil weten (en Siebrand wellicht ook  ;) ) is waarom hij niet naar het gewoon naar het zuiden liep (Bonaventure) ipv naar het noorden (Peel)

En klopte de montage een beetje, want wij waren 2. stellig (heel stellig!) van mening dat je de boel liep te flessen door gewoon een rondje (of twee) te lopen.
Maar wellicht heeft de avro gewoon met de montage lopen k**ten.
 

Hoi Ron,

op het risico af dat er nu wel erg veel text namens mij staat, wilde ik toch nog even een kleine compliatie maken van vragen die een beetje bedolven zijn onder dit inmiddels wel lange topic.
Deze stond er dus nog, namens Dopey en Siebrand.

Heb zelf ook nog een vraagje over die metro opdracht:
1. Je gaf dus het verkeerde tijdstip aan Elise door.
- waarom belde je juist met Elise? Je gaf aan dat je Ferdi niet kon bereiken maar Rene en Chandrika, niet geprobeerd?
- Waarom gaf je  het verkeerde tijdstip door?
a. Omdat je het echt niet meer wist?(wel vreemd want je wist wel dat het nog Bonaventura was ipv Bonaventure zoals de dj zei?)
b. omdat je je verdacht wilde maken naar de andere kandi's? Je belde immers met de/je Mol dus grote kans dat die hiervan gebruik zou maken en het foutief door zou bellen (gebeurde ook met vermedling van je naam..vond het al wel vreemd dat je zo' n risico nam als Mol overigens :-)
c. Om je Mol te testen? Immers zo kon je nagaan of ze inderdaad van de gelegenheid gebruik maakte om te mollen of niet.
d. een andere reden?

2. Ik kwam bij het kijken naar aflevering 6 een interessant stukje tegen, heb dit niet eerder opgemerkt aangezien je mijn mol was.. maar je zegt daar, als je geen vrijstelling zou hebben (en kijkt recht in de camera als je dit zegt) zou je voor Patricia gaan of Ferdi als nummer 2.
We weten inmiddels dat je vanaf afl 4 op Elise zat..
Vond dit wel een interessante ontdekking voor iemand die meent dat hij niet (goed) kan liegen.. Ik verkies eigenlijk ook niet de conclusie te trekken die er m.i. logischerwijze aan verbonden moet worden..

3. die portofoon heb je in afl 10 dus meteen geprobeerd, m.a.w. het ' probleem' lag bij Chandrika die hoorde het niet? Of was dit weer een gevolg van Creatief met Montage? ;-)

4. Ron bij die lintjes, ik begrijp dat je eea al toegelicht had op het filmpje, maar ik snap toch een ding niet zo. Je rent dat huis gewoon voorbij zonder even binnen te kijken? Waarom niet? Je vindt lintjes aan een kant en niet aan de andere..? Lijkt me toch een aanwijzing dat dit huisje dus een belangrijk punt op de route is, of zie ik dit verkeerd?


Tot slot nog een vraagje namens Eriks TKS:

Ron, weet je nog welke tien nummers je hebt gedraaid in HMV? Ik ben in het bijzonder geinteresseerd in de titel/artiest van het kakefonienummer dat zo raar klonk dat je in beeld je vingers in je oren stopte.
Citaat

Alvast bedankt voor je moeite!! Enne.. je blijft onze favoriete (mol)kandidaat ;-)









« Laatst bewerkt op: 9-06-2003, 22:59:03 door rougekappje »
I'll be anything you want me to be, Mirage said to the Fool