Poll

Wie is de Mol?

Kees
26 (38.2%)
Case
12 (17.6%)
tolisdemol
11 (16.2%)
LION -> MOL
1 (1.5%)
keeskipikhebje
4 (5.9%)
de gouden Mol
0 (0%)
Paulien
14 (20.6%)

Totaal aantal stemmen: 68

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 145043 keer)

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #500 Gepost op: 24-02-2013, 22:56:02 »
of het hier al vermeld is of nie weet ik niet maar ik ben eens gaan kijken naar de 2e uitspraak van de mol tijdens de drive-inopdracht: "ag joep, die heeft niet een 1 keer gelijk gehad"

Ik heb de test van Joep in aflevering 2, waarin hij afviel, nog eens bekeken en hij verdacht Janine. Ik neem aan dat, als hij Janine verdacht, ook kiest bij de vraag "is de mol een man of een vrouw" voor een vrouw.

Als hij dus nooit gelijk heeft gehad is de mol dus een man en is het kees.

En btw, als taalkundige zoals Paulien dat is, zou ze de woorden zoals nu uitgesproken werden nooit gebruiken.

"ag joep, die heeft....." Je verwijst hier naar een persoon en naar mijn mening zeg je dan nog altijd "ag Joep, hij heeft...." Dus wat mij betreft is het Paulien ook niet want die had de juiste woorden wel gebruikt in de zin.

Als je deze bewering doortrekt zou Joep dus in 2 tests geen enkele vraag goed hebben beantwoord. Dat lijkt me wel erg sterk.

Ik ga er vanuit dat hier het antwoord van Joep op de vraag "Wie is de mol?" bedoeld wordt.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #501 Gepost op: 25-02-2013, 00:26:18 »
Als je deze bewering doortrekt zou Joep dus in 2 tests geen enkele vraag goed hebben beantwoord.
Het zou wel een prestatie zijn.  ;D
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #502 Gepost op: 25-02-2013, 00:32:10 »
Het zou wel een prestatie zijn.  ;D

 ::rofl::

Arme Joep.. Die heeft waarschijnlijk al een Moltrauma opgelopen als echte fan van het programma er zo naast te hebben gezeten, en nu plagen ze hem in afl 8 gewoon door.  :P
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #503 Gepost op: 25-02-2013, 12:31:11 »
En volgens mij had hij zelfs toen hij eruit lag zei: 'Nu weet ik wie het is' geen gelijk ::rofl::
Maar goed, dat moet nog blijken. ;)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #504 Gepost op: 25-02-2013, 13:20:43 »
En volgens mij had hij zelfs toen hij eruit lag zei: 'Nu weet ik wie het is' geen gelijk ::rofl::
Maar goed, dat moet nog blijken. ;)

 ::rofl:: Dat was ook mijn gedachte!

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #505 Gepost op: 27-02-2013, 21:25:35 »
Kees, maar ik heb toch recalcitrant op Paulien gestemd. Zal de laatste aflevering er nog eens op nakijken.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #506 Gepost op: 27-02-2013, 21:52:50 »

"ag joep, die heeft....." Je verwijst hier naar een persoon en naar mijn mening zeg je dan nog altijd "ag Joep, hij heeft...." Dus wat mij betreft is het Paulien ook niet want die had de juiste woorden wel gebruikt in de zin.

Zit wat in, dan moet het de 365 graden in het rond kijkende, kastanjes uit de boom trekkende Kees wel zijn. :)
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #507 Gepost op: 27-02-2013, 22:59:07 »


"ag joep, die heeft....." Je verwijst hier naar een persoon en naar mijn mening zeg je dan nog altijd "ag Joep, hij heeft...." Dus wat mij betreft is het Paulien ook niet want die had de juiste woorden wel gebruikt in de zin.
Eerlijk gezegd ( ;)): "Ach Joep", vond ik nu juist zo heerlijk klinken alsof Paulien het uitsprak! Met een soort zucht die ik eerder heb gehoord bij haar.
En, Paulien is, zoals zij zelf zegt, geen taalpurist.

"De kaarsen liepen naar de microfoon" is ook een zin waarbij een taalpurist vraagtekens zou kunnen zetten, maar welke wel is uitgesproken door Paulien.
En zij herhaalde Kees met "Eerlijk gezegd", daar heeft ze wel veel vraagtekens bij (zie boeken), lief dat ze het dus ook in de mond nam en zo Kees niet afviel. 
Dus niet alles wat Paulien zegt moet je als een taalpurist benaderen, doet zij ook niet ;)
*imho*
« Laatst bewerkt op: 28-02-2013, 01:48:05 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline De Bolle

  • Winnaar pool WIDM 2011
  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #508 Gepost op: 28-02-2013, 10:34:05 »
Ellen (Jantien), Chandrika, Lottie, Frederique, Eva, Renate, Vivienne, Sanne, Soundos, Liesbeth

De mol is altijd een vrouw   ;)

Mooi lijstje haha. Maar klopt niet helemaal toch? Je noemt 2 kandidaten van seizoen 7 en geen van seizoen 8. Klein detail  ;)

Ik moest kloppen want de bel doet het niet

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #509 Gepost op: 28-02-2013, 10:45:52 »
Mooi lijstje haha. Maar klopt niet helemaal toch? Je noemt 2 kandidaten van seizoen 7 en geen van seizoen 8. Klein detail  ;)



Bedoel Regina ipv Renate. Zal het even veranderen in mijn bericht.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #510 Gepost op: 28-02-2013, 11:53:51 »
Kees.
Simpel weg de sterke hints die naar hem wijzen, zijn vele voorkennisdingen,  zijn molacties en het feit dat de enige twee Keesverdenkers samen met hem in de finale komen maakt het voor mij een zekerheid.
...óf niet!

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #511 Gepost op: 28-02-2013, 12:35:34 »
Kees.
Simpel weg de sterke hints die naar hem wijzen, zijn vele voorkennisdingen,  zijn molacties en het feit dat de enige twee Keesverdenkers samen met hem in de finale komen maakt het voor mij een zekerheid.

Ik twijfel er eigenlijk ook niet meer aan. Inderdaad voornamelijk vanwege voorkennisdingetjes. De koffer in de taxi laten staan bij de verkeerde locatie. Nooit op een weermol stemmen bij het weermollenspel, penningmeester worden door een valse stemming voorafgaand aan een opdracht die hem een sleutelpositie geeft. Het pakken van jokers in de laseropdracht waar bijna niemand ze vindt (oke Carolien pakt ze ook), Het vinden van 1 koker in de winkel waarna iedereen massaal gaat zoeken maar niks vindt omdat elke andere koker vermoedelijk al in Kees z'n rugzak zit en het feit dat hij bij het bevrijden van Tim als enige probeert aan te sturen op iets van een onderhandeling.

Carolien valt voor mij voornamelijk af vanwege het weermollenspel (Zowel Daniel als Paulien verdenken duidt niet op een mol met voorkennis) en een Jan-Kooimannetje bij het laserspel. Daarnaast had ze bij de big 5 opdracht op geen enkele manier invloed op het spel. Paulien en Kees door hun positie wel. 

Bij Paulien is het enige harde argument wat ik tegen haar heb de onnodige 500 die ze pakt bij de cliffjump. Daarnaast valt ze vaak snel af waardoor ze haar invloed op het spel verliest. Maar voor de rest heeft Lightman me overtuigd met een aantal momenten waar ze in haar reactie mijns inziens inderdaad vrij duidelijk laat blijken geen voorkennis te hebben. Desalniettemin is ze puur qua acties nog steeds prima te verdedigen als mol.


Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #512 Gepost op: 28-02-2013, 14:29:01 »
Mee eens Qper.
Bij mij weegt nog steeds ook mee dat ik Paulien gewoon echt niet voor me zie als mol.
Waarmee ik niet bedoel: ze is zo onwaarschijnlijk oid. Ik bedoel ermee dat ik haar veel te makkelijk overstag vind gaan bij bepaalde argumenten (oa van Kees), en ze bepaalde druk en ongemakkelijke momenten cq onenigheid etc uit de weg lijkt te willen gaan.

Dat is voor de mol gewoon geen handige karaktertrek. Je moet ook af en toe hoog van de toren durven blazen, je eruit kunnen bluffen of er idd tegen moeten kunnen dat iemand je in de ogen kijkt en ronduit vraagt of jij de mol bent. En dan overtuigend kunnen bluffen en liegen. Gebaseerd op ander gedrag van haar in veel minder benauwde situaties zie ik haar dat gewoon niet doen.

Los daarvan heb ik haar nergens actief zien saboteren. Niet heel hard haar best zien doen wel misschien, maar niet echt saboteren.  ::ohno::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #513 Gepost op: 28-02-2013, 17:10:20 »
Nu ben ik er ook van overtuigd dat Kees de Mol is, maar ik vind zijn koffer laten staan in de bus bij een verkeerde locatie nou niet bepaald een voorkennis-dingetje. Zeker niet omdat hij lijkt te beseffen dat hij zijn koffer nog in de bus heeft staan.

Ondanks dit is Kees natuurlijk wel de Mol.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #514 Gepost op: 28-02-2013, 17:31:55 »
Kees moet de mol zijn, omdat ik de reactie van Zarayda heel graag wil zien!
No Milk today???

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #515 Gepost op: 28-02-2013, 19:18:52 »
Kees moet de mol zijn, omdat ik de reactie van Zarayda heel graag wil zien!

Ja echt  ::tandpastasmiley::
Ik zou sowieso de reactie van iedereen wel willen zien, want naast Carolien en Paulien is er volgens mij niemand die echt op Kees heeft gezeten.

Offline Toupeira

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #516 Gepost op: 28-02-2013, 19:22:47 »
Ja echt  ::tandpastasmiley::
Ik zou sowieso de reactie van iedereen wel willen zien, want naast Carolien en Paulien is er volgens mij niemand die echt op Kees heeft gezeten.
Janine ;)

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #517 Gepost op: 28-02-2013, 19:27:14 »
Janine ;)

Oww ja klopt natuurlijk!!!
De -ienetjes dus.


Offline Toupeira

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #518 Gepost op: 28-02-2013, 19:43:47 »
Overigens doet Kees het qua verdenkingen nog helemaal niet slecht, in vergelijking met de laatste 4 mollen. Janine vanaf afl. 2 (virtueel), Paulien vanaf afl. 4, Carolien vanaf afl. 6(?), en nog niet eens altijd als hoofdverdachte. Dat is ongeveer vergelijkbaar met Patrick, iets beter volgens mij nog.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #519 Gepost op: 28-02-2013, 19:54:42 »
Veel beter dan Patrick hoor.  ::)
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48