Auteur Topic: De Moltrein (Aanwijzingen)  (gelezen 73407 keer)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #260 Gepost op: 6-03-2013, 17:09:52 »
Ik weet niet of het al gezegd is, heb nog niet alles gelezen.
De onduidelijkheid is of de 2.250 euro met deze opdracht zomaar wordt verdiend. Ik denk dat er nog een addertje onder het gras zit (weer een nieuw dier erbij).
Als in de uitzending gelijk wordt gezegd welke antwoorden goed zijn en we zien Kees alle drie de vragen goed beantwoorden, is het gelijk al duidelijk, wanneer Kees het kistje met zijn naam opent, dat hij de mol is. Nu wordt dit nog in het midden gelaten. Zodra de mol bekend is, wordt de eindafrekening van deze opdracht opgemaakt.

Na de ontknoping:
Art: Zo, Paulien, jij hebt 1 vraag fout in de trein, dus ik krijg van jou 250 euro terug. Carolien, ook jij hebt 1 vraag fout, dus ook van jou krijg ik 250 euro terug. Kees, jij hebt alle vragen goed, jij mag alle 750 euro in de pot stoppen.
Kees: Ik heb de 750 euro niet meer, ik heb het uit de raam gegooid, meneer Art.
Art: Nou, dan heeft Paulien 500 euro verdiend, Carolien 500 euro en Kees 0 euro. Dat maakt samen 1.000 euro, terwijl het er 2.250 euro had kunnen zijn.

Kees heeft volgens deze draaiboek alle vragen goed beantwoord om de hint te tonen, maar vervolgens zijn verdiende geld weer kwijt gemold.

PS, pin me er even niet op vast dat beide dames 2 vragen goed hebben, had even geen zin om het terug te zoeken. Het gaat hier om de principe.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #261 Gepost op: 6-03-2013, 18:07:47 »
Als men toch naar dezelfde suite gaat,
waarom dan wel verschillende suite-nummers?

Paulien kreeg suite 15.
"Hoeveel vrouwen had de koning?: 13".

13 = M
15 = O

Heeft Paulien nog iets te maken gehad met een 12,
wat ik per ongeluk vergeten ben?


*Zou toch zalig zijn*
;)



Omnia vincit amor

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #262 Gepost op: 7-03-2013, 20:18:35 »
Ik verwacht nog iets verklaard te zien met die groene en rode kaart bij die spannende executie. Daar zit volgens mij nog een addertje onder het gras te loeren.

Dan nog iets met links en rechts. Daar werd ook zo op gehamerd, richtingaanwijzers, de puzzel met de pijl en Art die de kandidaten een voor een kant opstuurt bij de executie terwijl de executie nog niet is afgelopen. Tania die geen links- en rechtsgevoel had.

En ja, 'What speaks louder than words?': volgens mij moest dat antwoord iets in de trant van 'silence' zijn. Niet Tania. ::) Daar past die shhht van Kees trouwens ook mooi tussen dan.

Ben eens benieuwd naar de rode draad die ze ons gaan voorschotelen. It better be good!