Poll

Wie is de Mol NIET?

Kees
8 (20%)
Paulien
32 (80%)

Totaal aantal stemmen: 40

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol NIET?  (gelezen 60064 keer)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #20 Gepost op: 30-12-2012, 14:51:24 »
Geen mol absoluut niet, dat kan niet.
Maar Art had al gezegd dat Janine niet de mol was.
Dat klopt, maar stel dat ze wel de mol was, denk je dat hij dat dan gezegd zou hebben?
Maar goed, zelf geloof ik ook niet dat Janine de mol was hoor. ;)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #21 Gepost op: 30-12-2012, 16:25:56 »
Carolien, Ewout, Janine, Kees, Tania, Tim en Zarayda.

* Janine is vanzelfsprekend.
* Carolien, Ewout, Kees, Tania, Tim en Zarayda zijn allemaal jonger dan Anne-Marie.

Theorie:
Milouska is jonger dan Yvon
Inge is ouder dan Milouska
Dennis is jonger dan Inge
Jon is ouder dan Dennis
Kim is jonger dan Jon
Patrick is ouder dan Kim
Anne-Marie is jonger dan Patrick

Lijkt mij dan ook niet meer dan logisch dat de Mol dit jaar ouder is dan Anne-Marie. ::vergroot::
🜃

Offline TheBakerS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #22 Gepost op: 30-12-2012, 16:43:07 »
Carolien, Ewout, Janine, Kees, Tania, Tim en Zarayda.

* Janine is vanzelfsprekend.
* Carolien, Ewout, Kees, Tania, Tim en Zarayda zijn allemaal jonger dan Anne-Marie.

Theorie:
Milouska is jonger dan Yvon
Inge is ouder dan Milouska
Dennis is jonger dan Inge
Jon is ouder dan Dennis
Kim is jonger dan Jon
Patrick is ouder dan Kim
Anne-Marie is jonger dan Patrick

Lijkt mij dan ook niet meer dan logisch dat de Mol dit jaar ouder is dan Anne-Marie. ::vergroot::

 ::zwaai:: ::pinokkio::

Offline Mini Minnie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt.... Of toch wel??
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #23 Gepost op: 31-12-2012, 10:17:44 »
Dan hadden ze denk ik:
- of een nieuwe mol gekozen en de kandidaten verteld dat Janine de mol was
- of ze waren gestopt met de opnames.

Ik denk eerder dat ze voor het eerste hadden gekozen.
Ik denk niet dat ze een nieuwe mol hadden gekozen zonder de kandidaten hierover te vertellen.

Ja, daar heb je gelijk in. En het zou raar zijn als er geen mol was...

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #24 Gepost op: 31-12-2012, 11:47:17 »
Dat klopt, maar stel dat ze wel de mol was, denk je dat hij dat dan gezegd zou hebben?
Maar goed, zelf geloof ik ook niet dat Janine de mol was hoor. ;)
Het lijkt mij dat we daarover de waarheid nooit zullen horen. Natuurlijk zal men wel moeten zeggen dat zij de mol niet was, maar of dat werkelijk ook zo was zullen we waarschijnlijk nooit weten...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #25 Gepost op: 31-12-2012, 12:14:51 »
Het lijkt mij dat we daarover de waarheid nooit zullen horen. Natuurlijk zal men wel moeten zeggen dat zij de mol niet was, maar of dat werkelijk ook zo was zullen we waarschijnlijk nooit weten...
Remember Roeland? ;D

Nee we zullen het nooit weten. Het zou prima kunnen zijn dat het vaker voorgekomen is zelfs, en een ander wellicht in heeft moeten vallen.

Ik vraag me ook af of de andere kandidaten dat dan ooit te weten krijgen. Ik denk namelijk van niet, zo dat al het geval is. Dat maakt alleen de kans groter dat iemand zich verlult en dan krijg je alleen maar heisa en gedoe erna. Als het een mol is die ziek etc wordt in afl 7 is het een groter euvel.. Maar mol die afl 2 ofzo (Roeland en waarschijnlijk Janine?) afvalt, whatever.. Dan kan nog makkelijk iemand anders tot Mol worden gebombardeerd erna, wat voor iedereen even geloofwaardig kan worden gemaakt qua 'verhaal'.

Niet dat ik denk dat Janine ooit de Mol was, daar geloof ik sws niet zo in eerlijk gezegd.  :)
« Laatst bewerkt op: 31-12-2012, 12:17:58 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #26 Gepost op: 31-12-2012, 12:43:22 »
Mja.. qua hoofdverdachten in het begin in S11 en S12. Langer in S11 dan S12 trouwens.  :P

Zij, Inge en Kim zijn sowieso vrouwen dus vallen niet in jouw definitie  ;) ;) ;)

Je draait mijn argumentatie om, om het jouwe te doen bevestigen... ::)
Ik stel dat jouw stelling aangaande de 'bekendheid' sterker geldt voor mannen dan voor vrouwen.
Daarmee wil ik zeggen dat het er vooral op lijkt dat de productie zich ervan bewust is dat bekende mannen sws sneller verdenking op zich krijgen door de focus van mensen op wat men kent en de het-zichzelf-willen-identificeren en associëren met - factor. Ik denk dat dat sterker geldt voor mannen dan voor vrouwen. Jongens/mannen willen zich ermee identificeren en vrouwen kijken graag naar iets aantrekkelijks op verschillende vlakken, oa op fysiek vlak maar vooral ook status en positie (tov de rest en in de maatschappij, mate van succes etc).

Ik denk dat voor de bekende vrouwen in de serie een iets andere maatstaf geldt - niet voor allen maar toch voor het grootste deel mi - i.e. aantrekkelijkheid/vrouwelijkheid/sex-appeal,charisma en meer EQ dan IQ - met als bonus spitsvondigheid/scherpte/grappigheid.
Die kwaliteiten zijn prima, maar niet pertinent heel hoog aangeschreven als identificeerbaar in dezelfde mate als dit het geval is met de bekende mannelijke BN'er die hoog scoort bij man zowel als vrouw om verschillende reden... ergo de mannelijke variant trekt meer aandacht sws ongeacht, en zal dus minder snel tot Mol worden gebombardeerd. Nog even los van andere kwesties...

De vrouwelijke bekendere variant is mi derhalve minder in het oog lopend en waarschijnlijker als mol-variant dan de mannelijke. Bekendheid blijft een relatief begrip uiteraard, maar ik denk dat een Daniël bekender zal zijn bij een groter publiek dan Kees etc.  :)


« Laatst bewerkt op: 31-12-2012, 12:46:10 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #27 Gepost op: 31-12-2012, 13:01:54 »
Je draait mijn argumentatie om, om het jouwe te doen bevestigen... ::)
Ja hihi slim he... hoe meer zijpaden je bewandelt, hoe makkelijker schieten het is  ::rofl::

Dus; uitgaand van jouw stelling dat de 'bekendheid' sterker geldt voor mannen dan voor vrouwen valt voor mij Ewout af.

En uitgaand hiervan lagen Inge, Yvon en Kim niet zo voor de hand als Ewout nu. Heb ik dus even dankbaar gebruikt gemaakt van jouw kennis >:D.

Bekendheid blijft inderdaad wel een relatief begrip maar uit deze groep denk ik dat Ewout en ook Daniël het meest bekend zal zijn. Misschien moeten we DAAR eens een poll over houden, wie kende wie al. Is hier en daar wel gezegd door diverse molloten maar dan heb je een totaaloverzicht.


De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #28 Gepost op: 31-12-2012, 13:11:48 »
 ::)

Goed dus als bekendheid vwb vrouwen een euvel is voor jou, wie valt er dan wat dat betreft af?  >:D

Overigens eens vwb Daniel, jury still out on Ewout. Zie niet direct een mol maar ook niet direct géén - wat ik bij oa Kees ondanks (of wellicht door) vage Dennis-vibe wel heb.  ;)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #29 Gepost op: 31-12-2012, 13:15:59 »
En toch zie ik in Ewout wel 'n potentiele mol, juist omdat hij zo 'onhandig' overkomt en een beetje een sulletje is. (ik blijf toch van 'm houden). Milouska speelde deze rol dan wel, maar het was ook het 'god wat ben ik toch onhandig' idee. Daar zou Ewout wel gebruik van kunnen maken..

Verder zie ik in Paulien en in Carolien geen mol. Maar dat is denk ik gewoon een persoonlijk gevoel wat ik heb bij deze twee personen..

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #30 Gepost op: 31-12-2012, 13:21:40 »
En toch zie ik in Ewout wel 'n potentiele mol, juist omdat hij zo 'onhandig' overkomt en een beetje een sulletje is. (ik blijf toch van 'm houden). Milouska speelde deze rol dan wel, maar het was ook het 'god wat ben ik toch onhandig' idee. Daar zou Ewout wel gebruik van kunnen maken..
Mja ik ken hem niet maar ik kan me er iets bij voorstellen.  ;)
Mijn point of contention is eigenlijk dat hij een punt maakte van zijn strategie.
Als je er direct uitligt vertel je dit mi niet zo, dan verzwijg je die als het een totale faal is.  :P
Maar bovendien, de nadruk die hij legt op de kandidaat spelen die zich verdacht wil maken etc. Hoeft niks te betekenen, bedenkt iedereen natuurlijk. Maar weinig mensen lopen hiermee te pronken achteraf, alsof ze van de daken willen schreeuwen dat ze kandidaat zijn..

Enfin Pepijn vond handgebaartjes op groepsfoto's ook leuk als nepmolactie, als we het geloven mogen dus ik zal het maar weer met drie scheppen zout nemen en vooralsnog denken dat Mole - E isn't Mol.  ;)
« Laatst bewerkt op: 31-12-2012, 13:23:22 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #31 Gepost op: 31-12-2012, 16:39:25 »
Is Ewout onhandig? Waar blijkt dat uit?
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #32 Gepost op: 31-12-2012, 18:35:12 »
Is Ewout onhandig? Waar blijkt dat uit?
Hier een voorbeeld:
http://www.rtl.nl/xl/#/u/bef13d04-4293-32c5-8aa9-fb78bb82a319/

Voor zover ik hem ken is hij inderdaad onhandig. ;)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #33 Gepost op: 31-12-2012, 21:24:52 »
Oké, helder ::rofl::
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #34 Gepost op: 1-01-2013, 18:13:59 »
Is Ewout onhandig? Waar blijkt dat uit?

Hahah hij is altijd al onhandig geweest. Zelfs in 2005 op de zoopfandag waar ik was struikelde hij het trapje op toen hij moest optreden.

Maar zoals ik al zei, denk ik best dat je daar een goed rookgordijn van kan maken. Dus misschien moeten we hem toch niet afschrijven als Mol.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #35 Gepost op: 2-01-2013, 11:28:22 »
Ik baseer me wat Janine betreft, gewoon op de eerste persverklaring van de AVRO, als het gaat om het wel of niet de mol zijn.

De Avro zei in juni: Janine was de mol niet, dus organisatorisch was er niet zoveel aan de hand. Wij konden door, de vraag was alleen of de kandidaten zelf door wilden.

Ik zeg dan: breek je dan verder je hoofd er niet over of Janine wellicht TOCH de mol zou kunnen zijn geweest, want je komt simpelweg niet uit die discussie. Ik herinner me nog wezenlijk de ophef die ontstond toen Roeland en Manuel wegens ziekte het programma verlieten. Dan kun je je maar beter houden aan de verklaringen van de AVRO zelf: zij waren de mol niet. PUNT.


OT: Kees is een dark horse, wat dit betreft. Hij zegt het programma van tevoren niet te hebben gekend. Maar dat zegt helemaal niets.

Offline Nickmol

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #36 Gepost op: 2-01-2013, 14:07:21 »
Janine en Joep niet ::ok::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #37 Gepost op: 2-01-2013, 18:04:29 »
als bekendheid vwb vrouwen een euvel is voor jou, wie valt er dan wat dat betreft af? 
Niemand - geen van de dames geniet volgens mij de A status.

Ik ben persoonlijk erg gecharmeerd van Paulien en Zarayda maar mag niet van de rest van NL verwachten dat zij met mijn kijkgedrag meekijken :-X ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #38 Gepost op: 2-01-2013, 18:07:34 »
Er zou elk jaar eigenlijk iemand moeten zijn die iedereen niet kan uitstaan, zodat diegene als eerste kan afvallen. Helaas is die er niet dit jaar..   :(
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline theluckyboatman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #39 Gepost op: 3-01-2013, 16:09:49 »
het is lastig, maar sluit Paulien Cornelisse gek genoeg uit, is ze het wel of haalt ze iig de finale dan zal ik dan knap vinden.
Ananas