Auteur Topic: De Mol 2016  (gelezen 234634 keer)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol 2016
« Reactie #320 Gepost op: 11-03-2016, 12:50:03 »
Als een groepsvrijstelling tot stand komt door het wel of niet tonen van schermen, zoals in WIDM een aantal keer gebeurd is, ben ik ook altijd zeer wantrouwend. Of eigenlijk: dan geloof ik dat de uitkomst al van te voren vaststaat.

Natuurlijk is het zo dat het aantal afleveringen al vaststaat. Daar aan twijfelen is inderdaad naïef.

Ik geloof echter niet dat de uitkomst van de Ruth-proef in deze serie al van te voren vaststond. Dat kon ook niet, want Ruth had ook zonder dat íemand haar hielp, de goede code kunnen kiezen. Het meest aannemelijke is volgens mij, dat de opdrachten uit aflevering 2 dan met 1 persoon extra zouden zijn uitgevoerd en dat er aan het einde een dubbele executie had plaatsgevonden. Niet zo'n ongelooflijk scenario, toch?

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: De Mol 2016
« Reactie #321 Gepost op: 11-03-2016, 14:07:14 »
Ik vind het nogal denigrerend om een andere mening neer te zetten als naïef. Stop daarmee alsjeblieft.

Als aantal afleveringen van te voren (dus voor het wordt opgenomen) al vast staat, dan zou dat betekenen dat de uitslag van terugkeeropdrachten of groepsvrijstellingsopdrachten ook van te voren moeten vast staan. Anders klopt het draaiboek immers niet.
Er is een verschil tussen de Avro en Vier. Avro is een publieke omroep. De uitzendschema's staan al maanden van te voren vast en er kan amper van afgeweken worden. Daarom heb ik ook altijd zo mijn twijfels bij dergelijke opdrachten in WIDM. Vier echter is een commerciële omroep. Daar zijn ze doorgaans een stuk flexibeler in hun schema's. Hoe vaak is het niet voorgekomen dat een nieuwe serie net van start gegaan is, een flop blijkt, en ineens stopt? De commerciële omroepen hebben heus nog wel een aflevering van Vrienden voor het Leven die nogmaals in de herhaling kan, mocht het nodig zijn.
Voor mij is het veel logischer dat als Ruth wel was teruggekomen, dat we dan, net als in Nederland, 10 afleveringen hadden gehad. Klinkt m.i. een stuk minder ver gezocht dan dat er ineens een aflevering zou zijn met twee afvallers.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol 2016
« Reactie #322 Gepost op: 11-03-2016, 14:11:14 »
Het grootste bewijs hiervan zie je in WIDM serie 10 waar Arjen, zonder jokers, als enige op de verkeerde Mol zit en toch een groen scherm krijgt. Dat is overigens ook de enige keer dat ik het de productie een beetje kwalijk neem, want het heeft Arjen daar mogelijk echt op een verkeerd spoor gehouden.

Ja dat was heel erg vreemd. Heeft een productielid van WIDM hier ooit een verklaring voor gegeven? Indien de executie echt gemanipuleerd is liep de productie wel een enorm risico. Want wat nou als iedereen zijn scherm wilde zien, behalve Kim, dan komt iedereen toch te weten dat er gesjoemeld is met de schermen?
« Laatst bewerkt op: 11-03-2016, 14:14:31 door Mollenmania »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: De Mol 2016
« Reactie #323 Gepost op: 11-03-2016, 14:44:34 »
De programmamakers kunnen van tevoren niet weten of Ruth zou terugkeren (ze had - wat Jayne zegt - ook op het goede nummerplaat kunnen gokken) maar het aantal afleveringen staat bij voorbaat al vast (gebaseerd op het aantal opdrachten en de dagen van verblijf). Daarom lijkt mij het meest waarschijnlijk dat er in aflevering 2 (of eventueel 3) twee afvallers zouden zijn indien Ruth zou terugkeren.
« Laatst bewerkt op: 11-03-2016, 14:49:27 door Luc »

Offline JorisBoris

  • Forumlid
Re: De Mol 2016
« Reactie #324 Gepost op: 11-03-2016, 15:20:05 »
In de derde reeks van De Mol (België) was er een groepsvrijstelling. Toch waren er maar 8 afleveringen + 1 terugblik, dus werd de finale met 4 kandidaten gespeeld.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol 2016
« Reactie #325 Gepost op: 11-03-2016, 16:28:42 »
Ik vind het nogal denigrerend om een andere mening neer te zetten als naïef. Stop daarmee alsjeblieft.

Ik twijfelde ook of ik het woord moest gebruiken. Mijn excuses hiervoor. Maar de rest van het verhaal meen ik wel.

En over Ruth heb ik al eerder een theorie gepost :-)
« Laatst bewerkt op: 11-03-2016, 16:30:16 door tumtum »

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: De Mol 2016
« Reactie #326 Gepost op: 11-03-2016, 17:47:02 »
De programmamakers kunnen van tevoren niet weten of Ruth zou terugkeren
Sterker nog: de makers hadden gedacht dat Ruth erin zou blijven. (zie een van de artikeltjes die Heinz heeft ingescand)
Nu zitten ze dus in feite op plan B. Een dubbele executie in aflevering 2 lijkt me wel aannemelijk, alhowel ik er een beetje moeite mee heb als dat plan A was voor de makers.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol 2016
« Reactie #327 Gepost op: 11-03-2016, 17:55:47 »
Ik denk nog steeds dat dat een molactie is van de makers ;-)

Alhoewel: voor die bananenbotenopdracht was een even aantal kandidaten wel handiger geweest.

Offline TMTCED

  • Forumlid
Re: De Mol 2016
« Reactie #328 Gepost op: 14-03-2016, 10:04:21 »
Wat een fantastisch seizoen van de Mol. Mooie opdrachten, origineel, niet vaak onbegrijpelijk ingewikkeld zoals in NL de laatste jaren en heel mooi in beeld gebracht.
Leuke dynamiek ook met mensen die elkaar niet kennen i.t.t. de meeste BN-ers. Doet echt denken aan de eerste seizoenen van Wie is de Mol den De Mol.

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: De Mol 2016
« Reactie #329 Gepost op: 14-03-2016, 22:56:39 »
Enige jammere aan deze serie vind ik dat er zo vaak dieren in worden gezet. Lama's vangen, paardenrace, de gans... Daar hou ik als dierenvriend niet zo van  ::niet-ok::

Verder wederom geweldige opdrachten en het wordt een hele spannende finale!
« Laatst bewerkt op: 14-03-2016, 23:36:03 door Moljet »

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol 2016
« Reactie #330 Gepost op: 14-03-2016, 22:58:38 »
Enige jammere aan deze serie vind ik dat er zo vaak dieren in worden gezet. Lama's vangen, paardenrace, de gans.... Daar hou ik als dierenvriend niet zo van  ::niet-ok::

Verder wederom geweldige opdrachten en het wordt een hele spannende finale!
De lama's hadden te eten, de paarden een gezellig stapritje, alleen met de gans had ik medelijden. Die kwam zo echt verdwaasd uit dat mandje zetten na afloop  ::hug::
Tell me what your telescope says

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Mol 2016
« Reactie #331 Gepost op: 14-03-2016, 23:02:59 »
het was, vergeleken met het originele spel, nog best een vreedzame variant. Als ik het goed heb gehoord, dienden de ganzen in het oorspronkelijke spel als voetbal.  ::oink:: ::oink::


Ik vond de aflevering (zonder al te veel te spoileren voor degenen die nog moeten kijken, vooral weer vermakelijk.

Heeft iemand trouwens gezien waar en wanneer Hanne die handblessure heeft opgelopen, was dat in een opdracht, of weten we dat niet?

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol 2016
« Reactie #332 Gepost op: 14-03-2016, 23:03:33 »
het was, vergeleken met het originele spel, nog best een vreedzame variant op het spel. Als ik het goed heb gehoord, dienden de ganzen in het oorspronkelijke spel als voetbal.


Ik vond de aflevering (zonder al te veel te spoileren voor degenen die nog moeten kijken, vooral weer vermakelijk.

Heeft iemand trouwens gezien waar en wanneer Hanne die handblessure heeft opgelopen, was dat in een opdracht, of weten we dat niet?

verbrand in de sauna, blijk uit de extra beelden
klaar voor de strijd

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol 2016
« Reactie #333 Gepost op: 14-03-2016, 23:04:11 »
Die gans heeft de tijd van zijn leven gehad. Zo zen dat hij/zij was! ::ok:: Was wellicht de tamste gans van Argentinië. :D


Offline Star

  • Forumlid
Re: De Mol 2016
« Reactie #334 Gepost op: 14-03-2016, 23:09:47 »
De gans in die mand vond ik best wel zielig. Je ziet ook op de beelden dat ze die er echt ingepropt hadden toen ze er uitkwam.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol 2016
« Reactie #335 Gepost op: 14-03-2016, 23:36:56 »
het was, vergeleken met het originele spel, nog best een vreedzame variant. Als ik het goed heb gehoord, dienden de ganzen in het oorspronkelijke spel als voetbal.  ::oink:: ::oink::


Ik vond de aflevering (zonder al te veel te spoileren voor degenen die nog moeten kijken, vooral weer vermakelijk.

Heeft iemand trouwens gezien waar en wanneer Hanne die handblessure heeft opgelopen, was dat in een opdracht, of weten we dat niet?

Nee, niet als voetbal. Ook in het originele spel moest het dier terug naar een ranch (van 1 van beide temas)/ Als het dier op betreffende ranch was, had dat team gewonnen. Maar in de tussentijd werd er wel aan dat dier (ook in een mand.zak/iets van leer) gesjord en getrokken en mee ge (ren) galoppeerd etc..
Ik vind het iig helemaal niks..  ::ohno::


En in de sauna. Thibeaud was ook gewond geraakt

De gans in die mand vond ik best wel zielig. Je ziet ook op de beelden dat ze die er echt ingepropt hadden toen ze er uitkwam.
Ik vond het ook helemaal niks  ::ohno::

« Laatst bewerkt op: 14-03-2016, 23:38:31 door Whiskers »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Mol 2016
« Reactie #336 Gepost op: 14-03-2016, 23:50:41 »
We hadden commentaar op widm dat ze steeds minder opdrachten met de cultuur van het gastland deden, nu doen ze hier iets met de nr 1 sport van argentinie en schreeuwen we weer moord en brand.

Geloof me Maar in vlaanderen hebben ze Gaia en als die ook Maar de kleinste aanwijzingen hebben dat er iets gedaan wordt tegen de rechten vh dier , dat ze dat wel in de media zouden brengen.

En dat de gans vastzat in die mand is bewust zo gedaan, want als er teveel spelling was, was t nog pijnlijker voor dat beest tijdens t gehobbel. Vergelijk het met jezelf liggend in een botswagen, wat heb je Dan liever minder ruimte om heen en weer geschud te worden, of juist wAt meer afstand tit de wanden zodat je met extra kracht er tegen gesmeten kan worden.



Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol 2016
« Reactie #337 Gepost op: 14-03-2016, 23:55:32 »
We hadden commentaar op widm dat ze steeds minder opdrachten met de cultuur van het gastland deden, nu doen ze hier iets met de nr 1 sport van argentinie en schreeuwen we weer moord en brand.

Geloof me Maar in vlaanderen hebben ze Gaia en als die ook Maar de kleinste aanwijzingen hebben dat er iets gedaan wordt tegen de rechten vh dier , dat ze dat wel in de media zouden brengen.

En dat de gans vastzat in die mand is bewust zo gedaan, want als er teveel spelling was, was t nog pijnlijker voor dat beest tijdens t gehobbel. Vergelijk het met jezelf liggend in een botswagen, wat heb je Dan liever minder ruimte om heen en weer geschud te worden, of juist wAt meer afstand tit de wanden zodat je met extra kracht er tegen gesmeten kan worden.




Ik vind het not done dat met een levend dier te doen. Goed ingepakt of niet.
En dan nog de "de gans moet levend terug naar de ranch gebracht worden"  ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 15-03-2016, 00:13:11 door Whiskers »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol 2016
« Reactie #338 Gepost op: 14-03-2016, 23:56:28 »
Enige jammere aan deze serie vind ik dat er zo vaak dieren in worden gezet. Lama's vangen, paardenrace, de gans... Daar hou ik als dierenvriend niet zo van  ::niet-ok::

Verder wederom geweldige opdrachten en het wordt een hele spannende finale!

Totaal met je eens hoor. In widm is er zelfs een olifant gebruikt. Waar ik sowieso al op tegen ben... Dieren gebruiken omdat wij vinden dat we daar recht op hebben te doen.

Meeste mensen snappen dat concept niet.. Hoezo dan? Ze hebben toch te eten? of...Ze worden toch goed verzorgd? of.. Is heel normaal hoor, doen ze daar altijd...  ::) ::)

Het concept dat je dieren in de natuur moet laten voor wat het is is helaas ver gezocht bij velen.

Nu vond ik het gansje niet heel erg zielig maar dacht er wel ff aan dat dit gebruik van een dier niet PERSE nodig is bij spelletjes.

Welk dier dan ook.... op welke manier dan ook.. in welke omstandigheid dan ook

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: De Mol 2016
« Reactie #339 Gepost op: 15-03-2016, 00:07:15 »
Dit seizoen heeft negen afleveringen?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)