Auteur Topic: De Mol 2016  (gelezen 234558 keer)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol 2016
« Reactie #300 Gepost op: 9-03-2016, 22:42:21 »
0 zleveringen
9 afleveringen
Heinz kan mijn gedachten lezen! :o ;D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol 2016
« Reactie #301 Gepost op: 9-03-2016, 22:44:04 »
Ik ben er gewoon altijd snel bij als er flauwe inkoppertjes gemaakt kunnen worden. :P

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol 2016
« Reactie #302 Gepost op: 9-03-2016, 22:50:15 »
Weet er iemand hoeveel zfleveringen er zijn?

8 en 1 terugblik denk ik
klaar voor de strijd

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: De Mol 2016
« Reactie #303 Gepost op: 10-03-2016, 09:53:26 »
Hoe zouden ze het dan gedaan hebben als Ruth in het spel was gebleven? Een afvlevering met twee afvallers? Een finale met 4?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol 2016
« Reactie #304 Gepost op: 10-03-2016, 10:04:45 »
Hoe zouden ze het dan gedaan hebben als Ruth in het spel was gebleven? Een afvlevering met twee afvallers? Een finale met 4?

Goede vraag. Het zou allebei kunnen maar in het laatste geval moeten alle opdrachten tot de finale ook geschikt zijn voor een kandidaat meer dan nu het geval is. Dat lijkt me lastig. De opdracht met het duivenkot leek precies geschikt voor vijf personen. En een extra persoon bij de opdracht met de radio en de taxi's zie ik ook niet zo voor me. (Misschien met z'n drieën de was/geurproef.) De optie twee afvallers vroeg in het spel vind ik meer voor de hand liggen.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: De Mol 2016
« Reactie #305 Gepost op: 10-03-2016, 16:29:02 »
0 zleveringen
9 afleveringen
O echt? Ik had tot nu toe telkens van acht gehoord. Maar dat zal er aan liggen dat aflevering acht de ontknoping is?
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol 2016
« Reactie #306 Gepost op: 10-03-2016, 16:36:45 »
Aan het eind van aflevering 8 is inderdaad de ontknoping. Aflevering 9 is de reünie. Vandaar dat aflevering 9 niet in het molboekje staat want daar is de zoektocht al voorbij.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: De Mol 2016
« Reactie #307 Gepost op: 10-03-2016, 18:26:39 »
Aan het eind van aflevering 8 is inderdaad de ontknoping. Aflevering 9 is de reünie. Vandaar dat aflevering 9 niet in het molboekje staat want daar is de zoektocht al voorbij.
Heb je een betrouwbaardere bron dan dit?
Citaat van: spelregels verdenkingsspel
SBS BELGIUM en TELENET organiseren een actie (hierna de ‘Wedstrijd’) rond het tv-programma De Mol, dat zal worden uitgezonden op VIER tussen 1 februari 2016 en 21 maart 2016.
:-\\
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol 2016
« Reactie #308 Gepost op: 10-03-2016, 19:20:36 »
Dat is wel gek. Ik ging er gewoon vanuit dat het 9 afleveringen zouden zijn zoals altijd want met minder kom je qua aantal kandidaten ook niet uit. Waarschijnlijk is dit ook gewoon zo en geldt die periode voor de wedstrijd die na aflevering 8 voorbij zal zijn.

Edit: volgens HUMO zijn het 9 afleveringen. ::ok::
« Laatst bewerkt op: 10-03-2016, 19:38:37 door Heinz »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: De Mol 2016
« Reactie #309 Gepost op: 10-03-2016, 20:35:48 »
Dat is wel gek. Ik ging er gewoon vanuit dat het 9 afleveringen zouden zijn zoals altijd want met minder kom je qua aantal kandidaten ook niet uit. Waarschijnlijk is dit ook gewoon zo en geldt die periode voor de wedstrijd die na aflevering 8 voorbij zal zijn.

Edit: volgens HUMO zijn het 9 afleveringen. ::ok::
::feest::

Al had ik stiekem ook wel op een cliffhanger gehoopt. Of heeft een bekendmaking al in de finale-aflevering ook z'n charme?
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol 2016
« Reactie #310 Gepost op: 10-03-2016, 20:39:07 »
Al had ik stiekem ook wel op een cliffhanger gehoopt. Of heeft een bekendmaking al in de finale-aflevering ook z'n charme?

Zeker. Aflevering 8 is dan extra mooi en spannend omdat je weet dat het opbouwt naar de climax. En niet naar de anti-climax van "dat ziet u volgende week".

Offline JorisBoris

  • Forumlid
Re: De Mol 2016
« Reactie #311 Gepost op: 10-03-2016, 21:12:01 »
Met nog twee afleveringen te gaan staat de groepspot op €24000. Het zou opvallend zijn als de pot lager blijft dan in 2003 (€33000).
Weet iemand hoeveel ze tot dusver hadden kunnen verdienen? In de renbaan was er bv €7000 te verdienen met de vragenlijsten, maar dat werd 500 zonder dat de mol iets moest doen. Zo gaat het wel snel.
« Laatst bewerkt op: 10-03-2016, 21:13:47 door JorisBoris »

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Mol 2016
« Reactie #312 Gepost op: 10-03-2016, 21:25:03 »
Beginstand 27000 euro bij het begin van aflevering 6: daar zou 5000 euro bij komen voor de kidnap-opdracht, de metro-opdracht zou 6000 euro op hebben gebracht, en de pasvragen-opdracht zou nog eens 3000 hebben opgebracht. Dan zouden ze (gerekend vanaf de beginstand van aflevering 6) op 41000 hebben gestaan. Maar nu is het 24000.


Reken maar dat de Mol hier heel tevreden over is. Of tel ik ergens verkeerd?
« Laatst bewerkt op: 10-03-2016, 21:26:53 door Bodejos »

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol 2016
« Reactie #313 Gepost op: 11-03-2016, 08:11:38 »
Goede vraag. Het zou allebei kunnen maar in het laatste geval moeten alle opdrachten tot de finale ook geschikt zijn voor een kandidaat meer dan nu het geval is. Dat lijkt me lastig. De opdracht met het duivenkot leek precies geschikt voor vijf personen. En een extra persoon bij de opdracht met de radio en de taxi's zie ik ook niet zo voor me. (Misschien met z'n drieën de was/geurproef.) De optie twee afvallers vroeg in het spel vind ik meer voor de hand liggen.
Maar aangezien dit allemaal in of rondom Buenos Aires afspeelt kunnen ze wel spelen met de volgorde van de opdrachten...

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol 2016
« Reactie #314 Gepost op: 11-03-2016, 09:11:33 »
Maar aangezien dit allemaal in of rondom Buenos Aires afspeelt kunnen ze wel spelen met de volgorde van de opdrachten...
Ik denk dat dat toch moeilijker is dan je denkt. Voor veel opdrachten zijn lokaal toch dingen afgesproken. Locaties afgehuurd, afspraken gemaakt met 'figuranten' (de taxichauffeur, Carlos Paloma, de pizzeria, etc.), dat gooi je niet makkelijk even allemaal om. Waarschijnlijk zijn er wel noodscenario's voor als een opdracht echt niet door kan gaan, maar ik denk dat die hiervoor niet in werking zijn getreden. Ik ben het met Heinz eens dat, als Ruth was teruggehaald, er waarschijnlijk al snel een dubbele eliminatie was geweest. Ik denk zelfs waarschijnlijk al in aflevering 2 zelf.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: De Mol 2016
« Reactie #315 Gepost op: 11-03-2016, 10:19:09 »
In Nederland is vrij vaak wel een groepsvrijstelling te verdienen. Of een aflevering zonder afvallers. Daardoor hebben we in Nederland 10 afleveringen (incl. de reünie). In Nederland zijn tot op heden alle opdrachten waarbij een groepsvrijstelling in het spel kan komen etc. tot op heden geslaagd. Daardoor konden er steeds 10 afleveringen gevuld worden.
In België was vlgs. de makers wel rekening gehouden met de terugkeer van Ruth. Het zou mij niks verbazen dat ook voor de belgen aanvankelijk 10 afleveringen gepland stonden. Maar helaas, de groep wou Ruth niet terug. Ik denk dat we daarom maar 9 afleveringen hebben. En de opdrachten die nu niet doorgaan? Die zullen in aangepaste vorm vast volgend jaar wel aan de orde komen.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Luc

  • Forumlid
Re: De Mol 2016
« Reactie #316 Gepost op: 11-03-2016, 10:32:04 »
Je kunt die opdrachten niet zomaar wijzigen of cancelen. De opdrachten vereisen een degelijke organisatie zoals de locaties in orde brengen, de locale medewerkers (zoals bv. de taxichauffeur in afl. 4 en de duivenmelker in afl. 6) en uiteraard de cameramensen (ze worden vooraf gebrieft) en de opdrachten moesten op een bepaald tijdstip beginnen. De opdrachten zijn dus duur en vergen veel organisatie. Vandaar dat ik denk dat als Ruth moest terugkeren er de volgende aflevering 2 afvallers zijn. De opdracht met de bananenboten konden best met 10 worden uitgevoerd en de fietstocht naar de kapel met 7.
In Nederland was er elk jaar wel een aflevering zonder afvaller maar dat werd geregeld door de crew (met de hulp van de mol).
« Laatst bewerkt op: 11-03-2016, 10:39:43 door Luc »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol 2016
« Reactie #317 Gepost op: 11-03-2016, 10:56:07 »
0 zleveringen
9 afleveringen

Hij vroeg om zfleveringen, niet om zleveringen.





In 2014 waren er in NL zelfs 2 groepsvrijstellingen. Dat hebben ze toen opgelost door in de laatste reguliere aflevering de afvaller voor de finale af te laten vallen en meteen de finale te spelen. Zo'n scenario had ook nog in De Mol gekund.
« Laatst bewerkt op: 11-03-2016, 10:59:36 door Mollenmania »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: De Mol 2016
« Reactie #318 Gepost op: 11-03-2016, 11:06:00 »
In de voorlaatste aflevering van reeks 14 was er inderdaad een kandidaat teveel (de aflevering daarvoor was er een tweede collectieve vrijstelling), vandaar dat er een tussentijdse executie plaatsvond waarbij Tygo het slachtoffer werd. Ik twijfel of er zo'n scenario in de Vlaamse mol was voorzien maar het zou kunnen. Al zijn de opdrachten in afl. 5 en 6 moeilijk uit te voeren met een kandidaat meer. Vandaar dat ik denk dat de mol de opdracht kreeg om te zorgen dat Ruth niet terugkeerde (kwam er ook geen 5000 euro in de pot).
« Laatst bewerkt op: 11-03-2016, 11:09:17 door Luc »

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol 2016
« Reactie #319 Gepost op: 11-03-2016, 12:14:42 »
In Nederland is vrij vaak wel een groepsvrijstelling te verdienen. Of een aflevering zonder afvallers. Daardoor hebben we in Nederland 10 afleveringen (incl. de reünie). In Nederland zijn tot op heden alle opdrachten waarbij een groepsvrijstelling in het spel kan komen etc. tot op heden geslaagd. Daardoor konden er steeds 10 afleveringen gevuld worden.
In België was vlgs. de makers wel rekening gehouden met de terugkeer van Ruth. Het zou mij niks verbazen dat ook voor de belgen aanvankelijk 10 afleveringen gepland stonden. Maar helaas, de groep wou Ruth niet terug. Ik denk dat we daarom maar 9 afleveringen hebben. En de opdrachten die nu niet doorgaan? Die zullen in aangepaste vorm vast volgend jaar wel aan de orde komen.

Beetje naief dit hoor, sorry. Een omroep (VIER, AVROTROS) neemt een vast aantal afleveringen af Plus alles wat Luc hierboven schrijft. Ik heb al eens eerder gemeld dat die groepsvrijstellingen die zogenaamd altijd doorgaan gewoon gepland zijn. Vaak is niet te controleren of het echt klopt. Neem bijvoorbeeld aflevering 1 in WIDM dit jaar. Er moesten vijf koppels zijn, dus tien deelnemers, voor de kloosteropdracht. Niemand kan controleren of degene die een rood scherm had moeten krijgen echt bij degenen zat die hun scherm niet te zien kregen. Het grootste bewijs hiervan zie je in WIDM serie 10 waar Arjen, zonder jokers, als enige op de verkeerde Mol zit en toch een groen scherm krijgt. Dat is overigens ook de enige keer dat ik het de productie een beetje kwalijk neem, want het heeft Arjen daar mogelijk echt op een verkeerd spoor gehouden.

Het is trouwens één keer voorgekomen dat de groepsvrijstelling niet door ging in Nederland, nl. met Nicolette in serie 8, maar daar was de kans op mislukken zo groot (er is vast wel iemand die zijn jokers niet inlevert) dat ik dit ook als gepland beschouw.
« Laatst bewerkt op: 11-03-2016, 12:18:30 door tumtum »