Auteur Topic: De Mol 2016  (gelezen 234626 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De Mol 2016
« Reactie #260 Gepost op: 28-02-2016, 13:45:36 »
nee, het zijn fantastische beelden, maar ietwat te gelikt in vergelijking met de Belgische versie, daarbij is men wat verbolgen omdat er weinig te speuren lijkt dit jaar. Het verschil bekende / onbekende mensen draagt ook nog wel bij tot de reacties. (naar mijn bescheiden mening)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Re: De Mol 2016
« Reactie #261 Gepost op: 28-02-2016, 15:19:41 »
Het grootste probleem bij de Nederlandse versie op dit moment vind ik de kwaliteit van de opdrachten. Af en toe zit er wel iets leuks tussen maar over de gehele linie lang niet zo goed als bij België. Verder vind ik dat er teveel tijd gevuld wordt met nietszeggende intropraatjes van Art en biechten van de kandidaten door de opdracht heen.

Maar het grootste verschil is denk ik nog de sfeer. In Nederland is het vakantie en geeft Art er een pseudo mysterieus tintje aan. Bij België wordt het spel echt en hard gespeeld en maken de kandidaten de spanning. BN'ers hadden waarschijnlijk unaniem Ruth geholpen om uit de taxi te komen.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Mol 2016
« Reactie #262 Gepost op: 28-02-2016, 17:52:24 »
Voor mij is de mol leuker Dan widm doordat er meer spel te zijn is in de mol. Zo wel in de opdrachten -minder biecht- als de stukjes tussen de opdrachten. Of dat Komt doordat het in Nederland bekende deelnemers zijn, nee denk ik niet.

Maar om widm nu amateuristisch te noemen, dat gaat me veel te ver. Ik denk dat qua beelden en opzet widm misschien wel proffessioneler is , door de Jaren ervaring. Maar dat met te strakke montage en teveel Biecht de charme van widm door de Jaren heen Langzaam verminderde.

Ik heb al Jaren geen afl van widm herbekeken en die van de mol 4 al meermaals, zegt voor mij genoeg.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: De Mol 2016
« Reactie #263 Gepost op: 28-02-2016, 19:03:45 »
Het grootste probleem bij de Nederlandse versie op dit moment vind ik de kwaliteit van de opdrachten. Af en toe zit er wel iets leuks tussen maar over de gehele linie lang niet zo goed als bij België. Verder vind ik dat er teveel tijd gevuld wordt met nietszeggende intropraatjes van Art en biechten van de kandidaten door de opdracht heen.

Maar het grootste verschil is denk ik nog de sfeer. In Nederland is het vakantie en geeft Art er een pseudo mysterieus tintje aan. Bij België wordt het spel echt en hard gespeeld en maken de kandidaten de spanning. BN'ers hadden waarschijnlijk unaniem Ruth geholpen om uit de taxi te komen.

Precies dit heb ik gezegd in het forum van Wat vind je van WIDM 2016 Nl tot nu toe.
Dat is me niet in dank afgenomen. Maar het is wel waar, ben het eens met wat je zegt. Het is niet perse het BN"er probleem. Het spel wordt gewoon niet hard genoeg gespeeld. We hebben inmiddels 12 seizoenen met BN'ers en geloof me dat het hard gespeeld is in sommige daarvan!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol 2016
« Reactie #264 Gepost op: 1-03-2016, 00:48:37 »
De 5 aan het eindpunt van de zoutmijn liggen er al uit.

Als je dit doortrekt, rekening houdenfmet de volgorde v-m-v-v-m is de volgende gilles.

(Niet dat ik er in geloof, wss toeval)
klaar voor de strijd

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: De Mol 2016
« Reactie #265 Gepost op: 1-03-2016, 10:47:19 »
De 5 aan het eindpunt van de zoutmijn liggen er al uit.
Maakt het interessant. Stelt direct het thema 'beste positie' weer in vraag, want de mol zou altijd wachten tot op het einde.

Dus in hoeverre kan je nog spreken van 'beste positie' in combinatie met 'de mol'. De beste positie is soms de minst verdachte/te saboteren positie als mol.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol 2016
« Reactie #266 Gepost op: 1-03-2016, 11:27:25 »
De beste positie is soms de minst verdachte/te saboteren positie als mol.

Uiteraard. Als de Mol steeds op de sleutelpositie zou zitten zou ie zo ontmaskerd zijn.

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: De Mol 2016
« Reactie #267 Gepost op: 1-03-2016, 11:34:28 »
Uiteraard. Als de Mol steeds op de sleutelpositie zou zitten zou ie zo ontmaskerd zijn.
De Mol hield zich in de eerste proef dus bewust wat afzijdig. Waarschijnlijk met het idee dat de proef op zich al zeer moeilijk is.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol 2016
« Reactie #268 Gepost op: 1-03-2016, 11:56:53 »
De Mol hield zich in de eerste proef dus bewust wat afzijdig. Waarschijnlijk met het idee dat de proef op zich al zeer moeilijk is.

Dat denk ik ook. Het eerst goed meedoen, krediet opbouwen en je niet te opvallend (verdacht) profileren is een tactiek die menig Mol aan het begin van zijn klus heeft toegepast.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol 2016
« Reactie #269 Gepost op: 1-03-2016, 13:27:40 »
Dat laatste wat je zegt klopt niet VIER-fan. Stijn had een briefje met instructies aan Marc uit een prullenmand gevist. (Maar ik snap je punt.)

Offline De Vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol 2016
« Reactie #270 Gepost op: 1-03-2016, 14:22:34 »
Ik geef twee voorbeelden: in het seizoen dat Hugo de Mol was, lag de latere winnares (Marianne) er in aflevering 2 bijna uit, omdat ze evenveel fouten had gemaakt in de vragenlijst als de afvaller, maar net iets sneller was (ze zat toen op de verkeerde mol!).

Dat wist ik niet! ::oink:: Vanwaar heb je die info?

Offline Mr. Molska

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Voorheen KaMol.
Re: De Mol 2016
« Reactie #271 Gepost op: 1-03-2016, 15:23:10 »
Ik heb nu vier afleveringen van De Mol 2016 gezien, en ik ben ontzettend positief verrast. Ik ervaar weer de oude molspanning, zo lekker authentiek. Precies zoals Wie Is De Mol in mijn ogen ook weer zou moeten zijn. Fantastisch, petje af productie.
Expeditie Peking Mol-Boyard. Ik zeg ja.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: De Mol 2016
« Reactie #272 Gepost op: 1-03-2016, 18:23:29 »
Ik geef twee voorbeelden: in het seizoen dat Hugo de Mol was, lag de latere winnares (Marianne) er in aflevering 2 bijna uit, omdat ze evenveel fouten had gemaakt in de vragenlijst als de afvaller, maar net iets sneller was (ze zat toen op de verkeerde mol!).
Dat is niet waar. Hugo was na de eerste dag al de hoofdverdachte van Marianne al hield zij ook rekening met Carine en Dominiek. Na 4 afleveringen (na het afvallen van Dominiek) was ze er zeker van dat Hugo de Mol was, ze vertelde het hem ook. Degenen die een rood scherm kregen hebben allemaal zonder uitzondering al hun vragen richting Marianne beantwoord.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2016, 18:31:17 door Luc »

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol 2016
« Reactie #273 Gepost op: 1-03-2016, 20:44:14 »
Maar dat was eigenlijk ook niet mijn exacte punt. Ik wou enkel met een voorbeeld duidelijk maken dat het voor de kandidaten makkelijker is om de mol te ontmaskeren omdat ze dag en nacht in die groep verblijven, terwijl wij enkel een uurtje beeldmateriaal te zien krijgen van twee of zelfs drie dagen. En dat het in het begin van het spel een beetje een loterij is wie eruit gaat of mag blijven.
Zeker mee eens. Het is voor kandidaten heel anders dan voor de kijkers. Maar ik heb soms ook het idee dat (en dit is niet direct naar jou gericht hoor VIER-fan!) sommige mensen af en toe vergeten dat dit programma NIET gemaakt wordt voor de 9 kandidaten en mol. Het wordt gemaakt voor de kijker.
Heel anders dan bijvoorbeeld een (fan-)mol-uitje dat gemaakt wordt voor de participerende kandidaten.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol 2016
« Reactie #274 Gepost op: 1-03-2016, 21:23:02 »
Eindelijk tijd en fut gehad om aflevering 3 tot 5 te kijken. Blijf deze Belgische mol 10000x beter vinden dan de Nederlandse. Wat een geniale opdrachten die dan ook nog eens doorlopen als de kandidaten denken dat ze  zijn.

Mijn schot voor de boeg mol ligt er inmiddels uit maar eigenlijk niet echt een idee wie het dan wel is.
Heb ook express de rest van dit forum nog niet gelezen. Dus dat gq ik komend weekend eens proberen te doen  ::tandpastasmiley::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol 2016
« Reactie #275 Gepost op: 2-03-2016, 23:50:01 »
Ik heb ook wat afleveringen ingehaald.  ::schaam:: Had alleen aflevering 1 vrijwel 'live' meegekregen door op dezelfde avond na de uitzending direct via de site van vier.be hem te bekijken. Maar afleveringen 2 t/m 4 kreeg ik hapsnap mee tijdens de molmeeting afgelopen weekend in Arnhem. Gelukkig kreeg ik niks mee van de Issa-spoileralert tot aan de eliminatie. Moet nu nog aflevering 5 inhalen, maar dat doe ik morgenavond. Ik vind de Mol 4 tot op heden de beste mix hebben: beste van beide werelden. Het combineert het gevoel en opdrachten van WIDM 1 t/m 4 met de montage van WIDM 10 1/m 16 zo je wilt. Het bevalt mij ook zeer goed, voelt heerlijk verfrissend aan naast WIDM 16. Alsof je terug in de tijd stapt en opnieuw WIDM 1 t/m 4 opzet. Menig opdracht is wel hergebruikt van de Nederlandse series, maar de manier waarop geeft het toch weer een eigen twist mee. Tot dusver enkel vrijstellingen, geen gestrooi met jokers met mingeld voor de pot o.i.d.

Tijdens de eliminatie gewoon meteen opstaan en weggaan, de manier van testen zoals vroeger. De biechten zijn prima gedoseerd zoals vroeger en met de voice-over en handige infographics weet je goed hoe de opdrachten verlopen of zullen verlopen. De montage en sfeerbeelden zijn gelijk aan die van de afgelopen WIDM series. Vond seizoen 13 daarom een prachtseizoen, al die dronebeelden, zo ook bij de Mol 4 doen ze dat goed.  ::ok:: En ondanks alles toch nog geen rodedraadhint, maar waarschijnlijk een paar kleine losse hints waarbij het 1+1=2 wordt als je er maar in gelooft. Valt me nog mee trouwens dat ze wel tunnelvisie meenemen als woord, maar een slogan als niets is wat het lijkt niet...
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Navadni

  • Forumlid
Re: De Mol 2016
« Reactie #276 Gepost op: 3-03-2016, 06:18:41 »
Dat er niet met biechten gestrooid word, vind ik echt heel fijn. Er was onlangs een aflevering in Nederland waar ik er echt knettergek van werd dat er voor de zoveelste keer gezegd moest worden hoe "vet" de ene locatie wel niet was, en hoe het er "echt heel mooi" was, en dat telkens opnieuw en opnieuw bij iedere opdracht. Het is een stuk gemaakter. De soberheid waarmee het in Vlaanderen gemonteerd wordt, is echt heel fijn om naar te kijken. Gilles De Coster legt heel duidelijk de opdracht uit, vaak in voice-over wanneer het om dingen gaat die de kandidaten zelf moeten achterhalen - dat is een helderder alternatief dan de kandidaten door elkaar heen verschillende delen van de speluitleg te laten geven (maar dan wel van een spel dat ze niet zelf hebben bedacht of waarvan ze het draaiboek niet kennen, zodat ze in vage termen moeten uitleggen wat ze toen dachten en tussendoor wat ze op dàt exacte moment dachten wat die persoon daarover dacht....)
Een stuk leuker als je dat helemaal niet weet van deze mensen en hen gewoon met elkaar ziet praten in plaats van in hun eentje tegen een camera. Ook het gebruik van muziek is echt heel verfrissend. Er is absoluut muziek, maar die is niet opdringerig of overdreven toonzettend. En dan heb je alle extra beelden, die echt gebruik maken van interessante technieken (360°-video!), én die hele Mol-website waarop je verdachte dingen kunt opschrijven in een digitaal molboekje. Het is gewoon heel verzorgd en er is echt heel veel moeite in gestoken om het ook in 2016 echt op de juiste manier te laten leven, op Facebook en waar dan ook.

Ik heb het gevoel dat er allemaal een tikkeltje minder manisch op word gereageerd dan in 1999, maar het blijft wel week na week een gespreksonderwerp. Ideaal, dus. Complimenten aan de crew.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol 2016
« Reactie #277 Gepost op: 7-03-2016, 20:28:02 »
Waar kunnen we vanuit Nederland live meekijken zo meteen?

Offline Mollepakker

  • Forumlid
  • al mijn liefde gaat toe naar de kandidaten van MOL IV
Re: De Mol 2016
« Reactie #278 Gepost op: 7-03-2016, 20:29:54 »
Live volgens mij nergens, net na de uitzending wel op demol.vier.be!
maar het grootste deel van mijn liefde is voor Stijn!!!!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol 2016
« Reactie #279 Gepost op: 7-03-2016, 20:33:57 »
Live volgens mij nergens, net na de uitzending wel op demol.vier.be!

En in het 'download'-topic wordt altijd de youtube-video gezet door iemand en dan kan je ook spoilervrij kijken.