Auteur Topic: Iedereen gelijke kansen  (gelezen 60215 keer)

Offline daantje17

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Geen mol, wel de leukste kandidaat ever!
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #40 Gepost op: 29-01-2003, 00:00:06 »
De persoon met het kleinste verschil tussen meest in minst bezig gezien is dan de Mol.

het ligt waarschijnlijk aan mij, maar ik snap er nog steeds niks van haha.
maar bij george had je gelijk, dus het zal wel kloppen!
misschien wordt het tijd voor een privecursus? ik ben er nog eentje tegoed van je na mij masterclass over de whisky vorig jaar ;D







Ik ben niet lui, ik ben selectief productief

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #41 Gepost op: 29-01-2003, 07:35:09 »
Wij vrezen het moment dat Gotcha door Woestijnvis of IdTV zal worden weggekocht!







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #42 Gepost op: 29-01-2003, 16:44:54 »
Wij vrezen het moment dat Gotcha door Woestijnvis of IdTV zal worden weggekocht!
Ondergetekende is wel een beetje corrupt, zodat bovenvermeld scenario zelfs niet ondenkbaar is.







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #43 Gepost op: 29-01-2003, 17:23:35 »
Wij vrezen het moment dat Gotcha door Woestijnvis of IdTV zal worden weggekocht!

Of zal worden geelimineerd natuurlijk.







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #44 Gepost op: 29-01-2003, 18:14:38 »
Of zal worden geelimineerd natuurlijk.
Woestijnvis heeft Nicole al geëlimineerd. Ze zullen het toch niet aandurven om 2 Herenthoutenaren uit te schakelen of wel?  :P







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #45 Gepost op: 29-01-2003, 19:22:19 »
Woestijnvis heeft Nicole al geëlimineerd. Ze zullen het toch niet aandurven om 2 Herenthoutenaren uit te schakelen of wel?  :P

Maar Gotcha is waarschijnlijk toch een iets groter risico voor hen.







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #46 Gepost op: 30-01-2003, 07:52:28 »
Hierbij een officiële mededeling voor Woestijnvis :

Zowel Verdi als Ambijans functioneren momenteel als mijn persoonlijke bodyguards.
Zij zijn 24 / 7 / 365 operationeel en incognito.
Zij zijn bovendien echte pro's.
Dus Bartje en Michiel, stuur die huurmoordenaar maar terug naar Columbia.







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #47 Gepost op: 30-01-2003, 12:55:57 »
Je weet het eigenlijk zelf niet, maar toen wij bezig waren met Missie Mol was ons plan om je maar meteen uit de weg te ruimen, anders hadden we na een week al in kunnen pakken omdat jij de Mol al zou hebben. Dus ik zou idd maar uitkijken voor de Avro, IDTV, Tv1 en WoestijnVis, je weet maar nooit.







Take a glorious bite out of the whole world

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #48 Gepost op: 30-01-2003, 21:59:33 »
Leuke theorie, Gotcha/RegiRobert! Ik ga hem dit seizoen goed in de gaten houden. Hier is nog een voorstel om de gelijke scores een beetje uit elkaar te trekken: je kunt ook nog kijken hoeveel de getallen in elke kolom afwijken van het meestvoorkomende getal. Alle afwijkingen kun je bij elkaar optellen, delen door 100 en daarna bij de deltascore optellen.

Voorbeeld: Bruno heeft nu een keer 2, vier keer 1 en twee keer 0. Inge heeft een keer 2, vijf keer 1 en een keer 0. In het ideale geval hadden ze beide zeven keer 1. Bruno wijkt daar het meest van af (drie keer een punt) en krijgt 0.03 opgeteld bij zijn deltascore. Inge krijgt er zo 0.02 bij. Je krijgt dan de volgende tabel:
           Sh St Wa Sa In Ma Co Br    delta
    Shadia  .  1  1  0  1  1  1  1  #  1.01
     Stijn  1  .  0  0  1  1  1  1  #  1.02
    Walter  1  0  .  1  0  0  0  0  #  1.02
    Sandra  0  0  1  .  1  1  1  0  #  1.03
      Inge  1  1  0  1  .  1  1  2  #  2.02
      Marc  1  1  0  1  1  .  2  1  #  2.02
     Corry  1  1  0  1  1  2  .  1  #  2.02
     Bruno  1  1  0  0  2  1  1  .  #  2.03
Nu staat Shadia eenzaam en alleen bovenaan. Leuk voor haar fans ;D







« Laatst bewerkt op: 30-01-2003, 22:16:24 door Erik TKS »

Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #49 Gepost op: 30-01-2003, 22:08:50 »
Deltascores??  ??? ::)

Ik ben bang dat ik nu helemaal afhaak...








Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #50 Gepost op: 30-01-2003, 22:39:38 »
Erik,

Fantastisch werk.
Dit maakt zelfs een onderscheid indien 2 of meer kandidaten een gelijken delta hebben.

Prachtig idee die sub-delta.

Wat ik echter wel vermoed is dat we binnen enkele afleveringen verschillen gaan krijgen in de hoofd-delta, zodat de sub-delta minder belangrijk wordt.

Momenteel zit ik echter met een probleempje : Ik houd gevoelsmatig nog 3 mollen over, allemaal echter met een delta 2, dus wiskundig gezien zijn dit dus (voorlopig) de niet-mollen.

Ik hoop dat Bruno, Inge en Marc - de juiste volgorde volgens mijn gevoels-mol-gehalte - volgende week hun delta wat verbeteren.

Zoals gezegd Erik : Fantastisch idee.
Keep up the good work plse...







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #51 Gepost op: 30-01-2003, 22:42:14 »
Deltascores??  ??? ::)

Ik ben bang dat ik nu helemaal afhaak...
Niet doen, hardcore mollevangers weten al langer dan vandaag dat we de Mol vangen via deze theorie.
't Is een kwestie van de grijze massa te activeren bovenaan.







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #52 Gepost op: 31-01-2003, 13:09:21 »
Of je doet zoals ik: je slaat alle cijfertjes en delta's over en leest alleen de conclusies.

En dan pak je je zoutvaatje uit de kast.







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #53 Gepost op: 31-01-2003, 19:45:51 »
Met deze tool , overigens zeer goed doordacht , wordt de mol wiskundig vastgelegd op basis van een gelijke kans regeling. Prachtig !  als  de redactie zou willen dit wiskundig bewijs te ontregelen door de mol meer met de een dan met de ander samen te laten  werken , is de opzet van het wie is de mol spel  niet eerlijk meer. En dat kan de de bedoeling niet zijn.   :P







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #54 Gepost op: 2-02-2003, 14:31:48 »
waarom is de Mol niet eerlijk als er bepaalde mensen vaker bij een iemand zijn als een ander. De mol herken je ook in tussen proefse momenten.

Het blijft een mooie theorie, maar het rare is dat ie vorig jaar pas ging werken toen er meer en meer deelnemers wegvielen en dus de kans wiskundig enorm toeneemt dat je een juiste Mol hebt.

Het blijft een manier om te berkeenen wie er het meest afgezonderd is en dus de meeste KANS heefty op overleg met Woestij vis. maar het blijft KANS berekening en niet meer dan dat.







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #55 Gepost op: 2-02-2003, 16:57:08 »
mollemans ik ben het met je eens dat je tussen de opdrachten door de kandidaten goed leert kennen en misschien ook wel beterzicht krijgt over de identiteit van de mol , maar het echte sabotage werk vind natuurlijk wel plaats tijdens de opdrachten. Ik neem aan dat de mol daarbuiten juist zoveel mogelijk collegiaal wil zijn om niet extra verdacht twe worden. Het lijkt me dat de redactie toch wel een beetje rekening houdt met het feit dat de kandidaten een zoveel mogelijk gelijke kans moeten krijgen om het sabotagewerk van de mol te zien . Dat dat in de praktijk niet altijd kan o.k. en dat de gelijke kans theorie niet altijd 100 % zekerheid geeft ben ik met je eens , maar van alle theorien kom je hiermee toch het verst en uiteraard geldt hoe verder in het spel hoe betrouwbaarder de methode. Dat is  bij steekproeven ook het geval, voordeel is natuurlijk dat het aantal kandidaten ook afneemt , alwel we zullen zien of RR ons dit seizoen kan overtuigen.







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #56 Gepost op: 2-02-2003, 17:15:25 »
hij had vorig jaar ook de juiste Mol maar dat is niet het bewijs dat deze theorie werkt en ik geloof er niet veel van dat WV rekening houdt met dat iedereen evenveel de Mol aan het werk kan zien. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Verder heb ik al gezegd dat ik het mooi werk vind, maar zelf hecht ik er weinig waarde aan







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #57 Gepost op: 3-02-2003, 13:04:18 »
Aflevering 3 :

  • Opdracht 1 : Iedereen is samen bij de paal-beklim opdracht. Er is geen opslsplitsing in groepen, dus worden er geen punten toegekend.
  • Opdracht 2 : Stijn, Shadia en Walter worden afgezonderd in de gevangenis voor hun wiskunde-opdracht. De anderen kunnen samen beslissen om hen al dan niet vrij te kopen. Dus opslitsing in 2 groepen.
  • Opdracht 3 : Geen initiële opsplitsing. Geen toekenning van punten.

Resultaat van aflevering 3:

MolCorryIngeMarcSandraShadiaStijnWalter
Kandidaat
Corry111000
Inge111000
Marc111000
Sandra111000
Shadia000011
Stijn000011
Walter000011
Delta1111111

Totaalresultaat incl. aflevering 3:

MolCorryIngeMarcSandraShadiaStijnWalter
Kandidaat
Corry232110
Inge222110
Marc322110
Sandra222001
Shadia111022
Stijn111021
Walter000121
Delta3232222

Conclusie
Deze theorie begint enige vorm te krijgen. De virtuele mogelijke mollen zijn nagenoeg dezelfde als vorige week, alleen het mol-gehalte van Inge is wiskundig een beetje gestegen.

Benieuwd wat het resultaat volgende week gaat zijn na afzondering van Stijn.








Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #58 Gepost op: 3-02-2003, 17:01:41 »
eh ik kan je al voorspeleln gotcha dat dan stijn achterblijft in je theorie en de rest bij elkaar blijft de afzondering is nog steeds erg klein.









we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #59 Gepost op: 3-02-2003, 18:27:43 »
Tabel met subdeltascores na aflevering 3:
           St Sh In Wa Sa Ma Co    delta
     Stijn  .  2  1  1  0  1  1  #  2.02
    Shadia  2  .  1  2  0  1  1  #  2.03
      Inge  1  1  .  0  2  2  2  #  2.04
    Walter  1  2  0  .  1  0  0  #  2.04
    Sandra  0  0  2  1  .  2  2  #  2.05
      Marc  1  1  2  0  2  .  3  #  3.05
     Corry  1  1  2  0  2  3  .  #  3.05
Stijn staat bovenaan. In de volgende aflevering doet hij niet mee. Dus blijven zijn tabelscores en zijn deltascore hetzelfde. Corry, Inge, Marc, Sandra, Shadia en Walter doen wel mee. Hun tabelscores zullen stijgen met uitzondering van de score die ze gemeen hebben met Stijn. Daardoor zullen hun deltascores waarschijnlijk toenemen.

Verwachting: deze theorie zal na de vierde aflevering ondubbelzinnig Stijn aanwijzen als Mol 8)