Auteur Topic: Iedereen gelijke kansen  (gelezen 60239 keer)

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #60 Gepost op: 3-02-2003, 18:43:05 »
vraagske moet je sandra, Walter en stijn niet tellen voor de paal opdracht, kun je vanaf de gornd szien of er iemand iets doet???

En kan iemand mij nogmals de delta en subdelta uitleggen want ik snap hem of niet of ik heb een rekenfout gezien.

PM is het makkelijkst








we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #61 Gepost op: 3-02-2003, 22:41:15 »
Bij de paal-opdracht was iedereen aanwezig, dus kan dit niet als een aparte opdracht worden beschouwd, omdat iedereen de Mol duidelijk aan het werk kon zien.

Wat betreft die afzondering van Stijn : Ik ben er niet helemaal zeker van wat hiervan het resultaat zal zijn.
In elk geval krijgen we voor elke opdracht een opslitsing in groepjes, waardoor Stijn steeds apart zit.
Maar verder zal het resultaat afhangen van de rest van de indeling in groepjes.

Eén ding is wel zeker : Stijn heeft Shadia het meest aan het werk gezien en Sandra het minste.
In de volgende aflevering gaat hij Sandra en Shadia dus minder aan het werk zien dan (sommige) anderen.
De kans dat het onevenwicht bij Sandra groter wordt en bij Shadia kleiner is dus erg reëel.
De totale delta zal uiteraard afhangen van de verdere indeling in groepjes in aflevering 4.








Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #62 Gepost op: 3-02-2003, 22:48:49 »
Stijn staat bovenaan. In de volgende aflevering doet hij niet mee. Dus blijven zijn tabelscores en zijn deltascore hetzelfde. Corry, Inge, Marc, Sandra, Shadia en Walter doen wel mee. Hun tabelscores zullen stijgen met uitzondering van de score die ze gemeen hebben met Stijn. Daardoor zullen hun deltascores waarschijnlijk toenemen.
Niet noodzakelijk.
Zie mijn vorige post.
Bij diegenen die Stijn reeds vrij veel aan t' werk heeft gezien (vooral Shadia dus) zou de delta wel eens kunnen dalen doordat Stijn hen niet aan t' werk ziet.







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #63 Gepost op: 3-02-2003, 22:52:43 »
vanaf wanneer kun je nu een redelijke betrouwbare voorspelling doen voor de mol?







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #64 Gepost op: 4-02-2003, 04:40:01 »
vanaf wanneer kun je nu een redelijke betrouwbare voorspelling doen voor de mol?
Mijn voorspelling was na aflevering 3 of 4.
Het ziet er naar uit dat het ditmaal vanaf aflevering 5 zal zijn. Het is een feit dat men in de nieuwe reeks totnutoe echt weinig heeft opgedeeld in groepen, wat uiteraard een bijkomend bewijs van de theorie is dat men "iedereen gelijke kansen" wil geven.
Ik zou eens terug moeten gaan kijken naar de Nederlandse reeks, vanaf wanneer ik daar de Mol had..
Ik vermoed dat we vanaf dan nog maximaal 2 kandidaten gaan overhouden.
Maar stel dat we hem bv. pas vinden net voor de finale.
Dan nog zou het een ongelooflijk succes zijn, vindt je niet ?







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #65 Gepost op: 4-02-2003, 17:07:52 »
hoe eerder hoe beter , de kans dat je de mol gaat pakken is natuurlijk groter naarmate je langer wacht en niet alleen vanwege de betrouwbaarheid van je theorie maar ook vanwege het kleiner worden van het aantal deelnemers. Dus hoe eerder , hoe overtuigender, maar de moeilijkheid is om het punt te bepalen wanner je zeker bent dat  die delta's niet meer gaan veranderen. Succes







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #66 Gepost op: 4-02-2003, 17:22:31 »
hoe eerder hoe beter , de kans dat je de mol gaat pakken is natuurlijk groter naarmate je langer wacht en niet alleen vanwege de betrouwbaarheid van je theorie maar ook vanwege het kleiner worden van het aantal deelnemers. Dus hoe eerder , hoe overtuigender, maar de moeilijkheid is om het punt te bepalen wanner je zeker bent dat  die delta's niet meer gaan veranderen. Succes
Ik herinner mij uit de vorige aflevering in Nederland dat George via deze theorie zo vanaf aflevering 5 of aflevering 6 de Mol was volgens deze theorie. In het begin was hij nog op de voet gezeten door Jantien, maar net voor de finale was het (mede door het wegvallen van Jan10) erg duidelijk.







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #67 Gepost op: 4-02-2003, 17:33:09 »
maar net voor de finale was het (mede door het wegvallen van Jan10) erg duidelijk.

 ??? ??? Ja, toen jantien wegviel en John de winnaar bleek had ik het ook door...  :D







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline ThE_FoRcE

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • May ThE_FoRcE be with you !
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #68 Gepost op: 4-02-2003, 19:56:23 »
Heb net voor de eerste keer eventjes je theorie doorgelezen, Gotcha - goed denkwerk ! Echt nice. Maar ik heb toch mijn twijfels of hiermee de mol gaat worden ontmaskerd (Zeker nu met rolstoel van Corry en het feit dat stijn er 2 afleveringen uitgaat) Maar ik blijf het volgen :-)







Het leven is een seksueel overdraagbare ziekte.

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #69 Gepost op: 4-02-2003, 23:23:12 »
Heb net voor de eerste keer eventjes je theorie doorgelezen, Gotcha - goed denkwerk ! Echt nice. Maar ik heb toch mijn twijfels of hiermee de mol gaat worden ontmaskerd (Zeker nu met rolstoel van Corry en het feit dat stijn er 2 afleveringen uitgaat) Maar ik blijf het volgen :-)
Bij de vorige Nederlandse reeks was dit de enige theorie die heeft overleefd







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #70 Gepost op: 4-02-2003, 23:55:33 »
Ik kan alleen maar me hierbij aansluiten en zeggen: bijna iedereen die vorig jaar met een andere theorie kwam aandragen was uiteindelijk verbaasd dat George de Mol was!
Beetje optimisme kan geen kwaad: die theorie gaat zijn nut vast nog kunnen bewijzen!
Voor al onze Nederlandse en Vlaamse vrienden zou ik Emile Ratelbandsgewijs willen roepen: Tsjaaakaaa!!!  :P







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #71 Gepost op: 5-02-2003, 00:16:01 »
eh even een correctie. deze theorie had in het begin leidsels naar andere mollen en pas vanaf 5 of 6 of zo kwam George beter uit de verf..

Kijk naar de site van vlaming om andere Mol ideeen te hebben die ook G aanwezen en terecht







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #72 Gepost op: 5-02-2003, 12:43:36 »
eh even een correctie. deze theorie had in het begin leidsels naar andere mollen en pas vanaf 5 of 6 of zo kwam George beter uit de verf..

Kijk naar de site van vlaming om andere Mol ideeen te hebben die ook G aanwezen en terecht
Kan ik beamen.
Wat ik ook wel wens te vermelden is dat George vanaf aflevering 1 reeds een "goede delta" had. Hij was dus vanaf het begin bij de "suspects" maar niet zo uitgesproken als vanaf aflevering 5.







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline ThE_FoRcE

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • May ThE_FoRcE be with you !
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #73 Gepost op: 5-02-2003, 13:45:48 »
Ik kan alleen maar me hierbij aansluiten en zeggen: bijna iedereen die vorig jaar met een andere theorie kwam aandragen was uiteindelijk verbaasd dat George de Mol was!
Beetje optimisme kan geen kwaad: die theorie gaat zijn nut vast nog kunnen bewijzen!
Voor al onze Nederlandse en Vlaamse vrienden zou ik Emile Ratelbandsgewijs willen roepen: Tsjaaakaaa!!!  :P
Ik heb niet gezegd dat ik niet optimistisch ben, in tegendeel! Ik vind het een heeel goede theorie, ik zei alleen dat ik er persoonlijk geen 100% van ben overtuigd, maar neemt niet weg dat het idd een van de beste theoriën is die ik ben tegengekomen hoor :-)







Het leven is een seksueel overdraagbare ziekte.

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #74 Gepost op: 5-02-2003, 20:16:36 »
Hmmm, ik had mezelf beloofd niet te reageren in dit topic, maar ik kan het niet laten.

Ik herinner mij uit de vorige aflevering in Nederland dat George via deze theorie zo vanaf aflevering 5 of aflevering 6 de Mol was volgens deze theorie. In het begin was hij nog op de voet gezeten door Jantien, maar net voor de finale was het (mede door het wegvallen van Jan10) erg duidelijk.

RR/Gotcha ging vanaf het begin van de serie er van uit dat George de mol was. (Waarvoor mijn compimenten; dat bleek een zeer juiste keuze).
RR redeneerde aldoor vanuit dat standpunt. Hij zei dan bv. vandaag zat George bij Jantien in het groepje dan zien we m morgen waarschijnlijk bij Kerstin in het groepje!

Persoonlijk vond ik dat je om te vergelijken ook de andere kandidaten moest bekijken. Toen kwam ik met deze tabel:

Klik hier voor de tabel.

Konijn corrigeerde mijn uitkomst daarna nog (terecht) tot deze uitkomst:
Hyperlink!

(Let vooral op wie onderaan staat)

Deze tabel was gebaseerd tot en met aflevering 6. RR heeft deze tabel nooit kunnen/willen weerleggen. Om te bevestigen dat deze theorie niet klopt vloog Prince er de volgende aflevering direct uit.

RR eerste tabel waarin RR alle kandidaten bekeek was na aflevering 7:
Nog een hyperlink

Met methode die RR gebruikt ben ik het nog steeds niet eens, maar oke het is een methode. Overigens stond Jantien zelfs in RR's methode aldoor nummer 1 samen met George. Echter was er miniem verschil met de anderen (John en Ellen) zodat je daar imho nauwelijks conlcusies uit kon trekken. (En dit was dus 1 aflevering voor de finale waarbij George dus samen Jantien op 1 stond.) :

Daar

Om dus te zeggen dat George vanaf aflevering 5 erg 'suspect' was ben ik het een klein beetje niet mee eens. :)

Gr. B.

[Edit: hyperlinken verbeterdt.]







« Laatst bewerkt op: 6-02-2003, 00:27:38 door bertha531 »

Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #75 Gepost op: 5-02-2003, 21:34:15 »
Nou, Bertha, ik ben blij dat je wel de moeite hebt genomen om het terug te zoeken want ik zat ook al te kijken op het oude forum... omdat ik inderdaad het gevoel dat nog tot vlak voor de laatste aflevering we met deze theorie nog verschillende kanten op konden.

Het blijft ook een stukje persoonlijke invulling. Bijv. die kandidaten in de gevangenis hebben elkaar niet meer gezien dan dat de eters hen gezien hebben... vind ik dus niet 1 groepje.

Ik hoop natuurlijk dat RR over twee weken een mol aan kan wijzen maar ik denk eigenlijk dat het gissen blijft tot de laatste aflevering (net als de vorige keer).

Maar ik ben benieuwd...








Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #76 Gepost op: 6-02-2003, 07:53:50 »
RR/Gotcha ging vanaf het begin van de serie er van uit dat George de mol was.
RR redeneerde aldoor vanuit dat standpunt. Hij zei dan bv. vandaag zat George bij Jantien in het groepje dan zien we m morgen waarschijnlijk bij Kerstin in het groepje!

RR eerste tabel waarin RR alle kandidaten bekeek was na aflevering 7:

Met methode die RR gebruikt ben ik het nog steeds niet eens, maar oke het is een methode. Overigens stond Jantien zelfs in RR's methode aldoor nummer 1 samen met George. Echter was er miniem verschil met de anderen (John en Ellen) zodat je daar imho nauwelijks conlcusies uit kon trekken.

Om dus te zeggen dat George vanaf aflevering 5 erg 'suspect' was ben ik het een klein beetje niet mee eens. :)

Gr. B.

[Edit: hyperlinken verbeterdt.]

Ik zat idd ook gevoelsmatig vanaf afl. 1 reeds op George (is altijd terecht mijn Mol gebleven).
Daardoor ben ik mede op het idee vcan deze theorie gekomen.
Maar je kan toch onmogelijk stellen dat ik mijn berekeningen op basis hiervan uitvoerde. De berekeningen gebeuren "wiskundig" op basis van indelingen in groepjes.

Ik ben het er niet mee eens dat de eesret tabellen dateren van afl. 7. Integendeel vanaf afl. 2 (of 3) is deze theorie ontstaan en gepubliceerd op het forum. Ebkele weken terug waren de oude links echter niet meer bereikbaar. Ik heb niet opnieuw geprobeerd, maar ga het wel eens terug exact onderzoeken.

Wat betreft JAn10 die gelijk stond met George : Geef ik grif toe. Jan10 was een close 2e plaats. Maar lees het topic toch maar eens goed na. Het is op aandringen van de Jan10-aanhangers en een onduidelijkheid in groepjes opdeling dat de delta van Jan10 verbeterde. Volgens mijn berekeningen was George uitgesproken de mol, maar om het gevoelsmatige te compenseren heb ik de Jan10 aanhangers een kleine "tegemoetkoming" gedaan.

Dit jaar is mijn gevoelsmatige mol (Inge) volgens deze theorie zeker nog niet de uitgesproken Mol.

We'll see next week.







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #77 Gepost op: 6-02-2003, 10:01:49 »
Mensen mensen was het niet duidelijk genoeg, deze topic is er om de theorie toe te passen voor de vrt serie en niet voor dit gewauwel over of de theorie wel of niet goed is en hoe ie vorig jaar wel of niet in welke aflevering naar de juiste Mol leidde.

On topic  dus maar weer???







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #78 Gepost op: 6-02-2003, 20:31:02 »
Mensen mensen was het niet duidelijk genoeg, deze topic is er om de theorie toe te passen voor de vrt serie en niet voor dit gewauwel over of de theorie wel of niet goed is en hoe ie vorig jaar wel of niet in welke aflevering naar de juiste Mol leidde.

On topic  dus maar weer???
Lijkt me een perfect idee.







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Iedereen gelijke kansen
« Reactie #79 Gepost op: 8-02-2003, 08:14:24 »
Na enig denkwerk betreffende de vrijstelling van Stijn is volgende hersenkronkel naar boven gekomen:

Stel dat er geknoeid is met de vrijstelling van Stijn (goochelzakje - zie desbetrefende topic), zodat men zeker Stijn de vrijstelling zou geven.

Waarom Stijn ?
Omdat hij de Mol meer dan anderen aan het werk heeft gezien en er dus even tussenuit moet ?

Misschien wel dus.
In dat geval zou Shadia een goede Mol-kandidaat zijn.
Ook Walter heeft Shadia evenveel aan t' werk gezien als Stijn.
Afwachten of Walter dus meer afgezonderd wordt van Shadia in volgende aflevering.

Gevoelsmatig zit ik echter met een groot probleem omdat Shadia voor mij zeker de Mol niet is.
Maar ja, de intuïtie van een man is uiteraard niet te vergelijken met die van een vrouw, dus zal ik gevoelsmatig wel eens fout kunnen zitten.
Ik begrijp trouwens ook niet waarom de meeste vrouwen Inge een "kreng" vinden.

Zitten we voor de eerste keer dit seizoen de Mol op het spoor met deze theorie ?
Na aflevering 4 zou dat toch wel erg knap zijn.

We'll see next Sunday.







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen