Auteur Topic: Marc is (niet) de mol!  (gelezen 101131 keer)

Offline LaCanta

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #280 Gepost op: 4-03-2003, 10:57:46 »
Dat briefje, of beter gezeg die brief, zou toch veel te veel opvallen voor de andere kandidaten. Hij had het ook zo duidelijk vast. :-\
idd. En daarenboven zou het geen enkel nut hebben om de mol zo een briefje te geven: de mol is voorzeker op voorhand gebriefd over de volgorde van 5 stunts, maar het is echt niet nodig om een spiekbriefje te hebben om een rijtje van 5 namen te onthouden.







Molverdenking Chinese serie: Chang, Engelse: John, Franse: Marianne, Amerikaanse: Shirley, Turkes: Ahmed, Belgische: Jan, Nederlandse: Kees, Spaanse: Carmen, Italiaanse: Maria, Russishe: Nadia, Japans

Offline jeromino

  • Forumlid
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #281 Gepost op: 4-03-2003, 13:32:45 »
OK! Dit wil ik toch even kwijt. Ik kan helaas het programma niet volgen dit jaar, dus weet niet wat of hoe. Maar ik ga er prat op dat ik iemand kan inschatten in één oogopslag via de blik en de fysionomie. Ik heb enkele weken terug een deel gezien waarbij de kandidaten op een rij stonden en de presentator de rij afging met een kort overzicht over waarom/niet zij de Mol zouden kunnen zijn. Voor mij is het zo klaar als een klontje : op basis van de blik en de fysionomie is Marc de Mol en niemand anders. En nu nog eens zien of dat talent waar ik zo prat op ga, ook waarheid is... ;)ben benieuwd.
PS : heb programma 2 jaar geleden gezien -proficiat aan de bedenkers. Ben er trots op dat er in ons landje dergelijke programma's worden gemaakt.








Lowprofile

  • Gast
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #282 Gepost op: 4-03-2003, 14:33:50 »
Beste Jeronimo,
Een flinke week geleden heeft eene Tnomrus op dit forum precies hetzelfde beweerd voor Sandra, weliwaar heeft hij meer gekeken als jij. Maar ook hij ging uit van gelaatsuitdrukkingen.
Er waren er ook die dat vonden van Christophe, Nicole en Shadia, maar van die forumleden horen we al enige tijd niets meer...
Ik vrees dat je alle uitzendingen maar eens moet bekijken (heruitzending alle nachten) + de topics van dit forum lezen om te zien of jouw stelling nog wel op gaat.
Je kan ook wachten tot zondagavond om tot een ander besluit te komen. Bijvoorbeeld, dat het Stijn toch was...








Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #283 Gepost op: 4-03-2003, 16:40:52 »
Je moet echt in de rechtbank gaan werken, Jeromino. Als soort levende leugendetector.  :P

Maar ik snap wel wat je wil zeggen, maar het zegt niet of iemand de Mol is of niet, de gewone kandidaten kunnen namelijk ook gemold hebben om zichzelf verdacht te maken. Daarbij baseer je je mening op een aflevering (of zelf nog iets minder), kijk dan eens wat meer, zou ik zeggen.  :-\








Offline atrus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #284 Gepost op: 4-03-2003, 20:59:35 »
Hoewel Marc duidelijk zichtbaar papieren  bij zich droeg tijdens de stuntopdracht, betwijfel ik of dit was omdat hij de mol is. Ik denk niet dat WV zulke duidelijke zichtbare hints in het programma stopt. Eeen foutje lijkt me ook niet waarschijnlijk aangezien er lang  aan de montage van de afleveringen wordt gewerkt. Volgens mij is het de bedoeling van WV dat wij ons hoofd zouden breken over die papieren. Ik ga er vanuit dat iedereen een spiekbriefje bij zich had, maar dat wij dat niet hebben kunnen zien door de slimme verdachtmakende montage van WV.







De jacht is mooier dan de vangst! (TK)

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #285 Gepost op: 5-03-2003, 12:28:55 »


is dit hier al gepost?

'MM' = Marc Mol, kan het nog simpeler????

boven de MM zou 'tias' moeten staan

opvallend dat marc dit tshirt helemaal op 't eind van de serie bovenhaald :o







« Laatst bewerkt op: 5-03-2003, 12:47:03 door vlaming »
nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #286 Gepost op: 5-03-2003, 23:28:39 »
Dit zegt marc over zichzelf als ze hem vragen hoe hij als mol zou opteren.

'' Zou je jezelf verdacht maken?''
''Ik denk het wel. Onzekerheid zaaien. Iets doen rateren, dat misschien niet moest gerateerd worden. Liefst iets met heel weinig financiële gevolgen''.

En op de vraag:
''Ben je een leiderstype?''

antwoord hij met:
 
''Ja, onrechtstreeks wel, anders had ik nooit gezeten waar ik nu zit.
In het begin stel ik mij op de achtergrond, laat ik de groep evolueren. Maar stillekes kom ik naar boven . Zo gaat dat meestal. Maar ik wil niet per sé een leider zijn''.


Ik vind dat Marc al vanaf afl 2 de touwtjes in handen heeft : beslissingen om vrijstellingen af te kopen , of andere beslissingen die uiteindelijk nadelig uitvallen voor de pot hij is er altijd bij, hij neemt daarin niet het initiatief maar stuurt wel andere daartoe aan. Hij laat zien dat hij en hij alleen de baas is. Zoals hij ook de touwtjes in handen had over het al dan niet doorgaan van 4 kandidaten naar de finale. Hij geeft gewoon zijn vrijstelling weg. Er kan hem niks gebeuren.

In dat kader zie ik ook het opvallend dragen van dit t-shirt. Hij probeert verwarring te zaaien bij de kandi's. Hij tart ze , hij maakt ze tot psychologische wrakken. De kandi's denken ieder voor zich : MM is toch Marc Mol en zien de anderen dat ook. Of is het bluf ? Marc geniet van dit spel , hij vindt dat de sterkste uiteindelijk moet winnen en dat is degene die uiteindelijk zijn spelletje doorheeft.

Al dit bovenstaande bewijst niet dat Marc de mol is , maar het is wel een beschrijving hoe Marc zich moet voelen in dit stadium. Hij voelt zich als een vis in het water! Hij is de baas en niemand anders!







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #287 Gepost op: 6-03-2003, 00:22:16 »


is dit hier al gepost?

'MM' = Marc Mol, kan het nog simpeler????

boven de MM zou 'tias' moeten staan

opvallend dat marc dit tshirt helemaal op 't eind van de serie bovenhaald :o
Mooi Mis  :D Stijn is woest zie vis







Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

malle pietje

  • Gast
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #288 Gepost op: 6-03-2003, 11:13:36 »
In navolging van Lowprofile bij Stijn hier het lijstje van Marc. Ik heb alleen de sterkste hints maar vermeld.. maar mocht ik wat vergeten zijn laat het ff weten.


1. "Con te Partiro" is al 3 keer te horen geweest in deze nieuwe reeks van "De mol"; het betekent: "met jou zal ik vertrekken." Bij elke afvalronde (met de groene en rode schermen) krijgen we de kandidaat te zien waarvan de naam op het scherm verschijnt. MAAR: als dat de naam is van diegene die even later gaat afvallen, dan zijn er twee personen in beeld: de kandidaat EN Marc! (met jou zal ik vertrekken...) Na het rode scherm heeft Marc al elke keer de afvaller even aangeraakt: klopje op schouder, op been,... (auteur Marc Roovers)
2. In de 4e aflevering draagt Marc een t-shirt met de tekst LA VELOMEDIANE, wat "de mol" achterstevoor bevat (van Veerle's Marc). Het is trouwens ook een anagram voor: "de naieve mol". red- sorry marc:)
3. Tijdens het vragenspel in aflevering 5 wordt Marc voorgezegd. Je kan als je heel goed luistert iemand 'Kortrijk' horen voorzeggen.
4. Bij de oefening in de gevangenis volgt de categorie "DE MOL" de weg van Marc  
5. ..Mario Lanza, heb ik nog maar wat zitten puzzelen met de titel van zijn plaat: "Mario Lanza's Golden Record". Zie hier het enige wat ik eruit kreeg met alle letters: " Door Marc zal No (nummer) drie slagen " (VdB)
6. De vliegtuigproef: Enkel Marc krijgt een simpele stunt, de rest is met veel draaien (--> moeilijk te onthouden). Alle uitgevoerde stunts beginnen met MAR, behalve die van Marc: MARgarita, bloody MARy, MARtini en nogmaals MARgarita. Marc deed een Tequila Sunrise. Marc zegt op de grond direct dat Gin Fizz, het antwoord van Inge, juist is, terwijl het niet zo is. (VdB)
7. het Tshirt met opschrift "MM" : Marc Mol

De RT (Romeinse Theorie):
Stijn en Marc die "Hail Caesar" meezingen.
De vraag naar romeinse keizers
de vraag naar het links rijden
de paal rome antwerpen
het anagram "50km boven rome" => LCM ROMA : MOL MARC

Overige letters/cijfers

10 kandidaten
1 MOL
5e kandidaat is de mol

MARC

of wolfjes oplossing

Lucas 10:5 => simon : MARC SIMONS


Molacties zie wolfjes site of de mijne: analyses.

adressen:

Wolfje: http://users.pandora.be/veerlenijs/marc.html
Malle Pietje : http://members.home.nl/mjvanderelsen/demol/

Zowiezo ff op beiden kijken want dat is meer dan de moeite waard!
Dat Marc de mol is en dus niet bv. stijn staat dus als een 'paal' boven water :)

greetz MP








Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #289 Gepost op: 6-03-2003, 11:53:58 »
Ik lees het forum al enkele weken, maar ben pas sinds gisteren actief. Ik hoop niet dat jullie het erg vinden dat ik mij er mee ga bemoeien.

Ik heb ergens gelezen dat de plaats Bracciano niet 50 kilometer boven Rome ligt, maar iets van 34,4 km links boven Rome.
Als je
LCM
ROMA
zou nemen, wat is het wezenlijke nut van het woordje boven? Waarom staat er dan niet 50 km VAN Rome, zelfde effect.








"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Tom_Tom-

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #290 Gepost op: 6-03-2003, 12:50:53 »
Wat mij gister bij de herhaling opviel: Marc zat in de auto uitbundig Andrea Bocelli te zingen. Die is blind. Een mol is ook blind.

Verder vind ik Marc niet zo verdacht. Te opvallend.







en de trappers van de ketting van de assen van de spaken van de velg van de banden van de wielen van de fiets van Piet van pa zijn zojuist gepasseerd

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #291 Gepost op: 6-03-2003, 13:00:58 »
Verder vind ik Marc niet zo verdacht. Te opvallend.
Heee, Tom_Tom-! :D

Ik vind Marc juist helemaal niet opvallen 'mollen'. Hij is wel opvallend aanwezig, maar is niet erg opvallend aan het saboteren en zichzelf verdacht aan het maken als Inge, bijvoorbeeld.








Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #292 Gepost op: 6-03-2003, 13:03:02 »
marc heeft zich de hele serie serieus bezig gehouden met anderen verdacht te maken ---> mols







nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Tom_Tom-

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #293 Gepost op: 6-03-2003, 13:03:26 »
Heee, Tom_Tom-! :D

Ik vind Marc juist helemaal niet opvallen 'mollen'. Hij is wel opvallend aanwezig, maar is niet erg opvallend aan het saboteren en zichzelf verdacht aan het maken als Inge, bijvoorbeeld.
Jane  :o?

Ja ik weet het ook allemaal niet, maar ik denk gewoon niet dat Marc de mol is.







en de trappers van de ketting van de assen van de spaken van de velg van de banden van de wielen van de fiets van Piet van pa zijn zojuist gepasseerd

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #294 Gepost op: 6-03-2003, 13:22:51 »
Jane  :o?
;)

Ja, ik zit af en toe ook nog wel te twijfelen, hoor, maar Marc heeft m.i. de minste duidelijke 'onmolse' acties op zijn naam staan. En als hij al eens goed bezig was, dan mislukte de opdracht alsnog (de hindernisbaan, de schroef die hij goed had, de stunt die hij goed raadde enz.). Ok, hij deed het goed bij het parallellen en hij ging in overeenstemming met de voorspelling van zijn vrouw bungeejumpen, maar dat zijn dan gelijk ook dingen die wel erg opvallend waren geweest als hij daar gesaboteerd had.

Eigenlijk is dat mijn belangrijkste reden om voor Marc te gaan: het vrijwel ontbreken van onmols gedrag! Voor Sandra en Stijn zijn die momenten veel makkelijker te noemen en Inge, tja, die heeft zich alleen maar een speltechniek aangemeten waarbij ze zich zoveel mogelijk verdacht maakt.








malle pietje

  • Gast
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #295 Gepost op: 6-03-2003, 13:57:18 »
Ik heb ergens gelezen dat de plaats Bracciano niet 50 kilometer boven Rome ligt, maar iets van 34,4 km links boven Rome.
wat is het wezenlijke nut van het woordje boven? Waarom staat er dan niet 50 km VAN Rome, zelfde effect.

2 redenen waarom 50km boven rome :
1) het ruim afgeronde 50Km oogt beter dan 34.4 of 35
2) met 50km kan je een anagram maken en met 34.4 niet.

boven = letterlijk
LCM (boven)
ROMA
bij van zou dat niet lukken.

voor mij aanwijzingen dus dat het anagram klopt.

greetz MP








Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #296 Gepost op: 6-03-2003, 14:28:02 »
en met NAAST dan?

ROMA LCM







"Only thing to do is jump over the moon"

malle pietje

  • Gast
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #297 Gepost op: 6-03-2003, 14:37:05 »
en met NAAST dan?

ROMA LCM

yep had ie ook gekund maar Bracciano ligt nu eenmaal niet naast Rome maar erboven. ;D








Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #298 Gepost op: 6-03-2003, 15:12:05 »
2 redenen waarom 50km boven rome :
1) het ruim afgeronde 50Km oogt beter dan 34.4 of 35
2) met 50km kan je een anagram maken en met 34.4 niet.

boven = letterlijk
LCM (boven)
ROMA
bij van zou dat niet lukken.

voor mij aanwijzingen dus dat het anagram klopt.

greetz MP

Ja zo lust ik er nog wel een paar, Malle Pietje!

Da's eigenlijk precies waarom ik de aanwijzingen naar Marc niet erg sterk vind, ik vind ze allemaal eigenlijk ff net te ver gezocht.
De aanwijzingen naar Stijn vind ik dan persoonlijk veel duidelijker, veel directer.
Terwijl mijn mol toch Inge was.... :-\







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

malle pietje

  • Gast
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #299 Gepost op: 6-03-2003, 15:25:18 »
Ja zo lust ik er nog wel een paar, Malle Pietje!

Da's eigenlijk precies waarom ik de aanwijzingen naar Marc niet erg sterk vind, ik vind ze allemaal eigenlijk ff net te ver gezocht.
De aanwijzingen naar Stijn vind ik dan persoonlijk veel duidelijker, veel directer.
Terwijl mijn mol toch Inge was.... :-\

Maar dan weet ik zeker dat je mijn post op pag 15 « Antwoord #288 Geplaatst op: Vandaag om 11:13:36 » bij Marc niet hebt gelezen... ik stel voor dat je dit doet! Deze zijn toch net wel ff wat harder als die bij Stijn is mijn mening. Dat het anagram ver gezocht is ben ik met je eens... maar van de rest zeker niet .. kom maar met argumentatie waarom die hints vergezocht zijn en dan gaan we in discussie ...

Ps die post is een lijstje alla Lowprofile van de sterkste hints in richting Marc.