Auteur Topic: Marc is (niet) de mol!  (gelezen 100807 keer)

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #300 Gepost op: 6-03-2003, 15:40:53 »
Rustig maar hoor. Ik heb jouw post echt wel gelezen, maar ik blijf er bij dat mijn persoonlijke mening is dat de aanwijzingen naar Stijn sterker zijn. Punt.







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

malle pietje

  • Gast
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #301 Gepost op: 6-03-2003, 15:42:19 »
Rustig maar hoor. Ik heb jouw post echt wel gelezen, maar ik blijf er bij dat mijn persoonlijke mening is dat de aanwijzingen naar Stijn sterker zijn. Punt.

Sure iedereen zijn mening en dat u de mijne niet lust ;) is aan u  ;D








Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #302 Gepost op: 6-03-2003, 17:31:17 »
Kortsamengevat de allerduidelijkste aanwijzingen dat marc de mol is

Hij speelt altijd een grote rol als een vrijstelling wordt afgekocht (Walter en zich zelf!!). Vlak voor de finale je vrijstelling opgeven? Waarom?

Symboliek verwijst vaak naar marc. Niet alleen de toch wat vergezochte anagram (sorry MP) theorie , maar bijv de tekst mol die met marc de zelfde richting opgaat, de superkandidaat en symbolische onthulling daarvan en de superkandidaattheorie die bij hem stopt. O.k. er viel niemand af maar het stopt wel bij hem. Voor mezelf vind ik de relatie met het getal 4 , vierde kandidaat die overblijft volgens SKT , valkuil in 4e afl, 4e voorgestelde kandidaat in afl 2 , no 4 op zijn cel en idd misschien ook wel de 4 finalisten in de finale (met dank aan Chriz)

Veel opdrachten mislukken door zijn inbreng, vaak subtiel gesaboteerd. Ik denk dat de websites van Malle Pietje en die van  wolfje een uitstekende opsomming geven (jammer dat de screenshots weggehaald moesten worden)  

Zijn bluf : dragen van duidelijke t-shirts en
de verdachtmakingen naar anderen









Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline dennis

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #303 Gepost op: 6-03-2003, 18:06:34 »
Marc, Marc en nog eens Marc! Welke idioot geeft er nou een vrijstelling op om lekker met vier mensen naar de finale te gaan? Wel een verassende wending trouwens! Maar als Marc het niet is loopt-ie mooi het risico om de finale te verliezen van Stijn (als Inge de Mol is) of van Inge (als Stijn de Mol is). Ga maar na....  Sandra nam 5 pasvragen omdat ze Marc als hoofdverdachte heeft. Logisch, Marc kiest als Mol uiteraard voor de vrijstelling, aan geld heb je niet veel (tenzij je arme student bent) en je neemt natuurlijk niet niets. 5 pasvragen dus, want dan heeft Inge in ieder geval niets, tenminste als Marc de Mol is en dat denkt Sandra. Stijn denkt Inge en/of Inge denkt Stijn en daarom kiezen ze voor een andere optie. Sandra zelf valt af als Mol, want dan had ze de vrijstelling wel gekozen. Dus als Stijn of Inge de Mol is, maken Inge of Stijn volgens mij een betere kans dan Marc, want deze heeft nog twee opties over. Ga ik te snel?

Maar goed, mijn voorspelling:
Marc is de Mol, Sandra wint (wel leuk iemand die wint die alleen maar haar best heeft gedaan! Een ultieme mollenstreek!!) Stijn heeft altijd nog € 2.500,- en Inge... ja Inge....

En als Marc niet de Mol is en toch wint...dan is het met recht een superkandidaat!!








Offline AwelAwel

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #304 Gepost op: 6-03-2003, 19:36:09 »
Maar goed, mijn voorspelling:
Marc is de Mol, Sandra wint (wel leuk iemand die wint die alleen maar haar best heeft gedaan! Een ultieme mollenstreek!!) Stijn heeft altijd nog € 2.500,- en Inge... ja Inge....

En als Marc niet de Mol is en toch wint...dan is het met recht een superkandidaat!!

die heeft ie toch afgegeven ????








Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #305 Gepost op: 6-03-2003, 22:14:46 »
5. ..Mario Lanza, heb ik nog maar wat zitten puzzelen met de titel van zijn plaat: "Mario Lanza's Golden Record". Zie hier het enige wat ik eruit kreeg met alle letters: " Door Marc zal No (nummer) drie slagen " (VdB)

Op Imdb zoeken naar Mario Lanza levert op:
------------
Arrivederci Roma (1957) .... Marc Revere ... aka Seven Hills of Rome (1958) (USA)
------------

Vind ik toch iets aannemelijker dan puzzelen met de letters...








malle pietje

  • Gast
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #306 Gepost op: 6-03-2003, 23:09:40 »
Op Imdb zoeken naar Mario Lanza levert op:
------------
Arrivederci Roma (1957) .... Marc Revere ... aka Seven Hills of Rome (1958) (USA)
------------

Vind ik toch iets aannemelijker dan puzzelen met de letters...

Mag maar waarom vind je dit dan aannemelijker zonder de RT (van dezelfde VdB en mij) hij heeft wel meer films gemaakt dat daar een marc inzit is een redelijk grote kans.. ik zou dan eerder zeggen dat Mario een film van hem heeft gesaboteerd.
De tip mario Lanza past zo idd wel binnen de RT maar dat vond ik zelfs te ver gezocht  :)

greetz MP

@calimero thanx voor het compliment en ik steek ook niet onder stoelen of banken dat het anagram ver gezocht is :)







« Laatst bewerkt op: 6-03-2003, 23:13:35 door malle pietje »

Offline dennis

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #307 Gepost op: 7-03-2003, 08:59:11 »
die heeft ie toch afgegeven ????

Da's waar ook! Arme Stijn...








Offline LaCanta

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #308 Gepost op: 7-03-2003, 09:17:46 »
Ga maar na....  Sandra nam 5 pasvragen omdat ze Marc als hoofdverdachte heeft. Logisch, Marc kiest als Mol uiteraard voor de vrijstelling, aan geld heb je niet veel (tenzij je arme student bent) en je neemt natuurlijk niet niets. 5 pasvragen dus, want dan heeft Inge in ieder geval niets, tenminste als Marc de Mol is en dat denkt Sandra. Stijn denkt Inge en/of Inge denkt Stijn en daarom kiezen ze voor een andere optie. Sandra zelf valt af als Mol, want dan had ze de vrijstelling wel gekozen. Dus als Stijn of Inge de Mol is, maken Inge of Stijn volgens mij een betere kans dan Marc, want deze heeft nog twee opties over. Ga ik te snel?
Nee, maar je gaat wel verkeerd: waarom zou de mol uiteraard een vrijstelling kiezen? Mij lijkt de mol juist de enigste te zijn die niets heeft aan een vrijstelling.







Molverdenking Chinese serie: Chang, Engelse: John, Franse: Marianne, Amerikaanse: Shirley, Turkes: Ahmed, Belgische: Jan, Nederlandse: Kees, Spaanse: Carmen, Italiaanse: Maria, Russishe: Nadia, Japans

malle pietje

  • Gast
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #309 Gepost op: 7-03-2003, 09:27:27 »
@LaCanta :

dat Marc de vrijstelling kreeg is cruciaal alleen zo kon een finale met 4 worden afgedwongen!

buiten dat zal een mol altijd voor een vrijstelling gaan omdat zo een van de echte kandidaten hem niet krijgt en dus af kan vallen.

@Dennis
Inge en Sandra verdenken Marc
Stijn verdenkt Sandra
kijk naar de interviews en de Ikeaproef in afl. 6 en je zult het zien!

greetz MP








Offline dennis

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #310 Gepost op: 7-03-2003, 09:31:21 »
Omdat dat normaal gesproken de meest gewilde optie zal zijn. De alternatieven worden alleen interessant als je daarmee de enige bent die dat alternatief kiest. Het is wel logisch dat de vrijstelling niet door iedereen gekozen wordt, de kans dat niemand anders voor de vrijstelling kiest is, denk ik, vrij klein.

Mijn tactiek (als ik niet-mol was) zou dan ook zijn om tegen iedereen heel duidelijk te zeggen: maakt niet uit wat jullie kiezen, IK KIES ZEKER VOOR DE VRIJSTELLING! Drie mogelijkheden:
- Ik krijg de vrijstelling
- 1 ander neemt ook de vrijstelling (en stijgt behoorlijk in mijn verdenking)
- meer dan 1 ander nemen de vrijstelling en ik win dus niets maar verlies ook niets









Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #311 Gepost op: 7-03-2003, 10:08:43 »
Mag maar waarom vind je dit dan aannemelijker zonder de RT (van dezelfde VdB en mij) hij heeft wel meer films gemaakt dat daar een marc inzit is een redelijk grote kans.. ik zou dan eerder zeggen dat Mario een film van hem heeft gesaboteerd.
De tip mario Lanza past zo idd wel binnen de RT maar dat vond ik zelfs te ver gezocht  :)

Ik bedoelde puzzelen met de letters op de elpee niet de letters die langer in beeld blijven staan  :)

Ik ben het er namelijk zeker wel mee eens dat er iets met die letters is die langer in beeld blijven (ook al denk ik dat we de juiste oplossing nog niet gevonden hebben...)
Maar ik geloof niet dat WV in de platenwinkel heeft staan zoeken naar een elpee met een titel waar ze geheime zin mee konden maken...








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #312 Gepost op: 7-03-2003, 10:29:30 »
Over het opgeven van de gewonnen 'prijzen' uit de onderhandelingsopdracht door Marc en Stijn nog even iets. Als je er bij beiden vanuit gaat dat ze niet de Mol zijn, is het opgeven van de vrijstelling door Marc inderdaad vreemder dan het inleveren van het geld door Stijn. Marc had er namelijk niks mee te winnen (behalve misschien een schouderklopje van de anderen), maar wel wat te verliezen (een grotere kans op de eindoverwinning). Stijn had ook wat te verliezen (geld), maar ook wel degelijk wat te winnen (een zekere finaleplaats). Als ik me in de positie van een gewone kandidaat verplaats, zo vlak voor de finale, kan ik me zelfs met inachtname van het feit dat Stijn een arme student is, zijn beslissing beter voorstellen dan die van Marc.

Verder heb ik gisteren e.e.a. voor mezelf nog eens op een rijtje gezet, en v.w.b. Marc kwam daar het volgende uit (waarbij ik de m.i. twijfelachtige hints buiten beschouwing heb gelaten):

Waarom is Marc de mol?
  • Wordt niet gevonden in Venetië
  • Gaat schieten voordat Corry over de muur is en overtuigt Corry dat ze (nadat hij haar over de muur geholpen had) vooral alvast moet gaan schieten en niet moet wachten t.b.v. de slapers (zoals ze zelf voorstelde) ;D
  • Hij blijkt de 'superkandidaat' te zijn ;D
  • Hij zaait verwarring over de leeftijd van Walter bij de bomopdracht
  • Hij wordt afgeschoten tijdens de helikopteropdracht (en hij had nog wel het paintballgeweer) en kan op die manier meebeslissen over het afkopen van de vrijstelling, waar hij geen moment over twijfelt ;D
  • Hij heeft bij het proefklimmen enorme moeite op de paal te komen, terwijl de drie anderen er naderhand binnen een zucht op stonden
  • Hij is de bestuurder van de aangereden auto en heeft zijn koker niet geopend zodat hij wederom kan beslissen over het afkopen, dit maal van de foute raadsels ;D
  • Zit achter de beslissing om de groep bij de raadseltocht in 2 groepen op te splitsen waardoor er sowieso al iemand bij de eerste vraag opgeofferd moest worden ;D
  • Kiest niet voor de dubbele vrijstelling
  • Stuurt Walter weg, vlak voor de vraag over de postcodes
  • Zijn horloge houdt er wonderlijk genoeg 5 minuten voor het verstrijken van de tijd bij het vuur verplaatsen mee op, zodat Sandra en hij denken dat ze op tijd zijn, maar achteraf toch te laat zijn ;D
  • Wint zijn duel van Shadia (echter, omdat ze er geen geld op gezet had gaat er geen geld verloren)
  • Zwiept de bordjes van de stokjes en kan het 'magisch vierkant'-raadsel niet oplossen.

Waarom is Marc NIET de mol?
  • Komt vrij goed over de hindernisbaan
  • Heeft geen moeite met parallellen
  • Blijft tot het laatst (samen met Walter) 'in de race' bij het racen
  • Wijst de juiste schroef aan bij de Ikea-opdracht :-\
  • Ziet als eerste dat Sandra een dagboek te pakken heeft (dacht ik) en dat het spel dus begonnen is
  • Raadt zijn stunt goed :-\

De dingen die ik overtuigend in de richting van Marc vind wijzen heb ik gemarkeerd met een ;D en de dingen die ik echt ONmols vind heb ik gemarkeerd met een :-\. Toch heel erg weinig écht onmols gedrag bij Marc, imho.







« Laatst bewerkt op: 7-03-2003, 10:30:42 door Jayne »

Offline wolfje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #313 Gepost op: 7-03-2003, 10:56:17 »
  • Wijst de juiste schroef aan bij de Ikea-opdracht :-\
ik vond het eigenlijk vreemd dat zomaar aangenomen werd dat marc de juiste vijs had. ben dus op video nog eens gaan kijken waaròm iedereen dat zomaar aannam. blijkt dat onze eigenste mol hiervoor verantwoordelijk is.  8)

michiel houdt namelijk de 2 vijzen voor zich en zegt: "dit was niet de vijs die jullie moesten hebben. déze moest het zijn." en hij haalt een 3de vijs uit zijn zak. iedereen moet enorm vooroverbuigen om te zien wat nu precies het verschil is tussen die vijzen, want ze lijken allemaal op elkaar. behalve marc, die staat wat verderop en is precies niet zo geïnteresseerd.

de groep keert zich wat terug van michiel weg en op dàt moment zegt marc: "jullie hadden maar naar mij moeten luisteren hé." mààr: marc was op dat moment nog niet eens bij michiel gaan kijken hoe die juiste vijs er dan wel uitzag! dus hoe kon hij dat weten? sandra pikt hier onmiddellijk op in: "ziede wel!! da's waar jong marc; we hadden naar u moeten luisteren!" reden: ze wou maar al te graag dat marc wèl de juiste vijs had want ze was duidelijk gefrustreerd dat de groep marcs oplossingen niet gekozen had ondanks haar aandringen; dat kwam later ook nog aan bod in een interview trouwens. het is precies door het feit dat sandra zo onmiddellijk inpikt op marc dat de kijker òòk de indruk had dat marc inderdaad de juiste vijs had. maar noch zij, noch de anderen hebben gecontroleerd of dit wel effectief zo was.

geen onmols gedrag dus imho. wel integendeel.  8)








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #314 Gepost op: 7-03-2003, 10:58:59 »
geen onmols gedrag dus imho. wel integendeel.  8)
Oef! Bedankt wolfje, nu ben ik weer wat geruster! ;)

Ga het zelf ook nog maar eens bekijken. :)








Offline wolfje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #315 Gepost op: 7-03-2003, 11:00:43 »
goed idee jayne! want helemaal objectief ben ik niet meer vrees ik en ik ben benieuwd of anderen hetzelfde zien..  :D








malle pietje

  • Gast
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #316 Gepost op: 7-03-2003, 11:20:19 »
Ik ben het er namelijk zeker wel mee eens dat er iets met die letters is die langer in beeld blijven (ook al denk ik dat we de juiste oplossing nog niet gevonden hebben...)
Maar ik geloof niet dat WV in de platenwinkel heeft staan zoeken naar een elpee met een titel waar ze geheime zin mee konden maken...

Ook ik denk dat we de juiste oplossing nog niet hebben voor de oplichtende letters, maar gelukkig hebben we wel als enigste dacht ik hier meerdere oplossingen voor... wbt de elpee is idd vergezocht maar het kan wel en vind ik persoonlijk beter dan dat hij een film heeft gemaakt waarin hij een marc speelt.. hij heeft er meerdere gemaakt.. als hij er maar 1 gemaakt had zou ik het zo met je eens zijn. Maar goed de oplossing die jij aandraagt kan natuurlijk ook!
en zoals altijd leiden weer alle wegen naar Marc!!

Ps. Ik heb je analyse ook gezien: puik werk!








Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #317 Gepost op: 7-03-2003, 11:23:23 »
en zoals altijd leiden weer alle wegen naar Marc!!
Ja inderdaad!!  :D

Ps. Ik heb je analyse ook gezien: puik werk!

Thanks










malle pietje

  • Gast
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #318 Gepost op: 9-03-2003, 05:11:14 »
het kan niet zo zijn dat het topic van de enige echte mol onderaan staat op dit forum op de dag van de finale vandaar deze volstrekt zinloze post... ;D ;D ;D







« Laatst bewerkt op: 9-03-2003, 05:12:02 door malle pietje »

Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Marc is (niet) de mol!
« Reactie #319 Gepost op: 9-03-2003, 09:38:12 »
het kan niet zo zijn dat het topic van de enige echte mol onderaan staat op dit forum op de dag van de finale vandaar deze volstrekt zinloze post... ;D ;D ;D

Daar herken je de echte Marc fan's aan ! En dat om 5 uur 's morgens . Kon je er niet van slapen? Of had je alvast een feestje gevierd op de juiste voorspelling van de mol? ;D







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?