Auteur Topic: Nicole is (niet) de mol!  (gelezen 17199 keer)

Offline Teddybear

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Bach rules !
Re:Nicole is (niet) de mol!
« Reactie #40 Gepost op: 21-01-2003, 03:25:37 »
Good thinking, Perlut. Maar ik denk echt dat het spiegelend schrift ons kan verder helpen.
Een doodsbrief in spiegelschrift, ik geloof nooit dat dit toeval is.
Na 4, 5 afleveringen hebben we 'm.
Of niet.
En nu ga ik slapen.








Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Nicole is (niet) de mol!
« Reactie #41 Gepost op: 21-01-2003, 09:17:28 »
Knap werk.

Ook : "Con te partiro" werd gezongen.
      Iemand enig idee wat we hierachter kunnen zoeken.

in de auto werd toch ook anne gedraaid van clouseau???????








Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re:Nicole is (niet) de mol!
« Reactie #42 Gepost op: 21-01-2003, 09:42:52 »
Die liedjes in de auto .. dat was dus van een bandje of CD .. ( had ik even iet bij nagedacht, maar lijkt me vreemd als Clouseau gedraaid wordt in Italie.....).. tjeez.. ik moet echt op gang komen nog !
Wat betekent con te partriro eigenlijk  .. vertek met jou of zo ??







Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Nicole is (niet) de mol!
« Reactie #43 Gepost op: 21-01-2003, 09:54:47 »
volgens mij staat er in de tekst van Anne niet bijzonders........ ik kan het iig niet ontdekken.  :-\








Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re:Nicole is (niet) de mol!
« Reactie #44 Gepost op: 21-01-2003, 09:58:25 »
Partrire = vertrekken ( dacht ik . ) gezongen door Christophe.. en wie lag er uit ? Juist .. maar dit is denk ik wat vergezocht, Under the bridge en goeiemorgen ( k begrijp dat dat liedje al door een eerdere mol gezongen/geluisterd is ???) lijkt me wel wat te toevallig om geen hint te zijn ...







Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Minou

  • Forumlid
Re:Nicole is (niet) de mol!
« Reactie #45 Gepost op: 21-01-2003, 11:54:31 »
biebabeloeba








Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Nicole is (niet) de mol!
« Reactie #46 Gepost op: 21-01-2003, 13:09:55 »
volgens mij staat er in de tekst van Anne niet bijzonders........ ik kan het iig niet ontdekken.  :-\
Anne, als ik jou zie ga ik kotsen bij de buren!  ;)
Nee, denk niet dat daar een hint in zit.
Christophe zong gewoon z'n eigen vertrekaria, alleen wist ie dat op het moment zelf (nog) niet.  :P







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Nicole is (niet) de mol!
« Reactie #47 Gepost op: 21-01-2003, 13:41:42 »
Volgens mij dwalen we een beetje af...  ::)

Ik stel voor dat we weer verder gaan met Nicole. :)








Offline jackie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Nicole is (niet) de mol!
« Reactie #48 Gepost op: 21-01-2003, 15:06:45 »
Hebben jullie goed gekeken naar de intro in de eerste aflevering?
Michiel spreekt de onzichtbare mol toe en ondertussen wordt op de achtergrond een film afgespeeld. Als men goed kijkt en ik heb het meermaals teruggespoeld en op vertraagd en stilstaand beeld gezet  kan men als eerste figuur in het filmpje Nicole(voor een garagepoort) herkennen.
Dit zou een typische stunt kunnen zijn van de makers van het programma. In de rest van de aflevering toont Nicole nog symptonen van een mol.
En nog dit. Hoe kan de mol het eerste spel saboteren moest hij/zij er niet aan deelnemen. Wie nam deel aan de eerste proef : Sandra, Inge en natuurlijk Nicole!!!







Jackie

Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Nicole is (niet) de mol!
« Reactie #49 Gepost op: 21-01-2003, 15:14:14 »
Er zijn meerdere personen te zien op die film en die zijn nmm niet allemaal Nicole.
En hoewel ik ook denk dat de mol bij de drie van de eerste opdracht zat, kan de mol natuurlijk ook saboteren door drie kandidaten te selecteren van wie hij/zij denkt dat die opdracht slecht zullen doen. Verder hoefde de mol dan alleen al niet gevonden te worden om een flinke smak geld uit de pot te halen (want bij iedere persoon verdubbelde het gewonnen geld).







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Nicole is (niet) de mol!
« Reactie #50 Gepost op: 21-01-2003, 15:58:26 »
Niets, dat probeer ik te zeggen dus, geen hint, hing toevallig een poster waar je nix mee kan. Dus in plaats van: Remember Reno Alzetta zou ik zeggen: forget Reno Alzetta

Ik wil nog één keer terugkomen op RENO ALZETTA.
Als je namelijk de letters dooreen husselt, krijg je "ALZO TATEREN"  :) , en wie klonk boven alle anderen uit??








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Nicole is (niet) de mol!
« Reactie #51 Gepost op: 21-01-2003, 20:35:01 »
al eerder aangegeven maar niet door eenieder begrepen Goede morgen Morgen wordt gezongen door het duo Nicole en Hugo, Huga aka Mol be 2 en Nicoel Mol be 3???? zo zomaar kunnen







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline imka

  • Forumlid
Re:Nicole is (niet) de mol!
« Reactie #52 Gepost op: 21-01-2003, 20:51:01 »
al eerder aangegeven maar niet door eenieder begrepen Goede morgen Morgen wordt gezongen door het duo Nicole en Hugo, Huga aka Mol be 2 en Nicoel Mol be 3???? zo zomaar kunnen
Het andere nummer wordt gezongen door Andrea Bocelli = blind --> zoals een Mol.
In 'Anne' van Clouseau komt de zin : "Het is nog donker en jij ligt nog wat te slapen".
Wijzen deze 3 dingen op Nicole ?








Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Nicole is (niet) de mol!
« Reactie #53 Gepost op: 21-01-2003, 21:37:53 »
wowla mensen, je moet nu ook niet achter alle liedjes iets zoeken é!
Ik vond het al erg knap wat Knudde opmerkte maar ze gaan geen bandjes vol met muziek met hints opnemen é! Ik bedenk trouwens net dat rhcp eigenlijk ni kan kloppen want ze wisten niet op voorhand dat Nicole dat zou gaan roepen... Goeiemorgen morgen daarentegen, dat vind ik pas een hint ;)







banaan begint met een b, soms met een s

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Nicole is (niet) de mol!
« Reactie #54 Gepost op: 21-01-2003, 21:47:30 »
Goeiemorgen morgen daarentegen, dat vind ik pas een hint ;)
Je kan de hele redenering natuurlijk ook omdraaien.
Hugo De Bie heeft de eerste serie van De Mol gewonnen, wint Nicole dit jaar de serie? Zou straf zijn als de jongens van Woestijnvis dat al na 2 dagen weten te 'arrangeren' moet ik zeggen...  ;D







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Nicole is (niet) de mol!
« Reactie #55 Gepost op: 21-01-2003, 22:38:50 »
RHCP met Under the Bridge zou nog wel kunnen A&K, want in de 1e opdracht vaarden (voeren?) Corry en Stijn in een bootje onder een brug.








Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Nicole is (niet) de mol!
« Reactie #56 Gepost op: 21-01-2003, 22:42:38 »
ja maar dan gaat mijn nicole als mol de mist in  ;D evenals goeiemorgen morgen

TENZIJ: Hugo was de vorige mol duuuus mss zat de mol gewoon in die auto?

nèh, te ver gezocht  ::)







banaan begint met een b, soms met een s

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Nicole is (niet) de mol!
« Reactie #57 Gepost op: 22-01-2003, 05:32:55 »
Je kan de hele redenering natuurlijk ook omdraaien.
Hugo De Bie heeft de eerste serie van De Mol gewonnen, wint Nicole dit jaar de serie? Zou straf zijn als de jongens van Woestijnvis dat al na 2 dagen weten te 'arrangeren' moet ik zeggen...  ;D
Toch een erg interessant denkpatroon, Ambijans, maar dat ben ik ondertussen van jou al gewend.
Wat meer dan waarschijnlijk is gebeurd is dat er meer dan 4 liedjes zijn gezongen. Het is een koud kunstje om achteraf bij de montage net die "songs" eruit te pikken die ervoor zorgen dat we hierin hints kunnen vinden naar winnaar, verliezer en Mol.

We hebben 4 liedjes gehoord, terwijl winnaar, verlier en Mol maar 3 personen zijn. Een mollestreek ?
Dus :
  • Nicole is bij de laatste 3 dankzij "goeie morgen"
  • Onze tweede persoon zat op een bootje onder de brug, waarschijnlijk toen Sandra er bovenop stond. Weet iemand wie in dat bootje zat ? Zou ook op Nicole kunnen duiden omdat ze zei "Op de brug" ipv. "Onder de brug"
  • "Con te partiro" kan duiden op de blinde zanger of kan ook letterlijk vertaald worden als "Met jou vertrek ik". In het Vlaams zeggen we al wel eens "we vertrekken" als we bedoelen "we beginnen". Het programma is begonnen met Nicole.
  • "Anne" van Clouseau kan ik echter niet onmiddellijk echt thuisbrengen. Ik ga het hier niet zoeken in de tekst van de song zelf (want dan kom je om aan "Niet meer bij te sturen", terwijl Nicole achter het stuur zat), maar enkel in de titel of uitvoerder. Volgens mij is Clouseau niet enkel de naam van een groep, maar ook wel degelijk een franstalig woord. Iemand enig idee ? Of dienen we hier iets achter te zoeken als het overbekende "Dagboek van Anne Frank". Dagboeken komen mij bij deze serie wel vrij bekend voor.

In ieder geval lijken al deze muzikale hints op één of andere manier te linken aan Nicole. Maar remember Prince vorig jaar : Alle muzikale hints wezen zijn richting uit terwijl hij absoluut noch de Mol, noch finalist was.

Misschien moet ik Nicole op "subtiele" wijze uithoren vermits ze maar 500 m van mijn voordeur woont. Zij heeft ongeveer mijn leeftijd. Misschien een "My name is Bond, James Bond" techniekje gebruiken om info van haar los te krijgen... ;D







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Nicole is (niet) de mol!
« Reactie #58 Gepost op: 22-01-2003, 08:23:20 »
  • Onze tweede persoon zat op een bootje onder de brug, waarschijnlijk toen Sandra er bovenop stond. Weet iemand wie in dat bootje zat ? Zou ook op Nicole kunnen duiden omdat ze zei "Op de brug" ipv. "Onder de brug"


Volgens mij is Clouseau niet enkel de naam van een groep, maar ook wel degelijk een franstalig woord. Iemand enig idee ? Of dienen we hier iets achter te zoeken als het overbekende "Dagboek van Anne Frank". Dagboeken komen mij bij deze serie wel vrij bekend voor.

Corry zat in het bootje onder de brug toen Inge op de brug stond.

Clouseau is ook de naam van de inspecteur in "The pink panther" films. Jeweetwel van "deu jeu ave e reum?" (spreek uit met frans accent). Ik heb daar ook al over na zitten denken of daar niet een of andere hint in zit. Kan het nog niet echt naar 1 persoon linken......







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Nicole is (niet) de mol!
« Reactie #59 Gepost op: 22-01-2003, 11:27:44 »

  • Onze tweede persoon zat op een bootje onder de brug, waarschijnlijk toen Sandra er bovenop stond. Weet iemand wie in dat bootje zat ? Zou ook op Nicole kunnen duiden omdat ze zei "Op de brug" ipv. "Onder de brug"[/i]

    Ik d8 dat Corry in dat bootje zat btw.

    Misschien moet ik Nicole op "subtiele" wijze uithoren vermits ze maar 500 m van mijn voordeur woont. Zij heeft ongeveer mijn leeftijd. Misschien een "My name is Bond, James Bond" techniekje gebruiken om info van haar los te krijgen... ;D
[/i]
Goeiemorgen buurvrouw... En, nog steeds last van die mollen in uw tuin?  :P







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)