Auteur Topic: Nicole is (niet) de mol!  (gelezen 17217 keer)

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Nicole is (niet) de mol!
« Gepost op: 19-01-2003, 17:58:11 »
In dit topic, kun je vanaf nu alles kwijt over Nicole. Waarom is zij wel de mol? Of waarom juist niet?

Hier kun je dus discussieren over alle verdachte handelingen, hints, onmolse acties enz. enz. van Nicole.  :)








Offline WCEend

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
Re:Nicole is (niet) de mol!
« Reactie #1 Gepost op: 19-01-2003, 18:02:56 »
Nicole zou de mol kunnen zijn, want bij aflevering 1, opdracht 1 heeft zij de coördinatie in handen. Uiteindelijk worden er maar 3 van de 7 kandidaten gevonden. Ook gooit ze in Venetïe een kompas uit het raam aan 'de kerkkant' - niet er aan denkend dat Venetië volstaat met rivieren.  Als sturing voor het zoeken van een kandidaat zegt ze 'hij staat op de brug!!' - alsof er niet genoeg bruggen zijn in Venetië. Uiteindelijk stuurt ze Bruno zonder walky talky (alleen met kaart) erop uit in Venetië - op zoek naar Sandra. Sandra gaat daarna naar een andere locatie.







« Laatst bewerkt op: 19-01-2003, 18:04:50 door WCEend »
Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Nicole is (niet) de mol!
« Reactie #2 Gepost op: 19-01-2003, 18:11:07 »
- Maar ze had wel gehoord van Inge waar die zich ongeveer bevond en dan kan Nicole wel zeggen "Hij staat op de brug." Omdat ze weet dat Inge daar vlakbij is.

- Ze kón Bruno niet met een walkie talkie wegsturen, omdat ze geen reserve meer had. En de rest stuurde er mee op aan om hem mee te laten helpen. Dat was ook de bedoeling waarschijnlijk, omdat er een extra walkie talkie was én omdat er op een gegeven moment 3 bollen (=kandi's) tegelijk op de kaart verschenen.








Offline WCEend

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
Re:Nicole is (niet) de mol!
« Reactie #3 Gepost op: 19-01-2003, 18:49:30 »
1. Ik zag in haar buurt vele bruggen, al schijnt ze gespot te zijn op dezelfde brug? Kan iemand dat bevestigen?

2. Ze hadden ook Sandra terug kunnen laten komen, want zonder walkie talkie op zoek gaan blijft riskant natuurlijk. Maar inderdaad, alleen waren het er mee eens, dus is niet een individuele molactie.








Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline WCEend

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
Re:Nicole is (niet) de mol!
« Reactie #4 Gepost op: 19-01-2003, 21:07:28 »
Waarom is Nicole wel de mol?
- Gooit kompas in het water.
- Zegt van zichzelf niet goed te kunnen coördineren, maar neemt de opdracht wel aan.
- Zet boekjes op de kaart?
- Slaapt maar een halve minuut.

Waarom is Nicole niet de mol?
-Bij opdracht 3 in een keer over het touw heen.







Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Nicole is (niet) de mol!
« Reactie #5 Gepost op: 19-01-2003, 21:07:35 »
Ik steel even de hints die Knudde me ingegeven heeft:

1) Nicole en Hugo: Goeiemorgen morgen, op de radio, in de auto

2) rhcp, Under the Bridge, weer in de auto en ze riep tgn Inge dat 'hij nu naast haar op de brug stond' op het moment dat het bootje eronder door voer...







banaan begint met een b, soms met een s

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Nicole is (niet) de mol!
« Reactie #6 Gepost op: 19-01-2003, 21:16:40 »
Wat ik verdacht vond, is dat Nicole er wel heel laat achter kwam dat Corry in 'n bootje moest zitten. Ze zag toch dat 't bolletje steeds 't kanaaltje volgde, dus tot die conclusie had ze al veel eerder kunnen komen.








Offline Lauren

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Koekoek!
Re:Nicole is (niet) de mol!
« Reactie #7 Gepost op: 19-01-2003, 21:16:42 »
Had Nicole niet gewoon op de kaart kunnen zien dat er iemand door een kanaal ging? ??? Waarom zegt ze dan: Hij staat nu naast je! ???







Koekoek!

Offline WCEend

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
Re:Nicole is (niet) de mol!
« Reactie #8 Gepost op: 19-01-2003, 21:17:36 »
Op de kaart staat denk ik niet precies groot aangegeven wat nou een rivier is en wat niet, vandaar.







Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Nicole is (niet) de mol!
« Reactie #9 Gepost op: 19-01-2003, 21:18:07 »
ik dacht wel dat het duidelijk blauw was op de kaart hoor







banaan begint met een b, soms met een s

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Nicole is (niet) de mol!
« Reactie #10 Gepost op: 19-01-2003, 22:04:45 »
idd hints die hier al zijn gebruikt maken van deze dame een prima Mol.

Ze had de perfecte plaats in opdr 1. gooit dat kompas mooi uit het raam.

de muzikale hints.







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

aggie

  • Gast
Re:Nicole is (niet) de mol!
« Reactie #11 Gepost op: 19-01-2003, 22:24:23 »
Later in de opdracht was DUIDELIJK een bol van een kandidaat in de rivier te zien. Dat Nicole de eerste niet zag. Is zeer vreemd. Mols gedrag. Er hoefde er maar 1 niet binnen te komen. Kon ze voor de rest goed haar best doen  8)








Offline imka

  • Forumlid
Re:Nicole is (niet) de mol!
« Reactie #12 Gepost op: 19-01-2003, 22:28:42 »
Nicole stuurt Inge de richting van Sandra uit, om mee te gaan zoeken. Het argument van Inge dat ze beter blijft waar ze is om een volgende kandidaat te zoeken, wijst ze resoluut af.








Offline Lapino

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Nicole is (niet) de mol!
« Reactie #13 Gepost op: 19-01-2003, 23:35:57 »
Misschien nog een andere hint: de aflevering begon met: "Dag 19". De "N" van Nicole is de 19e letter van het alfabet.








Offline mikaelv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ook dit gaat voorbij.
Re:Nicole is (niet) de mol!
« Reactie #14 Gepost op: 20-01-2003, 03:04:33 »
Elders (in 'Onze zoektocht naar de mol') kan je mijn redenen omstandiger vinden, maar hier zijn ze, kort samengevat :
- ze komt als eerste kandidate in beeld (cfr. Hugo vorige eeuw)
- ze wacht af bij de taakverdeling in proef 1. Prima gelegenheid om te saboteren, want geen kat kan zien of ze de anderen juist of fout stuurt.
- ze gooit het kompas in het water (al lijkt me dat een echt ongelukje, wegens anders te opvallend)
- Inge komt toe bij Sandra. Volledig fout gestuurd, dus. Waardoor hun radius veel kleiner wordt.
- ze heeft het eerst wel over een boot, als ze aanwijzingen geeft. 1 keer. Daarna niet meer ('hij staat naast je!')Helemaal op het einde spreekt ze weer over een boot, maar dan is het al te laat.
- ze stuurt Sandra weg, terwijl Bruno haar aan het zoeken is.
- Volgende proef : 'Ik heb vannacht niet geslapen'. Lap! Zij gaat naar de slaapproef en krijgt daar 8 punten voor. Niet de hoogste score, uiteraard niet, maar dodelijk genoeg. Een andere mol zou haar nooit zoveel punten gegeven hebben als die wist 'dat zij niet geslapen had'.
- bij de tekenproef werd er een stethoscoop getekend, maar zei zij : 'dat is een lampje'.
Meer moet dat voorlopig niet zijn, dunkt mij.







Graven, broeders en zusters.

Offline Corneel

  • Forumlid
  • Beter een half spreekwoord,
Re:Nicole is (niet) de mol!
« Reactie #15 Gepost op: 20-01-2003, 04:33:17 »

Misschien heb ik niet goed opgelet,
 maar het kwam mij voor
 dat Nicole eigenlijk Nathalie heet.
Als dat niet verdacht is ^¿^









Offline WCEend

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
Re:Nicole is (niet) de mol!
« Reactie #16 Gepost op: 20-01-2003, 07:04:49 »
Nee, ze heet niet Nathalie, maar die fout werd gemaakt toen ze pas net de namen kenden.







Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Nicole is (niet) de mol!
« Reactie #17 Gepost op: 20-01-2003, 07:08:48 »
Toeval of niet, maar met Nicole tref ik het dit jaar wel.
Ze woont namelijk bij mij in 't dorp, is even oud als mijn echtgenote en heeft een groot deel van haar schooltijd samen met mijn echtgenote doorgebracht.








Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Nicole is (niet) de mol!
« Reactie #18 Gepost op: 20-01-2003, 09:18:49 »
Misschien nog een andere hint: de aflevering begon met: "Dag 19". De "N" van Nicole is de 19e letter van het alfabet.

Welk alfabet hebben ze jou op school aangeleerd??  8)








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Nicole is (niet) de mol!
« Reactie #19 Gepost op: 20-01-2003, 10:35:09 »
LOL inderdaad, de 19e letter is de S. Van Stijn of Shadia.
Niet dat het een hint is, want alle Belgsiche reeksen zijn zo al begonnen.