Auteur Topic: 2 mollen theorie  (gelezen 11775 keer)

Offline AwelAwel

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
2 mollen theorie
« Gepost op: 2-03-2003, 21:25:40 »
volgens velen op dit forum kiest woestijnvis in deze reeks voor twee mollen ? Is hier een gefundeerde theorie voor ?

Dit topic dus voor diegenen die al regelmatig met de gedachte hebben gespeeld ...










Offline jokivin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Blek is te gek
Re:2 mollen theorie
« Reactie #1 Gepost op: 2-03-2003, 21:27:12 »
kan het me niet voorstellen, het heet niet voor niets Wie is ...... de mol







Kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven. Loesje

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re:2 mollen theorie
« Reactie #2 Gepost op: 2-03-2003, 21:27:49 »
Het zijn er vier en in een moddergevecht gaan de dames en heren onderling uitmaken welke mol het molst is en het geld mag pakken wat ie zelf grotendeels weggemold heeft. Echt.











 ::)







No Milk today???

Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:2 mollen theorie
« Reactie #3 Gepost op: 2-03-2003, 21:45:56 »
Nee denk het niet. Maar de programmamakers moeten wat verzinnen om een spannende ontknoping te verzinnen. Vorig jaar op nl mol werd de mol pas bekend gemaakt in de aflevering dat iedereen bij elkaar kwam. Dit was een grote verassing die niemand voor mogelijk hield , nu is het een finale met 4 kandidaten  en wie had dat gedacht. Maar er is maar 1 mol.







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline arnever

  • Forumlid
Re:2 mollen theorie
« Reactie #4 Gepost op: 3-03-2003, 09:43:20 »
Aha, ik ben dus niet de enige die tot die colclusie gekomen is ! Gisteren is mijn frank gevallen. Ik kon maar niet kiezen tussen Stijn en Inge, beiden gedragen zich zeer verdacht en verknoeien stelselmatig de proeven. Mijn besluit: Inge & Stijn zijn de mol. En waarschijnlijk weten ze ze het zelfs niet van elkaar. Maar, zat ik te denken, als er vanavond iemand wegestemd wordt, dan is het spel eigenlijk al gespeeld. En toen, deus ex-machina nog aan toe ! En toen kwam Michiel op het eind van het programma met zijn voorstel om met vieren naar de finale te gaan.









Offline wolfje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:2 mollen theorie
« Reactie #5 Gepost op: 3-03-2003, 10:44:23 »
michiel heeft nochtans in het begin (op de persconferenties voor "de mol" begon) genoeg gezegd dat er niets aan het concept veranderd was: "10 kandidaten, waaronder 1 mol". ik geloof er alleszins niet in, in de 2 mollentheorie..








Offline jokivin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Blek is te gek
Re:2 mollen theorie
« Reactie #6 Gepost op: 3-03-2003, 10:49:04 »
stel je voor dat stijn wel voor die vrijstelling was gegaan, en niemand dus iets had gewonne.
dan had naar mijn mening ook dat hele verhaal van 4 finalisten niet doorgegaan, en zou immers niets ingeleverd kunnen worden.
hoe zit je dan met je 2 mollen???
2 mollen en een winnaar?? lijkt mij onwaarschijnlijk toch?  8)







Kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven. Loesje

Offline Graaf

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:2 mollen theorie
« Reactie #7 Gepost op: 3-03-2003, 10:59:59 »
Kleine opmerking bij deze theorie: hoe bepaal je dan de juisthied van antwoorden bij de eliminatieproeven?
Stel de Mol is Zowel Inge als Stijn, hoe beantwoord je dan bijvoorbeeld een vraag over het geslacht van de Mol (die er vroeger wel eens inzaten)? Is de Mol een man (of twee mannen) of een vrouw (of twee vrouwen) of een man en een vrouw? Als je dan een van de twee invult, kun je op meerdere manieren fout of goed zitten. M.a.w. met een fout antwoord kun je goed scoren.

Enfin, ik ga er nog even over nadenken, het is tenslotte maandagmorgen.







Kust m'n kloten. Da ge ze kunt kussen! (pdw)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:2 mollen theorie
« Reactie #8 Gepost op: 3-03-2003, 11:24:33 »
En het is tenslotte zever in pakskes. :)








Offline Graaf

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:2 mollen theorie
« Reactie #9 Gepost op: 3-03-2003, 12:45:33 »
indeed







Kust m'n kloten. Da ge ze kunt kussen! (pdw)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:2 mollen theorie
« Reactie #10 Gepost op: 3-03-2003, 12:54:07 »
Nee, ik geloof niet dat er 2 mollen zijn, al was het inderdaad alleen maar omdat het beantwoorden van de executievragen dan bijna ondoenlijk zou worden. Maar wel leuk bedacht. ;)








Offline Rut

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:2 mollen theorie
« Reactie #11 Gepost op: 3-03-2003, 13:18:23 »
stel je voor dat stijn wel voor die vrijstelling was gegaan, en niemand dus iets had gewonne.
dan had naar mijn mening ook dat hele verhaal van 4 finalisten niet doorgegaan, en zou immers niets ingeleverd kunnen worden.
hoe zit je dan met je 2 mollen???
2 mollen en een winnaar?? lijkt mij onwaarschijnlijk toch?  8)

Er is altijd wel een plan B, C en D. Kortom als Stijn ook voor de vrijstelling gegaan was, dan had woestijnvis tegen het einde van de aflevering wel een ander voorstel gedaan. Zoals bv: Als jullie .... euro uit de pot betalen, kan iedereen mee naar de finale. Maar het moet dan wel een unaniem besluit zijn.







Good morning! And in case I don't see you: Good afternoon, good evening and good night!

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:2 mollen theorie
« Reactie #12 Gepost op: 3-03-2003, 16:19:59 »
ik denk dat het aan de mol verteld zou zijn als twee mensen hetzelfde kozen, zodat hij/zij niet hetzelfde zou kiezen als de derde persoon waardoor er altijd ingeleverd kan worden.







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline jokivin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Blek is te gek
Re:2 mollen theorie
« Reactie #13 Gepost op: 3-03-2003, 16:28:58 »
ik denk dat het aan de mol verteld zou zijn als twee mensen hetzelfde kozen, zodat hij/zij niet hetzelfde zou kiezen als de derde persoon waardoor er altijd ingeleverd kan worden.
iedereen kon op t laatst nog veranderen, dat stond vrij verder. (weet je nog nl serie, niemand had gepakt wat ie had gezegd)
dus dat gaat voor mij niet op.
verder is het idd niet te doen om dan de juiste mol te kiezen, er kan maar 1 mol in het spel zitten (maar dat is mijn mening dan he )







Kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven. Loesje

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:2 mollen theorie
« Reactie #14 Gepost op: 3-03-2003, 16:31:55 »
ja joki, daar heb je gelijk in... de mol kan er alleen met zekerheid voor zorgen dat er nog wat ingeleverd kan worden als hij/zij de laatste is, dan kan de keus nl. nog veranderd worden.







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:2 mollen theorie
« Reactie #15 Gepost op: 3-03-2003, 19:13:41 »
ja joki, daar heb je gelijk in... de mol kan er alleen met zekerheid voor zorgen dat er nog wat ingeleverd kan worden als hij/zij de laatste is, dan kan de keus nl. nog veranderd worden.

De situatie die er was bij de onderhandelingsopdracht, maakte dat zelfs al niet meer mogelijk denk ik. De kandi's moesten namelijk eerst 'n kaart op tafel leggen en daarna die pas een voor een omdraaien. Er kon denk ik onmogelijk nog gewisseld worden zonder dat de andere kandi's dat dan opmerkten.  

De mol kan natuurlijk wel gokken dat de anderen zich aan hun keuze zouden houden (eventueel krijgt hij/zij nog wat info van de crew over de onderhandelingen waar hij/zij niet bij was) en daar zijn/haar eigen keuze op afstemmen.

Maar los van dat, geloof ik niet dat er twee mollen zijn.  :-\








Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:2 mollen theorie
« Reactie #16 Gepost op: 3-03-2003, 21:26:04 »
Citaat van: Han13

Maar los van dat, geloof ik niet dat er twee mollen zijn.  :-\
[quote
De enige twee die ik samen met elkaar kan rijmen zijn Linda De Mol en Albert Mol!  ;D







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:2 mollen theorie
« Reactie #17 Gepost op: 3-03-2003, 22:05:00 »
In een ander nabijgelegen forum stelde ik dat er twee mollen zijn dit jaar. Dit is écht zo.

Natuurlijk is er maar één echte mol en is Inge door Woestijnvis aangesproken om mét persoonlijk voordeel (finaleplaats) zoveel mogelijk verdenkingen op zichzelf te halen. Dit maakt het spannend voor de kijkers (niet zo zeer voor de kandidaten). Uiteindelijk wordt de mol toch ontmaskerd, dàt is nu eenmaal het doel van het spel. Maar als WV de kijkers zo lang mogelijk op een verkeerd spoor kan zetten, dan is hun opzet geslaagd. Vergelijk het met een film van Hitchcock, daar is de moordenaar ook diegene waarvan je het niet had verwacht. En volgens mij zaten ze met die gedachte in hun hoofd. Een voorbeeld van een recente film is bvb Memento. Je weet dat hij de moordenaar is want de film is één flashback achterstevoren, maar je weet niet wie de uiteindelijke aangever is (dus de opdrachtgever). En ik weet uit persoonlijke bronnen dat deze film bekeken is door ene co-regisseur van De Mol...







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Rocky

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Isn't it ironic, don't you think?
Re:2 mollen theorie
« Reactie #18 Gepost op: 3-03-2003, 22:46:58 »
Nee, lijkt me toch niet.. Hoe kan Woestijnvis Inge een finaleplaats garanderen, zonder het spel minder eerlijk te laten verlopen ???







Thank U

Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:2 mollen theorie
« Reactie #19 Gepost op: 3-03-2003, 22:52:52 »
In een ander nabijgelegen forum stelde ik dat er twee mollen zijn dit jaar. Dit is écht zo.

Natuurlijk is er maar één echte mol en is Inge door Woestijnvis aangesproken om mét persoonlijk voordeel (finaleplaats) zoveel mogelijk verdenkingen op zichzelf te halen. Dit maakt het spannend voor de kijkers (niet zo zeer voor de kandidaten). Uiteindelijk wordt de mol toch ontmaskerd, dàt is nu eenmaal het doel van het spel. Maar als WV de kijkers zo lang mogelijk op een verkeerd spoor kan zetten, dan is hun opzet geslaagd.

Ben benieuwd wat Gotcha (met zijn iedereen gelijke kansen theorie) hiervan denkt :D







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?