Auteur Topic: De Mol in de media  (gelezen 259452 keer)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media
« Reactie #260 Gepost op: 14-03-2016, 18:44:13 »
Ach neem die hint maar met een korrel zout, ik geloof zelf ook niet dat Hanne de Mol is.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De Mol in de media
« Reactie #261 Gepost op: 14-03-2016, 19:00:59 »
en doorrrrrrrrrrrrrrrrr ::rofl:: ::rofl::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: De Mol in de media
« Reactie #262 Gepost op: 14-03-2016, 20:42:28 »
Nog een interessant linkje voor wie de methode 'follow the money' toepast. Het Nieuwsblad ging langs bij iemand die een financiële analyse deed van alle kandidaten. Rara wie eruit komt als Mol! :) Ook in 'De Mol' draait alles uiteindelijk om geld

Newsmonkey en Het Nieuwsblad zochten hun heil dan weer bij Google.
We vroegen Google wie het meest verdacht is als De Mol, en hier is het antwoord
Ook Google zoekt mee naar de Mol

Voor de drie resterende kandidaten en Mol nog even een overzichtje in Gazet van Antwerpen.
De Mol: en toen waren ze nog met vier…

Zeer Interessante grafiekjes op De Morgen, geen idee of die er al stonden daarstraks?
"De mol is geboren in april of september"

Andere media gebruiken De Morgen als bron.
HBVL: Wie is ‘De Mol’? Gilles De Coster geeft tips
Het Nieuwsblad: Gilles De Coster verklapt: “De mol is geboren in april of september”
Newsmonkey: Wie is De Mol? Gilles De Coster geeft een paar ultieme tips, maar zijn we hier iets mee?

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media
« Reactie #264 Gepost op: 15-03-2016, 13:13:16 »
In het laatste nieuws staat dat vier ern nieuw seizoen van de mol overweegt.
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media
« Reactie #265 Gepost op: 15-03-2016, 13:48:32 »
In het laatste nieuws staat dat vier ern nieuw seizoen van de mol overweegt.

Lijkt me logisch. Met wekelijks 1 miljoen kijkers op een maandag in het 20.35 slot heeft VIER gewoon een goed programma naar hun normen dat de programma's van VTM voorbij steekt.

Bovendien was #DeMol en 'Cathy' toptrending op twitter gisteren.

Al hoop ik wel dat De Mol 5 niet op VIJF komt. ::rofl::

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media
« Reactie #266 Gepost op: 15-03-2016, 13:51:14 »
Vijf heeft ook een topper momenteel: temptation island  ::rofl::
#teamamaimiljaarde

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media
« Reactie #267 Gepost op: 15-03-2016, 14:01:38 »
Vijf heeft ook een topper momenteel: temptation island  ::rofl::

Ugh... Toch entertainment van een iets ander niveau dan De Mol. ;D

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media
« Reactie #268 Gepost op: 15-03-2016, 17:49:01 »
Weet je wat ik opvallend vind, het is zelfs téveel toeval eigenlijk: die parodie van tegen de sterren op gebruikt maar drie kandidaten al een aantal weken. En inderdaad hoor: Hanne, Gilles en Cathy...  ???

Té toevallig om toevallig te zijn.
Lomperik..

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media
« Reactie #269 Gepost op: 15-03-2016, 17:52:13 »
Weet je wat ik opvallend vind, het is zelfs téveel toeval eigenlijk: die parodie van tegen de sterren op gebruikt maar drie kandidaten al een aantal weken. En inderdaad hoor: Hanne, Gilles en Cathy...  ???

Té toevallig om toevallig te zijn.

Bedoel je dat er een soort complot is?

Ik denk dat men gewoon heeft gekeken naar de kandidaten waarvan men karaktertrekjes kon uitvergroten. Gilles zijn gevloek, Hanne haar West-Vlaamse dialect en Cathy die erg opvallend de boel saboteert.

Ik zie er momenteel geen graten in.

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media
« Reactie #270 Gepost op: 15-03-2016, 17:55:13 »
Bedoel je dat er een soort complot is?

Ik denk dat men gewoon heeft gekeken naar de kandidaten waarvan men karaktertrekjes kon uitvergroten. Gilles zijn gevloek, Hanne haar West-Vlaamse dialect en Cathy die erg opvallend de boel saboteert.

Ik zie er momenteel geen graten in.

Dan hadden ze evengoed Thibaud kunnen laten portretteren door Ivan Pecnik, of Stijn door Jonas van geel ofzo. En ik bedoel,geen complot hoor, maar dat ze de finalisten wel al geruime tijd wisten.
Lomperik..

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media
« Reactie #271 Gepost op: 15-03-2016, 18:03:50 »
Uit Het Laatste Nieuws van vóór aflevering 7:



Met dank aan Cosmic Fool.

En uit Het Belang van Limburg van vandaag:





Het was dus het paard van Stijn dat niet aan de race meedeed.
« Laatst bewerkt op: 15-03-2016, 18:27:56 door Heinz »

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media
« Reactie #272 Gepost op: 15-03-2016, 19:04:32 »
Tof interviewtje uit HBvL! ::ok::

Dromen over De Mol is blijkbaar 'in' tegenwoordig. ;D

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: De Mol in de media
« Reactie #273 Gepost op: 15-03-2016, 19:05:33 »
Als ik de tekst in "Het Belang van Limburg" goed begrijp, is volgende week dus de allerlaatste aflevering met ontknoping en reünie in dezelfde uitzending?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media
« Reactie #274 Gepost op: 15-03-2016, 19:08:39 »
Als ik de tekst in "Het Belang van Limburg" goed begrijp, is volgende week dus de allerlaatste aflevering met ontknoping en reünie in dezelfde uitzending?

Nee, het zal een eerste reünie voor de kandidaten zijn als ze gezamenlijk in de bioscoop naar aflevering 8 met aan het eind ervan de ontknoping kijken. Aflevering 9 is de laatste aflevering waarin o.a. de molacties en hints aan bod zullen komen.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: De Mol in de media
« Reactie #275 Gepost op: 15-03-2016, 21:08:35 »
Merci, Heinz.

Wat fijn, dan zijn er gelukkig nog twee afleveringen om naar uit te kijken.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media
« Reactie #276 Gepost op: 15-03-2016, 22:55:56 »
Dan hadden ze evengoed Thibaud kunnen laten portretteren door Ivan Pecnik, of Stijn door Jonas van geel ofzo. En ik bedoel,geen complot hoor, maar dat ze de finalisten wel al geruime tijd wisten.

Maar wordt een sketch niet te druk met meer dan 5 acteurs erbij? Met Thibaud kon je nog aan de slag met het 'Ik weet wie het is' uit te vergroten. Maar met Stijn kan je toch weinig leuks doen? Leuke kerel, maar Stijn was zo onopvallend dat er geen karikatuur van te maken is.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: De Mol in de media
« Reactie #277 Gepost op: 16-03-2016, 00:09:39 »
Weet je wat ik opvallend vind, het is zelfs téveel toeval eigenlijk: die parodie van tegen de sterren op gebruikt maar drie kandidaten al een aantal weken. En inderdaad hoor: Hanne, Gilles en Cathy...  ???

Té toevallig om toevallig te zijn.
De kans dat dit toevallig gebeurt is (3 x 2 x 1) / (10 x 9 x 8) = 1/120, oftewel iets minder dan 1%.

Dus ja, goeie kans op voorkennis.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: De Mol in de media
« Reactie #278 Gepost op: 16-03-2016, 00:48:34 »
Hehe, de verkoop van HBVL zal wel gestegen zijn vandaag, Vlaamse Chiromeisjes, Nederlandse moljagers, ... :)

Heb 'm ook, maar kon pas vanavond gaan scannen. Eerste keer dat ze de volledige pagina vullen met de afvaller is natuurlijk met Stijn. Issa en Manuella hadden ook nog een redelijk artikel, maar Thibaud moest het stellen met een samenvatting en een screenshot. Van Ruth en Marc niks gezien. Is niet meer actueel maar als iemand het wil, kan ik het wel nog posten. Het zijn soortgelijke pagina's als die van Stijn. Maar veel ga je er ook niet meer van leren. Superkorte interviewtjes.

Toch één ding geleerd uit het artikel: het paard van Stijn was uitgevallen bij de paardenrace en hij liet daar niks van merken. En dat hij populair is bij chiromeisjes. Issa was dat dan weer bij scoutsjongens. I wonder why. ::tandpastasmiley:: ::) ::love::

Nee, het zal een eerste reünie voor de kandidaten zijn als ze gezamenlijk in de bioscoop naar aflevering 8 met aan het eind ervan de ontknoping kijken. Aflevering 9 is de laatste aflevering waarin o.a. de molacties en hints aan bod zullen komen.

Denk dat er in aflevering 9 eerst beelden zullen te zien zijn van de ontknoping, en dan zullen ze zich wel ergens terugtrekken om in alle rust na te praten. Bij de vroegere series zag je ook in de intro 'vorige week in Brussel'. Dat werd ook maar een week eerder opgenomen. Ze keken dus toen al samen live de ontknoping de zondag voor uitzending!

Gaat wel nóg plezanter zijn dan vroeger deze reünie. Mijn verwachtingen zijn hooggespannen!
« Laatst bewerkt op: 16-03-2016, 00:50:41 door FeniX-IV »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media
« Reactie #279 Gepost op: 16-03-2016, 11:50:12 »
De kans dat dit toevallig gebeurt is (3 x 2 x 1) / (10 x 9 x 8) = 1/120, oftewel iets minder dan 1%.

Dus ja, goeie kans op voorkennis.

Dat is uiteraard de puur statistische kans. De eerste De Mol-parodie van Tegen De Sterren Op kwam er na aflevering 4. Het idee van de parodie vond sowieso plaats na aflevering 2 aangezien men het gevloek van Gilles in de kapel in de sketch betrekt. Als we Ruth buiten beschouwing laten dan heb je dus een kans van

(3 x 2 x 1)/(8 x 7 x 6) = 1/56, wat al meer dan een verdubbeling is van die puur statistische kans.

Daarbij komt nog eens dat ik weinig mogelijkheden zie om Manuella, Issabel, Bruno of Stijn op te voeren in zo'n sketch omdat ze geen uitgesproken karakters zijn met een bepaalde karaktereigenschap die je kan uitvergroten.

Wat mij betreft, om zo'n sketch interessant te maken, had je dus keuze uit Cathy (de fanatieke vrouw die obvious als Mol in beeld gebracht wordt), Gilles (die veel vloekt), Hanne (die haar West-Vlaamse afkomst niet wegsteekt) en Thibaud ('Ik weet wie de Mol is').

Bovendien is de kans dat VIER zijn grootste commerciële concurrent VTM info doorspeelt over 1 van hun beste programma's van dit televisieseizoen volgens mij nihil.