Auteur Topic: De Mol in de media  (gelezen 259080 keer)

Offline belg

  • Forumlid
Re: De Mol in de media
« Reactie #60 Gepost op: 3-02-2016, 18:45:00 »
Uit Het Laatste Nieuws:

Aan de ingang van de Woestijnviskantoren, in Vilvoorde, tikt de klok gestaag de tijd af. Pas wanneer alle cijfers op nul springen, start 'De Mol'. Dat 'historische ogenblik' staat gepland voor vanavond om 20.35 uur. Maar nu al, honderden minuten voor de eerste beelden, wil de nieuwe presentator Gilles De Coster tekst en uitleg geven.

In de catacomben van Woestijnvis wacht Gilles me op. In tegenstelling tot in het opwarmingsfilmpje voor 'De Mol' ontvangt hij mij zonder zonnebril op de neus. Om te praten over 'De Mol'

uiteraard, maar ook over zichzelf. Want na ruim drie jaar Woestijnvis staat hij eindelijk voluit in de spots.

"Wat je van mij mag verwachten in de nieuwe reeks, als opvolger van Michiel Devlieger? Ik denk dat ik heel hard mijn best heb gedaan om zeker niet meer te doen, maar ook niet minder", steekt Gilles van wal. "Ik treed op als een soort spel- en reisleider. Het wordt dus absoluut geen Gilles De Costershow, net zomin als het destijds de Michiel Devliegershow was. Vooral omdat dit bij uitstek het programma is waar de presentator ondergeschikt is aan de tien kandidaten, op wie de camera's terecht focussen."

In de trailer die nu al een tijdje loopt, leek je wel een dubbelganger van Michiel. Zelfde zonnebril, stoppelbaard, armen gekruist en een ietwat dreigende stem als intro.

"Da's best een fijn compliment. Voor Michiel, hé (lacht). Kijk, we zijn beide licht grijzend, zal ik maar zeggen. Dat stoppelbaardje, tja... Die zonnebril was enkel om te kleine ogen wegens te veel zon in Argentinië tegen te gaan. En dan die pose... Kijk, je hebt geen duizend mogelijkheden als je de kandidaten staat op te wachten. Met je handen in je zakken, bwah. Losse handen, dat is het ook niet. Dan ga je snel de armen kruisen. Een natuurlijke houding. Tenminste, zo ervaar ik het. En niet defensief, mocht je daaraan denken."

Met 'De Mol' heb je eigenlijk nu pas je eerste echt grote opdracht beet bij Woestijnvis. Terwijl je toch al in 2012, met de nodige poeha bovendien, van VRT-radio overstapte.

"Mag ik Karen en De Coster ook een belangrijk programma vinden?! Al leek dat qua kijkcijfers misschien niet zo. Natuurlijk is 'De Mol' écht een giga-opdracht. Ik ben ongelooflijk trots dat ik hier mag aan meewerken. Maar stel dat 'De Mol' een knaller wordt, dan zal dat niet door de presentator komen, maar door de ijzersterke formule. Ik ga die pluim, als ze ooit neerdwarrelt, nooit op mijn hoed steken."

Michiel was één van de geestelijke vaders van 'De Mol', jij bent nu - euh - gewoon presentator. Voel je dat verschil?

"Natuurlijk is 'De Mol' het kindje van Michiel, dus dat zal nog wel een extra boostje geven, nog iets specialer zijn, vermoed ik."

En de andere geestelijke vaders?

"De Woestijnvisbazen hebben vanaf dag één gezegd ons niets aan te trekken van die perikelen en gewoon ons ding te doen. Het was hun probleem en ze hebben dat goed opgelost. We hebben het geen seconde als een rem op onze voorbereidingen ervaren. Dat ging ook niet. Je kan niet op tachtig procent aan 'De Mol' werken. En ja, ik ben superbenieuwd was de anderen straks van onze 'Mol' zullen vinden. Het moet voor hen een rare ervaring zijn om nu als gewone kijker de reeks te ontdekken."

Jullie staan haast obsessief op geheimhouding. Hoeveel mensen weten eigenlijk wie De Mol is?

"Bij het vertrek naar Argentinië waren dat vier kernredacteuren, één cameraploeg, de mol zelf en ik. Nu is dat groepje gegroeid tot de drie finalisten, een aantal redacteurs en monteurs, cameraploegen en ik. Niet meer dan 25 tot 30 personen. Als we bijvoorbeeld bij een redacteur thuis vergaderden, moest diens partner een avondje weg."

Droom jij wel eens hardop 's nachts?

"Je lacht, maar ik ben daar inderdaad bang van. Dat Linde (zijn vriendin, Linde Merckpoel, red.) het zou horen. Of dat ik eens te dronken zou zijn. Of slaapdronken. Ik hoop dat het niet gebeurt."
« Laatst bewerkt op: 3-02-2016, 18:53:15 door belg »

Offline belg

  • Forumlid
Re: De Mol in de media
« Reactie #61 Gepost op: 3-02-2016, 18:46:24 »
Is 'De Mol' nog steeds 'De Mol'?

"Ik denk het wel. Het is technisch natuurlijk wat makkelijker. Inbreng van drones, gps-tracker, noem maar op. En er is HD: betere beeldkwaliteit dus. Het spel zelf is evenwel weinig veranderd. Het zijn heel diverse opdrachten voor heel diverse deelnemers. En met een heel subtiele sfeer, die zweeft

tussen mystiek en detective. Het gevaar van sociale media is vandaag uiteraard veel groter dan 15 jaar geleden. Da's één van de redenen, naast het goede weer, dat we naar Argentinië zijn getrokken. Iedereen bleef voor zijn omgeving zogezegd drie weken weg. Snel uit het spel of niet. En iedereen is goed gebrieft wat kan en niet kan. Maar nog eens, eigenlijk is het simpel: je moet gewoon zwijgen. Thuis, op café, op internet. Voor de rest zijn alle meningen welkom. Hoe meer verdachtmakingen of favorieten, hoe beter. Dan mag er zelfs iemand boenk opzitten. Wijzelf gaan een extra platform aanbieden, met veel extra beeldmateriaal, interviews... Noem maar op."

Wat verwacht jij eigenlijk van de nieuwe 'De Mol'?

"Eerlijk, ik weet het niet. Ik ben overtuigd dat we erg goede 'evenementiële televisie' zullen brengen. Daar is een publiek voor. Kijk maar naar 'K3 Zoekt K3', 'The Voice' of 'Mijn Restaurant!'. Dat zijn reeksen die je live moet volgen. Omdat het een fijne tv-ervaring is. Hoe hard het zal leven in Vlaanderen? Ik ben benieuwd. Twee miljoen kijkers, ik denk het niet. Van een miljoen kijkers op maandagavond op VIER pal tegenover 'Via Annemie' en 'Liefde voor muziek' durven we niet te dromen, er wordt eerder rond het half miljoen ingezet. Ik weet alleen dat ik naar een onbewoond eiland verhuis als we geen 250.000 kijkers halen (lacht)."

Wat heeft het programma met jou gedaan?

"Ik heb tv leren maken op een soort filmset, waar we vier weken lang in een wervelwind zaten. En nu zitten we al weken opgesloten in de montagecel. Omdat het perfect moet zijn. Perfecter dan perfect. Dat is een obsessie. Wat 'De Mol' verdient, overigens."

Heb jij je draai nu gevonden bij Woestijnvis?

"Ja. Nu meer dan ooit. Het was ook niet abnormaal dat ik enige tijd mijn plaats heb moeten zoeken.

Ik kwam in een ander bedrijf, in een ander beroep, in een andere cultuur terecht. Met als bijkomende moeilijkheid dat de start van VIER redelijk moeizaam was. Zeker ook 'De Kruitfabriek', waar ik voor was aangetrokken. Maar ik ben op mijn pootjes terecht gekomen. Ja, ik ben eerder een paar keer benaderd om weg te gaan. Maar ik heb het altijd waardevoller gevonden om bij Woestijnvis te blijven en me daarvoor in te zetten."

VIER, om 20.35 uur

MARK COENEGRACHT ■
« Laatst bewerkt op: 3-02-2016, 18:53:00 door belg »

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media
« Reactie #62 Gepost op: 3-02-2016, 19:51:48 »
Dankjewel heinz
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media
« Reactie #63 Gepost op: 3-02-2016, 20:30:50 »

Artikel Nick De Leu


Best sneu dat een aantal 'politiek correct' denkende mensen dit programma willen aangrijpen om even goedkoop te scoren. Demasure heeft gelijk. Straks moet je iemand uit de holebi-gemeenschap vinden met Afrikaanse achtergrond die uit West-Vlaanderen komt om bepaalde quota te halen.

Zoals op het einde terecht aangehaald: VIER heeft onder andere Adil El Arbi en Kamal Kharmach 'gelanceerd' als bekende Vlaming.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2016, 20:43:44 door Hulpmol »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De Mol in de media
« Reactie #64 Gepost op: 3-02-2016, 20:40:27 »
misschien een tip om als het zo'n groot artikel is niet alles te quoten, dat vergroot de leesbaarheid niet van het forum. Je kunt gewoon in je Quote dingen aanpassen, maak je er gewoon zoiets van :
Artikel van Nick De Leu ■

Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Mol in de media
« Reactie #65 Gepost op: 3-02-2016, 22:39:15 »
misschien een tip om als het zo'n groot artikel is niet alles te quoten, dat vergroot de leesbaarheid niet van het forum. Je kunt gewoon in je Quote dingen aanpassen, maak je er gewoon zoiets van :

Pardon?. Ik Ben juist blij dat t hele artikel aangehaald wordt.  Het gaat hier juist over media-artikels over de mol en niet over delen van.  Hyper linked naar t artikel is natuurlijk prima, Maar veel media sites werken Dan niet ivm abo etc. 

Ik snap wel wat er bedoeld wordt met leesgemak Maar hoop dat er een uitzondering kan gemaakt worden voor dit topic. Ik wil proeven hoe vlaanderen leeft met de launch van De mol 4

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol in de media
« Reactie #66 Gepost op: 3-02-2016, 22:41:06 »
Wat Lukie bedoelt, is als iemand het artikel citeert om erop te reageren, hij niet het hele artikel in het citaat laat staan, maar alleen het stukje tekst, waarop hij/zij wil reageren.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: De Mol in de media
« Reactie #67 Gepost op: 3-02-2016, 22:42:29 »
Denk dat Lukie citaten bedoelt, als je commentaar op een gepost artikel wilt geven dus ;)
Niet het artikel zelf.

Oh hoi Daisy ::zwaai::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Mol in de media
« Reactie #68 Gepost op: 3-02-2016, 22:49:33 »
 ::bravo:: ::bravo:: ik zie t nu. Hulpmol had dus eerst gereageerd en heel t artikel meegepakt. Dat is Dan inderdaad overkill van hetzelfde nogmaals  ::rofl::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media
« Reactie #69 Gepost op: 3-02-2016, 22:51:35 »
::bravo:: ::bravo:: ik zie t nu. Hulpmol had dus eerst gereageerd en heel t artikel meegepakt. Dat is Dan inderdaad overkill van hetzelfde nogmaals  ::rofl::


Inderdaad. Mea culpa. :-[

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media
« Reactie #70 Gepost op: 4-02-2016, 17:38:45 »
Ik heb hem nog nergens anders zien, staan:

De kandidaten hadden last van spetterpoep. Ik weet niet of het woord iets zegt voor de Nederlanders, maar vrij vertaald gaat het om 'buikloop'.

Link

Online tureluurs

  • Forumlid
Re: De Mol in de media
« Reactie #71 Gepost op: 4-02-2016, 17:42:59 »
De kandidaten hadden last van spetterpoep. Ik weet niet of het woord iets zegt voor de Nederlanders, maar vrij vertaald gaat het om 'buikloop'.
Ik denk dat wij er zonder die vertaling ook wel iets bij kunnen voorstellen  ;)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media
« Reactie #72 Gepost op: 4-02-2016, 17:50:35 »
Ik denk dat wij er zonder die vertaling ook wel iets bij kunnen voorstellen  ;)

Ja, ik geef het maar mee. ;D

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De Mol in de media
« Reactie #73 Gepost op: 4-02-2016, 17:51:56 »
hou het maar ::hand::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media
« Reactie #74 Gepost op: 5-02-2016, 13:16:53 »
Leuk filmpje over hoe ze de lama's een go-pro om deden: Link

Online Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media
« Reactie #75 Gepost op: 5-02-2016, 14:09:01 »
Spetterpoep is bij ons gewoon diarree. ;)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline De Vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol in de media
« Reactie #76 Gepost op: 6-02-2016, 16:54:23 »
http://www.canvas.be/video/de-ideale-wereld/voorjaar-2016/dinsdag-2-februari-2016

Gilles De Coster was dinsdag te gast in De Ideale Wereld en aangezien De Mol de dag ervoor werd uitgezonden zorgde dat voor hilarische momenten en met hoogtepunt het einde van de aflevering  ::rofl:: ::rofl:: (dat is vanaf 40:20)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Mol in de media
« Reactie #77 Gepost op: 6-02-2016, 17:58:49 »
dank je vlaming, als ollander met in het verleden jarenlange domicilie in antwerpen , kan ik dit programma zeer waarderen. al zitten sommige opmerkingen al met 1 teen over het randje ( my kind of humor)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Mol in de media
« Reactie #78 Gepost op: 6-02-2016, 18:10:54 »
http://www.canvas.be/video/de-ideale-wereld/voorjaar-2016/dinsdag-2-februari-2016

Gilles De Coster was dinsdag te gast in De Ideale Wereld en aangezien De Mol de dag ervoor werd uitgezonden zorgde dat voor hilarische momenten en met hoogtepunt het einde van de aflevering  ::rofl:: ::rofl:: (dat is vanaf 40:20)


 ::rofl::

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: De Mol in de media
« Reactie #79 Gepost op: 6-02-2016, 19:24:46 »
Goed dat het hier gepost is, had het begin nog niet gezien.

Dat einde! Hilarisch! ::rofl::

Nu weet Gilles ook eens hoe dat voelt. ::vlaglinks::

Met heel zijn 'bagage' eruit gegooid, zonder afscheid. ;D >:D