Auteur Topic: [DE MOL] Gilles  (gelezen 165786 keer)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #120 Gepost op: 4-03-2016, 09:20:20 »
Ik zocht een mol en vond een rat. Zal zeker toeval zijn, maar wel leuk.
  ::rofl:: ::vergroot::
Meer L

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #121 Gepost op: 4-03-2016, 15:11:26 »
Ik denk dat ik binnenkort nog maar eens alle afleveringen terug moet gaan kijken. 8)

Met veel plezier alles herbekeken en met wegstrepen kom ik toch weer bij Gilles uit. Zijn molactie bij het schilderen zal het verkeerde kleurgebruik zijn geweest. Het is dan pech geweest dat zijn molstrategie om veel goed te doen en cruciale steken te laten vallen hier net niet werkte.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #122 Gepost op: 4-03-2016, 16:41:09 »
Met veel plezier alles herbekeken en met wegstrepen kom ik toch weer bij Gilles uit.
Vertel me waarom Cathy niet ::hypocriet:: Maakt het allemaal zoveel makkelijker...
...óf niet!

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #123 Gepost op: 4-03-2016, 17:10:49 »
Vertel me waarom Cathy niet ::hypocriet:: Maakt het allemaal zoveel makkelijker...

Het wel of niet terughalen van Ruth bijvoorbeeld. Cathy schudt direct nee en blijft fel tegenstander van het terughalen van Ruth. Dit terwijl de makers (zie interview HUMO) niet verwacht hadden dat de groep Ruth niet terug zou halen. Ik verwacht dat de Mol hier in eerste instantie een beetje achterover geleund heeft, wachtend op wat er in de groep zou gebeuren, en zeker niet zelf direct sterk voor "nee" zou pleiten.

Gilles vind ik juist mols hier omdat hij enerzijds met een goed argument komt om Ruth niet terug te laten komen (Ruth weet wie niet de Mol is) terwijl hij anderzijds voor "ja" (sympathiek) stemt en als eenmaal de meerderheid "nee" heeft gekozen hij toch weer een opening probeert te zoeken.

Maar ook Cathy niet omdat ik haar als bliksemafleider zie. Niet alleen door haar fanatieke gedrag waarbij ze niet schuwt om tegen anderen in te gaan, maar ook door weinige subtiele hints als haar lievelingsliedje "I Lie And I Cheat", haar shirt "Always Stay" en de keuze van de montage om in de eerste minuut van de serie het beeld van Cathy hangend aan de brug te monteren, terwijl de makers donders goed weten dat zoiets meteen op internet terechtkomt.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #124 Gepost op: 4-03-2016, 18:35:49 »
Het wel of niet terughalen van Ruth bijvoorbeeld. Cathy schudt direct nee en blijft fel tegenstander van het terughalen van Ruth. Dit terwijl de makers (zie interview HUMO) niet verwacht hadden dat de groep Ruth niet terug zou halen. Ik verwacht dat de Mol hier in eerste instantie een beetje achterover geleund heeft, wachtend op wat er in de groep zou gebeuren, en zeker niet zelf direct sterk voor "nee" zou pleiten.
Het verbaast mij dat ze het niet verwacht hadden. Of in elk geval, het zou mij verbazen als ze er niet op gehoopt hadden dat ze niet terug zou komen. Hoe sneu het ook is voor Ruth, het heeft wel een memorabel tv fragment opgeleverd. :-X

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #125 Gepost op: 4-03-2016, 18:50:24 »
Dit terwijl de makers (zie interview HUMO) niet verwacht hadden dat de groep Ruth niet terug zou halen.

En gij geleuft da? Ik nie! Het is ook niet aan de makers hoe het precieze verloop gaat. Dan heb je geen Mol nodig.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #126 Gepost op: 4-03-2016, 19:14:48 »
En gij geleuft da? Ik nie! Het is ook niet aan de makers hoe het precieze verloop gaat. Dan heb je geen Mol nodig.

De Vlaamse Mol is altijd sterk geïnstrueerd door de makers. Met opdrachten als "die proef moet mislukken", "die proef moet spannend worden maar slagen" enzovoorts. Los van of de makers hier de waarheid spreken of niet verwacht ik niet dat de Mol zich direct als (onsympathieke) leider van een "nee"-kamp opstelt.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #127 Gepost op: 4-03-2016, 20:09:21 »
't Zou alleen totaal niet in het beeld van Cathy-de-superfanatieke-kandidaat passen als ze het opeens 'fair' ging spelen en Ruth een terugkeer zou gunnen. Ze zou enorm uit haar Mol-rol vallen.

Maar we geraken offtopic.
...óf niet!

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #128 Gepost op: 5-03-2016, 14:31:01 »
Ik vind het wel een fijne discussie ;D

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #129 Gepost op: 5-03-2016, 18:39:52 »
De Vlaamse Mol is altijd sterk geïnstrueerd door de makers. Met opdrachten als "die proef moet mislukken", "die proef moet spannend worden maar slagen" enzovoorts. Los van of de makers hier de waarheid spreken of niet verwacht ik niet dat de Mol zich direct als (onsympathieke) leider van een "nee"-kamp opstelt.

Je beschrijft de werkwijze van de vorige Makers. Wellicht zien de nieuwe producenten het toch anders.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #130 Gepost op: 5-03-2016, 18:47:02 »
Je beschrijft de werkwijze van de vorige Makers. Wellicht zien de nieuwe producenten het toch anders.

Goed mogelijk. Een jonge Mol als Gilles kiezen zou al iets nieuws zijn.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #131 Gepost op: 6-03-2016, 00:00:01 »
Neem Maar aan dat elke mol door de Regie behoorlijk wordt gesoufleerd en niet Alleen over stemuitslagen, Maar ook over de verwachte afloop van proeven. Dat verwachtingen echter niet altijd leiden tot succes, staat buiten kijf.

Dus t is niet zo Omdat dat de makers verwachten dat de groep Ruth zou helpen, dat de mol automatisch ja zou stemmen.. En t is niet Alleen de mol die daar beslissingen noemt, er was daar nog Volk he ! :-)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #132 Gepost op: 6-03-2016, 09:02:17 »
Neem Maar aan dat elke mol door de Regie behoorlijk wordt gesoufleerd en niet Alleen over stemuitslagen, Maar ook over de verwachte afloop van proeven. Dat verwachtingen echter niet altijd leiden tot succes, staat buiten kijf.

Dus t is niet zo Omdat dat de makers verwachten dat de groep Ruth zou helpen, dat de mol automatisch ja zou stemmen.. En t is niet Alleen de mol die daar beslissingen noemt, er was daar nog Volk he ! :-)

Dat doet Gilles ook helemaal niet. Juist omdat hij voor beide kampen iets inbrengt en de opties open houdt vind ik hem hier verdachter dan Cathy.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #133 Gepost op: 6-03-2016, 13:19:21 »
Heinz last van tunneltje  ::rofl::

Mijn opmerking was gericht op de ondersteuning van Regie aan de mol en niet specifiek of Cathy of Gilles hier de mol zou zijn.

Ik denk dat de makers de Keuze van een evt mol licht gepusht hebben in de nee richting. Het zou tenslotte erg jammer zijn geweest als de verfbom onnodig was geweest. Maar of de mol Dan Perse nee moest stemmen of via ja groep ging saboteren. Ja die Keuze ligt aan de tunnel waarin de forummers zitten  ::jaja::.

Ik denk dat de stemming heel bewust is gegaan in 2 rondes, kwestie van zien wat de tendens is en ze de Keuze bepalen.

Neem bv Bruno. Stemt pas laat voor ja alsof hij wil zien wat rest doet.
Of bv hanne weet als zij c zegt dat er 5 man waarschijnlijk niet gaat antwoorden,

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #134 Gepost op: 6-03-2016, 21:25:01 »
Ik ging enkel terug ontopic.  ;)

Offline Star

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #135 Gepost op: 7-03-2016, 22:12:22 »
Ik vind Gilles toch soms zo'n egoïst. Je kan misschien tegen een plan van een ander zijn, dan kunt ge nog op een ander manier zeggen. En zelf met een ander plan komen. Eigenlijk had Bruno moeten zeggen: 'Hoe wilt gij het dan doen?'

Duidelijk ook een mollenstreek, mocht het Gilles zijn.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #136 Gepost op: 7-03-2016, 22:15:31 »
Ik vind Gilles toch soms zo'n egoïst. Je kan misschien tegen een plan van een ander zijn, dan kunt ge nog op een ander manier zeggen. En zelf met een ander plan komen. Eigenlijk had Bruno moeten zeggen: 'Hoe wilt gij het dan doen?'

Duidelijk ook een mollenstreek, mocht het Gilles zijn.

Als Gilles een kandidaat is, dan vind ik het maar goed ook dat hij fanatiek voor de overwinning gaat. Niemand lijkt Hanne te verdenken dus een kandidaat een extra voordeel geven, moet je echt niet doen. Dan geef je beter de Mol een extra pasvraag, want die vliegt toch nooit uit het spel. Dan kunnen de kandidaten met gelijke wapens naar de executie.

Als Gilles de Mol is, dan heeft hij dat goed gedaan he. ;D

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #137 Gepost op: 7-03-2016, 22:55:22 »
Hint naar Gilles 'de enige' in DE (4e en 5e letter van het alfabet) metro (ook wel mol). Opeenvolgende shots.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #138 Gepost op: 7-03-2016, 23:07:48 »
Na deze zesde aflevering twijfel ik niet meer. Held Gilles is de Mol. 8)

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #139 Gepost op: 7-03-2016, 23:18:20 »
Heerlijk, die woeste reactie dat er niemand in de metro zat! Echt goed geacteerd  ::)