Auteur Topic: [DE MOL] Gilles  (gelezen 165120 keer)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #60 Gepost op: 17-02-2016, 23:18:26 »
Joepie, ik heb misschien wel een hintje ontdekt. In het extra filmpje waarin de kandidaten een spelletje spelen is te zien dat Gilles een shirt draagt met E.T. erop. Dat staat zoals we weten voor Extra-Terrestrial. Maar zou het misschien ook voor El Topo kunnen staan? ::vergroot:: Zie ook het onderste screenshot met de tekst op het muurtje.

En in de aflevering zie je de kandidaten ook "phone home"...

En wie kijkt er juist op dit moment naar de camera?


Ik vrees dat ik nu in een tunnel zit.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #61 Gepost op: 19-02-2016, 17:23:31 »
Gilles heeft Issa vervangen als mijn numero uno mol.

Bij de schakelaars doet hij goed mee maar hij gaat ongelukkig af.
Hij staat bijna terug aan het beginpunt, dan begint de schutter te schieten.
In plaats van achter de muur te lopen, loopt hij terug en recht voor het geweer in.
Als hij vooruit had gelopen en achter een muur had verscholen, had hij die eerste schakelaar perfect kunnen nemen.

Bij de tweede opdracht stookt hij veel. Hij vertrouwt Bruno niet, hij vertrouwt Thibaud niet.
Hij zegt openlijk om als laatste te gaan waardoor hij zonder probleem de vrijstelling kan nemen.
Dit wordt hem wel belet.

Gilles zijn lijstje begint akelig lang te worden bij mij.
klaar voor de strijd

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #62 Gepost op: 19-02-2016, 21:04:09 »
Ik begin nu ook steeds meer naar Gilles te neigen. Hij kan gerust een schakelaar omzetten in de wetenschap dat de eerste niet opgemerkt is. Als dan toch blijkt dat Issa hem ontdekt, biedt Gilles zich meteen aan om terug te lopen. Hij gaat net ervoor af en rekt hier dus veel tijd mee.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #63 Gepost op: 23-02-2016, 18:59:01 »
Nu Issabel weg is, toont Gilles weer waarom hij vanboven staat in mijn lijstje
mols:
hij rekt verschillende malen tijd (verkeerd muzikant bij eerste stop, loopt rondje rond begraafplaats)
hij stribbelt bij elk antwoord tegen (zowel de foute als de goede)
hij kent elk nummer dat gespeeld wordt
hij neemt de VS niet (ik had hem net zoals Cathy en T verwacht dat ze die zouden pakken)
Bij de discussie noemt hij verschillende personen (Cathy, Thibaud,Bruno)
Hij stemt uiteindelijk Cathy

Onmols:
Hij koopt een stadsplan (mss in opdracht)

klaar voor de strijd

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #64 Gepost op: 24-02-2016, 04:29:24 »
In de categorie onmols, alleen in de muzikale taxi:

- vindt als eerste (rennend, waarom zou de Mol?) iemand met partituren
- trekt als eerste terecht de keuze voor de begraafplaats in twijfel
- corrigeert December terecht in 'to sender'

Allemaal volstrekt onnodig voor een Mol, naast inderdaad de stadskaart.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2016, 04:32:04 door Tarballs »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #65 Gepost op: 24-02-2016, 08:37:03 »
In de categorie onmols, alleen in de muzikale taxi:

- vindt als eerste (rennend, waarom zou de Mol?) iemand met partituren
- trekt als eerste terecht de keuze voor de begraafplaats in twijfel
- corrigeert December terecht in 'to sender'

Allemaal volstrekt onnodig voor een Mol, naast inderdaad de stadskaart.

Ik denk dat Gilles een Mol is die zich voordoet als fanatieke kandidaat (wat ook bij hem past) die hard rent, zijn best doet en er helemaal voor gaat, maar op cruciale momenten steken laat vallen of met zijn voorkennis de opdracht zo stuurt of laat sturen dat deze nooit het maximale oplevert.

Het zou toch ook raar zijn als een Mol in dit geval maar wat zou slenteren en nooit een goede opmerking zou maken?

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #66 Gepost op: 24-02-2016, 08:45:26 »
In de categorie onmols, alleen in de muzikale taxi:

- vindt als eerste (rennend, waarom zou de Mol?) iemand met partituren
- trekt als eerste terecht de keuze voor de begraafplaats in twijfel
- corrigeert December terecht in 'to sender'

Allemaal volstrekt onnodig voor een Mol, naast inderdaad de stadskaart.

Er is tegen deze acties toch iets te zeggen:

Die personen waren nu niet vrij moeilijk verstopt. Daarbij, hij sprak eerst een verkeerde muzikant aan.

Gilles trok elke keuze in twijfel, ook het planetarium.

en December- to sender maakt niet uit, want het verwees niet naar de plaats (ministerie van gezondheid). Er waren ook maar een paar minuten op dat ogenblik, dus die laatste zaken haalden ze toch niet meer
klaar voor de strijd

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #67 Gepost op: 25-02-2016, 15:03:12 »
Bij de schakelaars doet hij goed mee maar hij gaat ongelukkig af.
Hij staat bijna terug aan het beginpunt, dan begint de schutter te schieten.
In plaats van achter de muur te lopen, loopt hij terug en recht voor het geweer in.

Ik kijk net deze opdracht terug en nu viel mij op hoe verdacht Gilles reageert wanneer zijn zoemertje afgaat. Je zou verwachten dat hij weg zou sprinten maar het tegendeel is het geval. Het lijkt wel alsof hij het genadeschot gewoon afwacht.

Dat past dus precies bij het beeld dat ik van Mol Gilles heb: zich voordoen als fanatieke kandidaat maar op cruciale momenten steken laten vallen. (Op de berg, bij de schakelaars, in de taxi/op de begraafplaats.) In de eerste aflevering heb ik zoiets dergelijks niet bij Gilles kunnen ontdekken, maar daar heeft hij mogelijk zoals ik al eerder schreef vooral veel vertrouwen proberen te winnen.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #68 Gepost op: 25-02-2016, 15:47:24 »
Ik heb nu pas kans om de aflevering terug te kijken. Gilles valt mij echt enorm op. Hij doet niet echt iets fout bij de muziekopdracht, maar zorgt er tegelijkertijd op cruciale momenten voor dat de groep tijd verliest of de verkeerde beslissingen neemt. Cathy stuurt erop aan om naar het kerkhof te gaan; Gilles brengt de groep keer op keer weer terug bij dat idee, ook als Hanne de juiste oplossing van het planetarium vindt. Ook is Gilles degene die lang wil blijven zoeken bij het kerkhof, waardoor slechts 4 partituren gevonden zijn. Hij is momenteel toch wel mijn hoofdverdachte!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #69 Gepost op: 25-02-2016, 16:52:37 »
En wat ook verdacht is aan Gilles in de muziekopdracht: hij gaat veel te weinig in tegen Cathy terwijl Gilles er geen geheim van maakt dat zij zijn Mol is. Dat strookt dus niet met elkaar.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #70 Gepost op: 25-02-2016, 16:56:04 »
En wat ook verdacht is aan Gilles in de muziekopdracht: hij gaat veel te weinig in tegen Cathy terwijl Gilles er geen geheim van maakt dat zij zijn Mol is. Dat strookt dus niet met elkaar.

 ::jaja::

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #71 Gepost op: 26-02-2016, 09:03:00 »
En wat ook verdacht is aan Gilles in de muziekopdracht: hij gaat veel te weinig in tegen Cathy terwijl Gilles er geen geheim van maakt dat zij zijn Mol is. Dat strookt dus niet met elkaar.

Misschien toch wel, om te kijken wat ze doet en daarmee zijn vermoeden bevestigd te krijgen.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #72 Gepost op: 26-02-2016, 09:05:33 »
Heb net 4 afleveringen achter mekaar gekeken en vind Gilles het meest verdacht. Al bij de het terug willen halen van de 1e afvaller (weet haar naam niet meer) stemde hij Ja maar gaf wel een fout antwoord.
En in die Kapel een paar bordjes fout leggen. En tijdens de fietstocht fanatiek het Ave Maria leren en soms de anderen afleiden zodat ze een paar bordjes over het hoofd zien.

Een fanatieke "kandidaat" speelt hij maar hij is de Mol. ;D

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #73 Gepost op: 26-02-2016, 09:10:02 »
En heeft deze Gilles last van het Gilles de la tourette syndroom? ;D Wat vloekt >:D deze gast zeg. Zelfs waar de pater bij staat in het kerkje.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #74 Gepost op: 26-02-2016, 09:44:42 »
Citaat
Al bij de het terug willen halen van de 1e afvaller (weet haar naam niet meer) stemde hij Ja maar gaf wel een fout antwoord.

Een fout antwoord waarmee hij niet de nummerplaat van de auto wegspeelde. Hij zaaide hooguit verwarring bij Issa (en Thibaud, die het vanaf daar lekker laat gaan), maar dat is wel een heel omslachtige tactiek.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #75 Gepost op: 26-02-2016, 13:00:33 »
En heeft deze Gilles last van het Gilles de la tourette syndroom? ;D Wat vloekt >:D deze gast zeg. Zelfs waar de pater bij staat in het kerkje.
Syndroom is naar hem vernoemd wellicht ::rofl::
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #76 Gepost op: 26-02-2016, 15:39:39 »
En heeft deze Gilles last van het Gilles de la tourette syndroom? ;D Wat vloekt >:D deze gast zeg. Zelfs waar de pater bij staat in het kerkje.

Nog zo één van die elementen die tonen hoe Gilles geen poker face heeft. Die zit vol stress en emotie als hij een proef moet doen: zweet zich kapot tijdens schietproef en begint te vloeken als hij niet over iets zeker is.

Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #77 Gepost op: 28-02-2016, 02:04:23 »
Vooral de manier waarop hij de bergopdracht speelt vind ik erg verdacht. Hij doet me ook een beetje aan
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
denken. Ik hoop vooral heel erg dat hij de mol is, want dan zou hij het erg goed doen. Verder heb ik veel andere kandidaten al weggestreept.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #78 Gepost op: 29-02-2016, 22:19:14 »
Zijn schilderij is wel het best van de 3 gelukt naar mijn mening, maar toch vind ik dat die tangram vrij snel ging en het was ook cruciaal dat hij die sleutelrol kreeg.

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #79 Gepost op: 29-02-2016, 22:32:36 »
Zijn schilderij is wel het best van de 3 gelukt naar mijn mening, maar toch vind ik dat die tangram vrij snel ging en het was ook cruciaal dat hij die sleutelrol kreeg.

Dat Tangram werd toch door zijn moeder bepaald, dus daar heeft hij ook niet enorm veel invloed op.
Ik deel bovenstaande mening dat van alle kandidaten die over zijn hij de beste mol zou zijn. Hij kan dan echt wel enorm goed acteren!
Lomperik..