Auteur Topic: [DE MOL] Gilles  (gelezen 165781 keer)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #100 Gepost op: 1-03-2016, 19:19:09 »
Ja, daar ben ik het mee eens. En dat maakt me toch wel aan het twijfelen want ik geloof er ook niet zo in dat Gilles voorkennis gehad zou hebben met de tangram. Want om daar iets aan te hebben zou moeke toch ook in het complot moeten zitten.

Dat hoeft toch niet? Het kostte aardig wat tijd om van het bord heen en weer te rennen en leidde tot paniekerigheid en concentratieverlies bij de kandidaten. Dus Gilles zou als mol sowieso wel een voorsprong hebben. Geen garantie dat de opdracht slaagt, maar dat zou eigenlijk ook valsspel zijn t.o.v. de kandidaten, ze moeten wel een kans hebben.

En wat blijft er dan voor mols over aan Gilles in aflevering 5? Erg weinig.

Ja, maar er was maar 1 andere opdracht :P. Gilles zou zichzelf niet makkelijk in de beschrijversrol kunnen plaatsen, gezien het veel logischer is om Stijn daar te zetten.

Ik denk dat ik binnenkort nog maar eens alle afleveringen terug moet gaan kijken. 8)

Dat lijkt me altijd een goed idee, ik doe met je mee  :D Wel elke keer bij aflevering 5 een wijntje drinken he? ;)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #101 Gepost op: 2-03-2016, 02:12:37 »
Ik vond hem zo schattig met zijn moeder :).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #102 Gepost op: 2-03-2016, 03:40:39 »
Ik vond vooral zijn schilderij veel te goed voor de Mol te zijn. Zelfs alle details zaten uiteindelijk goed, tot het schoentje van de dansers toe. Hij heeft zelfs de kleuren op de achtergrond nog gewisseld. De Mol weet dat er veel gelijkaardige schilderijen zijn, en zal dus wel een tangokoppel schilderen, maar zo gedetailleerd en correct? Zelfs de positie van het koppel was identiek. Zakt fameus bij mij hierdoor.

Jammer genoeg doet Hanne net hettegenovergestelde. Een kinderaminator die geen kleuren kan mengen en niet kan schilderen, vind ik raar. Ook alle details fout kwasi. En dat van Cathy was ook niet heel goed. In vergelijking met die 2 was dat van Gilles een kopie van het origineel :D
Lomperik..

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #103 Gepost op: 2-03-2016, 08:48:51 »
Ik vond vooral zijn schilderij veel te goed voor de Mol te zijn. Zelfs alle details zaten uiteindelijk goed, tot het schoentje van de dansers toe. Hij heeft zelfs de kleuren op de achtergrond nog gewisseld. De Mol weet dat er veel gelijkaardige schilderijen zijn, en zal dus wel een tangokoppel schilderen, maar zo gedetailleerd en correct? Zelfs de positie van het koppel was identiek. Zakt fameus bij mij hierdoor.

Jammer genoeg doet Hanne net hettegenovergestelde. Een kinderaminator die geen kleuren kan mengen en niet kan schilderen, vind ik raar. Ook alle details fout kwasi. En dat van Cathy was ook niet heel goed. In vergelijking met die 2 was dat van Gilles een kopie van het origineel :D

Volg je volledig. En als je de vorige afleveringen bekijkt dan merk je dat Gilles zich altijd wel 100% geeft in een opdracht, ook al slaagt hij niet altijd met zoveel succes als Stijn.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #104 Gepost op: 2-03-2016, 10:36:59 »
Wat is Gilles een leukerd (en knap)  ::love:: Jammer voor mij dat hij niet op vrouwen valt

Hij staat voor mij heel hoog als potentiële mol maar het frustreerde mij ook dat hij dat schilderij zo goed deed  ;D Toch laat ik hem op 1 staan denk ik.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #105 Gepost op: 2-03-2016, 11:21:10 »
Volg je volledig. En als je de vorige afleveringen bekijkt dan merk je dat Gilles zich altijd wel 100% geeft in een opdracht, ook al slaagt hij niet altijd met zoveel succes als Stijn.

Zijn dat niet net eigenschappen van een goede Mol? Je geeft je 100%, maar helaas loopt er toevallig iets mis.

Dat zijn schilderij een knappe kopie was, sluit niets uit (voor mij althans ;D ). Het is zelfs zo gedetailleerd goed dat er misschien voorkennis aan te pas kan gekomen zijn, maar dat is weer speculatie van mijn kant.
In ieder geval staat Gilles samen met Cathy en Hanne op de minst interessante positie voor een Mol aangezien het verdacht is wanneer je niet schildert wat Stijn doorgeeft. Bovendien hebben Bruno en Thibaud het schilderij van Gilles eerst fout gezet.

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #106 Gepost op: 2-03-2016, 15:07:43 »
Zijn dat niet net eigenschappen van een goede Mol? Je geeft je 100%, maar helaas loopt er toevallig iets mis.

Dat zijn schilderij een knappe kopie was, sluit niets uit (voor mij althans ;D ). Het is zelfs zo gedetailleerd goed dat er misschien voorkennis aan te pas kan gekomen zijn, maar dat is weer speculatie van mijn kant.
In ieder geval staat Gilles samen met Cathy en Hanne op de minst interessante positie voor een Mol aangezien het verdacht is wanneer je niet schildert wat Stijn doorgeeft. Bovendien hebben Bruno en Thibaud het schilderij van Gilles eerst fout gezet.

Nee, vind ik niet...Een mol geeft zich niet bij elke opdracht 100%, in zoverre dat hij zijn vloeken niet onder controle heeft van de stress, noch zijn gezweet en stil vloeken bij het niet willen geraakt worden bij een schietproef. Dat zijn duidelijke lymbische tekenenen van stress die hij niet kan acteren (als hij kan zweten en stress vloeken als act, dan zou hij ook moeten kunnen huilen op commando). En waarom zou een mol uberhaupt de stress ervaren bij "oei, hoe zat dat nu weer met die plaatjes?" of "f*ck, ik wil niet geraakt worden!"

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #107 Gepost op: 2-03-2016, 15:20:11 »
Ik vond vooral zijn schilderij veel te goed voor de Mol te zijn. Zelfs alle details zaten uiteindelijk goed, tot het schoentje van de dansers toe. Hij heeft zelfs de kleuren op de achtergrond nog gewisseld. De Mol weet dat er veel gelijkaardige schilderijen zijn, en zal dus wel een tangokoppel schilderen, maar zo gedetailleerd en correct? Zelfs de positie van het koppel was identiek. Zakt fameus bij mij hierdoor.
Ervan uitgaande dat de Mol de schilderijen van tevoren gezien heeft*, kan het ook zijn dat Gilles zich te veel heeft laten leiden door het goede schilderij. Omdat hij bij alle aanwijzingen precies wist wat Stijn bedoelde kon hij niet meer out of the box denken, waardoor het schilderij zo goed ging gelijken.

*Dit is niet per se nodig, omdat de productie al besloten had of de Mol uiteindelijk de schilderijen moest gaan herkennen. Ze moeten er dan op gegokt hebben dat Gilles het zou lukken om expres fouten te maken in de details of de grote lijnen - en dat is dan mislukt door bovengenoemd effect.
...óf niet!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #108 Gepost op: 2-03-2016, 18:45:37 »
Zijn schilderij is t Enige wat ergens lijkt op t origineel. Vrij onmols.

Van de andere schilderijen waren er andere die er erg veel op leken. Hij kon er dus op gokken dat de opdracht niet zou slagen.

Je kan als mol niet met opzet in die positie komen, want alles hangt af van je bezoeker, die de puzzelstukken goed moet leggen.

Je kan als mol wél met opzet in de andere positie (van loper) komen, door trage of verkeerde aanwijzingen aan je bezoeker.

Dus als we er van uit gaan dat de mol op voorhand graag weet waar hij aan begint (mijn eigen veronderstelling), dan zou ik hier Gilles niet verdenken.
Gilles heeft de tangrampuzzel uit zijn hoofd geleerd, en hoeft dus niet zo vaak heen en weer te lopen. Hij heeft dus meer tijd om het zijn moeder goed uit te leggen en zal zich minder vaak vergissen dan de anderen.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2016, 20:52:09 door Run »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #109 Gepost op: 3-03-2016, 12:05:50 »


Op z'n facebook staat de foto ook als omslagfoto, al sinds 2 januari 2012. Dit staat dus volledig los van De Mol. Het maakt het Gilles' verhaal ('ik kon ooit alleen de apostelen stotteren in een toneelstuk') een heel stuk geloofwaardiger. En daarmee een stuk minder verdacht.
...óf niet!

Offline JorisBoris

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #110 Gepost op: 3-03-2016, 16:41:30 »
Ik zocht een mol en vond een rat. Zal zeker toeval zijn, maar wel leuk.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #111 Gepost op: 3-03-2016, 16:43:01 »
 ::rofl::

Offline Loopje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #112 Gepost op: 3-03-2016, 17:05:46 »
Ik heb Gilles geschrapt uit mijn verdachtenlijstje om de volgende reden:

Thibaud heeft op één persoon gestemd deze keer. Wat weten we over deze persoon?
- Dat het een man is, dat zegt hij namelijk in de vorige aflevering.
- Dat het niet Stijn is, dat zegt hij zelf voor de stemronde. (Hij vindt Stijn te jong en denkt niet dat de programmamakers zo'n risico zouden nemen.)
- Volgens mij kunnen we eraan toevoegen dat het niet Bruno is: tijdens de opdrachten die hij alleen met Bruno moet doen, stelt hij zich absoluut niet kritisch op. Hij is het meteen eens met de wijnkeuze van Bruno, hij doet geen moeite om de laatste keuzes die Bruno maakt in verband met de schilderijen nog aan te passen ... Als hij Bruno verdacht vond, zou hij daar niet zo vlot in mee gegaan zijn.

Welke man schiet er dan nog over? Juist: volgens mij heeft Thibaud op Gilles gestemd, en dat was zijn einde. Gilles is de mol dus niet.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #113 Gepost op: 3-03-2016, 17:29:56 »
Ik zocht een mol en vond een rat. Zal zeker toeval zijn, maar wel leuk.

Mooi!

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #114 Gepost op: 3-03-2016, 17:58:57 »
Ik heb Gilles geschrapt uit mijn verdachtenlijstje om de volgende reden:

Thibaud heeft op één persoon gestemd deze keer. Wat weten we over deze persoon?
- Dat het een man is, dat zegt hij namelijk in de vorige aflevering.
- Dat het niet Stijn is, dat zegt hij zelf voor de stemronde. (Hij vindt Stijn te jong en denkt niet dat de programmamakers zo'n risico zouden nemen.)
- Volgens mij kunnen we eraan toevoegen dat het niet Bruno is: tijdens de opdrachten die hij alleen met Bruno moet doen, stelt hij zich absoluut niet kritisch op. Hij is het meteen eens met de wijnkeuze van Bruno, hij doet geen moeite om de laatste keuzes die Bruno maakt in verband met de schilderijen nog aan te passen ... Als hij Bruno verdacht vond, zou hij daar niet zo vlot in mee gegaan zijn.

Welke man schiet er dan nog over? Juist: volgens mij heeft Thibaud op Gilles gestemd, en dat was zijn einde. Gilles is de mol dus niet.

Ik heb om dezelfde reden Bruno geschrapt. In de laatste twee testen zien we Thibaud namelijk telkens het antwoord aanklikken dat bij Bruno past. Door die radiohint heb ik dat doorgestreep wel wat weggegomt terug, maar eigenlijk kan het in principe niet meer.

Gilles heb ik weliswaar al langer weggestreept omdat hij duidelijk kandidaat is in mijn ogen, en als hij de Mol is dan is het een fantastisch acteur en voor mij de beste Mol die ik ooit gezien heb :)
Lomperik..

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #115 Gepost op: 3-03-2016, 18:08:51 »
Ik heb Gilles geschrapt uit mijn verdachtenlijstje om de volgende reden:

Thibaud heeft op één persoon gestemd deze keer. Wat weten we over deze persoon?
- Dat het een man is, dat zegt hij namelijk in de vorige aflevering.
- Dat het niet Stijn is, dat zegt hij zelf voor de stemronde. (Hij vindt Stijn te jong en denkt niet dat de programmamakers zo'n risico zouden nemen.)
- Volgens mij kunnen we eraan toevoegen dat het niet Bruno is: tijdens de opdrachten die hij alleen met Bruno moet doen, stelt hij zich absoluut niet kritisch op. Hij is het meteen eens met de wijnkeuze van Bruno, hij doet geen moeite om de laatste keuzes die Bruno maakt in verband met de schilderijen nog aan te passen ... Als hij Bruno verdacht vond, zou hij daar niet zo vlot in mee gegaan zijn.

Welke man schiet er dan nog over? Juist: volgens mij heeft Thibaud op Gilles gestemd, en dat was zijn einde. Gilles is de mol dus niet.

Thibaud zit na het vertrek van Ruth op 1 persoon (want hij blijft herhalen dat hij het weet)

Dat hij Bruno niet verbetert, kan ook zijn dat hij hem wil testen. Daar is die wijnopdracht ideaal voor.
Ze zijn maar met 2, en zodoende heeft Thibaud een mooie kans om zijn mol te testen.
Want als je hem verbetert, heb je geen enkele info. Als je hem laat fouten maken, wel.
Bij de schilderopdracht waren ook alleen hij en Bruno bezig.

Dus of hij Bruno vertrouwde, dat is nog maar de vraag.
klaar voor de strijd

Offline Loopje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #116 Gepost op: 3-03-2016, 19:44:41 »
 Thibaud zat in de eerste aflevering op Ruth, maar aan het begin van de tweede aflevering zegt hij dat hij de kaarten opnieuw moet leggen. Daarna zegt hij herhaaldelijk dat hij weet wie het is, maar pas in de laatste afleverin durft hij alle vragen op één persoon te beantwoorden, daarvoor heeft hij nog wat gespreid. Het zou dus best kunnen dat hij nog voor Bruno heeft gekozen in afleberingen 2 tot 4, maar ik ben er redelijk zeker van dat hij dat in de laatste aflevering niet meer heeft gedaan en voluit voor Gilles is gedaan.
Wouterv, hij gaat toch het risico niet nemen dat er zoveel geld uit de pot verdwijnt, gewoon om Bruno te testen? Dat kan hij ook doen zonder geld verloren te laten gaan, bv. door hem eerst wat te laten doen en zien wat hij aangeeft, maar uiteindelijk resoluut voor iets anders te kiezen. Je moet die proeven die hij samen met Bruno doet in de laatste aflevering eens herbekijken: hij houdt Bruno absoluut niet inde gaten! Hij is met de proef bezig, en met zichzelf, maar niet met wat Bruno doet. Als hij hem wantrouwde, had dit andere taferelen opgeleverd, daar ben ik van overtuigd.

Voor mij is het Gills dus zeker niet, en Bruno blijft met stip bovenaan de verdachtenlijst staan ...

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #117 Gepost op: 3-03-2016, 20:02:34 »
Wouterv, hij gaat toch het risico niet nemen dat er zoveel geld uit de pot verdwijnt, gewoon om Bruno te testen? Dat kan hij ook doen zonder geld verloren te laten gaan, bv. door hem eerst wat te laten doen en zien wat hij aangeeft, maar uiteindelijk resoluut voor iets anders te kiezen. Je moet die proeven die hij samen met Bruno doet in de laatste aflevering eens herbekijken: hij houdt Bruno absoluut niet inde gaten! Hij is met de proef bezig, en met zichzelf, maar niet met wat Bruno doet. Als hij hem wantrouwde, had dit andere taferelen opgeleverd, daar ben ik van overtuigd.

Voor mij is het Gills dus zeker niet, en Bruno blijft met stip bovenaan de verdachtenlijst staan ...

Ik zou het zo doen. Laat mijn mol maar fouten maken.

Als je hem verbetert, maar je doet het zelf fout, dan heb je 0,0 info.
Laat de ander fouten maken en je hebt heel wat meer informatie.
klaar voor de strijd

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #118 Gepost op: 3-03-2016, 20:29:49 »
Ik zocht een mol en vond een rat. Zal zeker toeval zijn, maar wel leuk.

 ::rofl::

Offline Loopje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #119 Gepost op: 3-03-2016, 21:44:23 »
Ik zou het zo doen. Laat mijn mol maar fouten maken.

Als je hem verbetert, maar je doet het zelf fout, dan heb je 0,0 info.
Laat de ander fouten maken en je hebt heel wat meer informatie.

Maar dan zou hij Bruno toch meer in de gaten gehouden hebben, ik vind dat hij dat absoluut niet doet. Bovendien maakt een gewone kandidaat ook fouten, dus eigenlijk weet je ook niets met zekerheid als je je mol laat doen.