Auteur Topic: [DE MOL] Gilles  (gelezen 166736 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #180 Gepost op: 9-03-2016, 18:51:01 »
Ik vind het een bijkomende hinderpaal om te mollen als loper als je weet dat niet de hele productie op de hoogte is wie de mol is.

Is dat zo? Dat niet de hele productie weet wie de mol is? (ik volg de belgische media niet zo..) Want als dat zo is was dit JUIST NIET de ideale positie voor de mol.

Dan zou Gilles nog meer dalen voor mij als mol

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #181 Gepost op: 9-03-2016, 19:30:47 »
Is dat zo? Dat niet de hele productie weet wie de mol is? (ik volg de belgische media niet zo..) Want als dat zo is was dit JUIST NIET de ideale positie voor de mol.

Dan zou Gilles nog meer dalen voor mij als mol

Daar is volgens mij niets over geweten. Bovendien weten de cameramannen in WIDM ook niet wie de Mol is in aflevering 1. Ze komen het natuurlijk wel te weten als de Mol plots naar de camera draait en zegt: 'Nu ga ik met een geheim sleuteltje geld uit de kist pakken'.

Offline Jotie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #182 Gepost op: 9-03-2016, 19:37:26 »
Is dat zo? Dat niet de hele productie weet wie de mol is? (ik volg de belgische media niet zo..) Want als dat zo is was dit JUIST NIET de ideale positie voor de mol.

Dan zou Gilles nog meer dalen voor mij als mol

Ja alleen de 4 bedenkers en presentator zijn op de hoogte. Dat zeggen ze in hun interview in humo.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #183 Gepost op: 9-03-2016, 19:39:08 »
Daar is volgens mij niets over geweten. Bovendien weten de cameramannen in WIDM ook niet wie de Mol is in aflevering 1. Ze komen het natuurlijk wel te weten als de Mol plots naar de camera draait en zegt: 'Nu ga ik met een geheim sleuteltje geld uit de kist pakken'.

Dat eerste lijkt me onwaarschijnlijk van die cameramannen van WIDM maar dat is verder niet belangrijk in dit verhaal

Mijn punt is dat als Gilles net aan te laat wil komen.. mochten bepaalde kandidaten slagen in hun opdracht.. dit niet geregeld kan worden zonder dat de crew er omheen weet dat Gilles de mol is. Ze moeten hem inseinen... cameramensen moeten hun positie innemen.. etc.. Dit lijkt mij een samenwerking die alleen mogelijk is als iedereen daar op locatie weet hoe het zit


Offline sunshine0101

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #184 Gepost op: 9-03-2016, 19:44:01 »
Er is steeds 1 cameraman op de hoogte. Heb ik ergens gelezen bij de nederlandse mol.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #185 Gepost op: 9-03-2016, 20:02:37 »
De cameramannen weten niet wie de mol is op één na die de molacties apart filmt (zullen wij in de slotaflevering zien). Dat de molactie van Gilles erin bestaat een lift te nemen tot de vierde halte, van de crew te horen krijgt of de opdrachten van de kandidaten al dan niet geslaagd zijn en op basis daarvan al dan niet op tijd komen in het station, dat gaat er bij mij niet in en je brengt de geloofwaardigheid van het programma in gevaar.
Ik denk trouwens niet dat de mol in de positie van Gilles wil komen want indien hij te laat zou komen nadat de andere kandidaten wel in hun opdracht zijn geslaagd zou hij enorm verdacht worden. Wel zou de mol zeker proberen iemand die niet snel kan lopen in die positie te krijgen (Bruno bv.) maar dat ging niet door omdat Gilles zich snel voor die taak aanmeldde. 
« Laatst bewerkt op: 9-03-2016, 22:22:37 door Luc »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #186 Gepost op: 9-03-2016, 20:05:23 »
De cameramannen weten niet de mol is op één na die de molacties apart filmt (zullen wij in de slotaflevering zien). Dat de molactie van Gilles erin bestaat een lift te nemen tot de vierde halte, van de crew te horen krijgt of de opdrachten van de kandidaten al dan niet geslaagd zijn en op basis daarvan al dan niet op tijd komen in het station, dat gaat er bij mij niet in en je brengt de geloofwaardigheid van het programma in gevaar.
 
Ik denk trouwens niet dat de mol in de positie van Gilles wil komen want indien hij te laat zou komen nadat de andere kandidaten wel in hun opdracht zijn geslaagd zou hij enorm verdacht worden.

Precies  ::ok::

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #187 Gepost op: 9-03-2016, 20:19:57 »
Waarom zou de mol (als die niet Gilles is) dan totaal geen inbreng geven bij het verdelen van de opdrachten? ???

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #188 Gepost op: 9-03-2016, 21:37:25 »

Eigenlijk verwacht ik in deze serie dat, als er in een opdracht een dergelijke positie is, de Mol zorgt dat hij/zij daar niet in terecht komt.

Ik denk niet dat je ervan mag uitgaan dat de mol niet op op gemakkelijke posities terecht komt omdat het eerlijker is.
Ik ga even een paar voorbeelden geven uit eerdere Belgische molseizoenen, so spoileralert

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

dus het gebeurt ook in de Belgische mol.Het verschil is dat Gilles deze plek moest krijgen en niet kreeg zoals mijn voorbeelden.
klaar voor de strijd

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #189 Gepost op: 9-03-2016, 22:39:14 »
Ik denk niet dat je ervan mag uitgaan dat de mol niet op op gemakkelijke posities terecht komt omdat het eerlijker is.

-knip-

dus het gebeurt ook in de Belgische mol.Het verschil is dat Gilles deze plek moest krijgen en niet kreeg zoals mijn voorbeelden.
Het ging me sowieso niet zozeer om 'gemakkelijke' posities, maar om gevallen waarin de Mol op een positie komt (soms met hulp) waardoor het spelen van het spel in feite zinloos wordt voor de kandidaten. Een sleutelpositie op zich is niet erg, als de opdracht alsnog maar (gedeeltelijk) kan slagen.
Maar goed, ik denk ook niet dat we hier een oeverloze discussie van moeten maken, hoor. ;) Dat hoeft ook niet, want je hebt gelijk dat het ook in eerdere Belgische series wel is voorgekomen. Je voorbeeld uit seizoen 2 is wat dat betreft natuurlijk een klassieker. Die opdracht kon door de kandidaten ook niet gewonnen worden. Toen vond ik het niet erg, maar inmiddels ben ik er allergisch voor geworden. :P Ik denk door WIDM en al die flauwe 'alles of niks'-opdrachten.

Als Gilles de Mol blijkt te zijn, zal ik hem dit ook niet kwalijk nemen. ;) Want inderdaad, iemand anders had ook op die positie terecht kunnen komen.

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #190 Gepost op: 9-03-2016, 22:49:48 »
Het ging me sowieso niet zozeer om 'gemakkelijke' posities, maar om gevallen waarin de Mol op een positie komt (soms met hulp) waardoor het spelen van het spel in feite zinloos wordt voor de kandidaten. Een sleutelpositie op zich is niet erg, als de opdracht alsnog maar (gedeeltelijk) kan slagen.
Maar goed, ik denk ook niet dat we hier een oeverloze discussie van moeten maken, hoor. ;) Dat hoeft ook niet, want je hebt gelijk dat het ook in eerdere Belgische series wel is voorgekomen. Je voorbeeld uit seizoen 2 is wat dat betreft natuurlijk een klassieker. Die opdracht kon door de kandidaten ook niet gewonnen worden. Toen vond ik het niet erg, maar inmiddels ben ik er allergisch voor geworden. :P Ik denk door WIDM en al die flauwe 'alles of niks'-opdrachten.

Als Gilles de Mol blijkt te zijn, zal ik hem dit ook niet kwalijk nemen. ;) Want inderdaad, iemand anders had ook op die positie terecht kunnen komen.


Dan lijken we het eens.
Behalve over onze molkeuze  ;)
klaar voor de strijd

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #191 Gepost op: 10-03-2016, 12:16:26 »
je zou als kandidaten veel tactischer moeten zijn. als groep bepalen welke positie de key role is en die positie laten bezetten door degene die en groupe het meest vertrouwd wordt. Nu lijkt t alsof iedereen zijn/haar eigen rol kan kiezen.
als daardoor gilles als Mol lekker relaxt per taxi kan bepalen of hij de opdracht wel of niet laat slagen, spreekt iedereen er schande van . ik zeg dan dat de groep dat verkeerd heeft aangepakt.
er zijn legio voorbeelden in het verleden waar de mol zegt zich in het zweet te hebben gewerkt, maar in feite rondjes liep, een ijsje at of zelfs de porto aan een vreemde gaf om even te relaxen.


Offline MegaMientje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #192 Gepost op: 10-03-2016, 12:58:00 »
Gilles zijn T-shirts in aflevering 6:
- I refuse to swim: zat niet in het bootje op de vijver
- Run for your life: hij wist blijkbaar smorgens al dat hij ging moeten lopen

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #193 Gepost op: 10-03-2016, 14:29:41 »
Gilles zijn T-shirts in aflevering 6:
- I refuse to swim: zat niet in het bootje op de vijver
- Run for your life: hij wist blijkbaar smorgens al dat hij ging moeten lopen

Normaal gesproken vind ik die tshirt hints nogal flauw (en onzin), maar deze 2 KUNNEN wel getuigen van voorkennis ;)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #194 Gepost op: 10-03-2016, 14:52:14 »
Gilles deed mij aan deze acteur denken (dat zweetbandje vooral ook..  ;) )


Offline Moljet

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #195 Gepost op: 10-03-2016, 17:08:25 »
Gilles zijn T-shirts in aflevering 6:
- I refuse to swim: zat niet in het bootje op de vijver
- Run for your life: hij wist blijkbaar smorgens al dat hij ging moeten lopen

En dan die ET eerder in de serie... Ik vind ze ook nogal opvallend!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #196 Gepost op: 10-03-2016, 17:10:37 »
En dan die ET eerder in de serie... Ik vind ze ook nogal opvallend!

Ik hoop wel dat Gilles het E.T.-shirt nog eens aan gaat trekken zodat we het in een uitzending kunnen zien en niet alleen in het extra materiaal. Dat zou voor mij de kans groter maken dat het echt een hint is.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #197 Gepost op: 12-03-2016, 12:15:36 »
Wat een arrogantie had ie opeens zodra het om de pasvragen ging. ::ohno:: Molletje Gilles voelde zich er niet blij bij mochten de pasvragen allemaal in het spel komen. En toch vind ik het zwak geacteerd van hem. Bijzonder zwak optreden  ::niet-ok:: in de wetenschap dat zowel Cathy, Stijn als Hanne hem in het vizier hebben. Als mol ga je dan niet zo lopen mokken, hoogstens de discussie gaande blijven houden (tijd voorbij = spel voorbij zoals Cathy deed, te laat naar binnen = goodwill kweken). Wel of geen pasvragen boeit de mol helemaal niks, het kan zelfs een kandidaat die op het goede spoor zit uit het spel doen verdwijnen wegens het feit dat de kandidaat met de meeste vragen fout de meeste pasvragen kon inzetten zodat eentje die jou in het vizier heeft als nog afvalt.

Plus geen wisselgeld zoals menig mol bij WIDM al wel heeft ingezien hoe je jokers/pasvragen kunt inzetten om vertrouwen te kweken (zie Milouska, zie Patrick) Nee, Gilles is duidelijk na de zesde aflevering de mol. Maar hij heeft zijn molhand danig overspeeld. Stijn hield hem in de gaten bij het volgen van de pizzakoerier. Enig pluspuntje: de mol als held zien lopen voor zijn leven en in aflevering 10 straks een mol zien die gerust een terrasje en pintje pakt, even pauzeert en subiet de taxi pakt. En dan als een malle over dat plein voor de eindhalte crossen zoals Yvon op zoek naar haar Nyoman ook zo mooi deed. ;D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #198 Gepost op: 12-03-2016, 12:29:14 »
Ik denk dat het enige probleem voor de mol is, dat de pasvragen allenmaal in het spel zouden komen. Mocht dat zo zijn, dan is er geld verdiend voor de pot.

Ieder ander scenario is gunstig voor de mol. Of er nou 1, 2 of 10 pasvragen in het spel komen doet er daarbij niet toe. Voor concurrentie hoeft de mol immers niet bang te zijn.


Het scenario dat Gilles (als mol zijnde) even pauzeert, en de tijd die hij daarmee verliest weer inhaalt met een taxi: dan moet je wel heel goed kunnen timen. Een metro heeft normaalgesproken geen oponthoud, een taxi kan vast komen te zitten in het verkeer.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #199 Gepost op: 12-03-2016, 12:33:46 »
Ik denk dat het enige probleem voor de mol is, dat de pasvragen allenmaal in het spel zouden komen. Mocht dat zo zijn, dan is er geld verdiend voor de pot.

Ieder ander scenario is gunstig voor de mol. Of er nou 1, 2 of 10 pasvragen in het spel komen doet er daarbij niet toe. Voor concurrentie hoeft de mol immers niet bang te zijn.


Het scenario dat Gilles (als mol zijnde) even pauzeert, en de tijd die hij daarmee verliest weer inhaalt met een taxi: dan moet je wel heel goed kunnen timen. Een metro heeft normaalgesproken geen oponthoud, een taxi kan vast komen te zitten in het verkeer.

Welnu.. zoals we zo vaak zien bij WIDM: er dient zich wel een mogelijkheid aan om geld kwijt te raken via een veiling. En anders good ol' weggooien van het geld zoals George/Dennis/Kees/Margriet deden. Dus ik vind het echt zwaar onder de maat geacteerd van Gilles, daarmee liep hij tegen de lamp voor mij als mol. Een mol heeft niks aan jokers en vrijstellingen, het is juist mooi wisselgeld om mee te spelen.

Voor mij part had ie een scootertje met crewlid paraat staan. Het gaat sowieso leuke beelden in aflevering 10 opleveren. Gelijk aan hoe Yvon buiten adem terug kwam van haar Nyoman zoeken  ::bravo::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan