Auteur Topic: [DE MOL] Gilles  (gelezen 166734 keer)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #200 Gepost op: 12-03-2016, 12:39:21 »
het is juist mooi wisselgeld om mee te spelen.

Hoe bedoel je dit precies? Want volgens mij kon met deze pasvragen achteraf niet meer gehandeld worden. Ze golden puur en alleen voor de reeds gemaakte test.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #201 Gepost op: 12-03-2016, 12:43:18 »
Hoe bedoel je dit precies? Want volgens mij kon met deze pasvragen achteraf niet meer gehandeld worden. Ze golden puur en alleen voor de reeds gemaakte test.

Je kunt nog discussiëren over wie hoeveel pasvragen mag houden nadat de proef geweest was. Los van dat niets is wat het lijkt: je kan handelen volgens plan Bruno en zeggen zo gehandeld te hebben, niemand kan je controleren. Er is geen Elly in de groep die iedereen even gaat fouilleren  ;D Het feit dat Gilles zo gebrand is op eigen voordeel maakt het een slapstick optreden alsware de mol over wil komen als kandidaat. Zeker in de wetenschap dat Cathy, Stijn en Hanne alledrie direct checken hoe Gilles zijn reactie is op het subiete vertrek van Bruno. Nee, Gilles heeft zijn eigen dekmantel opgeblazen, hoewel ie nog zo zijn best deed door als mol de held uit te hangen en mooi 0 euro te weten te winnen omdat de anderen niet op tijd hun opdrachten rond kregen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #202 Gepost op: 12-03-2016, 12:52:54 »
Je kunt nog discussiëren over wie hoeveel pasvragen mag houden nadat de proef geweest was. Los van dat niets is wat het lijkt: je kan handelen volgens plan Bruno en zeggen zo gehandeld te hebben, niemand kan je controleren. Er is geen Elly in de groep die iedereen even gaat fouilleren  ;D
Ik ben er niet van overtuigd dat er achteraf nog over gediscussieerd of gehandeld kon worden, hoor. En Hanne kreeg haar ene muntje ook niet mee van Gilles DC.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #203 Gepost op: 12-03-2016, 23:30:43 »
Ben het wat betreft acteerwerk van Gilles helemaal met je eens hoor Joost2. Hij heeft zijn hand overspeeld.

Ik ben er niet van overtuigd dat er achteraf nog over gediscussieerd of gehandeld kon worden, hoor. En Hanne kreeg haar ene muntje ook niet mee van Gilles DC.

Hoe weet je dat? Stijn zegt nog: " Nu hebben we niks (geld) en een kandidaat met 1 pasvraag meer dan de rest". Dus ik nam aan dat Hanne haar pasvraag wel mee had gekregen.

Offline Chark

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #204 Gepost op: 13-03-2016, 00:11:14 »
Ben het wat betreft acteerwerk van Gilles helemaal met je eens hoor Joost2. Hij heeft zijn hand overspeeld.

Hoe weet je dat? Stijn zegt nog: " Nu hebben we niks (geld) en een kandidaat met 1 pasvraag meer dan de rest". Dus ik nam aan dat Hanne haar pasvraag wel mee had gekregen.

Een pasvraag kan je niet "meenemen". Het telde enkel voor de avond van de aflevering zelf.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #205 Gepost op: 13-03-2016, 15:20:09 »
Wat een arrogantie had ie opeens zodra het om de pasvragen ging. ::ohno:: Molletje Gilles voelde zich er niet blij bij mochten de pasvragen allemaal in het spel komen. En toch vind ik het zwak geacteerd van hem. Bijzonder zwak optreden  ::niet-ok::


Waarom zo negatief?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #206 Gepost op: 13-03-2016, 16:31:34 »
Een pasvraag kan je niet "meenemen". Het telde enkel voor de avond van de aflevering zelf.

Dat weet ik. Ik interpreteerde wat Jayne zei als "Hanne's pasvraag telde niet bij de test." Maar ze zal het wel anders bedoeld hebben.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #207 Gepost op: 13-03-2016, 16:36:50 »
Uit de Hanne-tunnel:

Weten we eigenlijk waar het waterpistool bij de zoutvlakteopdracht voor diende? Het lijkt me, zeker aangezien er veel betere hulpmiddelen waren om afstand te meten, een vrij nutteloze toevoeging. Zit hier misschien een hintje in naar kinderfeestjes en dus Hanne?

Het schoot 11,5 meter ver. Dus het diende ook om afstand te meten.

11,5 meter... 1+1+5=7... 7=G... Gilles!

Een nutteloos WATERpistool uit aflevering 1 als een vooruitblik naar het tangram-schietspel in een verlaten ZWEMbad. En wie mocht daar raakschieten alsof hij met een waterpistool bezig was: Gilles. Het zou mij niks verbazen als zijn moeke de tangrampuzzel al van te voren geoefend had.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline lachenisgezond

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #208 Gepost op: 13-03-2016, 19:56:22 »
Dag iedereen,

Ik ben nieuw op het forum, maar heb me grondig ingelezen  ;) Als ik me niet vergis, zijn onderstaande hints nog niet de revue gepasseerd:

1) Aflevering 3, 18:08 - Op de voorgrond van het beeld zien we wazig een graffiti met de woorden "Dios Team" en een symbool van een kruis. Ik heb dit geïnterpreteerd als aanwijzing dat de mol zeker in het team van de fietstocht/bedevaart zat. Kan enkel nog op Gilles of Cathy slaan.

2) Aflevering 3, 22:48 - In het kader van de ruzie, vlak voor de groepsknuffel, zegt Bruno dat haaiengedrag nu nog niet nodig is: dat is voor de finale. In Gilles' profiel op de officiële website staat "Bang voor: haaien" (d.w.z. fanatieke kandidaten?). Het woord "haaieriger" staat ook in cursief.

3) Aflevering 5, 36:52 - Ben ik de enige die aan de Madonna dacht bij het zien van het t-shirt van de mama van Gilles? Dit in dezelfde aflevering als het schilderij van de "Madonna met kind". Een hint naar Gilles als mol?

Ik heb ook screenshots van deze 3 hints, maar mijn bestand is te groot om een bijlage te zijn (het is een .doc, ik weet niet hoe je .jpg maakt van printscreens)...
« Laatst bewerkt op: 13-03-2016, 19:59:42 door lachenisgezond »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #209 Gepost op: 13-03-2016, 20:28:39 »
Waarom zo negatief?

Omdat ie het echt op de spits drijft, onnodig door blijft drammen om zijn punt kracht bij te zetten. Van een Cathy en Hanne had ik zo'n houding wel verwacht, van een Gilles en ook Bruno niet. Hij pakte zijn molactie bij het wel-of-niet-Ruth-terughalen subtieler aan.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #210 Gepost op: 14-03-2016, 00:04:35 »
The spotlight is on you, Mr. Mole! ::zon::

You can run but you can't hide! ::gordijn::

Special thanks to Bruno for leaving the building! ::rits::

Gilleke, gij zijt het! >:D

MOL ;D

Tot zover mijn Gilles-outing ;-)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #211 Gepost op: 14-03-2016, 22:03:11 »
Toen Gilles zijn scherm kreeg, nog nooit zoveel spanning gevoeld  ::regenboog::
« Laatst bewerkt op: 15-03-2016, 00:11:34 door Convans »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #212 Gepost op: 14-03-2016, 22:15:43 »
hij lijkt steeds slechter te gaan acteren dat hij het spannend vindt.

maar wat heeft hij veel geld verdiend, deze aflevering
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #213 Gepost op: 14-03-2016, 23:08:59 »
maar wat heeft hij veel geld verdiend, deze aflevering

Had van mij ook wel wat minder gemogen. #tochisiedemol ::tandpastasmiley::

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #214 Gepost op: 14-03-2016, 23:10:37 »
Had van mij ook wel wat minder gemogen. #tochisiedemol ::tandpastasmiley::

Dit ;D

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #215 Gepost op: 14-03-2016, 23:11:46 »
Had van mij ook wel wat minder gemogen. #tochisiedemol ::tandpastasmiley::
Nop, #tochbeniknognietovertuigd.
Tell me what your telescope says

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #216 Gepost op: 14-03-2016, 23:27:52 »
Als Gilles de mol is waarom Dan el Pato laten lukken. Hij is t die  zegt dat ze door moeten bij flesjesboom en dat op t laatst de paarden komen.
Vrij onmols in deze opdracht.

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #217 Gepost op: 14-03-2016, 23:34:37 »
Nop, #tochbeniknognietovertuigd.

Nog wat werk voor de boeg voor Heinz dan. :P

Gilles blijft dan toch de hoogste Molfactor hebben voor mij. Cathy kwam al te vroeg in de reeks in de wind te staan als mogelijke Mol en Hanne heeft echt wel te veel geld verdiend imo. Daarnaast heeft ze de kans laten liggen om €5000 uit de pot te halen door de vrijstelling als laatste niet te pakken in de opdracht waarin ze met kettingen aan elkaar hingen. Iedereen zou haar begrepen hebben indien ze de vrijstelling genomen had. Sindsdien is zij voor mij geen potentiële Mol meer.


Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #218 Gepost op: 14-03-2016, 23:38:26 »
Ik denk dat Gilles het een beetje gehad heeft ;D
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #219 Gepost op: 14-03-2016, 23:40:40 »
Daarnaast heeft ze de kans laten liggen om €5000 uit de pot te halen door de vrijstelling als laatste niet te pakken in de opdracht waarin ze met kettingen aan elkaar hingen. Iedereen zou haar begrepen hebben indien ze de vrijstelling genomen had. Sindsdien is zij voor mij geen potentiële Mol meer.

Pssst, Gilles heeft de vrijstelling ook niet gepakt. Waarom niet als hij dat wel van plan was? De Mol kent geen scrupules.