Auteur Topic: [KANDIDAAT] Hanne  (gelezen 190897 keer)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #160 Gepost op: 8-03-2016, 21:22:32 »
De aflevering begon om 06:02 uur. 6+2 = 8; de 8e letter van het alfabet is de H.


Je bedoelt het tijdstip waarop Hanne (in deze aflevering) nog in haar bedje ligt?

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #161 Gepost op: 8-03-2016, 22:03:34 »
huh? bij mij thuis om 20.30 uur ongeveer.

::rofl:: ::rofl::

2+0+3+0 = 5 = E = gillEs

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #162 Gepost op: 8-03-2016, 22:28:37 »
::rofl:: ::rofl::

2+0+3+0 = 5 = E = gillEs

Ok, ik kies nu echt definitief de Gilles-tunnel. ::rofl::

Offline Nicv

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #163 Gepost op: 8-03-2016, 23:08:21 »
Je bedoelt het tijdstip waarop Hanne (in deze aflevering) nog in haar bedje ligt?

Ja, inderdaad. Beetje raar tijdstip om zo in beeld te brengen. Waarom dan niet gewoon 6 uur?

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #164 Gepost op: 8-03-2016, 23:09:09 »
Ja, inderdaad. Beetje raar tijdstip om zo in beeld te brengen. Waarom dan niet gewoon 6 uur?


Dat viel mij ook op, ja.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #165 Gepost op: 9-03-2016, 08:08:22 »
Ja, inderdaad. Beetje raar tijdstip om zo in beeld te brengen. Waarom dan niet gewoon 6 uur?

Als iemand hier iets mee weet te puzzelen moet dat in een ander topic (dat van de hints) maar zo'n apart tijdstip viel mij in aflevering 1 al op. Dag 3: 05:43.

Offline Jotie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #166 Gepost op: 9-03-2016, 08:51:49 »
Ik ga toch ook voor Hanne gaan (komende uit de Bruno tunnel). Ik ga proberen niet in een nieuwe tunnel te gaan zitten en zal afstand bewaren maar toch kan ik niet voorbij aan deze elementen.
- Neem nu die schilderopdracht. Ze schildert het paard in de omgekeerde richting. Dat is de perfecte strategie om verwarring te zaaien omdat de richting normaal gezien meteen opvalt (je zou in die zin kunnen zeggen dat de opdracht per toeval wel gelukt is).
- Ik vind ze ook hard acteren in het begin van de eerste aflevering (bij de sollicitatie: of ze de mol zou kunnen zijn).
- Zoals hier al geopperd sluit ik ook niet uit dat ze in de hangar die vrijstelling wel genomen heeft zodat het uiteindelijke saldo minder is dan gedacht. Niet vergeten dat Gilles de presentator aan tafel zat hé.
- De knutselopdracht in de metro vorige aflevering. Dat was echt iets voor haar (niet voor Stijn). Opnieuw goed laten mislukken (doet me bijna denken aan Hugo de gepensioneerde kolonel die in seizoen 2 zijn ploegmakkers afschoot)
- Wat hoger ook al is gezegd: ze komt wel heel erg vaak te laat met de oplossing (ook bij de knutselopdracht)
- Ze mist de penalty en je kan niet aan haar verwijten dat Stijn zo'n goede voetballer is. Het is nog een vroege aflevering dus moest ze trouwens krediet opbouwen.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2016, 10:37:19 door Jotie »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #167 Gepost op: 9-03-2016, 10:28:19 »
Zoals hier al geopperd sluit ik ook niet uit dat ze die vrijstelling wel genomen heeft zodat het uiteindelijke saldo minder is dan gedacht. Niet vergeten dat Gilles de presentator aan tafel zat hé.


Als ze de vrijstelling genomen heeft dan moeten ze wel zo eerlijk zijn om dat bij de eerstkomende executie te melden vind ik.

Dan ben ik - als niet-Hanne-verdenker - meer voorstander van de theorie dat ze gewoon vertrouwen wil winnen met 5000 euro (die ze er door haar soms domme gedrag al lang terug uitgespeeld heeft)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #168 Gepost op: 9-03-2016, 14:14:11 »
Als Hanne niet op het idee was gekomen om die pizza te bestellen hadden we een leuk ingestudeerd plan voor hilarische televisie met de pizzakoeriers moeten missen. Dat zou toch zonde zijn geweest. Misschien toch met een reden dat het Hanne was die ontvoerd werd?
Ik gok dat zij gewoon die enige was die alleen op een kamer lag ::jaja::
...óf niet!

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #169 Gepost op: 9-03-2016, 14:41:00 »
Ik gok dat zij gewoon die enige was die alleen op een kamer lag ::jaja::

Tsja, het zou kunnen. Maar deze opdracht in het bijzonder is toch waardoor ik hevig ga twijfelen of het toch niet Hanne is. (Maar voor mijn molletje Cathy zijn er veel meer van dat soort opdrachten :-))

Offline JorisBoris

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #170 Gepost op: 9-03-2016, 17:01:47 »
Dit vind ik zo'n verdacht Hanne-moment: https://www.youtube.com/watch?v=-aM5QoiNEtI&t=2934
De manier waarop ze naar de productie kijkt en haar mond afschermt voor de andere kandidaten.

Offline Jotie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #171 Gepost op: 9-03-2016, 17:20:00 »
Uit dit fragment weet ik nu ook terug dat Manuella haar antwoorden spreidde op Cathy en Gilles.

Offline thimbol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #172 Gepost op: 9-03-2016, 17:29:02 »
De manier waarop ze naar de productie kijkt

Het is mij al opgevallen dat Hanne dit enorm vaak doet. Ze kijkt bij echt heel veel opdrachten langs de camera heen naar de productie.
Zo vaak dat ikzelf er soms ambetant van wordt dat ze soms meer met de productieploeg begaan lijkt te zijn dan met de kandidaten.
Maar omdat ze dit zo veel doet en het echt opvalt weet ik dan weer niet of dit verdacht te interpreteren valt of nu net niet.

Om het in de woorden van Bruno te zeggen: 'Tis toch iet he, al da gedoe.'

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #173 Gepost op: 9-03-2016, 18:07:32 »
Als Hanne niet op het idee was gekomen om die pizza te bestellen hadden we een leuk ingestudeerd plan voor hilarische televisie met de pizzakoeriers moeten missen. Dat zou toch zonde zijn geweest. Misschien toch met een reden dat het Hanne was die ontvoerd werd?

NB - met deze logica zou de Mol wellicht ook bij het duo Stijn of Gilles kunnen zitten die dan als backup het plan zouden opperen om een pizza te laten bezorgen als Hanne er zelf niet mee zou komen. Of zou de productie desnoods wel bijgestuurd hebben? Ik denk niet dat ze het risico zouden willen lopen dat deze opdracht niet werd uitgevoerd op de geplande manier. Dat gecombineerd met dat Cathy en Bruno wél op locatie extra aanwijzingen kregen, doet me dit - na een heel stellige keuze voor Cathy nog geen uur geleden - toch weer een beetje twijfelen.

Goed punt, daar zat ik ook al aan te denken. Die geweldige beelden van drie identieke pizzakoeriers moesten er natuurlijk in. Maar Gilles en Stijn hier inderdaad ook in een beslissende positie. :)

Hanne bracht mij toch wel weer aan het twijfelen. Weer net buiten de tijd de oplossing vinden (maar zonder medekandidaten in de buurt, dus dat zou dan puur voor de kijker bedoeld zijn). Strak koppie tijdens Meet the Mole; als ik iemand daar verdacht vond overkomen, was het Hanne.

Ze stijgt wel, maar voorlopig heeft ze wat mij betreft in eerdere afleveringen nog teveel goed gedaan.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #174 Gepost op: 9-03-2016, 18:22:58 »
Wat heeft ze goed gedaan? Wat dus echt alleen haar inbreng was?

Kettingproef, . Ik denk dat ze er op aanstuurt dat anderen de vrijstelling pakken en aan einde is t of te verdacht om hem wel te pakken of zien we bij ontknoping 5 k uit de pot gaan ( hoop t niet)

Planetarium: die zet was misschien voor een mol vreemd, 2 gratis partituren.

Voor de rest zijn t geoepsopdrachten die slagen en zeker niet enkel haar verdienste.

Maar mee eens dat cathy en Stijn persoonlijk nog op lagere bedragen staan die zij persoonlijk hebben binnen gebracht.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #175 Gepost op: 9-03-2016, 18:37:53 »
Maar mee eens dat cathy en Stijn persoonlijk nog op lagere bedragen staan die zij persoonlijk hebben binnen gebracht.


Stijn? Die berekeningen wil ik graag zien.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #176 Gepost op: 9-03-2016, 19:00:27 »


Kettingproef, . Ik denk dat ze er op aanstuurt dat anderen de vrijstelling pakken en aan einde is t of te verdacht om hem wel te pakken

Dat denk ik ook en ik blijf het vreemd vinden dat sommige mensen het gewonnen geld uit deze proef alleen op Hannes naam schrijven. Om dat dan vervolgens als argument te gebruiken waarom ze de mol níet is, volledig voorbijgaand aan het feit dat anderen (waaronder ook hún mol) de vrijstelling ook niet gepakt hebben en daarmee dus net zo verantwoordelijk zijn voor de winst.

Men zegt dan dat het voor Hanne makkelijker was geweest omdat ze niemand daar achter had hoeven laten, maar waarom zou de Mol daarmee zitten als hij/zij toch al van plan was geweest om de vrijstelling te pakken? Mensen vergeten volgens mij vaak dat de Mol weet welke opdrachten er komen en voor elke opdracht een plan heeft. Als de Mol van plan was geweest de vrijstelling te nemen, dan had hij het eventueel achterlaten van kandidaten daarbij ingecalculeerd. Weinig echte gewetenswroeging, denk ik. Dat is meer iets voor kandidaten, die zich ineens voor zo'n dilemma gesteld zien.

Het klinkt misschien raar en paradoxaal, maar dat Hanne zelfs als laatste die vrijstelling niet pakt, maakt haar in mijn ogen juist verdacht, omdat dat geen kandidatengedrag is. Voor een kandidaat is een vrijstelling goud waard. Voor de meeste kandidaten zou de kans die Hanne kreeg - de vrijstelling nemen zonder gewetenswroeging - waarschijnlijk te mooi zijn om te laten liggen. En de anderen zouden het - morrend - begrijpen, omdat ze precies hetzelfde hadden gedaan. Alleen een Mol kan zich permitteren het niet te doen.

Offline JorisBoris

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #177 Gepost op: 9-03-2016, 19:15:26 »
Die kettingproef voelt als een episch molmoment. Laatste overblijver, met camouflage op haar gezicht, terwijl muziek speelt met de tekst "Don't bet money honey, you'll lie, yes you'll lie, again"

Toch is het moeilijk te verantwoorden dat de mol de kans niet benut om 5000 euro uit de pot te houden.
Ik heb van alle proeven ook eens een overzicht gemaakt.


Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #178 Gepost op: 9-03-2016, 19:27:34 »

Toch is het moeilijk te verantwoorden dat de mol de kans niet benut om 5000 euro uit de pot te houden.

Gezien de uitkomst van de proef kun je toch alleen maar concluderen dat de Mol die kans inderdaad niet benut heeft. ;)

Of het nu Hanne is, Gilles, Cathy of Stijn, hij/zij heeft de vrijstelling niet gepakt. En ik denk zelf dat de Mol ook nooit van plan is geweest hem te pakken. Die heeft alleen, voor zover mogelijk, geprobeerd anderen ertoe te bewegen ervoor te gaan.

Offline Jotie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #179 Gepost op: 9-03-2016, 19:44:01 »
Dat blijft inderdaad het zwakke punt van hanne als mol. Door het gezellig te willen maken heeft ze de sfeer eerder verbeterd. Anderzijds: misschien heeft ze wel willen inpraten op de anderen maar dat werd niet getoond ?