Auteur Topic: [KANDIDAAT] Hanne  (gelezen 190920 keer)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #120 Gepost op: 1-03-2016, 11:47:37 »
Mij viel vooral op dat het merk van die bril van haar vriend helemaal niet Coco Chanel is, maar wel Rayban (weet u nog mensen, aflevering 2 de vraag voor Hanne in het spel rond Ruth).

Ik verdenk Hanne niet, want ze zou dan een erg inefficiënte Mol zijn en dat kan de bedoeling niet zijn, maar het is gewoon iets opvallend. Zit ook totaal geen mogelijke hint in want Chanel was een correct antwoord toen, maar tis wel iets speciaal.

Ook wel grappig dat die vriend van haar meteen dat raadseltje met dat flesje wist  ::tandpastasmiley::

Ik snap je niet helemaal. Dat antwoord Coco Chanel was toen toch goed en je zag ook nog een Coco Chanel zonnebril in beeld toen. Had haar vriend nu een Ray Ban zonnebril op misschien? (ik moet nog 'herkijken') Misschien een nieuwe zonnebril.Als ie toen ook een Ray Ban had was dat antwoord van Hanne wel fout gerekend. Ik zie niet zo goed wat hier inefficiënt is van Hanne..
En dat ie dat raadseltje wist kan best als ie een beetje slim is. Of hij is de vertrouwenspersoon van Hanne en weet meer dan je denkt....... Ik zou Hanne  in ieder geval (nog) niet uitsluiten als mol. :o
« Laatst bewerkt op: 1-03-2016, 11:51:38 door Lonneke14 »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #121 Gepost op: 1-03-2016, 12:21:37 »
Grappig, dat heb ik juist totaal niet bij haar. Dingetjes als Return December zijn volgens mij gewoon echt en ook niet mols omdat een Mol bij het faken van zulke foutjes door de mand zou vallen en beter een andere strategie kan kiezen.

Grappig ja. Want dat merk ik al vanaf afl 1. Vooral toen ze hard riep niet te weten hoe ze bruin moest maken. Kom op zeg! Hoe hard wil je opvallen?

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #122 Gepost op: 1-03-2016, 12:22:02 »
Alleen niet hopen dat je er sienna gebrand uit krijgt ;) Enkel zo'n viezig bruin. Ik schilder, en op m'n 3 jaar was ik reeds zot van "mengen" en "penselenstreken" maakte dan van die rioolbruine met slijmgroene expressionisitsche abstracte dingen: pure experimenten van kleurtjes mengen en de kwast zo of zo houden.  ::rofl::

Hier kom ik een zielsverwant tegen  :D   Ik heb experimenteren met verfmateriaal, en vooral zelf uitvinden altijd heel leuk gevonden en heb er altijd een eer in gesteld om met de drie hoofdkleuren (en hier en daar een spoortje wit) zo veel mogelijk verschillende tinten te mengen. En nog, trouwens, hoewel een extra tintje zoals caeruleum blauw af en toe welkom en noodzakelijk is....

OT: De kandidaten hadden, meen ik, maar een kwartier voor deze opdracht. Als je ervaring hebt met schilderen is dat al lastig. Heb je die ervaring niet, dan is het bijna niet te doen om hier iets herkenbaars van te brouwen. Ik vind het dan ook wonderlijk dat Gilles nog enigszins passende kleuren op zijn doekje weet te toveren. Grappig dat hij met zijn handen gaat schilderen, gaat natuurlijk sneller dan met dat iele penseel. Hij verandert en verbetert op het laatst, op aanwijzing van Stijn, de kleuren bovenin, zodat zijn schilderwerk uiteindelijk meer overeenkomt met het origineel.

Cathy maakt er een kleutertekening van, duidelijk iemand die nooit tekent, maar ja, dat was ook geen vereiste om mee te mogen doen aan De Mol... Ze tekent wel heel lief wat vogeltjes ter herkenning.

Van iemand die kinderfeestjes organiseert, en dus wel creatief moet zijn, zoals Hanne, had ik wat meer verwacht. Ik krijg de indruk dat ze het paard opzettelijk dwars op het doek zet, daarmee tegen de aanwijzingen van Stijn ingaat en dus de kans vergroot dat "haar" schilderij niet in verband wordt gebracht met de originele gaucho-cartoon. Ook vreemd dat ze eerst lekker door schildert, maar wanneer er dan een kleine wijziging moet worden aangebracht (lasso in plaats van zweep) kan ze ineens niets meer veranderen.

Offline Délégee

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #123 Gepost op: 1-03-2016, 12:43:25 »
Hanne is tot nu toe 2x aan bod gekomen tijdens de eliminaties : aflevering 1 & 5.
Beide keren ging de kandidaat die na haar aan bod kwam eruit.
Toeval of niet ???

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #124 Gepost op: 1-03-2016, 13:33:58 »
Zij was 'mijn eerste' mol.....na de zoutvlakte. Omdat ze net te laat die proef doorhad, en ik geloofde haar niet...Maar in de afleveringen daarna is ze voor mij naar de achtergrond geschoven, ondanks het onderbuik gevoel. Ze heeft een onschuldiger snoetje, en sowieso een heerlijke deelnemer om mee te maken (mol of kandidaat). Het lijkt of ze wegkomt met al haar acties.

Verdacht (zo uit het hoofd):
- Proef net te laat 'uitgevogeld', toch goodwill gekweekt
- Julio zeggen, en daarna niet meer weten. Meteen focus op Iglesias
- Schilderij echt helemaal fout maken, en niet weten hoe kleuren te mengen (en dat met haar beroep)
- Op het laatst worden afgeschoten met paintball en dan heel hard en veel schelden
- Bij de schakelaaropdracht veel ertegen aanstoten op het laatst, zodat de deelnemers in het veld worden opgemerkt middels geluid

Toch vind ik dat ze geld binnenhaalt, en ook teveel in het oog springt. Als mol zou je denk ik de dingen wat minder benoemen, die je fout doet.
Meer L

Offline De Vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #125 Gepost op: 1-03-2016, 14:29:19 »
Dat zij nu nog in het spel zit zonder al te veel details op te schrijven in haar molboekje vind ik de grootste reden om haar nu te gaan verdenken.

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #126 Gepost op: 1-03-2016, 19:12:36 »
Hier kom ik een zielsverwant tegen  :D   Ik heb experimenteren met verfmateriaal, en vooral zelf uitvinden altijd heel leuk gevonden en heb er altijd een eer in gesteld om met de drie hoofdkleuren (en hier en daar een spoortje wit) zo veel mogelijk verschillende tinten te mengen. En nog, trouwens, hoewel een extra tintje zoals caeruleum blauw af en toe welkom en noodzakelijk is....

OT: De kandidaten hadden, meen ik, maar een kwartier voor deze opdracht. Als je ervaring hebt met schilderen is dat al lastig. Heb je die ervaring niet, dan is het bijna niet te doen om hier iets herkenbaars van te brouwen. Ik vind het dan ook wonderlijk dat Gilles nog enigszins passende kleuren op zijn doekje weet te toveren. Grappig dat hij met zijn handen gaat schilderen, gaat natuurlijk sneller dan met dat iele penseel. Hij verandert en verbetert op het laatst, op aanwijzing van Stijn, de kleuren bovenin, zodat zijn schilderwerk uiteindelijk meer overeenkomt met het origineel.

Cathy maakt er een kleutertekening van, duidelijk iemand die nooit tekent, maar ja, dat was ook geen vereiste om mee te mogen doen aan De Mol... Ze tekent wel heel lief wat vogeltjes ter herkenning.

Van iemand die kinderfeestjes organiseert, en dus wel creatief moet zijn, zoals Hanne, had ik wat meer verwacht. Ik krijg de indruk dat ze het paard opzettelijk dwars op het doek zet, daarmee tegen de aanwijzingen van Stijn ingaat en dus de kans vergroot dat "haar" schilderij niet in verband wordt gebracht met de originele gaucho-cartoon. Ook vreemd dat ze eerst lekker door schildert, maar wanneer er dan een kleine wijziging moet worden aangebracht (lasso in plaats van zweep) kan ze ineens niets meer veranderen.

Moet de aflevering nog eens herbekijken, maar dacht dat ze een half uur hadden. Dat is inderdaad veel te kort om een goede kopij te maken, tenzij je zo'n wazig ding als Gilles hebt, dat meer over kleur en dynamiek gaat dan de piëta. In een half uur kan je met potlood of balpen net een goede schets maken van een portret of een figuur.

Heb ooit eens piëta in olie geschilderd (op mn 18de): alleen was het geen Madonna met kind, maar Pietje de Dood met pij en een levensvolle baby in oranje en rode kledij. Mijn moeder had model gestaan met een babypop voor de houding. Achtergrond was Dali geïnspireerd. Stelde conceptueel "leven en de dood" voor. De moeilijkheid zat hem vooral de dood lieftallig neer te laten kijken op de baby, en de tedere houding van de vingerkootjes. Als je als toeschouwer even door het akelige idee "ooooh, skelet" ziet, dan zie je inderdaad dat die figuur tederheid en liefde uitstraalt. En m'n baby was geslaagd levendig, met verwondering rond zich heen grijpend en kijkend.

Offline slenting

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #127 Gepost op: 6-03-2016, 13:28:19 »
Zou tof zijn als dit jaar de opdrachten verwijzen naar haar beroep: kinderfeestjes organiseren

- Voetballen
- Spiraalspel
- Puzzels leggen
- Schilderen


Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #128 Gepost op: 6-03-2016, 13:41:35 »
Zou tof zijn als dit jaar de opdrachten verwijzen naar haar beroep: kinderfeestjes organiseren

- Voetballen
- Spiraalspel
- Puzzels leggen
- Schilderen



- aan een hangbrug hangen.... Denk dat jij beter geen kinderfeestjes kan organiseren  :P

 ;D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #129 Gepost op: 6-03-2016, 21:20:23 »
- aan een hangbrug hangen.... Denk dat jij beter geen kinderfeestjes kan organiseren  :P

 ;D
::rofl::

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #130 Gepost op: 7-03-2016, 13:47:01 »
- aan een hangbrug hangen.... Denk dat jij beter geen kinderfeestjes kan organiseren  :P

 ;D

 ::rofl::

Offline JorisBoris

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #131 Gepost op: 7-03-2016, 14:51:14 »
Wat ik opvallend vond was het telefoontje naar huis in aflevering 3. Ze bleef maar doordrammen over dat doopfeest van Phil. Ze zei ook iets over Martha.
Als Hanne de mol is zou dat een verwijzing naar een bijbelvers kunnen zijn. Iets met Filippus en Johannes de Doper?

Offline david_vdb

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #132 Gepost op: 7-03-2016, 16:36:45 »
Wat ik opvallend vond was het telefoontje naar huis in aflevering 3. Ze bleef maar doordrammen over dat doopfeest van Phil. Ze zei ook iets over Martha.
Als Hanne de mol is zou dat een verwijzing naar een bijbelvers kunnen zijn. Iets met Filippus en Johannes de Doper?
Dan zouden ze dat in de omgeving van Hanne intussen wel doorhebben  ;)

Offline Mollepakker

  • Forumlid
  • al mijn liefde gaat toe naar de kandidaten van MOL IV
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #133 Gepost op: 7-03-2016, 19:37:54 »


Vanwaar heb je deze foto? Is het soms van vanavond??? ::love::
maar het grootste deel van mijn liefde is voor Stijn!!!!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #134 Gepost op: 7-03-2016, 19:38:27 »
die heeft op twitter gestaan.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Mollepakker

  • Forumlid
  • al mijn liefde gaat toe naar de kandidaten van MOL IV
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #135 Gepost op: 7-03-2016, 19:44:22 »
Ik vond hem in een ander topic en hij lijkt mij van vanavond, gezien de groep. ;)

Ah voila Lukie, de oorsprong is dus Twitter.

Dankjulliewel!!! ::bravo::
maar het grootste deel van mijn liefde is voor Stijn!!!!

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #136 Gepost op: 7-03-2016, 21:37:59 »
Als zij kandidaat is, dan deed ze het de voorbije afleveringen echt supergoed! Dan zou ze nog steeds op gevoel spelen, wat al fenomenaal is dat ze dat voor mekaar heeft gekregen. En stresserend waarschijnlijk als je op deze manier in het spel zit, want je buikgevoel kan je altijd bedriegen. Of ze moet echt geluk hebben gehad. Eerst met die vrijstelling en misschien Thibaud die naar de verkeerde Mol geswitcht is?

Hoe zij vorige keer dat parcours afwerkte, je kan toch niet anders dan voor Hanne zijn. ::trots::
Van mij mag ze winnen ... zij en Stijn hebben toch een aardige duit in die pot gebracht.

Gun haar wel een finaleplaats maar het gaat moeilijk worden. Het kleine visje tegen de haaien! Maar ik vrees dat het tussen haar en Stijn gaat vanavond. Geen van beiden wil ik zien gaan. Maarja de haaien hebben honger. We'll see, hope i'm wrong. Wie weet peuzelt ons klein pateeke wel een haai op. ;D

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #137 Gepost op: 7-03-2016, 22:32:11 »
het is wel een klein visje met haar op haar tanden hoor.
Zo wat ging die tekeer vandaag.

ze stijgt op mijn verdachtenlijstje. Zo niet slim toen ze gevangen zat.

Een organisator van kinderfeestje die met klei niet eens een toren van 80 cm kan bouwen. Die blokken waren al 10 cm. En bij de discussie zeggen dat ze iedereen vertrouwd. Ja dat is makkelijk ;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #138 Gepost op: 7-03-2016, 23:03:25 »
Ik kan Hanne niet meer anders zien dan de mol. Een geweldige mol!  :D

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #139 Gepost op: 8-03-2016, 00:24:21 »
Als Hanne niet op het idee was gekomen om die pizza te bestellen hadden we een leuk ingestudeerd plan voor hilarische televisie met de pizzakoeriers moeten missen. Dat zou toch zonde zijn geweest. Misschien toch met een reden dat het Hanne was die ontvoerd werd?

NB - met deze logica zou de Mol wellicht ook bij het duo Stijn of Gilles kunnen zitten die dan als backup het plan zouden opperen om een pizza te laten bezorgen als Hanne er zelf niet mee zou komen. Of zou de productie desnoods wel bijgestuurd hebben? Ik denk niet dat ze het risico zouden willen lopen dat deze opdracht niet werd uitgevoerd op de geplande manier. Dat gecombineerd met dat Cathy en Bruno wél op locatie extra aanwijzingen kregen, doet me dit - na een heel stellige keuze voor Cathy nog geen uur geleden - toch weer een beetje twijfelen.