Auteur Topic: [KANDIDAAT] Hanne  (gelezen 190933 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #320 Gepost op: 18-03-2016, 19:22:54 »
Als de shots letterlijk over elkaar heen legt krijg je dit:

Mooi gevonden ::ok:: maar ik ben (uiteraard) niet overtuigd. Vooral omdat er nog een stuk tekst tussendoor komt wat verder niet gebruikt wordt.
Ojee, de Belgen maken dezelfde fout. Gelukkig is deze pas nu bekend en niet al na de tweede aflevering. Ik vind dat ze enorme risico's nemen met het ergens neerzetten van die en die is de mol. Ik moet wel zeggen dat ik zin drie al wat vreemd op zin twee vond volgen.

Ik heb het toneelspelen van Hanne na de paardenraces nog eens bekeken, maar dit doet zij zó geraffineerd! Te gerafinneerd voor een kandidaat. Ik zie ook een een-tweetje met de presentator, die haar het woord geeft. Alsof ze geoefend hebben.

« Laatst bewerkt op: 18-03-2016, 19:26:44 door Run »

Offline Tomahawk9

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #321 Gepost op: 18-03-2016, 19:39:44 »
Ojee, de Belgen maken dezelfde fout. Gelukkig is deze pas nu bekend en niet al na de tweede aflevering. Ik vind dat ze enorme risico's nemen met het ergens neerzetten van die en die is de mol. Ik moet wel zeggen dat ik zin drie al wat vreemd op zin twee vond volgen.

Ik heb het toneelspelen van Hanne na de paardenraces nog eens bekeken, maar dit doet zij zó geraffineerd! Te gerafinneerd voor een kandidaat. Ik zie ook een een-tweetje met de presentator, die haar het woord geeft. Alsof ze geoefend hebben.



Dezelfde fout? Dit komt niet echt in de buurt van de Nederlandse hint, die was bijna sluitend. Deze absoluut niet.

En ik vind persoonlijk het nogal een risicovolle strategie om als mol te doen, als eerste mensen fel beschuldigen kan juist averechts werken.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #322 Gepost op: 18-03-2016, 19:42:45 »
Dezelfde fout? Dit komt niet echt in de buurt van de Nederlandse hint, die was bijna sluitend. Deze absoluut niet.

En ik vind persoonlijk het nogal een risicovolle strategie om als mol te doen, als eerste mensen fel beschuldigen kan juist averechts werken.
Come on, er staat Hanne is de mol! Er staat niet Gilles is de mol of Cathy is de mol.
Toeval is uitgesloten.
Wat geweldig gevonden trouwens, ik vind dat zo ontzettend knap!

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #323 Gepost op: 18-03-2016, 19:43:03 »
Ojee, de Belgen maken dezelfde fout. Gelukkig is deze pas nu bekend en niet al na de tweede aflevering. Ik vind dat ze enorme risico's nemen met het ergens neerzetten van die en die is de mol. Ik moet wel zeggen dat ik zin drie al wat vreemd op zin twee vond volgen.



Maar is in wezen niet élke aanwijzing riskant? Vergelijkenderwijs is dit nog buitengemeen subtiel. De titel van de aflevering had in Nederland ongetwijfeld 'Schermen over elkaar leggen, letterlijk' ofzo geheten...
Woosie down?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #324 Gepost op: 18-03-2016, 19:45:59 »
Maar is in wezen niet élke aanwijzing riskant? Vergelijkenderwijs is dit nog buitengemeen subtiel. De titel van de aflevering had in Nederland ongetwijfeld 'Schermen over elkaar leggen, letterlijk' ofzo geheten...
;D Die is wel leuk!

Ik vind, het is gewoon niet nodig om ergens klip en klaar '... is de mol' te verschuilen. Stel dat dit na aflevering 1 bekend was geworden? Die zinnen volgen al wat vreemd op elkaar taalkundig gezien, en dan hoeft er maar een molloot uit de tienduizend te zijn die op het idee komt de teksten over elkaar te leggen.
« Laatst bewerkt op: 18-03-2016, 19:50:29 door Run »

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #325 Gepost op: 18-03-2016, 20:06:07 »
Als de shots letterlijk over elkaar heen legt krijg je dit:

Mooi gevonden ::ok:: maar ik ben (uiteraard) niet overtuigd. Vooral omdat er nog een stuk tekst tussendoor komt wat verder niet gebruikt wordt.

Hannee tien is de mol?
Daar zie ik geen aanwijzing in.
 ::ohno::
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #326 Gepost op: 18-03-2016, 20:12:44 »
Dezelfde fout? Dit komt niet echt in de buurt van de Nederlandse hint, die was bijna sluitend. Deze absoluut niet.

Een wereld van verschil, inderdaad.
Er is hier m.i. zeker geen sprake van een fout.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #327 Gepost op: 18-03-2016, 20:28:59 »
Come on, er staat Hanne is de mol! Er staat niet Gilles is de mol of Cathy is de mol.
Toeval is uitgesloten.
Wat geweldig gevonden trouwens, ik vind dat zo ontzettend knap!
Psst... De nummerborden van de Ruth-opdracht vormen 'Ik, Cathy, Mol' ;) 'n Kwestie van lang genoeg puzzelen, in mijn optiek. En voor de Hanneverdenker een sterke hint.
...óf niet!

Offline Tomahawk9

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #328 Gepost op: 18-03-2016, 21:39:43 »
Come on, er staat Hanne is de mol! Er staat niet Gilles is de mol of Cathy is de mol.
Toeval is uitgesloten.
Wat geweldig gevonden trouwens, ik vind dat zo ontzettend knap!
Zeker knap gevonden. Ik vind toeval echter niet echt uit te sluiten. A, N en E zijn veel voorkomende letters, er zitten nog letters tussen en "IS DE MOL" is een combinatie van woorden die erg vaak voorkomt. We zullen zien of het een hint is.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #329 Gepost op: 18-03-2016, 21:55:09 »
Er staat niet hanne is de mol
Er staan letters tussen , er staat eerder zoiets als hanne Tien is de mol.
Het past namelijk niet precies en dat terwijl ik wel geloof in hanne als mol.

Offline lachenisgezond

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #330 Gepost op: 18-03-2016, 22:57:18 »
Op de website wordt het beeldmateriaal van aflevering 6 aangekondigd met onderstaande tekst:

"Het zijn de laatste dagen in Buenos Aires, en de kandidaten krijgen een unieke kans aangeboden. Kunnen ze allemaal nog in de spiegel kijken?"

De enige kandidaat die niet in de spiegel kijkt tijdens de proef met het verhoor is Hanne.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #331 Gepost op: 18-03-2016, 23:55:30 »
Als Hanne de mol is heeft ze de kans dat de vrijstelling door een kandidaat gepakt wordt zelf nihil gemaakt door de twijfelaars en haaien onder druk te zetten. En dan uiteindelijk hem zelf ook niet pakken? Hoe gaat zij dit later uitleggen als mol?
 

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #332 Gepost op: 19-03-2016, 00:22:09 »
Op de Facebook-site van haar evenementenbureau "Lélé" staat Hanne verkleed als, ja als wat eigenlijk? Een konijn, een haas, een wolf? In ieder geval als een dier...

Hier te zien.

(Verder staat er vooraan op de foto een kroon die een kopie lijkt van het schilderijtje dat Hanne maakte in een van de extra's.)



In de hele serie komen opvallend veel dieren voor. Zouden die wijzen op de voorliefde voor dieren van Hanne?

Ook is er tijdens de laatste executie in aflevering 7 op de achtergrond een schoorsteenmantel te zien met daarop onder meer een beer, een konijn en een wolf.





Offline Tomahawk9

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #333 Gepost op: 19-03-2016, 00:25:18 »
Op de Facebook-site van haar evenementenbureau "Lélé" staat Hanne verkleed als, ja als wat eigenlijk? Een konijn, een haas, een wolf? In ieder geval als een dier...

Hier te zien.

(Verder staat er vooraan op de foto een kroon die een kopie lijkt van het schilderijtje dat Hanne maakte in een van de extra's.)



In de hele serie komen opvallend veel dieren voor. Zouden die wijzen op de voorliefde voor dieren van Hanne?

Ook is er tijdens de laatste executie in aflevering 7 op de achtergrond een schoorsteenmantel te zien met daarop onder meer een beer, een konijn en een wolf.






Dat is een vos denk ik

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #334 Gepost op: 19-03-2016, 00:30:39 »
Aha. Een vos, dat kan ook.

Maar wat hiervan te denken? Als je onderstaande site wil bezoeken, krijg je een wat eigenaardige melding. Grapje of bedoeld als afscherming?

http://www.lélé.be


Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #335 Gepost op: 19-03-2016, 00:32:23 »
Wat ik wel grappig vind is dat bij de recensies een mevrouw zegt dik tevreden te zijn over haar eerste ervaring met Lélé en dat ze de tweede dag gaan schilderen.  ;D

Offline truffel

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #336 Gepost op: 19-03-2016, 00:34:15 »
in de extra's van laatste aflevering wanneer ze in die supermarkt zitten, wil hanne om de een of andere reden per sé bonen

ze vindt bonen en begint er van te eten. Je ziet op haar gezicht dat ze zelf verschiet hoe onsmakelijk die rauw zijn
ze toont de zak

je mag twee keer raden...

http://www.mahuna.eu/assortiment/reuze-limabonen/

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #337 Gepost op: 19-03-2016, 00:43:12 »
Maar is in wezen niet élke aanwijzing riskant? Vergelijkenderwijs is dit nog buitengemeen subtiel. De titel van de aflevering had in Nederland ongetwijfeld 'Schermen over elkaar leggen, letterlijk' ofzo geheten...

 ::rofl:: ::rofl::  ::rofl::

Idd Stuk subtieler deze...

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #338 Gepost op: 19-03-2016, 00:47:39 »
Wat ik wel grappig vind is dat bij de recensies een mevrouw zegt dik tevreden te zijn over haar eerste ervaring met Lélé en dat ze de tweede dag gaan schilderen.  ;D

O ja. En wie kon ook alweer zogenaamd geen bruintinten maken?

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #339 Gepost op: 19-03-2016, 00:48:09 »
Het enige dat je uiteindelijk over de kettingproef kunt zeggen is dat "de kandidaten de mol verslagen hebben", wie de Mol dan ook is en wat zijn/haar strategie dan ook was. Het geld is gewonnen óndanks de Mol. Dit maakt de Mol geen slechte mol, alleen hebben de kandidaten in dit geval gezegevierd, wat in een eerlijk spel óók moet kunnen.

Ik wil hier nogmaals een lofzang uiten op deze geweldige serie, waarin dit spel gespeeld wordt zoals het gespeeld hoort te worden. ::bravo:: Althans, naar mijn mening. In De Mol Vier hebben de kandidaten altijd een kans om de Mol te verslaan en zo hoort het ook.

Ik vind het jammer dat zoveel mensen het simplistische beeld ontwikkeld hebben dat 'de Mol degene is die op het eerste oog het meeste geld uit de pot houdt' of 'degene die is die het duidelijkst zijn taak niet volbrengt'. Zo simpel was het in de oorspronkelijke molseries nooit en ik wijt het zelf aan de recente series van WIDM NL dat mensen zo zijn gaan denken. WIDM heeft het namelijk niet altijd zo nauw genomen met sommige basisprincipes van het spel, waaronder het principe dat de kandidaten altijd een kans moeten maken tegen de Mol.

Neem nu een typische Molopdracht, waarin alle kandidaten een deelopdracht moet laten slagen en waarbij uiteindelijk pas geld gewonnen wordt als iedereen zijn deelopdracht haalt. De Mol kan in zo'n opdracht heel makkelijk zijn eigen deel verpesten en daardoor zorgen dat er geen geld gewonnen wordt. Maar dat is flauw, want in feite maken de kandidaten dan geen kans om het geld ooit te winnen. Het is een non-opdracht waar niemand iets aan heeft. Een toneelstuk met de kandidaten als figuranten zonder invloed, want de Mol wint áltijd. WIDM heeft zich daaraan helaas wel eens schuldig gemaakt; van deze Vlaamse serie verwacht ik beter. Ik houd me daarbij vast aan de woorden van Gilles DC:

Citaat
"We gaan toch geen proef organiseren waar niemand iets aan heeft?"

Ik verwacht dat de molacties in deze serie anders zullen zijn dan mensen gewend zijn in het huidige WIDM. Het lomp weggooien van geld zal bijvoorbeeld sowieso niet gebeuren. Gelukkig! De acties van de Vlaamse mol zullen meer gericht zijn op het beďnvloeden van medekandidaten en trachten te zorgen dat zíj de opdracht niet tot een goed einde brengen. Het is meer een psychologisch spel. Ikzelf vind dat veel mooier en fascinerender om naar te kijken en over te speculeren, maar de echte Follow-The-Money-aanhangers zullen het er misschien moeilijker mee hebben.

En oh ja, Hanne is de Mol. 8)