Auteur Topic: [KANDIDAAT] Hanne  (gelezen 190885 keer)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #340 Gepost op: 19-03-2016, 00:50:01 »
in de extra's van laatste aflevering wanneer ze in die supermarkt zitten, wil hanne om de een of andere reden per sé bonen

ze vindt bonen en begint er van te eten. Je ziet op haar gezicht dat ze zelf verschiet hoe onsmakelijk die rauw zijn
ze toont de zak

je mag twee keer raden...

http://www.mahuna.eu/assortiment/reuze-limabonen/

Leuk gevonden! Ze komen dus uit België en worden kennelijk ook wel molbonen genoemd!

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #341 Gepost op: 19-03-2016, 00:56:08 »
Het enige dat je uiteindelijk over de kettingproef kunt zeggen is dat "de kandidaten de mol verslagen hebben", wie de Mol dan ook is en wat zijn/haar strategie dan ook was. Het geld is gewonnen óndanks de Mol. Dit maakt de Mol geen slechte mol, alleen hebben de kandidaten in dit geval gezegevierd, wat in een eerlijk spel óók moet kunnen.

Ik wil hier nogmaals een lofzang uiten op deze geweldige serie, waarin dit spel gespeeld wordt zoals het gespeeld hoort te worden. ::bravo:: Althans, naar mijn mening. In De Mol Vier hebben de kandidaten altijd een kans om de Mol te verslaan en zo hoort het ook.

Ik vind het jammer dat zoveel mensen het simplistische beeld ontwikkeld hebben dat 'de Mol degene is die op het eerste oog het meeste geld uit de pot houdt' of 'degene die is die het duidelijkst zijn taak niet volbrengt'. Zo simpel was het in de oorspronkelijke molseries nooit en ik wijt het zelf aan de recente series van WIDM NL dat mensen zo zijn gaan denken. WIDM heeft het namelijk niet altijd zo nauw genomen met sommige basisprincipes van het spel, waaronder het principe dat de kandidaten altijd een kans moeten maken tegen de Mol.

Neem nu een typische Molopdracht, waarin alle kandidaten een deelopdracht moet laten slagen en waarbij uiteindelijk pas geld gewonnen wordt als iedereen zijn deelopdracht haalt. De Mol kan in zo'n opdracht heel makkelijk zijn eigen deel verpesten en daardoor zorgen dat er geen geld gewonnen wordt. Maar dat is flauw, want in feite maken de kandidaten dan geen kans om het geld ooit te winnen. Het is een non-opdracht waar niemand iets aan heeft. Een toneelstuk met de kandidaten als figuranten zonder invloed, want de Mol wint áltijd. WIDM heeft zich daaraan helaas wel eens schuldig gemaakt; van deze Vlaamse serie verwacht ik beter. Ik houd me daarbij vast aan de woorden van Gilles DC:

Ik verwacht dat de molacties in deze serie anders zullen zijn dan mensen gewend zijn in het huidige WIDM. Het lomp weggooien van geld zal bijvoorbeeld sowieso niet gebeuren. Gelukkig! De acties van de Vlaamse mol zullen meer gericht zijn op het beďnvloeden van medekandidaten en trachten te zorgen dat zíj de opdracht niet tot een goed einde brengen. Het is meer een psychologisch spel. Ikzelf vind dat veel mooier en fascinerender om naar te kijken en over te speculeren, maar de echte Follow-The-Money-aanhangers zullen het er misschien moeilijker mee hebben.

En oh ja, Hanne is de Mol. 8)


Ik ben het volledig met je eens. Alleen over je allerlaatste zin twijfel ik nog, maar ook dat zou je kunnen beschouwen als een compliment aan de makers van deze prachtserie.

Offline truffel

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #342 Gepost op: 19-03-2016, 01:48:54 »
ze draagt truitje van maradona, bijnaam "Hand van god"

Offline truffel

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #343 Gepost op: 19-03-2016, 01:55:14 »
de 4 muzieknummers uit de proef:
Dancing Queen (luistert liefst naar ambiance-muziek volgens https://demol.vier.be/kandidaten/4 en danst duidelijk graag)
smells like teen spirit ( ze organiseert kinderfeestjes)
wake me up (op https://demol.vier.be/kandidaten/4 zegt dat haar slechtste eigenschap is dat ze vaak te laat komt, is ook altijd laatst wakker)
Get Lucky: haar totem is kolibrie, check eerste eigenschap van kolibrie op http://www.totemdieren.nl/totemdieren/totemdieren-overzicht.htm#k


Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #344 Gepost op: 19-03-2016, 08:57:09 »
Als Hanne de mol is heeft ze de kans dat de vrijstelling door een kandidaat gepakt wordt zelf nihil gemaakt door de twijfelaars en haaien onder druk te zetten. En dan uiteindelijk hem zelf ook niet pakken? Hoe gaat zij dit later uitleggen als mol?
 
Heeft Hanne een vrijstelling nodig dan?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #345 Gepost op: 19-03-2016, 09:13:48 »
Heeft Hanne een vrijstelling nodig dan?

Eh?

Misschien heb je het gemist, maar de vrijstelling niet pakken leverde 5000€ op.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #346 Gepost op: 19-03-2016, 09:44:26 »
Hanne als Mol is te mooi om waar te zijn. Dat had ik met Chris ook.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #347 Gepost op: 19-03-2016, 09:55:53 »

Hanne heeft heel erg haar best gedaan om te voorkomen dat iemand die vrijstelling zou pakken.
Ze heeft juist haar best gedaan dat iemand wel de vrijstelling zou pakken, zij offerde zich op om in het slachthuis te blijven slapen. Het lukte niet, niemand pakte de vrijstelling.
Overigens is haar achternaam Hasebroek, dat verklaart al die dieren.

« Laatst bewerkt op: 19-03-2016, 10:01:36 door Run »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #348 Gepost op: 19-03-2016, 10:42:42 »
Ze heeft juist haar best gedaan dat iemand wel de vrijstelling zou pakken, zij offerde zich op om in het slachthuis te blijven slapen. Het lukte niet, niemand pakte de vrijstelling.
Overigens is haar achternaam Hasebroek, dat verklaart al die dieren.


Zou iemand dat Hanne daadwerkelijk aan willen doen? Iedereen zal het sneu vinden (zeker omdat je puur voor eigenbelang kiest) en de vraag is of iemand dat doet. Effectief is Hannes plan dus gewoon gelukt. Dat was te verwachten.

Over het morele dilemma: de Mol wil de groep niet over zich heen krijgen. De enige echte kans daarop is als laatste - of hopen dat iemand anders 'm dan pakt. Hanne doet precies het tegenovergestelde.

Anyway, ik geloof dat het punt van discussie 'm zit in de verwachtte spelverloop. Ik waarschuw jullie slechts voor instortingsgevaar van deze tunnel ::zwaai::
...óf niet!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #349 Gepost op: 19-03-2016, 10:55:35 »
Ik denk dat een aantal Hanne-verdenkers meer dan eens zeer goede argumenten heeft aangedragen waarom het niet pakken misschien wel molser is dan het wel pakken. Dat anderen het daar niet mee eens zijn is prima.

Ik blijf het wel bijzonder vinden dat dit Hanne zo zwaar wordt aangerekend maar hun eigen verdachte niet. Ook als de mol een ander is heeft die de 5k niet voorkomen. "Ja maar er was voor haar geen moreel dilemma meer". Heeft de mol dat dan nodig?


Het gaat er niet om wie die vrijstelling gepakt heeft, het gaat er om wat de strategie van de mol hier is geweest.

Hanne vormt met Stijn, Issa en Manuella het groepje dat de anderen groepsdruk oplegt, opdat de vrijstelling niet gepakt wordt.

Pas als Gilles weg is, gaat ze koken, wat best logisch is want het is inmiddels al na negenen, en ze weet dat ze als laatst overblijft.

Cathy is inmiddels aan de beurt en ligt dusdanig onder vuur dat ze de vrijstelling niet neemt.
Blijven over Stijn en Manuella, die gaan Hanne daar echt niet alleen laten, dat weet Hanne zelf ook wel.

Zelf heeft ze de vrijstelling ook niet gepakt, dus wat is hier haar molstrategie geweest? Ik zie hier puur kandidatengedrag.



« Laatst bewerkt op: 19-03-2016, 10:57:07 door Mollenmania »

Offline truffel

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #350 Gepost op: 19-03-2016, 11:00:18 »
ze heeft de vrijstelling niet gepakt omdat het moment dat ze dat daar wel doet, ze plots van 0 mensen die haar verdenken naar 7 zouden gaan.

Zij is wel de persoon die groot deel van de groep bespeelt, alsof het toch niet zo erg is om daar de nacht te blijven. Vrijstelling interesseert haar daar zogezegd niet ( wat normaal is) maar het slagen van de opdracht interesseert haar evenmin.

Verder blijft ze het laatst, en kan ze dan nog perfect overleggen met de productie wat ze als mol moet doen met die proef.

----
in interview met makers in humo dacht ik dat er stond dat ze absoluut nooit hadden gedacht dat die bom ging ontploffen in de auto met Ruth en ze daardoor hun scenario voor de volgende dagen hebben moeten herzien.
Gezien ik verwacht dat de makers de mol hierover wel gebriefd hebben, zou ik het vreemd vinden dat de mol dan hier Nokia zou zeggen ipv Samsung(en de proef dus praktisch onmogelijk maken om op te lossen).

Cathy was hier wel zeer categoriek in om niet mee te gaan in het helpen van Ruth.

---

zijn er ook momenten waarop hanne zich niet als een mol heeft gedragen
zijn er ook hints die niet naar hanne wijzen?
« Laatst bewerkt op: 19-03-2016, 11:19:25 door Lukie4, Reden: 3 berichten samengevoegd »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #351 Gepost op: 19-03-2016, 11:20:19 »
hoi truffel ::zwaai::

voor je laatste vragen moet ik je door verwijzen naar het Gilles topic (eventueel naar het Cathy topic). Daar staan genoeg hints in naar andere deelnemers.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline truffel

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #352 Gepost op: 19-03-2016, 11:33:03 »
die vragen waren uiteraard retorisch ::tandpastasmiley::

ik ken paar mensen uit omgeving van Hanne. Toen die hoorden dat ze mee deed,waren die er rotsvast van overtuigd dat Hanne de mol ging zijn, omdat ze wisten dat Hanne erg goed is in manipuleren en spelletjes spelen. Die zagen toen in elk fragment en opdracht ook een bevestiging. Ik verklaarde hen toen gek want de eerste 3-4 afleveringen achtte ik Hanne (voor zover ik haar kende enkel uit de afleveringen) absoluut niet in staat de mol te zijn.

Ik ben ook lang blijven geloven dat het iemand anders was. Maar als je nu alle proeven eens gaat overlopen en haar rol daarin...

En vooral ook haar gedrag vaak en zeker nu in de laatste aflevering én zeker ook de extra's van laatste aflevering

Hanne is de mol, Cathy weet dat, Gilles weet
Hanne weet ook dat Cathy en Gilles het weten
en Cathy en Gilles weten ook van elkaar dat ze het weten.



Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #353 Gepost op: 19-03-2016, 11:47:18 »
Ik zou het flauw van de programmamakers vinden om haar bij de eerste opdracht in de nee groep te zetten  ::jaja::
Dit is bij mij de hoofdreden dat ik haar niet verdenk
#teamamaimiljaarde

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #354 Gepost op: 19-03-2016, 12:24:47 »
Het gaat er niet om wie die vrijstelling gepakt heeft, het gaat er om wat de strategie van de mol hier is geweest.

Hanne vormt met Stijn, Issa en Manuella het groepje dat de anderen groepsdruk oplegt, opdat de vrijstelling niet gepakt wordt.

Pas als Gilles weg is, gaat ze koken, wat best logisch is want het is inmiddels al na negenen, en ze weet dat ze als laatst overblijft.

Cathy is inmiddels aan de beurt en ligt dusdanig onder vuur dat ze de vrijstelling niet neemt.
Blijven over Stijn en Manuella, die gaan Hanne daar echt niet alleen laten, dat weet Hanne zelf ook wel.

Zelf heeft ze de vrijstelling ook niet gepakt, dus wat is hier haar molstrategie geweest? Ik zie hier puur kandidatengedrag.




Het wordt je volgende week wel uitgelegd, of de week erna tijdens de reunie.  ;)

Offline truffel

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #355 Gepost op: 19-03-2016, 13:02:10 »
Die molbonen tip...
zijn er echt nog mensen die twijfelen?

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #356 Gepost op: 19-03-2016, 13:55:30 »
Ik zou het flauw van de programmamakers vinden om haar bij de eerste opdracht in de nee groep te zetten  ::jaja::
Dit is bij mij de hoofdreden dat ik haar niet verdenk

Dus bij voorbaat geloof je meteen dat alle 5 kandidaten in de nee auto geen mol kunnen zijn? Niet zo naief he! ;D

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #357 Gepost op: 19-03-2016, 13:56:33 »
ik ken paar mensen uit omgeving van Hanne. Toen die hoorden dat ze mee deed,waren die er rotsvast van overtuigd dat Hanne de mol ging zijn, omdat ze wisten dat Hanne erg goed is in manipuleren en spelletjes spelen. Die zagen toen in elk fragment en opdracht ook een bevestiging. Ik verklaarde hen toen gek want de eerste 3-4 afleveringen achtte ik Hanne (voor zover ik haar kende enkel uit de afleveringen) absoluut niet in staat de mol te zijn.


Dit zegt toch echt helemaal niks?

Offline JorisBoris

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #358 Gepost op: 19-03-2016, 14:04:43 »
Nog een aanwijzing? De schilderijen in afl5 zijn van een paard met gaucho, Madonna met kind en tangodansers.
Hanne heeft het winnend paard in afl4. In afl7 doet ze ook nog eens de gaucho-opdracht.
Hanne draagt een Madonna-shirt in afl4.
Hanne en Gilles leren tangodansen bij de extra beelden van afl5.

Op mijn lijstje staan nu 14 aanwijzingen naar Hanne, zonder haar molgedrag tijdens de opdrachten mee te tellen.

Offline truffel

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Hanne
« Reactie #359 Gepost op: 19-03-2016, 14:12:52 »
Dit zegt toch echt helemaal niks?

op zich niet veel nee,
maar wou enkel zeggen dat heel wat mensen door te kijken naar het programma Hanne er niet toe in staat achten een mol te spelen, terwijl ze in haar omgeving blijkbaar wel de reputatie heeft van meester-manipulator.