Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 3 - Hangbrug  (gelezen 20608 keer)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 3 - Hangbrug
« Reactie #20 Gepost op: 3-02-2016, 20:07:29 »
Die Stijn doet bij mij wel een belletje rinkelen. Sommige dingen die hij zegt, en over jaaaaaa jongste mol ooit, dat kan ook....Hij heeft een paar gekke uitspraken. I keep an eye  ::vergroot::
Meer L

Offline Amateur

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 3 - Hangbrug
« Reactie #21 Gepost op: 4-02-2016, 10:07:55 »
Dit was zo'n goede opdracht. Natuurlijk is het een moeilijke opdracht voor de Mol om te saboteren, maar bij dit soort opdrachten vergeef je het de Mol toch gewoon als het niet lukt. Ik denk ook dat je op basis van deze opdracht Cathy kan wegstrepen als Mol. Ze zette Stijn idioot onder druk om toch te gaan springen, zonder haar was die opdracht toch nooit gelukt?

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 3 - Hangbrug
« Reactie #22 Gepost op: 4-02-2016, 10:15:57 »
Ik geloof ook wel dat die angst van Stijn echt kan zijn.

Het lijkt toch altijd hoger als je zelf naar beneden kijkt dan dat iemand vanaf de zijkant toekijkt. Ik herinner me nog goed dat ik vroeger in het zwembad dacht: ik ga wel even van de hoge duikplank springen. Als je dan boven staat is het toch veel hoger en enger.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 3 - Hangbrug
« Reactie #23 Gepost op: 4-02-2016, 12:21:02 »
Ik heb ontieglijke hoogtevrees, maar als het alternatief is om weer naar boven getakeld te worden zou ik geloof ik niet weten hoe snel ik aan dat touwtje moest trekken  ::rofl::

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 3 - Hangbrug
« Reactie #24 Gepost op: 5-02-2016, 00:32:24 »
Ik geloof echt wel dat je dit eng kunt vinden. Ik zou ook niet staan te springen om dat touwtje los te trekken. Ik hou bijvoorbeeld niet van onder water zwemmen, terwijl ik hoogtes niet zo'n probleem vind. Dus misschien zou ik daar ook wel blijven hangen.

Maar ik denk inderdaad dat anderen aanmoedigen te springen, dat een mol dat niet zou doen. Dus minnetje bij Cathy (ik weet echt nog al die namen niet, dus ik ga af op wat anderen hier schrijven)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 3 - Hangbrug
« Reactie #25 Gepost op: 5-02-2016, 15:20:51 »
De mol kon hier niet echt mollen maar een conclusie die we nu wel kunnen trekken (althans, die ik trek).. is dat de eersten die zich lieten vallen waarschijnlijk de mol niet zijn.

Als mol blijf je toch even afwachten tot je echt de groepsdruk voelt en je jezelf wel MOET laten vallen om niet te verdacht te lijken meteen.

Ja, dat denk ik eigenlijk ook wel, alhoewel het groepsvertrouwen natuurlijk stijgt als je vroeg springt, wat vooral in het begin van deze serie wel handig kan zijn.

Volgorde van springen:

- Manuella
- Hanna
- Ruth
- Bruno
- Issabel
- Gilles
- Marc
- Kathy
- Stijn

excuses voor eventuele spelfouten in de namen, moet ze nog oefenen  ;)



Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 3 - Hangbrug
« Reactie #26 Gepost op: 5-02-2016, 15:34:40 »
geweldige opdracht ::bravo:: Erg mooi en je voelde de spanning gewoon. Ik was ook verbaasd dat Manuella gelijk zei van ik ga als eerste. 12 meter is hoog :o. Ik heb een keer van 3 meter van een rots afgesprongen en ik was al doodsbang ::rofl::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 3 - Hangbrug
« Reactie #27 Gepost op: 5-02-2016, 19:52:11 »
Ja, dat denk ik eigenlijk ook wel, alhoewel het groepsvertrouwen natuurlijk stijgt als je vroeg springt, wat vooral in het begin van deze serie wel handig kan zijn.

Volgorde van springen:

- Manuella
- Hanna
- Ruth
- Bruno
- Issabel
- Gilles
- Marc
- Kathy
- Stijn

excuses voor eventuele spelfouten in de namen, moet ze nog oefenen  ;)
Als ik dit nog een keer lees denk ik dat de mol bij de laatste 3/4 zit die springen. En welke van deze waren ook op het einde van de zoutvlakte nog daar? Ik zeg Marc, en Cathy, nog even goed  ::vergroot:: ::vergroot:: ::vergroot::



Meer L

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 3 - Hangbrug
« Reactie #28 Gepost op: 5-02-2016, 23:35:49 »
Als je de laatste 4 vallers van onder de brug combineert met de beslissers van op de zoutvlakte,Komt er Maar 1 naam uit: Marc

Cathy en Stijn hadden een speeddate op de zoutvlakte en Gilles kon er geen traan om laten.. Dus qua ideale positie voor de mol staat Marc met stip op 1

Offline FeniXXIV

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 3 - Hangbrug
« Reactie #29 Gepost op: 5-02-2016, 23:58:27 »
Draait aflevering 1 ook niet meer om vertrouwen en een groepsgevoel te creëren? In dat geval zou je de Mol moeten zoeken bij de personen die het hoogst hangen, of op zijn minst in het midden. Dat zouden dan zijn:

Manuella, Hanne, Marc, Gilles, Stijn en eventueel nog Issabel. Al de anderen (Ruth, Thibaud, Bruno en Cathy) zijn vooral in negatieve zin opgevallen bij de anderen want zij hangen het laagst. Dat moet een Mol in aflevering 1 toch echt wel proberen te vermijden. Is het ook niet vaak het geval dat een Mol net heel erg wordt vertrouwd in het begin?

Bij Issabel zou je nog kunnen zeggen dat ze haar verdenking probeert af te zwakken door er lacherig over te doen wat haar potentie als Mol dan weer doet stijgen. Eigenlijk maakt ze het juist erger door haar (gespeelde?) ongeloof. ;D

Wat ik nog verdacht vond was dat Hanne het eerst heeft over: "Die wat het laagst hangen moeten eerst!" maar daarna haar status van 'meest te vertrouwen' bevestigt door plots zelf als tweede te springen.

Een ander die ik in het oog had was Stijn, die als allerlaatste springt. Hij houdt iedereen in spanning maar is uiteindelijk wel degene die de proef doet slagen. Hij is de redder van de dag, op die manier verdient hij weer extra krediet, zie de reacties als hij in de boot stapt. "Goed gedaan man." Het leek wel een opdracht om als laatste over te blijven. Hij zei wel dat hij schrik had maar het leek er eerder op dat hij van in het begin had uitgemaakt dat hij zich als laatste zou losmaken.

Sowieso moest de Mol hier het water in, er was geen andere optie anders ben je gezien. Deze proef gaat immers over vertrouwen. Daarom vind ik het vreemd dat Cathy zo hoog staat op ieders verdachtenlijstje. Zij was al het meest verdacht. Als zij de Mol was ging ze toch helemaal in het begin om wat vertrouwen te winnen, nu gaat ze pas voorlaatste. Als kandidaat is het handig dat je verdacht wordt maar een Mol maakt zich toch snel uit de voeten als je al het laagst hangt. Ze heeft zich kortom té hard in the picture geplaatst in de rest van de aflevering. Als ze het was zou het een te groot risico zijn om zo lang te blijven hangen.

't Is maar een wilde theorie maar zou het kunnen dat Mol 4 een inschattingsfout heeft gemaakt, dat hij/zij dacht dat het uitvallen van Thibaud toch een invloed zou hebben gehad op de uitslag van de proef? Uiteindelijk is het voor de Mol ook improviseren als er zomaar een andere kandidaat uitvalt? Hoewel het een prachtig afleidingsmanoeuvre zou zijn geloof ik niet zo in Thibaud die als Mol al dan niet echt van zijn stokje gaat. Volgens mij viel hij echt flauw gezien voorafgaande aan de proef meer dan de helft van de kandidaten ziek was. Maar het zou toch mooier zijn als de Mol het spel kan meespelen. Zoals een Manuella die het hoogst hangt en als eerste het diepe water trotseert. Zoiets is alleszins veel fijner om later terug te zien in een terugblik. Bij Manuella heb ik net als bij Ruth soms wel het gevoel dat ze een rolletje speelt. Haar duik "Ik wil als eerste! ... "Het gaat niet" en de manier hoe ze uit het water kwam, "Hing ik het hoogste?" ... wat een performance! Maar er is natuurlijk maar een die een rol speelt, als zij het al zijn.

Op dit moment zou ik zeggen: De Mol plonst als een van de eersten of laatsten.

Offline Blondine VdH

  • Forumlid
  • De Mol ? Die zoeken we even voor U op !
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 3 - Hangbrug
« Reactie #30 Gepost op: 6-02-2016, 00:13:47 »
Oog voor detail is niet alleen Thibaud en Cathy, maar ook de Blondine niet vreemd.

En wat sprong er in haar oog ? Neen, geen veegje Franse kwaliteitsmascara of kleurige eyeliner, maar een stukje Moltrailer !

De Woestijnvissertjes doen nooit zomaar iets zo maar. Gewoon al omdat alles wat ze doen geld kost en ze dus geen euro te veel willen spenderen aan overtolligheden. Dus als ze 9 mensen aan een brug gaan hangen ( wat niet goedkoop en zeker niet makkelijk is gezien de logistiek en de uitrustingen, die uit de kluiten gewassen luxeroeiboot en alle extra crew ) én ze daar dan nog eens 5000 eurootjes surplus aan plakken, wat niet min is, dan doen ze dat niet voor de schoon ogen van de Molkijkertjes. Zeker niet als het een proef is waar de Mol  niks in de pap te brokken heeft. Nu wordt die pap nooit zo heet gegeten als ze geserveerd wordt, dus ergens zit er altijd wel een achterpoortje voor de Mol.

Maar hier moet ergens wat te rapen vallen en de Vissertjes kennende zit er in een opdracht zonder sabotagegehalte altijd wel ergens een piranhaatje onder het rivieroppervlak...

Met die wijsheid in pacht heeft de Blondine de opdracht uitgepluisd en ze is tot 4 verrassende conclusies gekomen :

1. Helemaal vooraan in de trailer zie je de tekst verschijnen waarvan uiteindelijk enkel de woorden "De Mol" overblijven. Vervolgens, bij seconde 00:55 verdwijnen ze vooraleer ze de kandidaten bereiken. Als je ze echter enkele seconden zou laten doorlopen dan zouden ze een perfect onderschrift vormen. Met name bij Bruno die dan al hangende dat perfecte onderschrift "De Mol" zou krijgen...

Een andere optie zou zijn dat de woorden De Mol nog verder zouden doorgaan. Dan zouden ze over Hanne, Bruno, Issabel en Stijn ( de 4 het dichtst bij het midden van de rivier ) schuiven en hen symbolisch onzichtbaar maken ( = elimineren )...

2. De deelnemers hangen in een bepaald patroon. Niet alfabetisch, op leeftijd, woonplaats of enig ander logische reeks. Maar als je ze puur visueel bekijkt en je verbindt ze met elkaar via een denkbeeldige lijn krijg je grosso modo een M te zien. Weliswaar in een schrijfwijze die gehanteerd werd in de tijd toen de Blondine nog in de kleuterklas zat bij Tante Nonneke en Nonkel Bob en zijn Vrolijke Vrienden de Vlaamse muzikale ether onveilig maakten, maar soit, een M is een M ! Marc ? Manuella ?

3. Als je op de Vier site aflevering 1 start zie je, vlak voor de intro start, in een flits een beeld van de NEE groep terwijl ze in de auto de beelden van Gilles bekijken terwijl hij vertelt dat ze niet toevallig in die auto zitten. Betekent dit dat de mensen van de JA-groep afvallen als mogelijke Mollen ?

4. Bruno heeft 4 vissen. VIER... Woestijnvissen ?.

Voila zie, wederom 4 perfecte hints van de Blondine van de Helpdesk, steeds paraat om éénieder bij te staan in hun queeste naar de Mol !

 
« Laatst bewerkt op: 6-02-2016, 14:05:24 door Blondine VdH »
Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Mollepakker

  • Forumlid
  • al mijn liefde gaat toe naar de kandidaten van MOL IV
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 3 - Hangbrug
« Reactie #31 Gepost op: 9-03-2016, 19:53:06 »
Op dit moment zou ik zeggen: De Mol plonst als een van de eersten of laatsten.
En als je daar nu naar terugkijkt, is het helemaal juist.
Dit is de volgorde: Manuelle // Hanne // Ruth // Bruno // Issabel // Gilles // Marc // Cathy // Stijn
Oftewel sprong de mol als tweede,zesde, voorlaatste of laatste.
Hmm, spannend toch
maar het grootste deel van mijn liefde is voor Stijn!!!!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 3 - Hangbrug
« Reactie #32 Gepost op: 9-03-2016, 20:00:52 »
En als je daar nu naar terugkijkt, is het helemaal juist.
Dit is de volgorde: Manuelle // Hanne // Ruth // Bruno // Issabel // Gilles // Marc // Cathy // Stijn
Oftewel sprong de mol als tweede,zesde, voorlaatste of laatste.
Hmm, spannend toch
Om als één van de eerste of één van de laatste te gaan val je wel eerder op bij de anderen: "Nou, die heeft lef, vast geoefend" tot "Nou, die doet er lang over, probeert vast te mollen." Als mol zijnde zou ik juist voor de middenmoot kiezen. Minder opvallend. En zie daar, Gilles ::vergroot::
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Mollepakker

  • Forumlid
  • al mijn liefde gaat toe naar de kandidaten van MOL IV
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 3 - Hangbrug
« Reactie #33 Gepost op: 9-03-2016, 20:21:39 »
Om als één van de eerste of één van de laatste te gaan val je wel eerder op bij de anderen: "Nou, die heeft lef, vast geoefend" tot "Nou, die doet er lang over, probeert vast te mollen." Als mol zijnde zou ik juist voor de middenmoot kiezen. Minder opvallend. En zie daar, Gilles ::vergroot::
Ik hou van jouw heldere kijk!  :P
On topic: Ik denk ook zoiets, en aangezien ik in de Gilles-tunnel zit...
maar het grootste deel van mijn liefde is voor Stijn!!!!

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 3 - Hangbrug
« Reactie #34 Gepost op: 9-03-2016, 20:49:26 »
 ::rofl:: Ja ja, Gilles is overal ineens superverdacht  ::rofl::

Maar in alle eerlijkheid was natuurlijk alleen Stijn misschien een ietsepietsie verdacht in deze opdracht en verder niemand. Er was zelfs zo weinig verdachts, dat ikzelf toen vermoedde dat de Mol er niet aan mee had kunnen doen (m.a.w., dat het Thibaud was). 8)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 3 - Hangbrug
« Reactie #35 Gepost op: 16-03-2016, 18:21:07 »
Ik denk dat deze opdracht gewoon moest slagen. Sowieso zitten er opdrachten tussen waar de ganse groep aan deelneemt en die zijn er om het groepsgevoel te verbeteren, daar gaat (of mag) de mol niet saboteren. Het zou trouwens erg opvallen als er iemand niet gesprongen had.
« Laatst bewerkt op: 16-03-2016, 18:25:10 door Luc »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 3 - Hangbrug
« Reactie #36 Gepost op: 16-03-2016, 20:07:51 »
Cathy hing onderaan en werd het meest verdacht. De enige die twijfelt over springen lijkt Stijn te zijn geweest. Cathy praat op hem in en zet hem onder druk om toch te springen. Ik weet eerlijk gezegd niet of dat nou echt helpt of juist niet; ik denk dat dat per persoon verschilt. Maar Cathy toont hiermee wel haar goodwill. Sowieso heb je als Mol meer controle over de gang van zaken als je als een van de laatsten springt. Ik denk dat Cathy het heel moeilijk zou kunnen verkopen om zelf niet te springen. De andere kandidaten (op Thibaud na) vielen niet bijzonder op bij deze opdracht.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 1 - opdracht 3 - Hangbrug
« Reactie #37 Gepost op: 20-03-2018, 19:07:38 »
Ik haal nu een oud topic omhoog, maar ik had een vraagje.

Weet iemand de naam of locatie van de brug uit deze opdracht? ik kom zelf niet verder dan ‘ergens in Argentinië’ :P

EDIT: Er is natuurlijk een heel mooi ‘Locaties’ topic op dit board... :)
« Laatst bewerkt op: 20-03-2018, 19:24:18 door B&W »