Poll

Wie is de Mol?

Cathy
Gilles
Hanne

Auteur Topic: [De Mol] Wie is het? - Poll  (gelezen 219342 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #60 Gepost op: 9-02-2016, 20:39:14 »
1 bordje verkeerd leggen.  ;)
Was het Gilles die 2 lama's ving? Ik dacht Marc ofzo?

Hij verwisselde 2 en 4. En Gilles ving twee lama's (2 X 250 euro) net als Hanne (100 + 200 euro) en Stijn (in één worp: 200 + 200 euro).

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #61 Gepost op: 9-02-2016, 20:42:06 »
Hij verwisselde 2 en 4. En Gilles ving twee lama's (2 X 250 euro) net als Hanne (100 + 200 euro) en Stijn (in één worp: 200 + 200 euro).
Ah, het was Stijn  ;D Die jongen doet te veel goed ook  ::rofl::

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #62 Gepost op: 9-02-2016, 21:50:51 »
Wie is het niet?

- Stijn, hij vangt 2 lama's en zorgt vrijwel in zijn eentje voor 6000 euro in de pot. Dat is te veel voor een mol.
- Bruno, hij stemde ja bij het terughalen van Ruth en geeft het juiste antwoord op zijn vraag. En ik zie hem als een soort observator. Hij observeert goed om de mol te kunnen ontdekken, hij oefent vaak geen invloed uit op de opdrachten (bijvoorbeeld op de berg laat hij Gilles gaan).
- Hanne, ook een ja-stemmer bij het terughalen van Ruth en geeft het juiste antwoord op haar vraag. Ze ving 2 lama's en is erg spontaan en emotioneel.
- Gilles, de 3e ja-stemmer. Zijn foute antwoord zorgt er niet voor dat de goede code weggehaald wordt, integendeel, het brengt de groep dichterbij 5000 euro. Op de berg kan hij gemold hebben, maar ook ik denk dat de mol zich niet zo laat gaan met f*** en s***.

Dan houd ik over: Issabel, Cathy, Manuella en Thibaud.

Issabel had duidelijker kunnen mollen door standvastig en direct bvba te zeggen, als het nu een molactie was was het erg afhankelijk van wat Gilles voor antwoord gaf, ik zie geen reden waarom ze dat als mol zo zou doen. Helemaal afschrijven doe ik haar echter niet.

Thibaud, de man die weet wie de mol is. Is hij het zelf? Bij de lama's keek hij toe hoe Cathy de leiding nam, net als bij de kapel-opdracht. Hij is voorlopig te passief voor mij als mol.

Hetzelfde geldt een beetje voor Manuella. Een mol die door "niet-kunnen" saboteert? Lijkt me veel te makkelijk en niet leuk. Toch vind ik haar nog erg verdacht, vooral door haar nee-stem bij Ruth, die haar erg dwars zat.

Maar wie is dominant, heeft individueel nog niet voor geld gezorgd en bleef als laatst hangen bij de brug? Juist, Cathy. Ze stemt ook nog eens meteen nee bij het terughalen van Ruth, wil voor het risico van de bankroetlama gaan, zit bij de fietsers en komt te laat om Gilles info te geven, kortom, ze doet erg veel fout. Ligt dat er dan niet te dik bovenop? Misschien, maar het is dan ook de eerste molserie sinds jaren.
Cathy is mijn mol.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2016, 21:59:57 door Mollenmania »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #63 Gepost op: 9-02-2016, 22:43:27 »
Wie is het Niet
- Gilles, de 3e ja-stemmer. Zijn foute antwoord zorgt er niet voor dat de goede code weggehaald wordt, integendeel, het brengt de groep dichterbij 5000 euro. Op de berg kan hij gemold hebbe

.

Ik plaats zelf Gilles niet bij de niet verdachten en de key daarvoor zit in de timing.hij weet welke borden er, op basis van de antwoorden van hanne en Bruno, uit zijn. Tevens weet hij dat thibaud zich bemoeid heeft met de vraag van issa. Als mol weet hij perfect welke nummerplaat op de verfbom-auto staat en die moet weg.

Dus een klein duwtje in de rug met zijn N van Nokia en je weet dat de vraag van issa bvba wordt. Voila taak volbracht, alleen vertrouwt ruth het niet.

Op de berg is Gilles in de drivers Seat voor molacties. Staat voor mij dus bij mol verdachten.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #64 Gepost op: 9-02-2016, 22:47:50 »
Issabel of Gilles. Voorlopig Issabel gestemd.


Ik hoop Hanne, maar die kan het al bijna niet meer zijn.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #65 Gepost op: 10-02-2016, 12:55:38 »
Gilles met stip op één.

Issabel had tranen in haar ogen toen Ruth definitief exit was?  Geen mol dus.
Thibaud na het onwel worden op de brug nu een lekke band op de berg?  Wel erg veel pech voor een mol. ....toch mogelijke molacties bij hem. Dus nog maar even in de gaten houden.

Cathy felle tante maar fietst op het moment supreme weg op de berg om alsnog informatie te halen. Weliswaar te laat maar geeft invloed uit handen.  Ze vertrouwt Gilles ook helemaal niet.

Manuela en Marc hebben helemaal geen invloed op de opdracht opdeberg.

De voetballers hadden op zijn minst toch een poging kunnen wagen om niet voor de verdubbelaar te gaan?

De mol weet welke vraag de padre gaat stellen en Gilles doet precies zijn best bij de verkeerde vragen maar fietst de afbeeldingen die hij nodig heeft voorbij.........

Goede uiteenzetting!  ::ok::
Bij mij staat Gilles om die reden ook op één!

Issabel sluit ik nog niet helemaal uit, al was ze wel heel passief bij het voetballen, maar echt iets goeds deed ze daar ook niet. Liet het werk echt aan de andere 2 over.

Ook Thibaud heeft iets mollerigs over zich, maar die heeft zichzelf inderdaad al 2 keer buitenspel gezet. Al kon hij daar bij het flauwvallen natuurlijk niets aan doen, maar als mol weet je wat er gaat gebeuren en waar je hangt, dus lijkt me de kans dat je dan onwel wordt minder groot. En ook de lekke band kan gewoon pech zijn, maar wel onhandige pech als mol, omdat je dan de controle verliest over wie naar binnen gaat. Hij zaait nog wel verwarring over de namen bij 'het laatste avondmaal', maar aangezien dat niet de vraag is die uiteindelijk gesteld wordt, is het hoogstens mols omdat het wat tijd kost en de focus meer daar op legt dan op het onthouden van de afbeeldingen. Hij gaat ook erg door over dat de pausen belangrijk zijn, omdat de huidige paus Argetijn is, ook dat kan mogelijk afleiden van de afbeeldingen. Heel ambivalent dus, maar daardoor voor mij voorlopig nog in het potentiële mollenrijtje.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2016, 12:57:50 door Eva88ab »

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #66 Gepost op: 10-02-2016, 13:21:50 »
Gilles, Issa Cathy of Manuella ::tandpastasmiley::
#teamamaimiljaarde

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #67 Gepost op: 10-02-2016, 13:59:41 »
Gilles sluit ik ook niet uit. Bij het fietsen de held zijn die het Ave Maria uit z'n hoofd kent (want dat had 'ie al geleerd) en hij wel de kapel in moet.

En ik weet niet wat ik van Manuella moet denken. Ze lijkt haast een typetje in haar voorzichtigheid(of welk woord zoek ik?), maar of dat gespeeld is? Ze heeft zich in ieder geval niet expres laten vallen op de fiets. In de gaten houden, maar voorlopig niet verdacht.
...óf niet!

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #68 Gepost op: 10-02-2016, 15:28:48 »
Gilles sluit ik ook niet uit. Bij het fietsen de held zijn die het Ave Maria uit z'n hoofd kent (want dat had 'ie al geleerd) en hij wel de kapel in moet.

En ik weet niet wat ik van Manuella moet denken. Ze lijkt haast een typetje in haar voorzichtigheid(of welk woord zoek ik?), maar of dat gespeeld is? Ze heeft zich in ieder geval niet expres laten vallen op de fiets. In de gaten houden, maar voorlopig niet verdacht.

Gilles, om bovengenoemde reden (Ave Maria..) en om zijn foutieve antwoord op de vragen bij de nummerplaten, met als prettig gevolg daarvan de actie van Issabel. Iemand met zo'n goed geheugen, die (als ja-zegger) een medespeler écht in het spel wil houden, weet vast wel wat er op zijn eigen poster, thuis, staat en geeft dan het juiste antwoord.


Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #69 Gepost op: 10-02-2016, 16:40:21 »
Voorlopig ga ik voor Issabel, maar het kan nog alle kanten op.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #70 Gepost op: 10-02-2016, 19:33:49 »
Ik ga voor Gilles, maar Issabel sluit ik niet uit ( Maar dan heeft ze Stijn echt onderschat )
You'll never walk alone

Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #71 Gepost op: 11-02-2016, 00:37:13 »
100% Manuella. Ik zie dat er steeds meer medestanders in mijn tunnel kruipen :o

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #72 Gepost op: 11-02-2016, 00:50:46 »
100% Manuella. Ik zie dat er steeds meer medestanders in mijn tunnel kruipen :o
Ik zie Manuella werkelijk waar niet de mol zijn. Veel te weinig op beslissende momenten aanwezig.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #73 Gepost op: 11-02-2016, 03:06:42 »
Thibaud!

Dat bemoeien met de vraag voor Issabel vind ik zwaar wegen vanwege vreemd gedrag. Als Gilles niet al een antwoord met een N had gegeven, dan zou hij Ruth alsnog gaan "helpen", is mijn speculatie. Bij de fietsopdracht zou ik zeggen dat hij door de regie onder de radar wordt gehouden waardoor zijn rol in het geheel klein lijkt.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #74 Gepost op: 11-02-2016, 20:16:40 »
Naast Issabel is Cathy mijn hoofdverdachte. Zij stak bij de lama-opdracht dadelijk haar hand omhoog (voorkennis?) en wilde een witte lama laten vangen met het risico dat de bankroetlama ook gevangen zou worden (ik zou hier ook op aansturen als ik de mol was), zij was als eerste tegen de terugkeer van Ruth (hoewel ik ook tegen de terugkeer van een afgevallen kandidaat ben) en bij het fietsen kan ze gemakkelijk de anderen van de beelden hebben afgeleid. Haar enige positieve actie is dat ze Stijn aanspoorde om in het water te springen maar dat is goed te begrijpen als zij het meest verdacht is.
Gilles is op mijn mollijst naar 3 gestegen hoewel ik hem de eerste aflevering niet verdacht vond. Maar hij speelde een cruciale rol bij het fietsen en mislukken van de opdracht.

Stijn heb ik als mol afgevoerd na het winnen van 6000 euro bij het voetballen, Bruno is ook onwaarschijnlijk als mol (wilde niet weten van het vangen van een witte lama, wilde Ruth laten terugkeren en gaf een goed antwoord) en Manuella zie ik ook niet dadelijk als mol (die zou geweten hebben dat er een fietsopdracht in de ijle lucht zou komen en zich daarop voorbereid hebben).
« Laatst bewerkt op: 11-02-2016, 21:52:10 door Luc »

Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #75 Gepost op: 11-02-2016, 22:49:22 »
Ik zie Manuella werkelijk waar niet de mol zijn. Veel te weinig op beslissende momenten aanwezig.

Dat is precies hoe ze molt. Als er geld verdiend moet worden is ze weg. En door haar zachtaardige onnozelheid snapt iedereen dat ze elke keer faalt. Ze vangt een witte lama, valt van de banaan, gaat bewust mee fietsen waardoor er twee mensen minder de top vd berg halen, wil niet dat de afvaller terugkeert, is onduidelijk aan het schreeuwen in de auto. Of te wel, bij 5 vd 6 opdrachten is ze negatief betrokken.

Maar goed, ik zit helemaal vast in deze tunnel ;D

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #76 Gepost op: 11-02-2016, 22:54:27 »
Dat is precies hoe ze molt. Als er geld verdiend moet worden is ze weg. En door haar zachtaardige onnozelheid snapt iedereen dat ze elke keer faalt. Ze vangt een witte lama, valt van de banaan, gaat bewust mee fietsen waardoor er twee mensen minder de top vd berg halen, wil niet dat de afvaller terugkeert, is onduidelijk aan het schreeuwen in de auto. Of te wel, bij 5 vd 6 opdrachten is ze negatief betrokken.

Maar goed, ik zit helemaal vast in deze tunnel ;D
Nogal ja  ::rofl::
Maar dat mag uiteraard  ;)
Ik zie de logica echter niet, sorry

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #77 Gepost op: 13-02-2016, 09:28:51 »
Toch maar Thibaud gestemd, met een ernstige slag om de arm. Hij kiest steeds snel positie.

In eerste opdracht, eerste aflevering, geeft hij meteen aan dat hij niet kan puzzelen. Daardoor blijft hij tot het einde in het spel. Dat lijkt me nodig, omdat de Mol weet dat de andere groep uit alleen kandidaten bestaat. Tijdens keuze voor de vlag verdedigt hij zijn eigen standpunt. Wanneer argumenten anderen sterker zijn, besluit hij te gaan voor kop of munt. Toch nog 50% kans.

Bij de lama's is hij de eerste die zegt overzicht te hebben. Prima molpositie. Gaat uiteindelijk ook voor de witte.

In aflevering twee stemt hij tegen terugkeer Ruth, maar bemoeit zich als enige nee-stemmer wel met de antwoorden op de vragen. Bij de sportieve opdracht kiest hij weer snel positie door meteen te zeggen dat hij niet kan voetballen. Legt veel nadruk op wat uiteindelijk niet nodig is. Of de lekke band een echte is of niet, is lastig te beoordelen.

Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #78 Gepost op: 14-02-2016, 01:18:56 »
Nogal ja  ::rofl::
Maar dat mag uiteraard  ;)
Ik zie de logica echter niet, sorry

Bekijk het maar eens van de andere kant. Wat heeft Manuella tot nu toe positief bijgedragen aan de groep?

Nog een kleine hint: In de eerste aflevering geeft ze aan normaal altijd zo lief en braaf is, maar nu het beest in zich wil loslaten.. De mol dus?
« Laatst bewerkt op: 14-02-2016, 11:16:58 door Straatblaffer »

Offline Mollepakker

  • Forumlid
  • al mijn liefde gaat toe naar de kandidaten van MOL IV
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #79 Gepost op: 14-02-2016, 12:23:07 »
Grotendeels ben ik het eens met:

Naast Issabel is Cathy mijn hoofdverdachte. Zij stak bij de lama-opdracht dadelijk haar hand omhoog (voorkennis?) en wilde een witte lama laten vangen met het risico dat de bankroetlama ook gevangen zou worden (ik zou hier ook op aansturen als ik de mol was), zij was als eerste tegen de terugkeer van Ruth (hoewel ik ook tegen de terugkeer van een afgevallen kandidaat ben) en bij het fietsen kan ze gemakkelijk de anderen van de beelden hebben afgeleid. Haar enige positieve actie is dat ze Stijn aanspoorde om in het water te springen maar dat is goed te begrijpen als zij het meest verdacht is.
Gilles is op mijn mollijst naar 3 gestegen hoewel ik hem de eerste aflevering niet verdacht vond. Maar hij speelde een cruciale rol bij het fietsen en mislukken van de opdracht.

Stijn heb ik als mol afgevoerd na het winnen van 6000 euro bij het voetballen, Bruno is ook onwaarschijnlijk als mol (wilde niet weten van het vangen van een witte lama, wilde Ruth laten terugkeren en gaf een goed antwoord) en Manuella zie ik ook niet dadelijk als mol (die zou geweten hebben dat er een fietsopdracht in de ijle lucht zou komen en zich daarop voorbereid hebben).


Cathy weet ik het niet helemaal, het zou best wel kunnen dat het er zo dik op ligt (in de intro, de vingerafdruk ontstaan vanuit de C...) om ons te doen denken: "Nee, dat wordt té benadrukt" Maar ze kan het natuurlijk nog steeds gaan....
Ik denk toch wel dat Cathy en Gilles in de finale zullen staan, één als de mol, één als de winnaar/verliezer. Twee straffe kandidaten!!
Thibaud sluit ik uit, hij probeert zichzelf verdacht te maken...
maar het grootste deel van mijn liefde is voor Stijn!!!!