Poll

Wie is de Mol?

Cathy
Gilles
Hanne

Auteur Topic: [De Mol] Wie is het? - Poll  (gelezen 219480 keer)

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #200 Gepost op: 23-02-2016, 16:39:54 »
Zo, ik heb op Stijn gestemd. Dan heeft die jongen hier in deze poll toch ook tenminste 1 stem. Een nul, dat staat zo lelijk. :)
Nochtans is een 0 hier, vrij positief
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #201 Gepost op: 23-02-2016, 17:01:48 »
Ik denk Hanne, die blijven ze op de een of andere manier toch onderschatten vanwege het hoge knuffelgehalte.

Ben er vrij zeker van dat Thibaut en Stijn het niet zijn.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline kevin174

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #202 Gepost op: 23-02-2016, 17:10:23 »
Blijft lastig. Bruno maakte wel heel erg duidelijk dat hij niet de ruikopdracht wou doen. Cathy ook (zei ze nou 'jullie gaan de was doen' voordat Gilles de presentator dat zei of was dat Isabelle).

Stijn, Gilles en Hanne had ik al doorgestreept. Cathy en Bruno lopen behoorlijk te saboteren, al is Cathy iets te aanvallend. Toch heb ik deze keer haar naam ingevuld.
4 Afleveringen geweest, 4 afvallers. Verwacht toch wel ergens een keer dat iedereen door mag, omdat Ruth de kans had om te blijven. Tot nu toe hadden alle opdrachten nog wel door kunnen gaan met een extra kandidaat erbij.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #203 Gepost op: 23-02-2016, 17:28:35 »
Bruno, thibaud en cathy als nieuwe nr 3.

Maar absolute wensmol Hanne. het is dat die 5k bij kettingproef wel heel veel geld is, dat ze t ( nog) niet top 3 schopt

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #204 Gepost op: 23-02-2016, 18:32:30 »
1 Cathy
2 Bruno

3 Gilles

4 Thibaud
5 Hanne








6 Stijn
#teamamaimiljaarde

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #205 Gepost op: 23-02-2016, 22:57:10 »
Bruno met stip gestegen. Gilles weinig goede dingen zien doen, maar behalve het extra rondje om de kerk ook niet heel veel slechte. Cathy deze aflevering weer wat verdachter.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #206 Gepost op: 23-02-2016, 22:58:43 »
Nu Issabel is uitgevallen twijfel ik tussen 3 kandidaten: Cathy, Bruno en Gilles.
Cathy verdenk ik het meest vanwege haar actie bij de lama's en in het slachthuis maar ook bij de muzikale rit, zij suggereerde ten onrechte dat ze naar de begraafplaats van Evita Perron moesten.
Bruno had ik voordien nauwelijks verdacht maar hij zette de kandidaten in de taxi vaak op het verkeerde spoor en herkende slechts één van de 4 nummers. Bovendien was hij bij de schakelaars ook erg verdacht, hij stelde voor te roepen als een schakelaar is uitgeschakeld, negeerde de schakelaar aan de ingang (hoewel hij er vlakbij stond) en werd na een tijd afgeschoten zonder een schakelaar gevonden te hebben.
Gilles verdenk ik vanwege zijn fout in de kerk, bij de muzikale rit had hij ook enkele positieve puntjes (snel de eerste partituur vinden, de liedjes snel herkennen, de wegenkaart kopen, twijfelen of de begraafplaats van Evita Perron de juiste bestemming is).
Thibaut verdenk ik minder maar afschrijven doe ik hem niet, hij is de enige overgebleven kandidaat die het einde bereikte op de zoutvlakte en ging mee met het voorstel van Cathy om een witte lama te vangen.
Hanne wordt hier verdacht neergezet (return december, de vrijstelling nemen) maar is geen mol (zij kwam op het planetarium) net zo min als Stijn.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2016, 23:09:37 door Luc »

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #207 Gepost op: 24-02-2016, 00:14:32 »
Bon als verdachten heb ik nu 1. Thibaud 2. Cathy (met miniem verschil)

Volgens mijn persoonlijk systeem maken Gilles, Bruno en Hanne zich tot nu toe even vaak verdacht op een of andere manier, maar staan ver achter Cathy. Maar eigenlijk verdenk ik hen niet. Gilles angstzweet, gekruip en paniekerig lopen tijdens de paintball proef heeft mij overtuigd dat hij een kandidaat is. Hij is te vaak te open en te oprecht en hoewel hij een poker-face tracht te hebben op bepaalde momenten van controle, heeft hij nougabolle poker-face in the heat of the moment. Hij is vaak eerder de pineut van het mollenwerk van anderen. Hanne heeft het slim gespeeld bij de vrijstelling proef, maar zij is bijna altijd consistent. Ze kan het beeld dat mensen van haar hebben goed gebruiken indien nodig, zowel voor de groep als voor zichzelf. Ik begrijp waarom mensen Bruno verdacht vinden: hij laat niet veel in zijn kaarten zien en hij heeft een beter poker face dan Gilles. Hij is redelijk stress-bestendig. Maar intuitie zegt dat hij een kandidaat is, maar ik kan verkeerd zijn. 

Enfin voor mij zijn de zekere kandidaten: Gilles, Hanne en Stijn.

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #208 Gepost op: 24-02-2016, 00:24:03 »
Nog steeds Gilles vanaf het begin, hij komt niet "naturel" over op mij. Hij speelt een rol. Ook bij de executies. De mol wil in de taxi zitten want daar heeft hij de meeste (eind)invloed. In de studio zit je één op één met een medekandidaat, dat is lastig mollen.
Net gemakkelijker mollen 1 op 1. Rechtstreekse invloed op elkaar zonder dat anderen erop kunnen toezien.
En de persoon met het meeste invloed is de radiostudio. Zij zitten in elk deel van de proef betrokken. Auto gidsen - muziek raden - geurproef.
De personen in de auto kunnen niet meeraden met de muziek. De personen die de was doen, kunnen enkel maar de geurproef beïnvloeden

Een kaart kopen lijkt kandidaats maar heeft weinig invloed op de opdracht. De hints van de locaties kwamen via de muziek. Hanne kwam al op het idee van toeristische trekpleisters en de taxichauffeur moest ze er heen brengen, hij bepaalde de route.
tuurlijk helpt een kaart. Al is het maar om te zien wat de mogelijkheden zijn. Ik zie er geen nadelen van in, alleen voordelen, waarom dan?

Gilles bemoeide zich ook niet met de discussie over de vrijstelling, waarom zou de mol ook.
Zo waren er nog.

Voor mijn geen argumenten om Gilles verdacht te maken. Al staat ie bij mij ook hoog op het lijstje, echter niet om deze redenen.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #209 Gepost op: 24-02-2016, 13:19:44 »
Nou dan zijn we het hierover niet eens.
In een één op één opdracht wordt de mol nogal op de vingers gekeken.  Hij zal zich niet bewust in zo'n positie manoeuvreren. 
Dus dan verdenk je volgende niet:
Manuella en Hanne: bij de schuttersproef
Bruno en Issabel: deden de radioproef
Thibaud en Stijn: geurproef
Thibaud en Cathy: lama's

Telkens uit vrije wil.
Dan zou enkel nog Gilles overblijven...

Het kan natuurlijk. 't is een andere manier van kijken. Iedereen heeft zijn strategie en gaat altijd uit van de situatie hoe hijzelf zou handelen. Andere handelingen zijn 'abnormaal'.

---
Bovendien was de intentie van de opdracht om via de muzikale aanwijzingen de locaties al of niet te vinden en daar heb je in de taxi veel meer invloed op.
Ik maak het even absurd.

Keuze 1:
Als ik '10.000 luchtballonnen' van K3 draai, dan weet jij dat je naar de frigo iets te drinken te halen.

Keuze 2:
Draai ik echter "wat zullen we drinken, zeven dagen lang", dan is de kans dat je iets haalt om te drinken groter dan in keuze 1. Je kan er altijd iets van maken, maar het is veel beperkter. Je kan niets verzinnen dat niet met het liedje te maken heeft. Laat staan dat je dit nog op een onbekend nummer moet doen, en eigenlijk best als eerste dat idee deelt... Probeer maar eens je gelijk te halen als de andere twee het anders interpreteren.
Nee, ik zie echt het saboteergehalte er veel moeilijker van in.


Wil ik zeggen, laat je het al mislopen bij het eerste deel, dan kan het tweede deel nooit goed lopen.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2016, 20:03:54 door Lukie4, Reden: 2 berichten samengevoegd »
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #210 Gepost op: 24-02-2016, 13:41:54 »
Dus dan verdenk je volgende niet:
Manuella en Hanne: bij de schuttersproef
Bruno en Issabel: deden de radioproef
Thibaud en Stijn: geurproef
Thibaud en Cathy: lama's

Telkens uit vrije wil.
Dan zou enkel nog Gilles overblijven...

Het kan natuurlijk. 't is een andere manier van kijken. Iedereen heeft zijn strategie en gaat altijd uit van de situatie hoe hijzelf zou handelen. Andere handelingen zijn 'abnormaal'.

Voor mij hangt het af van opdracht tot opdracht.
- Lama's vangen: Hier wil je toch het liefste bij de lassowerpers zijn, omdat daar het geld effectief verdiend wordt. Je hebt altijd iemand die je controleert in de 'controlekamer' dus je kan niet liegen dat alle witte lama's veilig zijn of zo.
- Penalty's: Ook hier wil je niet bij de penaltygroep zitten, denk ik. Als je als Mol de andere kandidaten zowat kent, weet je dat met Stijn er een sportieve jonge kerel meedoet en dat die waarschijnlijk wel een balletje kan trappen. Dus kan je maar beter wat gaan klooien in en rond de kapel.
- Paintballen: Hier zou ik als Mol niet weigerachtig staan om apart te zijn. Een paar keer die buis aanraken... een foutje is snel gebeurd he. ;D
- Geurproef: Daar wil je als Mol niet bij zitten. Het gaat 'maar' om 2000 euro en je kan op voorhand al met je eigen shirt klooien zodat je toch invloed hebt.
- Plaatjes draaien: Hier heb je wel macht als je apart zit en de plaatjes mag uitkiezen, maar het is geen 'must be'-plaats. Afhankelijk van persoon tot persoon gaat iemand liever Mollen door in de wagen de anderen te beïnvloeden met foute interpretaties van nummers of iemand gaat graag dubbelzinnige nummers spelen op de radio.

Kortom: Cathy, Thibaud (x2), Hanne en Stijn (x2) zitten op zo'n positie waar ik als Mol niet zou willen zijn en dat verklaart misschien ook waarom ik Bruno en Gilles bovenaan zet.

Ik maak het even absurd.

Keuze 1:
Als ik '10.000 luchtballonnen' van K3 draai, dan weet jij dat je naar de frigo iets te drinken te halen.

Keuze 2:
Draai ik echter "wat zullen we drinken, zeven dagen lang", dan is de kans dat je iets haalt om te drinken groter dan in keuze 1. Je kan er altijd iets van maken, maar het is veel beperkter. Je kan niets verzinnen dat niet met het liedje te maken heeft. Laat staan dat je dit nog op een onbekend nummer moet doen, en eigenlijk best als eerste dat idee deelt... Probeer maar eens je gelijk te halen als de andere twee het anders interpreteren.
Nee, ik zie echt het saboteergehalte er veel moeilijker van in.


Wil ik zeggen, laat je het al mislopen bij het eerste deel, dan kan het tweede deel nooit goed lopen.

Maar dat is het hem net. Het aanduiden van die locaties was niet zo makkelijk als iemand er toe bewegen naar de frigo te wandelen om drinken te halen. Ik ontken niet dat Bruno verdacht is met zijn nummerkeuzes voor locatie 2, maar ik wil je waarschuwen voor de tunnelvisie die kan optreden. ;)

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #211 Gepost op: 24-02-2016, 14:03:14 »
maar ik wil je waarschuwen voor de tunnelvisie die kan optreden. ;)
Ik ben volledig in tunnel Bruno. Ik zie enkel nog een kleiner tunneltje hiernaast lopen van Gilles.

Heel gevaarlijk, ik weet het, maar het wil natuurlijk niet zeggen dat het daarom een verkeerde visie is.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #212 Gepost op: 24-02-2016, 14:08:11 »
Ik ben volledig in tunnel Bruno. Ik zie enkel nog een kleiner tunneltje hiernaast lopen van Gilles.

Heel gevaarlijk, ik weet het, maar het wil natuurlijk niet zeggen dat het daarom een verkeerde visie is.

Nee, je kan zo maar juist zitten, maar ik wacht nog even met beslissen tussen Bruno en Gilles (en in mindere mate nog een beetje Cathy)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #213 Gepost op: 24-02-2016, 16:25:17 »
Gilles nog steeds met stip op nr.1
(+een beetje Thibeaud en een beetje Bruno.)

Ik vind Gilles erg terughoudend blijven in de groep, en dat terwijl ze al hechter en gezelliger worden met elkaar.
Cathy lijkt mij superhulpmol. Ze maakt zich erg verdacht, bewust of onbewust. Als mol is de beste manier om kandidaats over te komen vooral openlijk twijfelen aan Cathy's beslissingen zonder daar een juiste oplossing voor in de plaats te geven. Ga je alsmaar mee in wat Cathy aanreikt maak je jezelf meteen verdacht volgens mij.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #214 Gepost op: 24-02-2016, 17:18:53 »
Ik verdenk Gilles nog steeds, maar ik moet zeggen dat Cathy zich ook aardig ontpopt als grote verdachte bij die muziekopdracht.

Bruno en Thibaud sluit ik nog niet uit. Hanne is het denk ik niet. En Stijn is het sowieso niet.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #215 Gepost op: 24-02-2016, 17:36:59 »
Hm, op de fietsopdracht na vind ik Gilles eigenlijk zo verdacht nog niet. Wat heeft hij nu effectief gemold? Niet kunnen huilen (-500), maar lassoot die 500 wel weer bij elkaar bij de lama's. Noemt een verkeerd antwoord voor Ruth (Nokia), maar dit is in theorie alleen maar goed voor het vinden van de nummerplaat, ware het niet dat Issabel op basis daarvan besluit te switchen naar BVBA. Gezien Thibauds aanvankelijke stelligheid was het logischer dat hij zelf zijn antwoord moest bijdraaien. Toch een schakelaartje ontmanteld, en zijn poging om de vrijstelling te pakken werd schaakmat gespeeld. Dus effectief misschien wat meeliften op verkeerde muziekkeuzes en het fietsen.

Ik ga anders maar voor Bruno. Hanne en Stijn zijn het niet. Cathy en Thibaud zijn de grote onafgestreepte onverdachten.
...óf niet!

Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #216 Gepost op: 24-02-2016, 18:17:14 »
Hm, op de fietsopdracht na vind ik Gilles eigenlijk zo verdacht nog niet. Wat heeft hij nu effectief gemold? Niet kunnen huilen (-500), maar lassoot die 500 wel weer bij elkaar bij de lama's. Noemt een verkeerd antwoord voor Ruth (Nokia), maar dit is in theorie alleen maar goed voor het vinden van de nummerplaat, ware het niet dat Issabel op basis daarvan besluit te switchen naar BVBA. Gezien Thibauds aanvankelijke stelligheid was het logischer dat hij zelf zijn antwoord moest bijdraaien. Toch een schakelaartje ontmanteld, en zijn poging om de vrijstelling te pakken werd schaakmat gespeeld. Dus effectief misschien wat meeliften op verkeerde muziekkeuzes en het fietsen.

Ik ga anders maar voor Bruno. Hanne en Stijn zijn het niet. Cathy en Thibaud zijn de grote onafgestreepte onverdachten.

Mijn oorspronkelijke mol is helaas niet meer, maar Gilles lijkt me niet waarschijnlijk. Ik denk dat de mol Cathy of Bruno is, eventueel Hanne. De rest vind ik niet erg verdacht eigenlijk.

Offline Wouterc

  • Forumlid
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #217 Gepost op: 24-02-2016, 19:00:08 »
Hanne is de mol.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #218 Gepost op: 24-02-2016, 19:26:08 »
Sommigen verdenken nog Stijn
 :o

Die is geen mol maar een wolf... een geldwolf.
 :P
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #219 Gepost op: 24-02-2016, 20:04:36 »
gilles - thibaud
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.