Poll

Wie is de Mol?

Cathy
Gilles
Hanne

Auteur Topic: [De Mol] Wie is het? - Poll  (gelezen 219625 keer)

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #240 Gepost op: 26-02-2016, 00:46:00 »
Dat was zeker mijn gedachte geweest als hij de opdracht alleen had moeten doen. Daar had hij idd alles kunnen verpesten. Maar hier kon hij (als mol) niks want hij was niet de enige die moest raden.

Dus ik hou het erbij dat de mol niet in de radio studio zat. (en ook niet aan shirts stond te ruiken)
Maar veel hulp heeft hij niet geboden aan de andere kandidaat, Issabel. Dus kon er slechts op een halve kennis gerekend worden. Als hier twee niet mollen stonden, dan sta je altijd sterken
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #241 Gepost op: 26-02-2016, 00:49:25 »
Maar veel hulp heeft hij niet geboden aan de andere kandidaat, Issabel. Dus kon er slechts op een halve kennis gerekend worden. Als hier twee niet mollen stonden, dan sta je altijd sterken

Ja maar als mol heb je geen invloed op die plek omdat er iemand mee mag roepen. Dus leg je het mislukken in de handen van de ander en dan maar hopen dat de ander niets raadt. En zo moeilijk waren de liedjes niet. Dus de mol zal niet zo snel die positie uitkiezen in mijn ogen.. Alleen als hij alleen was geweest geloof ik dat.

Maar goed .. ieder zijn visie  :D

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #242 Gepost op: 26-02-2016, 00:55:08 »
Ja maar als mol heb je geen invloed op die plek omdat er iemand mee mag roepen. Dus leg je het mislukken in de handen van de ander en dan maar hopen dat de ander niets raadt. En zo moeilijk waren de liedjes niet. Dus de mol zal niet zo snel die positie uitkiezen in mijn ogen.. Alleen als hij alleen was geweest geloof ik dat.

Maar goed .. ieder zijn visie  :D
Zo moeilijk waren de liedjes niet... toch konden ze er enkelen niet raden... dus met 2 vol-denkende personen hadden ze het waarschijnlijk wel gekunnen, maar nu niet... Het argument van een andere forumgebruiker vond ik wel goed. Pharell Williams was (één van) de hoofdact(s) van Werchter, waar Bruno aanwezig was, maar liet hij blijken het niet te kennen.

Maar inderdaad ieder zijn visie.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #243 Gepost op: 26-02-2016, 08:20:17 »
Zo moeilijk waren de liedjes niet... toch konden ze er enkelen niet raden... dus met 2 vol-denkende personen hadden ze het waarschijnlijk wel gekunnen, maar nu niet... Het argument van een andere forumgebruiker vond ik wel goed. Pharell Williams was (één van) de hoofdact(s) van Werchter, waar Bruno aanwezig was, maar liet hij blijken het niet te kennen.

Maar inderdaad ieder zijn visie.

Nog nooit gemerkt dat als je het dringendste moet weten wie een nummer zong of speelde, dat je het net dan ineens niet meer weet - terwijl je het anders zo van je tong rolt? Persoonlijk wist ik dat het Daft Punk was in de huiskamer. Maar ik wist niet eens dat Pharell Williams er ook bij hoorde (nooit geweten eigenlijk tot nu). En liedjes in een andere uitvoering zonder lyrics vind ik ook niet zo makkelijk. Je hebt dat typische 'hmmm, dat ken ik, maar wat was dat nu weer" gevoel. Ik zou ook grote kans maken dat mensen mij de muziek kenner noemen (en gegagarandeerd kijken ze in mijn richting tijdens de muziek-ronde van een quiz), maar onder stress en met andere uitvoering weet ik niet of ik kan garanderen dat ik alle antwoorden zou vinden. Ik weet het meestal vanzelf als het niet moet. Trouwens - het was Hanne die Bruno naar de studio delegeerde, niet Bruno die zich daar vrijwillig voor opgaf. En dat is omdat hij waarschijnlijk reeds wat kennis had bewezen in de auto de week ervoor (zelfde reden waarom mensen naar mij kijken tijdens de muziekronde van een quiz). Uiteraard was Hanne duidelijk niet echt bekend met de meeste muziek die Bruno draaide (return december, Elvis Presley en Julio Iglesias niet weten). 

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #244 Gepost op: 26-02-2016, 08:58:58 »
Hanne: Macht over de 5000 euro maar kiest toch geen vrijstelling ::ohno::

Ze hadden allemaal macht over 5000 euro en niemand koos de vrijstelling, ook de mol niet.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #245 Gepost op: 26-02-2016, 08:59:53 »
Gilles op 1 met Hanne en Cathy als goede nepmollen.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #246 Gepost op: 26-02-2016, 09:34:26 »
Ze hadden allemaal macht over 5000 euro en niemand koos de vrijstelling, ook de mol niet.

Alleen had Hanne als Mol geen excuus om hem niet te pakken. Na haar kwam niemand meer, dus toen zij hem niet pakte was de opdracht geslaagd. Van de andere kandidaten kun je nog zeggen dat ze hooptten dat iemand na hen (de laatste, bijvoorbeeld) de vrijstelling wél zou pakken. Dan bleef 'ie zelf uit de luwte, maar was er toch een goeie kans op 0 euro.
...óf niet!

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #247 Gepost op: 26-02-2016, 10:17:24 »
Alleen had Hanne als Mol geen excuus om hem niet te pakken. Na haar kwam niemand meer, dus toen zij hem niet pakte was de opdracht geslaagd. Van de andere kandidaten kun je nog zeggen dat ze hooptten dat iemand na hen (de laatste, bijvoorbeeld) de vrijstelling wél zou pakken. Dan bleef 'ie zelf uit de luwte, maar was er toch een goeie kans op 0 euro.
Inderdaad + als laatste hoef je niet met een schuldgevoel te zitten dat je iemand laat zitten.

Door die ene actie heb ik Hanne direct geschrapt. Het kan een mooie blufactie zijn, maar voor 5000 EUR is veel
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #248 Gepost op: 26-02-2016, 12:05:54 »
Gilles en dan cathy
Cathy stond eerst helemaal laatst, maar ze stijgt wel elke aflevering.

Stem wel zonder twijfel naar gilles.
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Zuurkool

  • Forumlid
  • Dat vind ik nou wel heel apart..
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #249 Gepost op: 27-02-2016, 01:26:12 »
Bruno of Gilles

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #250 Gepost op: 27-02-2016, 18:25:15 »
Thibaud/Cathy.

Dan de rest...

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #251 Gepost op: 28-02-2016, 17:06:06 »
Gilles en dan cathy
Cathy stond eerst helemaal laatst, maar ze stijgt wel elke aflevering.

Stem wel zonder twijfel naar gilles.

Dit is ongeveer hetzelfde bij mij. Ik had Cathy al heel snel weggezet, maar als je terugredeneert heeft ze toch enkele vreemde dingen gedaan die invloed hadden. En volgens mij heeft ze ook nog nooit zelf iets ingebracht. Maar dit alles geldt ongeveer ook voor Gilles. Ik ben benieuwd naar morgen. Als ik zelf in het spel zou zitten zou het nu toch wel tijd worden voor een definitieve keuze. (Bruno vond ik ook zeer verdacht bij het radiostation, maar in de rest van de serie stukken minder ... hij blijft in het vizier, maar op een afstandje.)

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #252 Gepost op: 29-02-2016, 14:04:37 »
Stairway to Bruno & Don't cry for me Gilles ... ::rofl::

Gilles nadert met rasse schreden! Zit Bruno op de hielen en klaar om de rol over te nemen. Hij is de enige die ze in de luwte hebben weten te houden. Dat noem ik pas verdacht! Zelfs Stijn wordt nu meer verdacht.
Terwijl met Bruno doen ze net het omgekeerde. Want Bruno is nu het meest verdacht in Vlaanderen. Zouden ze dat wel aandurven op dit moment? Of gaan ze Bruno volgende keer plots onverdacht maken, en gaat Gilles eindelijk aan de oppervlakte komen? Bovendien vertoont Bruno af en toe van die nepmolreacties. Maar als hij het is vind ik ook dat hij soms gewoon slecht acteert. Toen Hanne opstond en de vrijstelling binnenhaalde, kijk eens naar zijn reactie. ::)

Van de rest vind ik Cathy opeens rustiger in beeld gebracht. En blijkt opeens toch nog een interessante optie?
Hanne wordt heel hard uitgespeeld. En lijkt het dan weer niet te zijn. Ook is zij nu tweede meest verdacht in Vlaanderen.
Van Thibaud krijg ik soms de kriebels. Heeft hij het over zichzelf tijdens de test. Het zal toch niet waar zijn! :o
En Stijn gaat de grootste fout van zijn leven maken als hij nu volle bak voor Thibaud gaat gaan. Niet doen Stijn!

PS Nondedju hè, nu ik dat hier allemaal opschrijf ... dat hele nummer 'Don't Cry For Me Argentina' is gewoon een dikke vette hint. Niet kunnen wenen als het moet, maar de rest van het parcours huilebalkje spelen. Vertrouw hem voor geen haar! Of nog beter, voor geen traan. ::tandpastasmiley::

Ik hoop één ding en dat is dat de finale niet zal gespeeld worden tussen Bruno, Gilles en Issabel. Dat zou op dit moment mijn horrorfinale zijn. Kies daar maar eens uit als er voor elk wel wat te zeggen is
... Misschien een van mijn drie verdachten eruit?
... Al zou ik dat zeer spijtig vinden.
Dat zou juist prachtig zijn! Twijfelen tot de allerlaatste seconde. :D

Wat baal ik nu een beetje van mijn eerdere woorden! Heb mijn eigen mollen vervloekt. Maar je hebt gelijk. Niks zo goed dan een spannende finale! Tot de allerlaatste seconde twijfelen zou ik nu wel niet prefereren, zou zenuwslopend zijn, maar waarschijnlijk ook nu weer onvermijdelijk. Tussen twee of drie twijfelen is dan wel weer iets helemaal anders. Van deze drie vond ik Issa eruit het slechtste scenario. Als het aan mij lag mocht nu al het geld eraan om Issa terug te brengen! En hup naar de finale deze drie. Alles voor de beste finale ooit maar de klok is niet terug te draaien, met drie anderen zal die spannende finale er ongetwijfeld ook wel komen. ;)
« Laatst bewerkt op: 29-02-2016, 14:35:14 door FeniX-IV »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #253 Gepost op: 29-02-2016, 18:34:58 »
Ik heb 'ns op Cathy gestemd.

Als de Mol die te vroeg verdacht werd. Gilles op een leuke tweede plek, Bruno als outsider op drie. Eigenlijk ga ik er van uit de de Mol de Mol wil zijn, maar Stijn is het gewoon niet. Net als Hanne. Daardoor komt Thibaud automatisch op Vier. Maar sinds Issabels vertrek ben ik praktisch een zwevende kiezer.
...óf niet!

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #254 Gepost op: 29-02-2016, 20:18:11 »
Vandaag de (super)aflevering van vorige week weer teruggekeken en hierin komt Cathy toch ook wel duidelijk bovendrijven. Slim in de taxi de anderen op een dwaalspoor zetten en vervolgens nogal flauwe verbanden leggen om de nummers te laten 'kloppen', met als duidelijkste "Ja, poor family, Evita kwam ook uit een arme familie", wat wel erg vergezocht is (zeker als je andersom redeneert, natuurlijk zouden de muziekkenners niet vanwege die wel erg vage aanwijzing dat nummer uit hebben gekozen). En natuurlijk probeert ze het planetarium als onwaarschijnlijk weg te zetten, totdat het echt niet anders meer kan. Daarnaast houdt ze ook stug vast aan Return December, hoewel deze actie eigenlijk weinig invloed heeft (wat het argument natuurlijk weer een beetje afzwakt). Ze verdedigt zich op een vreemde manier bij het vrijstellingspel, waarbij ze 'vergeet' de anderen te overtuigen dat haar aanwijzen geld gaat kosten. En zegt dan "Ik wist het" als blijkt dat Hanne de vrijstelling heeft. Ik ga nog eens extra op haar letten bij de aflevering van vanavond, en hoop dat ik dan een definitieve tunnel in kan. En dat zou best eens die van Cathy kunnen worden.

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #255 Gepost op: 29-02-2016, 23:01:42 »
Wie is de Mol?
Bruno   - 35 (32.1%)
Cathy   - 13 (11.9%)
Gilles   - 39 (35.8%)
Hanne   - 9 (8.3%)
Stijn   - 2 (1.8%)
Thibaud   - 11 (10.1%)

Totaal aantal stemmen: 109

Een duidelijke top 2 de afgelopen week. Hoe zit dat na deze aflevering?
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #256 Gepost op: 29-02-2016, 23:05:26 »
Het wordt nu toch wel duidelijk voor mij: Gilles.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #257 Gepost op: 29-02-2016, 23:06:32 »
Het wordt nu toch wel duidelijk voor mij: Gilles.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #258 Gepost op: 29-02-2016, 23:07:15 »
Ik denk ook Gilles, met Cathy en Bruno samen op de 2e plek ::jaja::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #259 Gepost op: 29-02-2016, 23:12:36 »
Bruno
Cathy
Gilles