Poll

Wie is de Mol?

Cathy
Gilles
Hanne

Auteur Topic: [De Mol] Wie is het? - Poll  (gelezen 219641 keer)

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #380 Gepost op: 9-03-2016, 17:42:32 »
Gilles  ::jaja::
Doet me aan George denken.

Doet alles subtiel.
Gaat buiten op het plein duiven kijken ?
Zit natuurlijk achter het stuur.
Zegt meteen te willen sporten, komt natuurlijk 'precies' op tijd aan als alles toch al mislukt is.
En bij de laatste opdracht wakkert hij ( weer, net als in het slachthuis ) openlijk de discussie aan.

Dit.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #381 Gepost op: 9-03-2016, 19:25:12 »
Ik geloof niet dat een mol zo loopt te vloeken.


Offline Tomahawk9

  • Forumlid
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #382 Gepost op: 9-03-2016, 19:57:59 »
Ik geloof niet dat een mol zo loopt te vloeken.


Het lijkt me juist een makkelijke manier om emotie (die niet aanwezig is) te tonen. Hoe laat je zien dat je gefrustreerd bent als je het niet bent?

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #383 Gepost op: 9-03-2016, 21:48:49 »
Mooi overzicht Pac! Cathy is objectief gezien toch wat verdachter dan ik dacht. Ruimte voor twijfel is altijd goed :D
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #384 Gepost op: 9-03-2016, 21:56:08 »
Het lijkt me juist een makkelijke manier om emotie (die niet aanwezig is) te tonen. Hoe laat je zien dat je gefrustreerd bent als je het niet bent?

Eerst vond ik het ook te gek voor een mol om zo te vloeken. Maar nu zie ik dat het bij Gilles zijn overacting-molzijn hoort.

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #385 Gepost op: 9-03-2016, 21:57:18 »
Ik denk dat hij van zichzelf gewoon veel vloekt en dat bij zijn overacting ook doet omdat dat natuurlijk gaat :P

Edit: ik was maandag heel zeker van Gilles als mol, maar na hier wat gelezen te hebben komt Cathy toch weer iets dichterbij. Gilles is nog steeds hoofdverdachte, maar dan nu 60-30-10 of zo met Cathy als 30 en Hanne als 10. Gevoelsmatig zou het 100% Gilles zijn maar Cathy uitsluiten vind ik toch nog te eng. :P
« Laatst bewerkt op: 9-03-2016, 22:01:43 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #386 Gepost op: 9-03-2016, 23:48:53 »
Grappig. Ik vind Cathy dus echt de grote verdachte (eigenlijk sinds die opdracht met de liedjes in de taxi en een uiteenzetting van een van de forummers daarover), maar als ik dan in de topic van Hanne al die opsommingen lees, denk ik, ja, die is eigenlijk ook wel verdacht.

Kortom: heerlijk spel dit.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #387 Gepost op: 10-03-2016, 00:24:56 »
Cathy zou kunnen
Gilles zou kunnen

Stijn en Hanne heb ik afgestreept. Het is niet zo duidelijk als de Nederlandse.
Dit! Ik zou het echt niet weten en als Bruno er in was gebleven was ik naar hem geswitcht. Gilles was wel heel erg 'de held is de mol' deze aflevering. Ik stem in de pool nog even op Cathy, omdat ik haar vorige week ook bovenaan had staan.

Als Cathy en Gilles er beiden de finale halen valt er tijdens de WIDM Experience nog mooi wat te bespreken. Voor nu ga ik maar eens alle verdenken hier op het forum eens goed doorlezen en het mini-molduel van PacMol bekijken.
« Laatst bewerkt op: 10-03-2016, 01:02:48 door Rat »

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #388 Gepost op: 10-03-2016, 00:38:42 »
Zucht...idem!
Twijfel ook heel erg tussen Cathy en Gilles. Neigde eerst wat meer naar Cathy, en nu naar Gilles, de mol als aanwezige, 'fanatieke' verschijning  :)

Vind dat het na aflevering 6 ook wel tijd wordt om gemoedelijk een tunnel in te kruipen... Die van Gilles dan maar.
Of toch maar Cathy...?

Wat een heerlijk luxe- dilemma  ::ok::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #389 Gepost op: 10-03-2016, 09:02:08 »
Zo even uit mijn hoofd een mini-molduel :D

Vind je het goed als ik je tekst als basis neem voor een molduel met screenshots dat ik dan ook wat uitbreid? Of wil je liever zelf nog zoiets gaan doen? (Ik heb wel weer zin om zoiets te maken. ::tandpastasmiley:: )

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #390 Gepost op: 10-03-2016, 10:26:55 »
Vind je het goed als ik je tekst als basis neem voor een molduel met screenshots dat ik dan ook wat uitbreid? Of wil je liever zelf nog zoiets gaan doen? (Ik heb wel weer zin om zoiets te maken. ::tandpastasmiley:: )

Maar tussen welke kandidaten ga je een molduel houden? Als Stijn maandag afvalt, dan heb je echt nog 3 kandidaten over die het allemaal wel zouden kunnen zijn. ;D

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #391 Gepost op: 10-03-2016, 13:27:43 »
Ik denk dat er hier heel wat zitten met het doel iedereen op een dwaalspoor te zetten.
Om een Nederlands debacle te voorkomen?
Het is namelijk Hanne. Kent de presentator niet, kan geen kleuren mengen, geen boompjes schilderen, plaatje van de duif ontgaat haar, kan geen torentje bouwen, de lijst is eindeloos wat ze niet kan.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #392 Gepost op: 10-03-2016, 13:30:54 »
Ik denk dat er hier heel wat zitten met het doel iedereen op een dwaalspoor te zetten.
Om een Nederlands debacle te voorkomen?
Het is namelijk Hanne. Kent de presentator niet, kan geen kleuren mengen, geen boompjes schilderen, plaatje van de duif ontgaat haar, kan geen torentje bouwen, de lijst is eindeloos wat ze niet kan.

Hanne staat hier op het forum op nr 2 als verdachte. Dus dat dwaalspoor valt wel mee

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #393 Gepost op: 10-03-2016, 13:44:54 »
Ik denk dat er hier heel wat zitten met het doel iedereen op een dwaalspoor te zetten.
Om een Nederlands debacle te voorkomen?

Het is allemaal 1 groot complot zeg ik. ;)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #394 Gepost op: 10-03-2016, 13:49:56 »
Wie is de mol? Ik heb werkelijk waar geen flauw idee (en dat vind ik eigenlijk super leuk!). Op Stijn na (hij heeft simpelweg teveel verdiend en waarom zou hij zichzelf verdacht willen laten maken als mol zijnde?) kan iedereen het nog zijn.

Hanne heb ik eerder afgeschreven door haar actie in het slachthuis. Als je als mol zo'n kans krijgt om een vrijstelling te pakken én 5000 euro uit de pot te houden, dan denk ik dat je daar wel voor gaat. Er was niemand meer over om haar te controleren, ze zou niemand benadelen en niemand zou het haar kwalijk nemen: de perfecte omstandigheden voor een mol. Tegelijkertijd doet ze wel de hele tijd rare dingen, vooral haar talent om raadsels nét buiten de tijd op te lossen valt op.

En dan Cathy. Vanaf het begin van de serie is ze de hoofdverdachte van zo'n beetje alle kandidaten (niet handig als mol!). Ze speelt het spel zó fanatiek dat ze hiermee constant de aandacht trekt, zowel van de kijkers als van haar medekandidaten. Ze ligt continu onder vuur en krijgt weinig vertrouwen. Ze doet ook heel veel fout en drijft vaak haar zin door. Misschien krijgt ze wel terecht weinig vertrouwen? Ik kan me bijna niet voorstellen dat een mol zou out-in-the-open functioneert, maar alles kan natuurlijk.

Blijft over: Gilles. Gilles werd in het begin van de serie erg vertrouwd door zijn medekandidaten (als mol wil je eerst vertrouwen kweken). Hij krijgt vaak een sleutelpositie toebedeeld door zijn medekandidaten, maar haalt tegelijkertijd weinig geld binnen. Gilles zaait verwarring bij groepsdiscussies (o.a. slachthuis en pasvragen). Ook vind ik het altijd opvallend als een familielid zegt dat iemand geen mol kan zijn (zagen we dat niet ook bij Elise in WIDM serie 4?).

Met lichte twijfel ga ik dus voor Gilles!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #395 Gepost op: 10-03-2016, 14:21:03 »
Vind je het goed als ik je tekst als basis neem voor een molduel met screenshots dat ik dan ook wat uitbreid? Of wil je liever zelf nog zoiets gaan doen? (Ik heb wel weer zin om zoiets te maken. ::tandpastasmiley:: )
Ik zie dat je het al gedaan hebt ::ok:: Wees ervan bewust dat ik hij misschien een beetje vanuit een tunnel bekeken is ;D (Gilles wel vrijwel het hele seizoen op de tweede plek gehad)
Ik geloof niet dat een mol zo loopt te vloeken.
Ik hoorde ooit dat je psychologisch gezien geloofwaardiger overkomt als je vloekt. ('Ik heb het niet gedaan' versus 'Ik heb het **** niet gedaan') Kan dus een tactiek zijn, of een goed geacteerde reflex.
...óf niet!

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #396 Gepost op: 10-03-2016, 15:27:24 »
Ik hoorde ooit dat je psychologisch gezien geloofwaardiger overkomt als je vloekt. ('Ik heb het niet gedaan' versus 'Ik heb het **** niet gedaan') Kan dus een tactiek zijn, of een goed geacteerde reflex.

Dat denk (en dacht) ik dus ook, al vanaf de fietsopdracht. Hij zal het "van nature" (wat eigenlijk niet kan, want vloeken is aangeleerd gedrag) mogelijk ook doen, maar hij weet vast dat dit hem minder verdacht maakt.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #397 Gepost op: 10-03-2016, 16:31:34 »
Ik kan me bijna niet voorstellen dat een mol zou out-in-the-open functioneert
Volgens mij is dit (althans, in Nederland) gezegd van heel veel kandidaten die uiteindelijk toch wèl de mol bleken.

Ze doet heel veel fout -> precies de taak van de mol
Ze is veel verdacht -> een logisch gevolg van het molschap. Hoewel ik niet weet hoe dat in eerdere Vlaamse reeksen was, in NL zijn er heel veel mollen geweest die vrij snel vrij sterk werden verdacht.

Al die verdenkingen wijzen er voor mij juist op dat zij het is!
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Molino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #398 Gepost op: 10-03-2016, 16:41:43 »
Ik kan me bijna niet voorstellen dat een mol zou out-in-the-open functioneert, maar alles kan natuurlijk.

Juist daardoor zou ze toch een heel goede mol zijn, te opvallend doen zou ook wel haar strategie kunnen zijn

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #399 Gepost op: 10-03-2016, 16:45:38 »
Juist daardoor zou ze toch een heel goede mol zijn, te opvallend doen zou ook wel haar strategie kunnen zijn

Maar waarom zouden de makers het dan altijd zo duidelijk in beeld brengen? Ik heb het gevoel dat ik sinds aflevering 1 moet denken dat Cathy de Mol is. Net daarom duw ik zulke mensen naar onder op mijn lijstje. ;D