Poll

Wie is de Mol?

Cathy
Gilles
Hanne

Auteur Topic: [De Mol] Wie is het? - Poll  (gelezen 219524 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #400 Gepost op: 10-03-2016, 18:01:42 »
Ik denk dat bij de sollicitatiegesprekken uit 3000 kandidaten en o.a. Gilles eruit kwam, niet is gebleken dat Gilles een notoir vloekbeest is. Daar zullen ze de volgende keer wel een test op verzinnen.
« Laatst bewerkt op: 10-03-2016, 19:27:34 door Run »

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #401 Gepost op: 10-03-2016, 19:21:30 »
Als ze dat gevloek een probleem zouden vinden hadden ze dat natuurlijk niet in de aflevering hoeven stoppen. Of zo min mogelijk. Er is een extra video van Stijn en Gilles waar Gilles aan één stuk door vloekt. Denk dus dat ze het zelf niet zo'n probleem vinden anders zet je zoiets niet online.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #402 Gepost op: 10-03-2016, 19:34:36 »
Cathy!

Haar opdracht was om de oprichter van de club der roodharigen van Buenos Aires te herkennen. En het lijkt erop dat zij zelf ook rood haar heeft. Bovendien hoor ik bij het verhoor ook nog een kat er tussendoor.

Ik hoorde die kat zojuist ook en in het molboekje valt te lezen dat Cathy zich met een kat vergelijkt. Goede mogelijke hint dus.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #403 Gepost op: 10-03-2016, 20:03:39 »
Tijdens het 360 graden tango dansen van aflevering 4:


Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #404 Gepost op: 10-03-2016, 20:08:52 »
Tijdens het 360 graden tango dansen van aflevering 4:

Maar dan kan je wel aan de gang blijven. Ik heb al best een paar keer katten voorbij zien komen. (Tijdens WIDM 10 heb ik ze ook verzameld omdat ik er eventueel een hint naar Sanne in zag. Een mooie score katten werd het, maar Sanne was niet de Mol.) Een geluidsfragment van een kat in zo'n meet-the-mole opdracht vind ik opmerkelijker.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #405 Gepost op: 11-03-2016, 21:41:19 »
Ik ben nu toch maar geswitcht naar Gilles. Ik ben bang dat Cathy de grote bliksemafleider is van dit seizoen. Hoewel ik haar een geniale mol zou vinden, verwacht ik zeker in een vierde serie niet dat de Mol al zo'n gewaagde tactiek aanhoudt. Een meer subtiele 'onmogelijke mol' hoort er beter bij en zou het prima doen in een 'back to basic'-serie.

Cathy zou een Mol zijn met de allure van de Nederlandse Mol
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
maar ook een Mol die blijkbaar toch onwijs in het oog loopt. Maar áls ze het is, weet ze heel goed een überfanatieke kandidaat te spelen die buiten het spel om toch nog steeds goed in de groep ligt.

Hoewel in molacties Cathy wat mij betreft zeker het Molduel wint kun je twee 'mollen' natuurlijk niet vergelijken. Als één van hen de Mol is, is de ander het niet. En de Mol is nou eenmaal niet per definitie de beste Mol, maar de Mol.
...óf niet!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #406 Gepost op: 11-03-2016, 22:08:20 »
Als één van hen de Mol is, is de ander het niet. En de Mol is nou eenmaal niet per definitie de beste Mol, maar de Mol.
En hier sprak Pac-Mol de wijze woorden... ::rofl::
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #407 Gepost op: 11-03-2016, 22:15:06 »
En hier sprak Pac-Mol de wijze woorden... ::rofl::

Pac-Cruyff. ::rofl::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #408 Gepost op: 12-03-2016, 00:10:37 »
De exacte cijfers van de verdenkingen van de Mollenjagers zaten weer in mijn mailbox:

- Momenteel is Hanne volgens jullie de meest verdachte kandidaat – bijna vier op tien Mollenjagers (37%) zien in haar de Mol.
- Op de tweede plaats staat Stijn, die het meest verdacht wordt door één op vier (24%) Mollenjagers.
- Gilles wordt door drie op tien (28%) Mollenjagers aangeduid als de kandidaat die zeker niét de Mol is.
- Mannelijke Mollenjagers verdenken vaker Cathy (25% vs 18%), terwijl vrouwen vaker in Stijn de Mol zien (28% vs 20%).
- Limburgse Mollenjagers geven vaker aan te denken dat Stijn zeker niét de Mol is dan West-Vlaamse Mollenjagers (37% vs 21%).
- Zeven op tien Mollenjagers zegt (heel) zeker te zijn van zijn/haar vermoeden deze week.

Dat Stijn op de 2e plek staat, maakt het erg moeilijk om het panel (waar ik zelf deel van uit maak) als betrouwbaar te zien.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #409 Gepost op: 12-03-2016, 09:47:16 »
erg moeilijk of onmogelijk ? #dtv
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #410 Gepost op: 12-03-2016, 11:38:46 »
erg moeilijk of onmogelijk ? #dtv

Doe maar onmogelijk. #TeamGilles

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #411 Gepost op: 12-03-2016, 12:26:26 »
Na de zesde aflevering is het duidelijk geworden. Gilles als de Vlaamse George  :) En toch blijf ik hopen op Cathy, maar das de Vlaamse Anniek vrees ik  ::love::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #412 Gepost op: 12-03-2016, 14:36:51 »
Na de zesde aflevering is het duidelijk geworden. Gilles als de Vlaamse George  :) En toch blijf ik hopen op Cathy, maar das de Vlaamse Anniek vrees ik  ::love::

Maar je zegt net in het Cathy topic dat je Gilles afgeschreven hebt

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #413 Gepost op: 12-03-2016, 15:23:25 »
Maar je zegt net in het Cathy topic dat je Gilles afgeschreven hebt

Neen, ik zeg dat Gilles door de mand valt als Mol. Ergo; dat ie het juist is. Waar ik eerst Cathy, Gilles zei qua volgorde is dat nu na aflevering 6 Gilles, Cathy.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Mollepakker

  • Forumlid
  • al mijn liefde gaat toe naar de kandidaten van MOL IV
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #414 Gepost op: 13-03-2016, 11:29:13 »
Net zoals Jayne:
Ik dacht dat de Mol helemaal niet uit de aanmeldingen was gekozen, maar apart benaderd is. Tenminste, dat was in de vorige Vlaamse reeksen zo.
, denk ik het zelfde over deze reeks.
Laten we even kijken naar de eerste aflevering, toen ze nog met tien waren, we hadden toen:
-Bruno, de aannemer
-Ruth, de Sales Manager
-Manuella, de naaister
-Gilles, de Brand Manager
-Marc, de buschauffeur
-Issabel, de advocate
-Hanne, de kinderfeestjesorganisatrice
-Cathy, de huisvrouw (met een kuisvrouw)
-Stijn, de ingenieur
-Thibaud, de bedrijfsleider

Op het eerste zicht, zou ik er van uit gaan, dat aannemers, naaisters, buschauffeurs, huisvrouwen uit Griekenland en jonge ingenieurs niet zouden door de productie worden uitgekozen, maar bijvoorbeeld een bedrijfsleider of Brand Manager is denk ik wel gemakkelijk te contacteren. Dit lijstje is dan ook op mijn mening gebaseerd. We krijgen dan dit:
-Bruno, de aannemer
-Ruth, de Sales Manager
-Manuella, de naaister
-Gilles, de Brand Manager
-Marc, de buschauffeur
-Issabel, de advocate
-Hanne, de kinderfeestjesorganisatrice
-Cathy, de huisvrouw (met een kuisvrouw)
-Stijn, de ingenieur
-Thibaud, de bedrijfsleider

Als we dan degene die eruit zijn van het lijstje weghalen:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Dit gaat nu enkel en alleen als er geen enkel beroep verzwegen wordt, natuurlijk.
Tot zover mijn theorie!!!
maar het grootste deel van mijn liefde is voor Stijn!!!!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #415 Gepost op: 13-03-2016, 11:35:37 »
@Mollepakker. Ja dit klinkt logisch. In het verleden hebben de makers wel eens iemand gepakt die ze persoonlijk kenden, maar dat lijkt me zeker in de huidige mediatijd onmogelijk geheim te houden. Hetzelfde geldt voor de echte beroepen; ze gaan echt het risico niet nemen om daarover te liegen. Wel heb ik al ergens gelezen dat
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
toneelervaring heeft, wat natuurlijk altijd mooi meegenomen is.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #416 Gepost op: 13-03-2016, 12:15:25 »
In het verleden hebben de makers wel eens iemand gepakt die ze persoonlijk kenden, maar dat lijkt me zeker in de huidige mediatijd onmogelijk geheim te houden.
We kunnen er op dit moment alleen nog over speculeren, maar ik zou niet raar opkijken als de Mol (wie het ook is) wel degelijk ook dit keer uit de (verre) persoonlijke kring van één van de makers komt. Niet heel direct (als in buurman/vrouw, vriend(in), etc.), maar via via. Iemand in de categorie 'kennis van een vriend van mijn zus', of iets dergelijks. Iemand die ze misschien zelf nooit ontmoet hadden, maar wel verhalen over hadden gehoord waardoor ze dachten dat het misschien een goede Mol zou kunnen zijn.

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #417 Gepost op: 14-03-2016, 00:04:24 »
Niet te geloven! Hoe ze erin geslaagd zijn weet ik niet maar alleen al in mijn directe omgeving verdenken mensen sinds maandag verschillende kandidaten, de reacties zijn zo uiteenlopend:

Over Cathy "Ziet ge wel, ik heb het u toch gezegd hè van aflevering 1! Wie wou die één in 't begin niet terughalen?! CATHY!"
Hanne heeft het ook aan haar broek "Jaja, ze vertrouwt iedereen omdat zij niet te vertrouwen is! Dat is ze! Heb het altijd gezegd"
En Gilles "die speelt dat allemaal", hij moet het na maandag ook ontgelden, vooral door zijn overdreven fanatieke egoïsme met de pasvragen. Gilles werd op zijn zachts gezegd niet zo tof bevonden de laatste aflevering. Sommigen wilden hem er zelfs uit na dat pasvragenspel. ;D Way to go Gilles. ::rofl::
Enkel Stijn kan niemand echt plaatsen. Alhoewel, ik heb ook iemand gehoord die zijn penalties in twijfel trok. In principe kan ook dat nog. Iedereen tevreden dus. Het is alsof het vertrek van Bruno voor iedereen perspectieven heeft geopend.
Zalige reacties, dat wel. En iedereen lijkt helemaal overtuigd, en allemaal hebben ze het al van het begin gezegd! Klinkt bekend in de oren ::)

Ik denk dat het tijd wordt om definitief kant te kiezen ... Dacht dat ik langer nodig ging hebben, en nog een rondje herbekijken maar was er de morgen na Bruno's exit al uit. Hij stond altijd al in mijn top-3. Ik neem hem al mee in de app sinds afl. 2 ::trots:: Het moet gewoon Gilles zijn! Zijn gedrag, handelingen en zelfs de hints wijzen in zijn richting. Bruno had mij gewoon even verblind. Maar het echte scherpe licht kwam van die giraf erachter. ::tandpastasmiley::

Voor alle zekerheid ga ik wel nog alles terugkijken, kan nooit kwaad en is ook helemaal geen opgave. Misschien toch nog een geweldige molactie gemist van Stijn, Hanne of Cathy. Je weet maar nooit. Ga proberen niet té hard te focussen op Gilles Mol. Maar dat gaat heel moeilijk worden. Het lijkt wel of zijn masker helemaal is afgevallen in de zesde ronde. Net op tijd! Zoals zijn performance in de metro.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #418 Gepost op: 14-03-2016, 07:29:11 »
Ja, prachtig hoe sterk de verschillende tunnels nog zijn. Misschien zou het wel het mooiste zijn als Stijn afvalt vanavond.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [De Mol] Wie is het? - Poll
« Reactie #419 Gepost op: 14-03-2016, 12:39:03 »
Was een weekje weg en net op tijd voor vanavond kunnen "bijkijken".
Nog immer Gilles  ;D