Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 2 - Het beste paard ...  (gelezen 53149 keer)

Offline The Marsmellow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Zonder licht is een tunnel erg donker
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 2
« Reactie #20 Gepost op: 22-02-2016, 23:59:49 »
Er is 1 paard niet gestart, dat is natuurlijk het ideale paard voor de mol

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 2
« Reactie #21 Gepost op: 23-02-2016, 00:07:03 »
Er is 1 paard niet gestart, dat is natuurlijk het ideale paard voor de mol

Goed opgemerkt!  ::jaja::
Lomperik..

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 2
« Reactie #22 Gepost op: 23-02-2016, 00:52:13 »
Er is 1 paard niet gestart, dat is natuurlijk het ideale paard voor de mol

Of het beste paard is niet gestart om de mol de vrijstelling te geven..

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 2
« Reactie #23 Gepost op: 23-02-2016, 01:02:33 »
Lijkt me niet dat ze kandidaat bewust zo gaan benadelen dat hij/zij als enige geen vrijstelling zou kunnen krijgen, toch. Al betwijfel ik of ze ook maar enige invloed hebben op die paarden, ik denk niet dat ze dat hadden voorzien/bewust gedaan dat er 1 paard niet zou starten.
Lomperik..

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 2
« Reactie #24 Gepost op: 23-02-2016, 01:11:06 »
Er is 1 paard niet gestart, dat is natuurlijk het ideale paard voor de mol
::ok:: ::ok:: ::ok::
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 2 - Het beste paard ...
« Reactie #25 Gepost op: 23-02-2016, 11:01:21 »
Ik zou als mol denk ik achterover leunen hier. En inderdaad als mol zou ik niet zo snel omdraaien, dus dan komt oa Gilles weer hoog boven drijven hier. Wat een super opdracht. Ook hier weer zo mooi dat ze de film gewoon terugspoelen, en je de gezichten kan zien als kandidaat. Die openheid, heerlijk, ik houd ervan!!!

Toch vond ik Hanne hier wel verdacht in de zin van, zij keek als enige naar achteren (dekmantel = de mannen achter mij). Mol heeft voorkennis en weet zo dat je niet gefilmd wordt en jezelf verraad.
Meer L

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 2 - Het beste paard ...
« Reactie #26 Gepost op: 23-02-2016, 11:16:54 »
Op zich een mooie opdracht om te bekijken wie wie verdenkt.

Zo blijkt dat ze Issabel meer vertrouwen dan Cathy.
Dat Hanne op zich snel geloofd wordt.

We zouden hier de (voorzichtige) conclusie kunnen trekken dat ze Hanne ook niet snel verdenken als mol, en Cathy en Issabel beiden wel.

Hanne geeft direct Cathy als 'lokaas'. Bewust haar? Omdat ze haar één van de verdachtste personen vindt als mol?
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Lot1506

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 2 - Het beste paard ...
« Reactie #27 Gepost op: 23-02-2016, 15:11:07 »
Gilles, Thibaud en Stijn vond ik hier erg stil. En een Mol leunt hier achterover. Want hoe groot is de kans dat ze het goed hebben? 1/7.

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 2 - Het beste paard ...
« Reactie #28 Gepost op: 23-02-2016, 16:37:26 »
Gilles, Thibaud en Stijn vond ik hier erg stil. En een Mol leunt hier achterover. Want hoe groot is de kans dat ze het goed hebben? 1/7.
De mol zal dat inderdaad doen, tenzij hij natuurlijk rechtstreeks beschuldigd wordt, dan kan je niet anders dan reageren.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 2 - Het beste paard ...
« Reactie #29 Gepost op: 23-02-2016, 21:57:04 »
Geweldig gespeeld van Hanne. ::respect::
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 2 - Het beste paard ...
« Reactie #30 Gepost op: 24-02-2016, 00:50:10 »
Vanuit de gedachte vanuit mijn hoofdmol: Bruno
Tijdens de discussie om het winnende paard te ontmaskeren, bemoeit Bruno zich heel even. En wel door nogmaals door de groep nogmaals de (precies enige) keuze tussen Issa en Cathy voor te leggen, om zo de echte winnaar uit het vizier te plaatsen. Hij heeft er alleen maar baat bij dat de winnaar niet onthuld wordt. Natuurlijk moet de mol dan ook effectief weten wie de winnaar was (zou dus tussendoor door de crew moeten meegegeven zijn)

----

Wat mij ook opviel, Gilles De Coster (presentator) vermijdt bij de onthulling oogcontact met Hanne. Doet hij dit ook bij de mol? In vorige afleveringen?  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 24-02-2016, 19:58:31 door Lukie4, Reden: 2 berichten samengevoegd »
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline JorisBoris

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 2 - Het beste paard ...
« Reactie #31 Gepost op: 24-02-2016, 01:25:25 »
Had iemand dit al opgemerkt? Het is maar één seconde in beeld.

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 2 - Het beste paard ...
« Reactie #32 Gepost op: 24-02-2016, 01:33:05 »
Had iemand dit al opgemerkt? Het is maar één seconde in beeld.
Lijkt mij niks. Zouden ze zomaar op die tafel mogen schrijven, voor een tv-programma in het kleine België?
#HetIsTochWaarZeker!?

Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 2 - Het beste paard ...
« Reactie #33 Gepost op: 24-02-2016, 08:39:11 »
Op zich een mooie opdracht om te bekijken wie wie verdenkt.

Zo blijkt dat ze Issabel meer vertrouwen dan Cathy.
Dat Hanne op zich snel geloofd wordt.

We zouden hier de (voorzichtige) conclusie kunnen trekken dat ze Hanne ook niet snel verdenken als mol, en Cathy en Issabel beiden wel.

Hanne geeft direct Cathy als 'lokaas'. Bewust haar? Omdat ze haar één van de verdachtste personen vindt als mol?

Dat laatste wat je zegt vermoed ik ook. Zou wel inhouden dat Hanne enorm sluw is en dit soort opdrachten erg goed inschat. Ik denk dat het bovendien de beste positie is voor de mol. De mol zijn zijn/haar stoel meteen omdraaien en hopen op die vrijstelling. Wel vond ik de andere kandidaten erg naïef in deze opdracht. Volgens mij noemde Thibaud Hanne en Issa als verdachten voor de vrijstelling. Ze gingen even op Issa in, maar negeerde Hanne behoorlijk. Dit terwijl Hanne direct iemand anders begon te beschuldigen en dat zou bij mij vragen oproepen..

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 2
« Reactie #34 Gepost op: 24-02-2016, 15:52:09 »
Er is 1 paard niet gestart, dat is natuurlijk het ideale paard voor de mol

 ::ok::
Dit is een ideale opdracht voor de mol om alle aandacht van zich af te halen en bij de anderen juist hun talenten voor een eventueel molschap benadrukt te krijgen. Cathy was al heel erg verdacht maar de totaal onverdachte Hanne blijkt een heel goed actrice die iedereen om de tuin weet te leiden. Je ziet bij de test dat men nu toch wat aan het twijfelen is geraakt of Hanne wel zo onschuldig is als ze zich voordoet. Hoe meer bliksemafleiders voor de mol hoe beter!

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 2
« Reactie #35 Gepost op: 24-02-2016, 16:03:13 »
maar de totaal onverdachte Hanne blijkt een heel goed actrice die iedereen om de tuin weet te leiden. Je ziet bij de test dat men nu toch wat aan het twijfelen is geraakt of Hanne wel zo onschuldig is als ze zich voordoet. Hoe meer bliksemafleiders voor de mol hoe beter!
Heeft Issabel misschien de gok gewaagd om voor Hanne te spelen? Heeft haar beschuldiging bij die proef zo'n zware impact gehad dat ze emotioneel handelde en Hanne 'terug wou pakken'? Cathy was evenveel slachtoffer als Issabel, Hanne heeft gelogen, en daarom de keuze voor Hanne.
#HetIsTochWaarZeker!?

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 2
« Reactie #36 Gepost op: 24-02-2016, 16:30:48 »
Heeft Issabel misschien de gok gewaagd om voor Hanne te spelen? Heeft haar beschuldiging bij die proef zo'n zware impact gehad dat ze emotioneel handelde en Hanne 'terug wou pakken'? Cathy was evenveel slachtoffer als Issabel, Hanne heeft gelogen, en daarom de keuze voor Hanne.

In het extra filmpje in de taxi (zie haar topic) zegt Issa dat ze Hanne niet als Mol ziet. (Maar als een kleine paté. ;D)

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 2
« Reactie #37 Gepost op: 24-02-2016, 16:56:15 »
In het extra filmpje in de taxi (zie haar topic) zegt Issa dat ze Hanne niet als Mol ziet. (Maar als een kleine paté. ;D)
Dan is dat geen correcte denkpiste van mij. OF werd het handig gemonteerd?
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 2 - Het beste paard ...
« Reactie #38 Gepost op: 24-02-2016, 20:06:29 »
de leugenaar heeft altijd de meeste tekst.
Hoewel bijna iedereen gewoon Nee zei op de vraag van Gilles de presentator, had zij daar al een verhaal ::vergroot::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 4 - opdracht 2 - Het beste paard ...
« Reactie #39 Gepost op: 24-02-2016, 20:11:24 »
de leugenaar heeft altijd de meeste tekst.
Hoewel bijna iedereen gewoon Nee zei op de vraag van Gilles de presentator, had zij daar al een verhaal ::vergroot::

Ja, achteraf is het duidelijk dat Hanne de weerwolf was vrijstelling had. Maar omdat ik net als de kandidaten Hanne stiekem toch wat onderschatte ben ik er ook met open ogen ingetuind. ::jaja::