Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 3 - Lopen tegen de tram  (gelezen 25447 keer)

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 3 - Lopen tegen de tram
« Reactie #60 Gepost op: 14-03-2016, 20:40:24 »
Het lag er wel heel dik op dat Gilles het op het allerlaatste moment nog ging halen. Denk wel dat hij er altijd net wel of net niet ging aankomen.
Ik geloofde er eerst niet in dat Gilles heeft gelift maar ja wie weet hè, de Mol is van niks vies. Hij heeft dit gewoon goed gedaan was mijn gedacht. Wist waarschijnlijk al de uitkomst dus kon perfect in contact staan met de presentator. Zo ver gaan als liften voor 3,4 km (8,5 rondjes op een piste van 400 m, best wel stevig maar te doen) zou ik maar een beetje lomp vinden. Vond hem wel een nogal traag tempo hebben. Hij deed precies niet echt zijn uiterste best. Hoe hij daar op tijd is geraakt begrijp ik niet dus ja dan zou liften mogelijk zijn. Hij had wel een horloge. Daar was nog een discussie over aan tafel. Cathy en Thibaud hadden het toen over dat ze geen horloge meer dragen. Maar Gilles dus wel, daarmee kon hij perfect inschatten hoe lang het zou duren eer de metro zou arriveren. Eventjes pauzeren en dan op het laatste moment naar onder lopen. Vond eerlijk gezegd ook niet dat hij er echt moe uitzag bij aankomst. Sprintmoe, maar niet moe van 3,4 km te hebben gelopen.

Cathy zei het al, iedereen heeft hier zitten mollen om te overleven. Ze had het hoogstwaarschijnlijk ook over zichzelf. ::pinokkio:: Iedereen moet voor zichzelf maar inschatten wat een nepmolactie is en wat een echte kan zijn.

Cathy vond ik hier zwaar mollen. Ze treuzelde veel te lang, ze heeft eerst de krant nog helemaal doorbladerd alvorens te beginnen met uitscheuren. En efficiënt bleek dat niet toen ze naar de twee mensen op het perron afstapte want ze legde alles naast elkaar. In plaats van pagina's te elimineren liet ze alles liggen waardoor het een wirwar werd. In blinde paniek de juiste pagina vinden is toch wel een vak apart. Niet te geloven eigenlijk.
Bovendien kan ze ook nog eens vloeiend Spaans. Ze had evengoed de pagina kunnen scannen aan de hand van de krantenkoppen. Dan was die 'rosse haren club' misschien wel opgevallen? Was dit trouwens bedoeld als knipoog naar de vriendin van de presentator? :P
Had Cathy ook niet best wat vroeger afgestapt op die mensen, haar uitleg nadien is wel aanvaardbaar maar twee mensen kun je nog wel in je achterhoofd houden. Eén ervan is ook nog eens ros, moeilijk te verwarren met iemand anders. Een potentiële 2000 euro komt niet in de pot, dit had het debacle van de pasvragen ietwat kunnen verzachten.
Bruno geloofde ik ook eerst niet met dat broodje. Nu blijkt dat hij wel degelijk molde. Heeft Cathy dan hetzelfde gedaan?

Stijn wordt vaak nogal hard aangepakt over zijn falen tijdens die kleine raadsels. Maar hij is niet opgeleid als bouwkundig ingenieur hè, wel als industrieel ingenieur biochemie. Toch nog iets anders dan torentjes bouwen. Hanne vind ik dan veel verdachter. Zij heeft een opleiding interieurvormgeving achter de rug. Lijkt me toch wel iets waar zij kan opkomen. Dat deed ze dan ook maar weeral het bekende "just te loate".

Als Gilles onze Mol is, wat ik ondertussen zeer waarschijnlijk acht, dan is hij deze aflevering zijn masker volledig kwijtgespeeld. In zowat elke opdracht. Het overdramatiseren elke keer, de overacting druipt ervan af, vooral hier in de metro. Had wat subtieler gemogen. Eerder vond ik hem ook al overdreven reageren, maar deze aflevering slaat echt alles. Ik had zelfs de indruk dat hij in de metro al antwoordde op de presentator nog voor hij iets had gezegd. Die "meende 't" die hij daar uitkraamde kwam echt een tel te vroeg. ::tandpastasmiley:: 't Is mij een raadsel waarom hij in de polls niet hoger staat. Bruno eruit werken om dan zelf zo hard van je voetstuk te donderen.

Ik begrijp eigenlijk ook niet waarom ze Stijn niet hebben laten 'sporten'. Hij is toch meer de sportman van de groep, heeft toch meer de achtergrond ervoor dan Gilles. Gilles sleept dus wel 1m94 mee hè en is ook nog eens een roker. Die hebben doorgaans niet zo'n goede conditie. ;) :-X

Offline Black_64

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 3 - Lopen tegen de tram
« Reactie #61 Gepost op: 15-03-2016, 21:52:04 »
Dat rennen van Gilles in deze opdracht blijft me dwarszitten...

...Toch vind ik Gilles op een of andere manier ook niet bekaf overkomen, niet als iemand die zich de longen uit het lijf heeft gerend. Vreemd....
Dit vind ik dus ook. Hij doet alsof hij bekaf is, maar vreemd genoeg is hij niet bezweet.
Normaal met zo een fluo hesje zweet je vrij rap.

Na het zien van aflevering 7 (vogel opdracht) viel het eens te meer op.
Daar zie je dat hij kletsnat staat in het zweet bij aankomst.