Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 3 - Lopen tegen de tram  (gelezen 25440 keer)

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[De Mol] Aflevering 6 - opdracht 3 - Lopen tegen de tram
« Gepost op: 7-03-2016, 21:56:45 »
Bespreek hier de derde opdracht.
Lomperik..

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 3 - Lopen tegen de tram
« Reactie #1 Gepost op: 7-03-2016, 22:05:09 »
Eerst dacht ik: Tuurlijk wil (mijn Mol) Gilles de sleutelrol in deze opdracht. Achteraf gezien blijken de andere 4 het niet beter te doen.

Bruno wil eerst wel eten, maar dan heeft hij geen honger. (Al verdenk ik Bruno om begrijpelijke redenen niet meer ::rofl:: )
Cathy ziet maar 2 mensen en gaat niet naar hen met de krant om te kijken of 1 van de 2 in die krant staat.
Hanne (en Stijn) komt net als bij het colaflesje net te laat met een redelijke oplossing voor het probleem.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 3 - Lopen tegen de tram
« Reactie #2 Gepost op: 7-03-2016, 22:07:26 »
Gilles zat in de beste molpositie maar hij kwam wel op tijd aan. Stijn, Hanne en Cathy zijn hier verdacht.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2016, 22:09:31 door Luc »

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 3 - Lopen tegen de tram
« Reactie #3 Gepost op: 7-03-2016, 22:08:29 »
Gilles zat in de beste molpositie maar hij kwam wel op tijd aan.
Omdat hij geïnformeerd was dat de rest er een zootje van maakte
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 3 - Lopen tegen de tram
« Reactie #4 Gepost op: 7-03-2016, 22:09:03 »
Gilles zat in de beste molpositie maar hij kwam wel op tijd aan.

maar dit leverde 0 euro op.

Als hij de mol was, kon hij perfect horen aan de ingang van de metro:
er is 0 euro verdiend. Wees maar de held en loop binnen.
klaar voor de strijd

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 3 - Lopen tegen de tram
« Reactie #5 Gepost op: 7-03-2016, 22:17:08 »
Eerst dacht ik: Tuurlijk wil (mijn Mol) Gilles de sleutelrol in deze opdracht. Achteraf gezien blijken de andere 4 het niet beter te doen.

Bruno wil eerst wel eten, maar dan heeft hij geen honger. (Al verdenk ik Bruno om begrijpelijke redenen niet meer ::rofl:: )
Cathy ziet maar 2 mensen en gaat niet naar hen met de krant om te kijken of 1 van de 2 in die krant staat.
Hanne (en Stijn) komt net als bij het colaflesje net te laat met een redelijke oplossing voor het probleem.

Ik verstond dat Bruno dat broodje niet op kreeg. Brood met iets wat op een taaie biefstuk lijkt ertussen, zonder je mond of keel te spoelen, zonder saus? Dat kan je nooit helemaal op krijgen in 5 min. En in Latijns Amerika snijden ze het vlees langs de andere richting dan wij het doen... toch zeker voor de snacks. Zo kan er meer vlees uit snijden, maar is het veel veel taaier, en het lijkt alsof je op niets anders vezels kauwt. Dat vlees kan je als schoenzool gebruiken.

Waarom Cathy niet dichterbij die mensen ging zitten en de foto's bekijken, begrijp ik niet. Ze geeft daar wel een uitleg voor. Oké, voor een minuutje of zo kun je daar gène over hebben (gegeneerd zijn). Maar als het dan bij die 2 blijft neem je die krant gewoon mee. En al dat tijdverlies met dat gescheur.

Tja, en waarom Stijn en Hanne dachten het in 2 minuten te redden met hun precisie geknutsel, dat snap ik niet. Die blokken gaven sowieso reeds een stevige basis + hoogte.

Ocharme Gilles, en maar lopen en lopen.  


Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 3 - Lopen tegen de tram
« Reactie #6 Gepost op: 7-03-2016, 22:20:24 »
Ik verstond dat Bruno dat broodje niet op kreeg. Brood met iets wat op een taaie biefstuk lijkt ertussen, zonder je mond of keel te spoelen, zonder saus? Dat kan je nooit helemaal op krijgen in 5 min. En in Latijns Amerika snijden ze het vlees langs de andere richting dan wij het doen... toch zeker voor de snacks. Zo kan er meer vlees uit snijden, maar is het veel veel taaier, en het lijkt alsof je op niets anders vezels kauwt. Dat vlees kan je als schoenzool gebruiken.


Nog voor hij een hap had genomen, zei hij plots dat hij geen honger had. Toen hij het signaal om te starten hoorde, duurde het even voor hij begon 'aan te vallen'. ::rofl::

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 3 - Lopen tegen de tram
« Reactie #7 Gepost op: 7-03-2016, 22:30:17 »
Nog voor hij een hap had genomen, zei hij plots dat hij geen honger had. Toen hij het signaal om te starten hoorde, duurde het even voor hij begon 'aan te vallen'. ::rofl::

Aangezien ze allen op hotel eten lijkt het me niet vreemd dat iemand geen honger heeft. Het is een eet-opdracht, niet een "wie heeft er honger opdracht". Iemand kan graag eten, zonder honger te hebben. En dat was het enige waar Bruno voor waarschuwde. Hij kreeg heel snel door dat de 'snack' niet zo'n mini hot-dogje was of koek dat je in je holle tand zou kunnen steken. Ze wilden hem het in 2 minuten laten doen. Honger of geen honger, dat was zowiezo onmogelijk. Bruno is altijd geweest wie hij was: een eerlijke kandidaat, die voor de pot en groepskansen ging (maar daar niet altijd in slaagde), en een consensus zocht, nadacht hoe iets aan te pakken en de discussie op gang bracht en zich dan wenste neer te leggen bij de beslissing van de meerderheid.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 3 - Lopen tegen de tram
« Reactie #8 Gepost op: 7-03-2016, 22:51:09 »
Hint naar Gilles 'de enige' in DE (4e en 5e letter van het alfabet) metro (ook wel mol). Opeenvolgende shots.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline JorisBoris

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 3 - Lopen tegen de tram
« Reactie #9 Gepost op: 7-03-2016, 23:05:41 »
Hint naar Gilles 'de enige' in DE (4e en 5e letter van het alfabet) metro (ook wel mol). Opeenvolgende shots.

45 kan ook verwijzen naar de nummerplaat van Hanne in de tweede aflevering. (UDC 451)
Of naar de leeftijd van Bruno? Nee, toch niet :)

Offline The Marsmellow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Zonder licht is een tunnel erg donker
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 3 - Lopen tegen de tram
« Reactie #10 Gepost op: 7-03-2016, 23:23:31 »
Waar is die kloosterhint ;) nee ben blij dat we wat te raden hebben, de opmerking van Jelsir wel scherp  ::vergroot::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 3 - Lopen tegen de tram
« Reactie #11 Gepost op: 7-03-2016, 23:42:56 »
Hint naar Gilles 'de enige' in DE (4e en 5e letter van het alfabet) metro (ook wel mol). Opeenvolgende shots.

Goed gezien. Zou dan wel bijna letterlijk overgenomen zijn uit WIDM 5.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 3 - Lopen tegen de tram
« Reactie #12 Gepost op: 8-03-2016, 00:17:55 »
Hoe verzin je zo'n opdracht met dat broodje? Heeft één van de makers per ongeluk een keer zo'n ding besteld en kwam hij/zij er achter dat het niet weg te krijgen was?  ::rofl::

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 3 - Lopen tegen de tram
« Reactie #13 Gepost op: 8-03-2016, 00:20:48 »
Ik vond de volgorde die ze kozen niet handig maar goed alles was toch mislukt..Normaal had -geen honger- Bruno op halte 1 moeten zitten dan Cathy en dan Hanne en Stijn, lijkt mij. ???

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 3 - Lopen tegen de tram
« Reactie #14 Gepost op: 8-03-2016, 00:21:15 »
Hoe verzin je zo'n opdracht met dat broodje? Heeft één van de makers per ongeluk een keer zo'n ding besteld en kwam hij/zij er achter dat het niet weg te krijgen was?  ::rofl::

Ze snijden het vlees anders in Argentinië, waardoor het "taaier" wordt en men wil het heeel graag doorbakken hebben.

Maar dit was een Choripan (of chorpan oid): "Chorizo" op een brooodje. Worst dus (gebakken/warm).. En meestal ook met saus, al is het maar chimichurri... Niet zo moeilijk weg te krijgen hoor  ;)

Bruno heeft ook zelf toegegeven dat hij daar wat zat te mollen (zie de mol in de media)

Offline Rick De Molloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 3 - Lopen tegen de tram
« Reactie #15 Gepost op: 8-03-2016, 00:41:25 »
Hint naar Gilles 'de enige' in DE (4e en 5e letter van het alfabet) metro (ook wel mol). Opeenvolgende shots.

Ook ik heb Gilles hoog op het lijstje maar Hanne komt hard voorbij. De enige, dat refereert naar evt enige mol klinkt logisch in combinatie met de 4 en 5.... .maar ik zeg 4 en 5, D en E en vervolgens stapt Hanne als eerste van de andere 4 uit de metro... 4, 5, Hanne = De Mol
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 3 - Lopen tegen de tram
« Reactie #16 Gepost op: 8-03-2016, 00:43:40 »
Ze snijden het vlees anders in Argentinië, waardoor het "taaier" wordt en men wil het heeel graag doorbakken hebben.

Maar dit was een Choripan (of chorpan oid): "Chorizo" op een brooodje. Worst dus (gebakken/warm).. En meestal ook met saus, al is het maar chimichurri... Niet zo moeilijk weg te krijgen hoor  ;)

Bruno heeft ook zelf toegegeven dat hij daar wat zat te mollen (zie de mol in de media)

Ja, vlees in Latijns Amerika wordt evenwijdig met de vezels gesneden, terwijl onze steaks gesneden loodrecht door de vezels. Zo'n echte typische Latijns Amerikaanse steak is zoals op een schoenzool kauwen.

Maar inderdaard, het is een chorizo worst... maar ook wat voor eentje:
http://farm9.staticflickr.com/8254/8650032556_ff8d40b8d8.jpg

Echt hap, klaar en weg is dat toch ook niet.

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 3 - Lopen tegen de tram
« Reactie #17 Gepost op: 8-03-2016, 01:29:58 »
Hoe verzin je zo'n opdracht met dat broodje? Heeft één van de makers per ongeluk een keer zo'n ding besteld en kwam hij/zij er achter dat het niet weg te krijgen was?  ::rofl::

Hier kan ik op zeggen dat het broodje wel degelijk zeer makkelijk weg te krijgen was hoor. Bruno heeft in een interview dat ik derstraks gelezen heb (ergens op de site van Het Nieuwsblad) gezegd dat hij niet vaak bewust heeft gemold, maar die proef heeft hij bewust doen mislukken en dus ook gespeeld dat hij er misselijk van werd ;)
Lomperik..

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 3 - Lopen tegen de tram
« Reactie #18 Gepost op: 8-03-2016, 02:14:49 »
Mja Cathy zei al in een testbiecht dat het spel anders gespeeld wordt. De kandidaten hebben het door en mollen nu dus expres... net als in WIDM.

En over de opdracht: Het was wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel toevallig dat de metro precies tegelijk met Gilles aankwam. Die zat daar natuurlijk al een tijdje te wachten om zo als held een laatste sprint te kunnen trekken, MOL!
« Laatst bewerkt op: 8-03-2016, 02:29:30 door Mollenmania »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 3 - Lopen tegen de tram
« Reactie #19 Gepost op: 8-03-2016, 07:01:05 »
Het was wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel toevallig dat de metro precies tegelijk met Gilles aankwam. Die zat daar natuurlijk al een tijdje te wachten om zo als held een laatste sprint te kunnen trekken, MOL!

Een heel stuk liften, wachten en dan de eindsprint. Ik zie het al helemaal voor me. ;D