Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 8  (gelezen 67608 keer)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [De Mol] Aflevering 8
« Reactie #100 Gepost op: 26-03-2016, 21:21:46 »
Ik heb de aflevering nu pas gekeken, en wow, ik ben echt blij dat ik niet op het forum heb gezien hoe het zat, want ik zat er dus de halve serie helemaal naast. Zo fijn om bedonderd te worden door de mol. Goed gedaan, alle deelnemers.

Daarnaast voelt het fris aan om eens een keer een ontknoping te zien van een andere serie dan de Nederlandse. Gewoon, om te kijken hoe ze dat doen. Ik vond het prachtig. Superspannend. En ik was echt totaal in verwarring toen het lichtje ging branden. Hoe fijn is dat :D

En ik ben heel benieuwd naar de slotaflevering. Met alle molacties, maar ik ben ook gewoon benieuwd hoe ze dat gedaan hebben, en in welke zin het lijkt op de Nederlandse versies of juist anders is. En ik kijk er naar uit om alle kandidaten nog weer even terug te zien. En de molacties! :D
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline FeniXXIV

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [De Mol] Aflevering 8
« Reactie #101 Gepost op: 28-03-2016, 18:45:05 »
Ben ook nu pas aan posten toegekomen. De week is volledig anders gelopen dan gedacht, het zij zo.

Heb het mogen meemaken in de bioscoop, was echt genieten. Wat een fantastische ervaring, ga ik nooit meer vergeten! En ik heb een paar woorden kunnen wisselen met een paar kandidaten, niet allemaal ... gelukkig wel mijn mollen en dé Mol zelf ook! ::trots:: De batterij van mijn telefoon was helaas gemold, dus geen foto's kunnen maken. Best spijtig, want iedereen was vrij toegankelijk en zeer vriendelijk! Dat viel me heel erg op.

Gilles De Mol! Ik vind het nu al een topmol! ::ok:: Mag met veel glans naast de andere drie oud-mollen staan. ::jaja:: Vooraf had ik gezegd dat ik het liefst verrast zou willen worden, maar bij nader order zou ik het niet anders willen dan Gilles. Nu de ontknoping helemaal is bezonken ben ik helemaal verkocht aan deze Mol. Was gewoon de beste keus uit ze allemaal denk ik, het zou niet beter of slechter geweest zijn met Cathy of Hanne. Gilles heeft dat supergoed gedaan. En 7/9 zijn eruit gegaan omdat ze een andere verdachte hadden. Dat is de kunst! Een goeie Mol schudt de kandidaten van zich af. Dat hij dit ook nog met Stijn heeft kunnen doen vind ik echt geweldig van hem. Even afwachten tot aflevering 9 maar durf nu al zeggen dat hij zijn rol met verve heeft vervuld, misschien wel een van de strafste mollen ooit?!

Zat juist met mijn voorspelling, vlak voor het licht aansprong fluisterde ik nog Cathy wint! Maar was blijkbaar maar nipt! Alleen al voor de reacties te horen had ik graag in de Cathy zaal gezeten.
Cathy de winnares dus, vind ik zeer verdiend! Vooral door de manier waarop ze het spel heeft gespeeld. In onze cinemazaal volgde meteen een bescheiden applaus. Moet geweldig geweest zijn in zaal 4, blijkbaar zat Cathy dan toch in zaal 4! De ultieme misleiding voor haar verdenkers, ze zullen gedacht hebben ... laten we die maar allemaal in zaal 4 steken, zodat ze tot het bittere eind nog in een Cathy Mol geloven. :P >:D

Moet eerlijk bekennen, kreeg heel even de kriebels toen Hanne bij het diner begon over die € 5000 verdienen en dat ze ook als Mol de vrijstelling zou laten liggen. Maar heel eventjes flitste door mijn hoofd, zou het?! Maar buiten dat ene moment was ik de hele finale heel hard overtuigd van Gilles als Mol. Bij de dilemma's deed hij een paar keer het tegenovergestelde van wat ik logisch vond. Hij kende het raadsel en zorgde ervoor dat Cathy geen aanspraak kon maken op het antwoord van het raadsel. Alles ademde 'Gilles is de Mol'.

De manier waarop de ontknoping gefilmd werd, qua beeld, licht en geluid was zoals verwacht top! Dit mis ik bij de Nederlandse versie. Na zoveel jaargangen hebben die nog altijd niet door hoe die ontknoping zou moeten zijn. Een mooi filmisch iconisch momentje. Meer moet dat niet zijn. ;)

De fijnste momenten uit aflevering 8 in de cinemazaal: Suprise, de afvallers die opeens samen met Mol en finalisten voor onze neus stonden, en ook in onze zaal bleven om samen naar de finale te kijken. ::tandpastasmiley:: Wist ik niet op voorhand dus mijn avond kon niet meer stuk. Zat redelijk dicht in de buurt van een paar kandidaten, heb hier en daar een reactie opgevangen tijdens de reclameonderbrekingen. Verder blijven vooral de reacties bij tijdens heel de aflevering: het begin met het topolied, de lachsalvo's die volgen na alweer een hilarische reactie van Hanne. De blije gezichten van de finalisten in de lucht. En Gilles die in de mist verscheen als Mol en heel fijn werd ontvangen door het publiek. Was toch wel hét moment van de avond, hoe kan het ook anders.

Fantastisch om te mogen meemaken. Misschien was dit wel mijn yolo-momentje in het kader van De Mol. Zelf meedoen zal vreselijk moeilijk worden. Ook al spoorde iedereen op het event je aan om je in te schrijven, met meer dan 50000 fans op fb zullen er dit keer wel meer dan 3000 geïnteresseerden zijn.

Oh ja, zal na vanavond nog wel een bericht posten waarin ik vertel wat sommige kandidaten zoal te vertellen hadden. Misschien beter even de aflevering van vanavond afwachten, misschien zeggen ze daar wel dezelfde dingen. Er kwamen sowieso al een paar dingen terug in de interviews die ze gegeven hebben. Vooral van de finalisten dan, die kunnen ook niet tien verschillende verhalen vertellen hè.
« Laatst bewerkt op: 28-03-2016, 18:46:40 door FeniX-IV »