Auteur Topic: De Mol in de media (2017)  (gelezen 57582 keer)

Offline Marisa

  • Forumlid
De Mol in de media (2017)
« Reactie #20 Gepost op: 23-01-2017, 01:18:14 »
en mijn mailadres hadden ze van dit forum teruggevonden.

Dan hebben ze hun best gedaan, blijkbaar.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
De Mol in de media (2017)
« Reactie #21 Gepost op: 23-01-2017, 22:57:07 »
Gaat vast weer prachtige plaatjes opleveren! ::bravo::
Ik heb er zin in!

Mooie plaatjes kan men overal downloaden.

Ik hoop op weer een fantastisch en spannend mysterie! ::bravo::
Woosie down?

Offline Marisa

  • Forumlid
De Mol in de media (2017)
« Reactie #22 Gepost op: 25-01-2017, 21:25:22 »
Mooie plaatjes kan men overal downloaden.

Of zelf maken.
Ik hoop op weer een fantastisch en spannend mysterie! ::bravo::
Helemaal eens.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
De Mol in de media (2017)
« Reactie #23 Gepost op: 29-01-2017, 21:34:08 »
Heeft iemand hier toegang tot dit artikel van De Morgen over Gilles De Coster? Ik ben er wel benieuwd naar. :D

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
De Mol in de media (2017)
« Reactie #24 Gepost op: 30-01-2017, 19:20:35 »

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
De Mol in de media (2017)
« Reactie #25 Gepost op: 30-01-2017, 19:45:46 »
Citaat
Als Gilles De Coster ons tegemoet loopt in Vilvoorde, knijpt hij zijn ogen dicht tegen het felle zonlicht. De VIER-presentator slijt zijn dagen tegenwoordig in een donkere montagecel, waar hij de laatste hand legt aan de eerste aflevering van het nieuwe seizoen van ‘De mol’. ‘Ik bereid me alweer voor op de pronostieken bij de slager: ‘Alstublieft, meneer. Volgens mij is ’t Manuella.’’

Citaat
    'Er zullen genoeg twists and turns zijn'

De wederopstanding van het iconische Woestijnvis-programma vorig jaar was op alle vlakken een succes: lovende recensies, kijkcijfers die wekelijks tegen het miljoen aanschurkten en een saboteur die het nadien tot BV én Slimste Mens schopte. Ook de opvolger vaart alvast uit onder een gunstige wind.

Gilles De Coster «Een paar weken geleden hebben we een korte trailer van het nieuwe seizoen online gegooid, en die is ondertussen al meer dan een half miljoen keer bekeken. Mensen hebben dus duidelijk zin in de nieuwe reeks.»

HUMO En dan te denken dat je hier vorig jaar nog liet optekenen dat ‘je zou emigreren als de reboot van ‘De mol’ maar 250.000 kijkers zou lokken’.

De Coster «Terwijl het er na de eerste aflevering 950.000 waren! Tja, dat was koffiedik kijken toen, hè. We wisten echt niet of het nog zou werken, zo’n programma dat meer dan tien jaar niet meer was uitgezonden. Al wat we konden doen, was het origineel zo goed mogelijk benaderen – iets waar we wel in geslaagd zijn, denk ik: de nieuwe reeks lag heel dicht bij de oude (lachje). Nu ja, met een iets minder goede presentator misschien.

»Dit jaar willen we minstens even goed doen, qua kijkcijfers, maar vooral qua kwaliteit. We laten echt niets aan het toeval over: vandaag alleen al hebben we de eerste aflevering zo’n zeven keer doorgeploegd, om er zeker van te zijn dat er geen foutjes in zitten.»

...


Verder dan dit kan ik ook niet lezen, Mollenjager-DT.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
De Mol in de media (2017)
« Reactie #26 Gepost op: 30-01-2017, 19:49:22 »
Heeft er iemand misschien ook toegang tot dit artikel?: http://www.humo.be/humo-archief/374083/de-nieuwe-mol-komt-uit-zijn-hol-geloof-me-het-wordt-een-mindfuck-vanjewelste

Ik koop het blad woensdag en zal scans maken en die plaatsen, tenzij iemand anders me voor is natuurlijk. :)

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
De Mol in de media (2017)
« Reactie #27 Gepost op: 30-01-2017, 21:22:23 »
Hier het hele artikel (in twee etappes, weet even niet hoe het anders te doen  :) ):

Als Gilles De Coster ons tegemoet loopt in Vilvoorde, knijpt hij zijn ogen dicht tegen het felle zonlicht. De VIER-presentator slijt zijn dagen tegenwoordig in een donkere montagecel, waar hij de laatste hand legt aan de eerste aflevering van het nieuwe seizoen van ‘De mol’. ‘Ik bereid me alweer voor op de pronostieken bij de slager: ‘Alstublieft, meneer. Volgens mij is ’t Manuella.’’

'Er zullen genoeg twists and turns zijn'
De wederopstanding van het iconische Woestijnvis-programma vorig jaar was op alle vlakken een succes: lovende recensies, kijkcijfers die wekelijks tegen het miljoen aanschurkten en een saboteur die het nadien tot BV én Slimste Mens schopte. Ook de opvolger vaart alvast uit onder een gunstige wind.

Gilles De Coster «Een paar weken geleden hebben we een korte trailer van het nieuwe seizoen online gegooid, en die is ondertussen al meer dan een half miljoen keer bekeken. Mensen hebben dus duidelijk zin in de nieuwe reeks.»

HUMO En dan te denken dat je hier vorig jaar nog liet optekenen dat ‘je zou emigreren als de reboot van ‘De mol’ maar 250.000 kijkers zou lokken’.
De Coster «Terwijl het er na de eerste aflevering 950.000 waren! Tja, dat was koffiedik kijken toen, hè. We wisten echt niet of het nog zou werken, zo’n programma dat meer dan tien jaar niet meer was uitgezonden. Al wat we konden doen, was het origineel zo goed mogelijk benaderen – iets waar we wel in geslaagd zijn, denk ik: de nieuwe reeks lag heel dicht bij de oude (lachje). Nu ja, met een iets minder goede presentator misschien.

»Dit jaar willen we minstens even goed doen, qua kijkcijfers, maar vooral qua kwaliteit. We laten echt niets aan het toeval over: vandaag alleen al hebben we de eerste aflevering zo’n zeven keer doorgeploegd, om er zeker van te zijn dat er geen foutjes in zitten.»

HUMO Het succes van de vorige reeks moet jullie toch wat vertrouwen schenken?
De Coster «Dat dacht ik ook, maar de druk om aan de hoge verwachtingen te voldoen ligt toch weer behoorlijk hoog. Al heb ik het gevoel dat deze reeks minstens zo goed wordt als de vorige. »

HUMO Ze is er wel in een recordtempo gekomen, zeker tegenover de vorige, waar jullie in alle rust aan konden werken.
De Coster «Inderdaad. Eind april 2016, amper een maand na de finale waarin Gilles Van Bouwel als mol ontmaskerd werd, zaten we alweer volop op het nieuwe seizoen te zwoegen. Deels uit noodzaak: in het huidige televisieklimaat mag je zo’n succesvol programma niet te veel rust gunnen. Zelf vond ik het alvast niet erg om er zo snel weer in te vliegen. Al zal ik de volgende maanden weer vaak op mijn tong moeten bijten, als ik bij de bakker of slager binnenstap. Vorig jaar kreeg ik bij mijn pistolets of 100 gram kippenwit geregeld een gratis pronostiek: ‘Alstublieft, meneer. En trouwens: volgens mij is ’t Manuella’ (lacht). Maar ik vind dat plezant, zien hoe mensen in dat spelletje opgaan. Dat is meteen ook het enige nadeel van mijn job als presentator: die unieke kijkervaring van ‘De mol’, dat fijne raadspelletje, zal ik nooit zelf kunnen meemaken. Dus haal ik mijn hart maar op aan de geschokte reacties van vrienden en familie, als zij de afleveringen bekijken.»

HUMO Je zei al dat de nieuwe reeks van ‘De mol’ zo dicht mogelijk bij de oude probeert te blijven. Het beproefde recept werd dus ook deze keer niet aangepast?
De Coster «Er zullen genoeg twists and turns zijn, maar aan de fundamenten raken we inderdaad niet: ’t is niet dat we deze keer opeens met negen mollen en één gewone kandidaat hebben gespeeld. Al hebben we voor deze reeks wel enkele nieuwe paden proberen te betreden – om niet te zeggen dat er een paar serieuze mindfucks tussen zitten (grijnst). Te beginnen met de eerste aflevering. »
« Laatst bewerkt op: 30-01-2017, 21:24:29 door Poekie »

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
De Mol in de media (2017)
« Reactie #28 Gepost op: 30-01-2017, 21:22:46 »
HUMO Als locatie hebben jullie dit jaar Zuid-Afrika gekozen. Omdat een ‘mol’ daar ook gewoon een ‘mol’ wordt genoemd?
De Coster «Vooral omdat het zo’n fotogeniek land is. We maakten soms werkdagen van 20 uur, maar toch heb ik mezelf geregeld in de arm geknepen: ’t is met voorsprong het mooiste land dat ik ooit bezocht heb. Al moesten we er wel iets beter voorbereid naartoe trekken dan vorig jaar naar Argentinië. In Zuid-Afrika is alles veel meer beregeld. Als je daar een drone de lucht in wil sturen, moet je je eerst door een dozijn formulieren worstelen.

»Maar al bij al was het een vlotte draaiperiode. Veel hangt natuurlijk af van de kandidaten, en dat bleken – net als vorig jaar – stuk voor stuk prachtexemplaren. Je trekt drie weken intensief op met die mensen, maar nadien mag je twee maanden lang geen contact met elkaar hebben. En wat bleek? Ik miste die mensen tijdens die twee maanden – altijd een goed teken.»

HUMO Vertaalde het succes van de vorige reeks zich ook in meer inschrijvingen dit jaar?
De Coster «Die waren ruimschoots verdubbeld: meer dan 6.000, tegenover 3.000 vorig jaar. De dag vlak na de finale-aflevering was er natuurlijk een serieuze piek, maar ook daarna bleven ze aardig binnenstromen. Elk van die potentiële kandidaten moest natuurlijk ook beoordeeld worden. Gelukkig niet door mij (lacht). Dit jaar hebben trouwens opmerkelijk meer jonge mensen zich ingeschreven. En dan bedoel ik echt jong: bouwjaar 1992 tot 2000, te jong dus om het originele programma gezien te hebben. Dat vind ik een groot compliment, dat we met onze nieuwe reeks een geheel nieuwe generatie enthousiast hebben gemaakt voor ons programma.»

Gezonde paranoia

HUMO Hebben jullie nog meer voorzorgsmaatregelen moeten nemen dan vorig jaar, om lekken te vermijden?
De Coster «We zijn deze keer niet vanuit Zaventem vertrokken, om pottenkijkers te ontwijken. Vorig jaar was ik in juni op de luchthaven van Zaventem, en toen zag ik sommige mensen vanuit hun ooghoeken kijken: ‘Zou het alweer zover zijn?’ Terwijl ik gewoon op vakantie ging! Voor de rest hebben we er een, euh, gezonde paranoia op nagehouden. Toen ik bijvoorbeeld naar mijn bank belde om mijn kaart te laten activeren in Zuid-Afrika, heb ik voor de zekerheid een stuk of vijf landen opgenoemd, zodat daar zeker niemand op het idee kwam om ‘De mol’ aan Zuid-Afrika te linken. En ik geloof dat ik tijdens de draaiperiode ook een paar keer iets over de Belgische actualiteit op Twitter heb gegooid, om geen argwaan te wekken.»

HUMO Zuid-Afrika is een toeristische trekpleister. Geen Vlamingen tegen het lijf gelopen?
De Coster «We zijn wel een paar keer aangesproken door landgenoten die mij hadden herkend of – nog vaker – onze camera’s in het oog hadden gekregen. Maar die hebben we altijd om de tuin kunnen leiden met de uitvlucht dat we voor ‘Vlaanderen vakantieland’ aan het draaien waren. Geen mens die erbij stilstond dat dat programma al twee jaar van het scherm is verdwenen (lacht).»

HUMO De mol van vorig jaar, Gilles Van Bouwel, is intussen verveld tot een heuse BV. Een fijn neveneffect?
De Coster «Voor hem wel, natuurlijk, maar het was zeker niet onze bedoeling om een soort kweekvijver voor nieuwe tv-gezichten te worden. Maar ik gun het Gilles van harte: hij heeft enorm veel star quality.»

HUMO ...en prijkt nu ook op het erelijstje van ‘De slimste mens’ – naast ene Gilles De Coster.
De Coster «Ik moet zeggen: ik heb de quiz dit jaar gevolgd en ik zou echt niet meer kunnen meedraaien. Misschien ligt het aan mijn leeftijd of aan het feit dat ik niet meer professioneel met de actualiteit bezig ben, maar ik was enorm onder de indruk van het niveau van al dat jong geweld. Alsof de kandidaten elk jaar jonger én slimmer worden. »

HUMO Vorig jaar was je nog voorzichtig over de levensduur van ‘De mol’. Denk je dat jullie nu, met het tweede seizoen, voor een lange rit vertrokken zijn?
De Coster «De televisiewereld zit op dat vlak vrij eenvoudig in elkaar: zolang ‘De mol’ blijft scoren, mogen we ermee doorgaan. Maar ik heb me voor de zekerheid toch voorgenomen om van elke reeks die ik draai, keihard te genieten. ‘De mol’ is veruit het leukste wat ik ooit heb gedaan. Pas op, mijn journalistiek werk vond ik ook fijn, maar dat was per definitie vluchtig en ‘onaf’. ‘De mol’ is een tot in de puntjes afgewerkt product, waar ik me als perfectionist helemaal in kan verliezen. Plus: de fijne reacties van onze kijkers, die zijn onbetaalbaar.»
[/i]

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
De Mol in de media (2017)
« Reactie #29 Gepost op: 30-01-2017, 21:49:03 »
Dank je wel, Poekie  ::respect::

Leuk artikel om te lezen. Het maakt dat ik dit jaar nog meer zin heb in De Mol dan vorig jaar (voor zover dat nog mogelijk was).
Het volgende stukje viel mij op:

Citaat
HUMO Je zei al dat de nieuwe reeks van ‘De mol’ zo dicht mogelijk bij de oude probeert te blijven. Het beproefde recept werd dus ook deze keer niet aangepast?
De Coster «Er zullen genoeg twists and turns zijn, maar aan de fundamenten raken we inderdaad niet: ’t is niet dat we deze keer opeens met negen mollen en één gewone kandidaat hebben gespeeld. Al hebben we voor deze reeks wel enkele nieuwe paden proberen te betreden – om niet te zeggen dat er een paar serieuze mindfucks tussen zitten (grijnst). Te beginnen met de eerste aflevering. »

Ik ben benieuwd naar die nieuwe paden. Geen negen mollen dus, maar wat dan wel? Misschien toch de presentator als mol?
Ik vertrouw de belgen er wel op dat ze met iets beters, iets bijzonders maar nog steeds passend binnen het format, zullen komen.

Nog maar een weekje.  ::bravo::
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
De Mol in de media (2017)
« Reactie #30 Gepost op: 30-01-2017, 22:05:56 »
Thnx for posting. Het seizoen widm van nu bevalt me beter dan de afgelopen jaren en de mol vorig jaar was de max.  Enorm benieuwd naar t nieuwe mol avontuur in zuid afrika.

Aan 1 Kant jammer dat t overlapt, aan de Andere Kant mooi dat we twee series kunnen volgen

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
De Mol in de media (2017)
« Reactie #31 Gepost op: 30-01-2017, 22:30:42 »
Bedankt Poekie! Ik kan niet wachten tot volgende week! ::boogie::

Offline De Vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
De Mol in de media (2017)
« Reactie #32 Gepost op: 31-01-2017, 20:31:46 »
Waar blijft het molboek? Zou er dit jaar geen uitgebracht worden?  ::ohno::

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
De Mol in de media (2017)
« Reactie #33 Gepost op: 31-01-2017, 21:03:04 »
Ik vraag mij vooral af wanneer de nieuwe kandidaten nu eindelijk worden voorgesteld...

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
De Mol in de media (2017)
« Reactie #34 Gepost op: 31-01-2017, 21:27:50 »
eh kandidaten voorstellen...??  gewoon maandag als ze aan komen lopen voor opdracht 1 neem ik aan.


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
De Mol in de media (2017)
« Reactie #35 Gepost op: 31-01-2017, 21:35:03 »
eh kandidaten voorstellen...??  gewoon maandag als ze aan komen lopen voor opdracht 1 neem ik aan.

Vorig jaar konden we twee dagen voor de start van de serie filmpjes van de kandidaten bekijken op de website en zo al een goed beeld van ze krijgen.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
De Mol in de media (2017)
« Reactie #36 Gepost op: 31-01-2017, 22:01:07 »
Vorig jaar konden we twee dagen voor de start van de serie filmpjes van de kandidaten bekijken op de website en zo al een goed beeld van ze krijgen.

En we kregen leeftijden en beroepen zonder namen geloof ik. Niet?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
De Mol in de media (2017)
« Reactie #37 Gepost op: 31-01-2017, 22:14:25 »
ik kan me alleen een short previewke herinneren van een minuut of 2 of zo. ik geloof 2 dagen voor het begin. geen namen en geen verdere info meen ik

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
De Mol in de media (2017)
« Reactie #38 Gepost op: 31-01-2017, 22:21:25 »
En we kregen leeftijden en beroepen zonder namen geloof ik. Niet?

Dit
Ik meen me te herinneren dat mijn schot voor de boeg mol een buschauffeur was.  ::rofl::
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline De Vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
De Mol in de media (2017)
« Reactie #39 Gepost op: 31-01-2017, 23:20:03 »
Die beroepen waren te vinden in het molboek, dat meer dan een week voor de eerste uitzending te koop was. De volledige profielen van de kandidaten waren twee dagen voor uitzending te vinden op demol.vier.be