Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 1 - Opdracht 1: Push The Button  (gelezen 17090 keer)

Offline kevin174

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 1 - Opdracht 1: Push The Button
« Reactie #40 Gepost op: 7-02-2017, 23:55:46 »
Ik zou ook gedrukt hebben. Wat zou de mol doen. Stel dat de mol niet meteen drukt, dan had hij kunnen afvallen bij die vragen daarna. Of was dat nou precies wat Hans de mol wilde.

In mijn ogen stond het al vast dat de afvaller terug zou keren in het spel.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [De Mol] Aflevering 1 - Opdracht 1: Push The Button
« Reactie #41 Gepost op: 8-02-2017, 00:09:47 »
(Buiten het feit dat hij dan dus de mol kan zijn, en de hele aflevering misschien zonder mol is gespeeld, etc.)

Dat lijkt me niet fair tegenover de eerste afvaller. Die heeft dan immers de Mol amper aan het werk kunnen zien.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 1 - Opdracht 1: Push The Button
« Reactie #42 Gepost op: 8-02-2017, 17:34:26 »
Gelijk drukken. Ik zou het gelijk gedaan hebben. Je wilt toch door?
Frankje Lapi

Offline stofferenblik

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 1 - Opdracht 1: Push The Button
« Reactie #43 Gepost op: 8-02-2017, 18:09:13 »
Dat lijkt me niet fair tegenover de eerste afvaller. Die heeft dan immers de Mol amper aan het werk kunnen zien.

Toch net zoveel als de rest.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 1 - Opdracht 1: Push The Button
« Reactie #44 Gepost op: 8-02-2017, 21:51:02 »
Dit zijn de echte dilemma's. Net als vorig jaar in aflevering 1. Toen was er de vraag of ze iemand wilden laten terugkeren. Dat zet meteen de toon voor de serie. Ik denk dat dit met bekende Nederlanders niet te doen is want die zullen bij dilemma's altijd aan hun imago denken.

“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 1 - Opdracht 1: Push The Button
« Reactie #45 Gepost op: 8-02-2017, 21:56:46 »
Dit zijn de echte dilemma's. Net als vorig jaar in aflevering 1. Toen was er de vraag of ze iemand wilden laten terugkeren. Dat zet meteen de toon voor de serie. Ik denk dat dit met bekende Nederlanders niet te doen is want die zullen bij dilemma's altijd aan hun imago denken.



Begrijp niet precies wat je bedoelt. Dat is toch meerdere keren gedaan met bekende nederlanders? Gijs en Tim?

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 1 - Opdracht 1: Push The Button
« Reactie #46 Gepost op: 8-02-2017, 22:02:27 »
Begrijp niet precies wat je bedoelt. Dat is toch meerdere keren gedaan met bekende nederlanders? Gijs en Tim?

ja, maar dan op aflevering 3 en 5. Nu direct bij de start is het wel heel anders.

In Amerika is het ook wel gedaan, dat er direct bij het begin van de serie 4 kandidaten afvallen.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [De Mol] Aflevering 1 - Opdracht 1: Push The Button
« Reactie #47 Gepost op: 10-02-2017, 16:53:37 »
Ik denk dat de mol ook (snel) heeft gedrukt, anders zit het risico erin dat hij als laatste overblijft (Hans). De mol zal natuurlijk de beroepen van de kandidaten weten maar er is steeds het risico dat er iemand anders ook juist en net sneller afdrukt.

Om goodwill te kweken en naïef en onschuldig over te komen, denk ik dat de mol niet heeft gedrukt. Er zit totaal geen risico in. Bij de kleine kans dat hij de beroepen steeds later drukte dan de anderen, dan had de productie makkelijk kunnen doen alsof hij het wel goed/als eerste geraden had. Er was namelijk geen enkele controle mogelijkheid, niet voor de kandidaten, noch voor de kijkers thuis.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 1 - Opdracht 1: Push The Button
« Reactie #48 Gepost op: 10-02-2017, 17:19:08 »
Ik denk ook dat de mol niet gedrukt heeft.  De mol weet waarschijnlijk de beroepen al, dus de kans is groot dat de mol sneller drukt, wat Luc ook al zei.
Frankje Lapi

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 1 - Opdracht 1: Push The Button
« Reactie #49 Gepost op: 10-02-2017, 17:39:01 »
Ik denk ook dat de mol niet gedrukt heeft.  De mol weet waarschijnlijk de beroepen al, dus de kans is groot dat de mol sneller drukt, wat Luc ook al zei.

Misschien handig even een overzichtje te maken drukkers en niet drukkers. Ik ben het alweer kwijt! Ook lastig nog de mensen en bijbehorende namen uit elkaar houden nog, op een paar opvallenden na.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 1 - Opdracht 1: Push The Button
« Reactie #50 Gepost op: 10-02-2017, 17:48:42 »
Misschien handig even een overzichtje te maken drukkers en niet drukkers. Ik ben het alweer kwijt! Ook lastig nog de mensen en bijbehorende namen uit elkaar houden nog, op een paar opvallenden na.

Drukkers:

Davey
Eline -> te laat
Jolien
Marzena
Robin
Sam

Volgorde vrijlating niet-drukkers:

Bertrand (wist beroep Sam als enige)
Jessica (wist beroep Bertrand als enige)
Eline (snelste)
Annelies (enige)
Bouba (snelste)
(Hans blijft achter.)

Wat er vooraf nog gebeurde in de auto's:

Annelies, Bertrand en Bouba (twijfelt) spreken met z'n drieën af niet te drukken. Hans en Jessica spreken samen af niet te drukken op initiatief van Hans. Robin zegt tegen Sam dat hij verwacht had dat ze zouden kiezen voor niet drukken. Ze lijken allebei te twijfelen. Eline overtuigt Davey om te drukken. Jolien overtuigt Marzena om te drukken.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2017, 17:57:05 door Heinz »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 1 - Opdracht 1: Push The Button
« Reactie #51 Gepost op: 10-02-2017, 17:53:38 »
@Heinz  ::ok:: Thanks

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 1 - Opdracht 1: Push The Button
« Reactie #52 Gepost op: 10-02-2017, 19:21:05 »
wat is hier een taak voor een Mol? ik zou zeggen drukken of iemand overtuigen om te  drukken en zelf dus niet drukken.


erg vreemd is de solidariteit in elk van de vergader autos: auto 2  3 mensen niemand drukt
auto 5 eline en davey drukken beide
auto 7 hans en jess drukken beide niet
auto 9 jolien en marzena drukken beide
auto 11 sam en robin drukken beide

dus als Mol iemand overtuigen en zelf niet drukken, die optie is er niet,

mn vraag blijft ook waarom de 1e 3 vh alfabet samen en niet de laatste 3? is t voor een Mol zinvol om met meer mensen in een auto te vergaderen??

ik let altijd op afwijkende zaken tov het normale dus is 3 in 1 auto tov 2  een afwijking vd norm, net als een mol afwijkt van groep kandidaten.
maar juist die afwijkende groep doet iets wat voor mij super onmols is. ze spreken af allen niet te drukken en houden zich eraan. hier heeft een Mol niks aan. het vergroot zelfs de minieme kans dat er niemand drukt.

ik streep voorlopig iedereen uit vergader auto 2 voorzichtig weg als Mol



Offline Jayq

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 1 - Opdracht 1: Push The Button
« Reactie #53 Gepost op: 11-02-2017, 14:11:10 »
Het meest interessante wat mij opviel, en dat is hier nog niet genoemd, is dat Jessica tijdens het overleggen aan Hans vraagt wat hij (in het dagelijks leven) doet. Heel toevallig is daarna het raden van beroep/studie relevant.

Gek genoeg lukt het Hans niet om in het vliegtuig te komen ondanks dat hij een voorsprong heeft (hij weet immers dat Jessica LO studeert).

Nu zal de Mol wel van alle kandidaten weten wat zij doen, en is het misschien ook een vrij normale kennismakingsvraag, vond ik het toch opvallend dat Jessica er naar begint te vragen.

Na deze eerste opdracht is zij mijn hoofdverdachte, ga nu de rest kijken.

(helaas weet ik dankzij het lezen van dit topic, dat Hans alsnog het spel in komt  ::rofl::)

EDIT: Kansloze eerste analyse van mijn kant...
« Laatst bewerkt op: 11-02-2017, 16:12:46 door Jayq »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 1 - Opdracht 1: Push The Button
« Reactie #54 Gepost op: 11-02-2017, 18:07:39 »
EDIT: Kansloze eerste analyse van mijn kant...

 ::rofl::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [De Mol] Aflevering 1 - Opdracht 1: Push The Button
« Reactie #55 Gepost op: 12-02-2017, 16:27:11 »
Heel mooie eerste opdracht!
Logisch natuurlijk dat hij niet zou gaan lukken. (ik zou ook zeker hebben gedrukt; meedoen aan dit programma gaat immers boven de eerste 5000 Euro) Maar waar de mol zit? Voor beide kampen valt wat te zeggen. De mol mag ervan uitgaan dat er wel gedrukt zal worden, in dat opzicht zou hij niet perse hoeven te drukken. Echter, 100% zeker ben je als mol nooit, dus in die optiek zou ik als mol zeker gedrukt hebben...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 1 - Opdracht 1: Push The Button
« Reactie #56 Gepost op: 12-02-2017, 17:14:33 »
als de mol niet drukt en de anderen drukken ook niet ( puur hypothetisch) komt er zomaar geld in de pot. dit zou een mol niet mogen riskeren denk ik. dus moet de mol drukken of iemand anders overhalen om te drukken. dit laatste is voor geen van de auto's een optie, dus ga ik er voorlopig vanuit dat de mol gedrukt heeft

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 1 - Opdracht 1: Push The Button
« Reactie #57 Gepost op: 12-02-2017, 20:56:09 »
als de mol niet drukt en de anderen drukken ook niet ( puur hypothetisch) komt er zomaar geld in de pot. dit zou een mol niet mogen riskeren denk ik. dus moet de mol drukken of iemand anders overhalen om te drukken. dit laatste is voor geen van de auto's een optie, dus ga ik er voorlopig vanuit dat de mol gedrukt heeft

De Mol krijgt misschien op dat moment ook wel extra informatie van de programmamakers door, of de andere kandidaten gedrukt hebben of niet, hé...

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [De Mol] Aflevering 1 - Opdracht 1: Push The Button
« Reactie #58 Gepost op: 12-02-2017, 21:08:18 »
Deuren openen lijkt me een goede sein. Waarschijnlijk hoeft hij niet eens te drukken en/of zijn die beelden later op het juiste moment ingemonteerd.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline TMTCED

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 1 - Opdracht 1: Push The Button
« Reactie #59 Gepost op: 15-02-2017, 12:21:28 »
Loop nog wat achter maar net de eerste aflevering achter de rug. Wat een geweldige start dit zich. Geweldig dilemma. Ik zou ook meteen op de knop gedrukt hebben in de wetenschap dat er altijd wel iemand drukt.
Heel vernuftige start waardoor alles meteen op scherp staat. Met de terugkeer van de afgevallen kandidaat blijft het natuurlijk wel lastig te bepalen of de mol al actief is geweest....