Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 1 - City Sightseeing  (gelezen 6376 keer)

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[De Mol] Aflevering 2: opdracht 1 - City Sightseeing
« Gepost op: 13-02-2017, 19:29:30 »
Naam wordt aangepast als ik de aflevering heb gezien.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2017, 23:10:56 door Robbieazerty »

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 1
« Reactie #1 Gepost op: 13-02-2017, 21:03:19 »
Ik snap niet waarom je voor pasvragen kiest...
Zelf kan je maar 1 extra punt halen, en met nog 9 kandidaten is dat zo goed waardeloos.
De keerzijde is veel erger. Ben je verkeerd of te laat, dan krijgt Hans 2 extra punten, dus dubbel geluk + de kans dat hij trrugkeert, wat volgens mij ook niet wenselijk is als je het spel wil winnen.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 1
« Reactie #2 Gepost op: 13-02-2017, 21:08:04 »
Ik vind het wel tof dat Hans er sowieso al 2 heeft.
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 1
« Reactie #3 Gepost op: 13-02-2017, 21:10:43 »
Ik vind het wel tof dat Hans er sowieso al 2 heeft.
4 zelfs, 't kan al gebeurd zijn.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 1
« Reactie #4 Gepost op: 13-02-2017, 21:11:22 »
Ik hoop dat hij blijft
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 1
« Reactie #5 Gepost op: 13-02-2017, 22:28:45 »
Alles niet gehaald.
Onmogelijke opdrachten ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 1
« Reactie #6 Gepost op: 13-02-2017, 22:31:04 »
Ik denk het niet en 1 is eigenlijk wel gehaald.
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 1
« Reactie #7 Gepost op: 13-02-2017, 22:32:27 »
Ik denk het niet en 1 is eigenlijk wel gehaald.
te laat is dus gewoon niet gehaald. ;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 1 - City Sightseeing
« Reactie #8 Gepost op: 13-02-2017, 23:59:45 »
Ik snap niet waarom je voor pasvragen kiest...


Met 9 of 10 zit alles zo dicht op elkaar, dat die ene juiste vraag misschien wel t verschil kan maken. ::jaja::

Vond het inderdaad lastige opdrachten. De minst moeilijke werd nog gehaald, maar ze waren te laat. Misschien zou je daar dan wel de Mol verwachten, want nu was er niks...

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 1 - City Sightseeing
« Reactie #9 Gepost op: 14-02-2017, 00:38:22 »
Met 9 of 10 zit alles zo dicht op elkaar, dat die ene juiste vraag misschien wel t verschil kan maken. ::jaja::
Net niet. Hoe meer kandidaten, hoe minder kans dat je laatste bent... Dus dat ene extra puntje (ten opzichte van 7 anderen is echt verwaarloosbaar)
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 1
« Reactie #10 Gepost op: 14-02-2017, 00:40:34 »
Alles niet gehaald.
Onmogelijke opdrachten ?

Nee, integendeel (op de klokkenluider na misschien, want één kans is aan de magere kant). Wat ik zo aardig vind van de Belgische reeks is dat meestal uitstekend uitgelegd wordt hoe de opdrachten hadden kunnen slagen. Zo hadden Bouba en Sam de vissen per soort kunnen tellen.

Hoedanook treden de Vlaamse makers ons met opener vizier tegemoet dan de Steven Spielberg Wannabe's van AvroTros.
Woosie down?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 1 - City Sightseeing
« Reactie #11 Gepost op: 14-02-2017, 00:47:56 »
ik denk dat de vissen proef vrij lastig was, zelfs per soort,

diamanten die was zeker te doen, en ik denk dat t ook lukt totdat robin iets verplaatst

klokken, met iets meer muziek kennis moet dat lukken, zelfs met maar 1 keuze


en ja over die naam van dat schip ; als je de juiste deur hebt moet dat ook wel lukken, maar ja als je ondon als serieuze optie ziet, twijfel ik aan de kennis vd engelse taal onder spelstress :-)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 1
« Reactie #12 Gepost op: 14-02-2017, 00:50:02 »
Nee, integendeel (op de klokkenluider na misschien, want één kans is aan de magere kant).

Nog voor de opdracht eindigde, had ik hier wel de indruk dat 'Good hope' (van Kaap de Goede Hoop) het antwoord moest zijn. Bertrand wel verdacht door plots het juiste antwoord te zeggen nadat de foute klok geluid is.

en ja over die naam van dat schip ; als je de juiste deur hebt moet dat ook wel lukken, maar ja als je ondon als serieuze optie ziet, twijfel ik aan de kennis vd engelse taal onder spelstress :-)

Men gaat Marzena moeten intomen. De andere 2 merken op dat het komt van 'London', maar toch gaat Marzena een beurt verspelen.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 1
« Reactie #13 Gepost op: 14-02-2017, 00:50:05 »
Wat ik zo aardig vind van de Belgische reeks is dat meestal uitstekend uitgelegd wordt hoe de opdrachten hadden kunnen slagen. Zo hadden Bouba en Sam de vissen per soort kunnen tellen.

+1 ... een van de vele dingen die ik zo aardig vind :-)

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 1
« Reactie #14 Gepost op: 14-02-2017, 01:31:22 »
Zo hadden Bouba en Sam de vissen per soort kunnen tellen.
Typisch de regie. Ze willen laten uitschijnen dat ze mollige zijn door zo ondoordacht te werk te gaan.
Heb gemerkt dat ze dit geregeld doen, zoals open slot van kooi Robin, niemand die aan een alternatief denkt voor de sleutel bij de geiten...
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 1
« Reactie #15 Gepost op: 14-02-2017, 07:05:47 »
Typisch de regie. Ze willen laten uitschijnen dat ze mollige zijn door zo ondoordacht te werk te gaan.
Heb gemerkt dat ze dit geregeld doen, zoals open slot van kooi Robin, niemand die aan een alternatief denkt voor de sleutel bij de geiten...

Natuurlijk heeft die uitleg - vooral als de opdracht mislukt - een verdachtmakende functie, maar hij is verder toch gewoon 100% juist? Het ís immers makkelijker om 10 kleine groepjes vissen te tellen, en het slot wás gewoon los.
Woosie down?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 1
« Reactie #16 Gepost op: 14-02-2017, 11:45:15 »
Natuurlijk heeft die uitleg - vooral als de opdracht mislukt - een verdachtmakende functie, maar hij is verder toch gewoon 100% juist? Het ís immers makkelijker om 10 kleine groepjes vissen te tellen, en het slot wás gewoon los.

Ja idd. Dit zijn enkel constateringen van de productie. Dit zullen ze overal waar nodig doen en heeft m.i. niks te maken met opzettelijke verdachtmaking van kandidaten. Het neemt je een beetje mee in de opdracht, dat vind ik juist een fijn gevoel :)

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 1
« Reactie #17 Gepost op: 14-02-2017, 14:14:23 »
Natuurlijk heeft die uitleg - vooral als de opdracht mislukt - een verdachtmakende functie, maar hij is verder toch gewoon 100% juist? Het ís immers makkelijker om 10 kleine groepjes vissen te tellen, en het slot wás gewoon los.
Tuurlijk, al moet je eraan denken om dit te doen. En doe je niet, dan is de regie er als de kippen bij om dat in verf te zetten.
Ik weet niet of ik eraan zou gedacht hebben, en daarmee zou ik dan direct verdacht zijn?
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 1
« Reactie #18 Gepost op: 14-02-2017, 14:18:29 »
Tuurlijk, al moet je eraan denken om dit te doen. En doe je niet, dan is de regie er als de kippen bij om dat in verf te zetten.
Ik weet niet of ik eraan zou gedacht hebben, en daarmee zou ik dan direct verdacht zijn?

Ze vertelden ook hoe Jessica en Davey zich konden bevrijden zonder een halfuur over elkaars ketting te stappen.

Ze zouden volgens mij bij elk duo dat de visopdracht deed gezegd hebben hoe ze die moesten oplossen.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 1
« Reactie #19 Gepost op: 14-02-2017, 15:15:28 »
Ze vertelden ook hoe Jessica en Davey zich konden bevrijden zonder een halfuur over elkaars ketting te stappen.

Ze zouden volgens mij bij elk duo dat de visopdracht deed gezegd hebben hoe ze die moesten oplossen.

Maar doet de regie dit niet standaard? Vorig seizoen moesten ze limonade uit een flesje overgieten met enkel een rietje. Kwam ook later de aap bij uit de mouw, ze hadden moeten blazen in het flesje en de limonade zo uit het rietje moeten duwen.. 

Soms moeten kandidaten gewoon even doordenken en tsja, ik vind dit soort dingen het wel leuker maken, want het maakt het lastiger om de mol te vinden dan met rechttoe rechtaan opdrachten. De mol weet de trucjes, maar de kandidaten denken vaak paniekerig.. wie is wat?