Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 2 - Beestenboel  (gelezen 24967 keer)

Offline martinbdv

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 2 - Beestenboel
« Reactie #20 Gepost op: 14-02-2017, 02:08:39 »
Was dit niet Jolien?

Je redenatie van de molpositie bij de geiten volg ik je in.
Jolien komt met het haakje, Robin met het idee om het haakje te gebruiken. Met het idee komen vind ik net zo onverdacht als met het haakje zelf trouwens, maar Jolien is er sowieso uit

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 2 - Beestenboel
« Reactie #21 Gepost op: 14-02-2017, 02:15:43 »
Jolien komt met het haakje, Robin met het idee om het haakje te gebruiken. Met het idee komen vind ik net zo onverdacht als met het haakje zelf trouwens, maar Jolien is er sowieso uit
Als ik mij goed herinner zegt Jolien ongeveer: 'ik heb hier een haakje, kunnen wij hier niets mee?'. En dit terwijl ze actief bezig zijn met deze  opdracht.
Dat Robin dan met het idee komt om dat te gebruiken, is voor mij echt geen toegevoegde waarde.
Het geeft, voor mij,alleszins geen extra krediet aan hem.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline martinbdv

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 2 - Beestenboel
« Reactie #22 Gepost op: 14-02-2017, 02:23:07 »
Als ik mij goed herinner zegt Jolien ongeveer: 'ik heb hier een haakje, kunnen wij hier niets mee?'. En dit terwijl ze actief bezig zijn met deze  opdracht.
Dat Robin dan met het idee komt om dat te gebruiken, is voor mij echt geen toegevoegde waarde.
Het geeft, voor mij,alleszins geen extra krediet aan hem.

Ik heb het teruggekeken:
Voiceover: Uiteindelijk besluiten ze het over een andere boeg te gooien
Robin: Wat moet je hier uitgeraken?
Davey: De sleutel
Robin: Heb je nergens een koord met een visdraad of zo?
En dan komt vervolgens Jolien aanlopen:
Jolien: Hier. Kunnen we hier iets mee doen? Dat heb ik gevonden.
Robin: Met zulke haakjes
Jolien: Een vishaakje maken.

Het is vanaf minuut 57

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 2 - Beestenboel
« Reactie #23 Gepost op: 14-02-2017, 02:26:21 »
Ik heb het teruggekeken:
Voiceover: Uiteindelijk besluiten ze het over een andere boeg te gooien
Robin: Wat moet je hier uitgeraken?
Davey: De sleutel
Robin: Heb je nergens een koord met een visdraad of zo?
En dan komt vervolgens Jolien aanlopen:
Jolien: Hier. Kunnen we hier iets mee doen? Dat heb ik gevonden.
Robin: Met zulke haakjes
Jolien: Een vishaakje maken.

Het is vanaf minuut 57
👍👍
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 2 - Beestenboel
« Reactie #24 Gepost op: 14-02-2017, 10:02:32 »
Inventieve opzet, maar het inzetten van (bijvoorbeeld) een leeuw of een gedresseerde aap voor een opdracht vind ik nogal smakeloos.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 2 - Beestenboel
« Reactie #25 Gepost op: 14-02-2017, 10:13:32 »
Inventieve opzet, maar het inzetten van (bijvoorbeeld) een leeuw of een gedresseerde aap voor een opdracht vind ik nogal smakeloos.

Vergeet die muis niet. Toch had ik hier een stuk minder moeite mee dan met het kijken naar de rodeo.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 2 - Beestenboel
« Reactie #26 Gepost op: 14-02-2017, 10:43:20 »
Inventieve opzet, maar het inzetten van (bijvoorbeeld) een leeuw of een gedresseerde aap voor een opdracht vind ik nogal smakeloos.

Die aap was beslist niet gedresseerd. Er gebeurde hoegenaamd niets onethisch met de leeuw, de muis, de aap, de geiten, de mol of de luipaardstaart. Het is goed om een vinger aan de dierenwelzijnspols te houden, maar we hoeven echt niet onmiddellijk spastisch in de Marianne Thiememodus te schieten zodra er een beest in beeld wordt gebracht. ::)
Woosie down?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 2 - Beestenboel
« Reactie #27 Gepost op: 14-02-2017, 10:50:00 »
Die aap was beslist niet gedresseerd. Er gebeurde hoegenaamd niets onethisch met de leeuw, de muis, de aap, de geiten, de mol of de luipaardstaart. Het is goed om een vinger aan de dierenwelzijnspols te houden, maar we hoeven echt niet onmiddellijk spastisch in de Marianne Thiememodus te schieten zodra er een beest in beeld wordt gebracht. ::)

Dit viel inderdaad reuze mee maar het past wel in een rijtje opdrachten met dieren in De Mol (stiertje tegen de grond drukken, lama's vangen, gans meezeulen) waarvan je je kunt afvragen of het nou wel zo'n goed idee is om de dieren voor het amusement in te zetten.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 2 - Beestenboel
« Reactie #28 Gepost op: 14-02-2017, 11:15:54 »
Dit viel inderdaad reuze mee maar het past wel in een rijtje opdrachten met dieren in De Mol (stiertje tegen de grond drukken, lama's vangen, gans meezeulen) waarvan je je kunt afvragen of het nou wel zo'n goed idee is om de dieren voor het amusement in te zetten.

Dat is inderdaad een interessante en terechte vraag. Los daarvan wil ik wel opmerken dat dankzij de Zuid-Afrikaanse wildparken (die toch ook voornamelijk tot amusement dienen) veel bijzondere diersoorten voor uitsterven behoed worden.

Toch ben ik huiverig voor dit soort discussies in het kader van WIDM. Het is nog maar een kleine stap naar het verontwaardigd constateren dat er vlees geserveerd wordt op de ontbijttafel.
Woosie down?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 2 - Beestenboel
« Reactie #29 Gepost op: 14-02-2017, 11:53:23 »
Het is nog maar een kleine stap naar het verontwaardigd constateren dat er vlees geserveerd wordt op de ontbijttafel.

Wordt er vlees geserveerd op de ontbijttafel? Ongehoord!

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 2 - Beestenboel
« Reactie #30 Gepost op: 14-02-2017, 11:53:56 »
Die aap was beslist niet gedresseerd. Er gebeurde hoegenaamd niets onethisch met de leeuw, de muis, de aap, de geiten, de mol of de luipaardstaart. Het is goed om een vinger aan de dierenwelzijnspols te houden, maar we hoeven echt niet onmiddellijk spastisch in de Marianne Thiememodus te schieten zodra er een beest in beeld wordt gebracht. ::)

Dat een aap pas zijn diensten aanbiedt wanneer je genoeg gezag uitstraalt, geeft naar mijn idee aan dat de aap tot gehoorzaamheid wordt gedwongen. Er valt wat mij betreft een hoop te genieten in dit seizoen van De Mol, maar ik kreeg het idee dat dieren hier onnodig als een soort speelgoed werden ingezet.

Edit, ter verduidelijking: op basis van het bijschrift ('diensten aanbieden') leek het mij dat de aap het potje zou geven in ruil voor stukjes appel, wat ik aangeleerd gedrag vind. Het kan best dat die appel als afleiding moest fungeren, maar dan klopt het bijschrift niet.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2017, 14:49:13 door Molzkovicz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 2 - Beestenboel
« Reactie #31 Gepost op: 14-02-2017, 12:20:55 »
De leeuw heet Mojo. Mol Jolien? O nee... ::dom::

Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 2 - Beestenboel
« Reactie #32 Gepost op: 14-02-2017, 15:49:00 »
De mol bij de geiten vind ik inderdaad een goeie, maar ook bij de woordzoeker is er veel invloed, aangezien je van het begin vrij bent om verwarring te scheppen.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 2 - Beestenboel
« Reactie #33 Gepost op: 14-02-2017, 15:58:09 »
Ik zou zeggen mol bij geiten of mol bij woordzieken (ook in die volgorde). Daar heb je de meeste invloed.
Bij de geiten is dan Marzena het meest verdacht, Bertrand doet onmolse dingen zoals sleutel pakken (en lijkt zoals eerder genoemd ook te veel op de mol uit de vorige serie). Bij de woordzoeker blijft Davey dan over, Hans niet verdacht en Jolien eruit. Mmmmm  ::vergroot::
Meer L

Offline Black_64

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 2 - Beestenboel
« Reactie #34 Gepost op: 14-02-2017, 18:50:55 »
Op een zeker moment vraagt Bouba aan Robin welk beest denk je dat daar zit.
Robin zegt dat hij enkel de staart ziet en wijst naar het bordje aan de buiten kant van de kooi.
Hij zegt "De jachtluipaard is het snelste beest ter wereld".

Op het bordje staat "De jachtluipaard is het snelste landdier ter wereld".

Hoe weet hij wat er op dat bordje staat? Tenzij iemand het hem verteld heeft, maar dat denk ik niet want ze hadden hem nog niet ontdekt.
Later in de aflevering, waar Davey met de stok en spiegeltje probeert te kijken welk beest er zit, zie je duidelijk dat op de achterkant van het bordje niks staat.
Dus lezen is niet mogelijk.

Ook de manier waarop dit hele gebeuren in beeld komt, meermaals maakt het voor mij nog meer verdacht.
 

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 2
« Reactie #35 Gepost op: 14-02-2017, 19:22:51 »
Ja tis niet de bedoeling dat zelfs de mensen thuis een rood scherm krijgen ;).
Nominatie ::rofl::
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 2 - Beestenboel
« Reactie #36 Gepost op: 14-02-2017, 19:58:58 »
ik had in het begin het idee dat robin net als bouba geketend zat aan zijn been, maar later zie ik dat hij enkel een ketting met sleutel aan zijn been heeft.

ik vind hem op de meest ideale molpositie zitten, zonder zijn vrijheid gaat de leeuwenkooi nooit open. als ik kandidaat was , had ik echt zelf gecheckt of die kooi echt dicht was. als Mol (met voorkennis) was ik lekker blijven zitten en deed niks. lijkt beetje op robin zijn gedrag.


maar ja wat is molser met 3 man een opdracht van 3000 euro proberen te verstieren? of met 7 man een opdracht van 3000 euro verstieren?
ik denk dat met 6 man op je lip je erg op je hoede moet zijn om iets te mollen, maar ja aan de andere kant hoort een mol wel bij de beestenboel..

btw heeft iemand de speurpuzzel ergens .. ik wil daar wel eens mee aan de slag gaan. veel letters veel hints ???



Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 2 - Beestenboel
« Reactie #37 Gepost op: 14-02-2017, 20:02:49 »
Ik snap je redenatie wat Robin betreft, maar hij deed het erg goed bij de bedevaartsrun
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 2 - Beestenboel
« Reactie #38 Gepost op: 14-02-2017, 20:07:14 »
Ik denk juist: hoe meer mensen hoe beter je kan mollen. Dan valt het minder in de smiezen, zoals bij het zingen. Dan sta je echt in de schijnwerpers.
En inderdaad Robin zijn gedrag komt Mols op mij over, de onsympathieke mol die anderen de schuld geeft. Hij stond zelf ook bij het slot, en kon dus ook hebben gezien dat het open was. Hans ook zijn kamergenoot, zal hij hem reeds in de smiezen hebben? Vandaar groen scherm....
Meer L

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 2 - Beestenboel
« Reactie #39 Gepost op: 14-02-2017, 23:05:54 »
Ik vind ik deze opdracht Marzena en Davey het meest verdacht. Marzena omdat zij snel op het idee kwam de geit te melken en daarmee tijd verloor hoewel er een andere oplossing was. Davey omdat hij nauwelijks iets bijbracht in de kruiswoordpuzzel en niet opmerkte dat de kooi van Robin open was (hij stond op een bepaald moment met zijn neus bij).
« Laatst bewerkt op: 14-02-2017, 23:08:18 door Luc »