Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 2 - Beestenboel  (gelezen 25017 keer)

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 2 - Beestenboel
« Reactie #60 Gepost op: 18-02-2017, 03:18:30 »
Mooi! Dankjewel.

Het lijkt alsof er behaalve LEEUW ook nog een N, T en O overzijn, maar de N hoort bij BAVIAAN (diagonaal van rechtsonder) en de T en O waarschijnlijk bij TOR? ...

Ik heb heel sterk het gevoel dat er ergens in die puzzel een enorme hint zit, maar heb tot nog toe niets gevonden .... (op die MOL na)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 2 - Beestenboel
« Reactie #61 Gepost op: 18-02-2017, 10:54:34 »
Mooi! Dankjewel.

Het lijkt alsof er behaalve LEEUW ook nog een N, T en O overzijn, maar de N hoort bij BAVIAAN (diagonaal van rechtsonder) en de T en O waarschijnlijk bij TOR? ...

Ik heb heel sterk het gevoel dat er ergens in die puzzel een enorme hint zit, maar heb tot nog toe niets gevonden .... (op die MOL na)

Misschien stond 'mol' als dier ook op het kaartje?

Het zou wel een kleine hint kunnen zijn richting Hans of Davey als de productie de kandidaten verdeeld heeft.

EDIT: Op een bepaald moment staat 'mol' doorstreept. Het is dus inderdaad een woord op de lijst.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2017, 14:04:31 door Hulpmol »

Offline Vage logica

  • Forumlid
  • ... is not equal to ...
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 2 - Beestenboel
« Reactie #62 Gepost op: 19-02-2017, 21:28:59 »
Mooi! Dankjewel.

Het lijkt alsof er behaalve LEEUW ook nog een N, T en O overzijn, maar de N hoort bij BAVIAAN (diagonaal van rechtsonder) en de T en O waarschijnlijk bij TOR? ...

Ik heb heel sterk het gevoel dat er ergens in die puzzel een enorme hint zit, maar heb tot nog toe niets gevonden .... (op die MOL na)

Scherp  ::vergroot::, ik zie dat ik inderdaad het woord "baviaan" heb gemist. Voor de T en O zou het woord tor kunnen en kan ik niet tot iets anders komen, maar ik heb dat woord ook al een keer weggestreept links boven.

Ik heb toch maar even de gecorrigeerde oplossing bijgevoegd.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 2 - Beestenboel
« Reactie #63 Gepost op: 19-02-2017, 22:35:54 »
Scherp  ::vergroot::, ik zie dat ik inderdaad het woord "baviaan" heb gemist. Voor de T en O zou het woord tor kunnen en kan ik niet tot iets anders komen, maar ik heb dat woord ook al een keer weggestreept links boven.

Ik heb toch maar even de gecorrigeerde oplossing bijgevoegd.

Je hebt 'emoe' toch ook twee maal weggestreept? ;)

Ik heb 105 dieren van de 106 kunnen vinden en daarbij valt op dat zowel 'tor' als 'emoe' twee keer weggestreept moeten worden. Het 106e dier is waarschijnlijk 'os' of iets dergelijk wat niet uitmaakte voor de oplossing.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 2 - Beestenboel
« Reactie #64 Gepost op: 19-02-2017, 23:56:48 »
Pff de enige hint die ik hierin tot nu toe vind, is op de 1e drie regels Eline is de mol, maar op de volgende regel kun je al niet maken.

Verder zijn aan de letters van het woord mol de letters van de naam Sam te koppelen , maar dat is niet in 1 rechte lijn.


Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 2 - Beestenboel
« Reactie #65 Gepost op: 20-02-2017, 04:04:44 »
Pff de enige hint die ik hierin tot nu toe vind, is op de 1e drie regels Eline is de mol, maar op de volgende regel kun je al niet maken.

Verder zijn aan de letters van het woord mol de letters van de naam Sam te koppelen , maar dat is niet in 1 rechte lijn.



Ook de letters van Annelies komen voor het woord 'Mol' voor, trouwens ook die van Hans. Maar ... alleen met Eline kun je ook 'Eline is de Mol' maken. Oei, zou dit niet gewoon echt iets kunnen zijn?

Toevoeging: opmerkelijk inderdaad dat 'tor' en 'emoe' meerdere keren voorkomen en afgestreept moeten worden. De 'ree' zit er ook meerdere keren in, één keer los, maar ook in de woorden 'ijsbeer' en 'grizzlybeer' (achterstevoren)
« Laatst bewerkt op: 20-02-2017, 04:14:18 door tumtum »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 2 - Beestenboel
« Reactie #66 Gepost op: 20-02-2017, 12:09:57 »
Toevoeging: opmerkelijk inderdaad dat 'tor' en 'emoe' meerdere keren voorkomen en afgestreept moeten worden. De 'ree' zit er ook meerdere keren in, één keer los, maar ook in de woorden 'ijsbeer' en 'grizzlybeer' (achterstevoren)

De 'ree' heb ik niet meegeteld omdat die inderdaad volledig opgeslokt is door de twee beren. ;) Nu ja, als je een 25x25 vierkant moet vullen met 106 dieren en uiteindelijk maar 5 letters mag overhouden dan snap ik wel dat je eens wat dubbel moet gaan.

Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 2 - Beestenboel
« Reactie #67 Gepost op: 21-02-2017, 03:05:54 »
Ik vind het wel opvallend dat wanneer je "eline is de mol" maakt het niet alleen precies in het midden van de woordzoeker staat, maar ook nog eens de begin en eindletters van beide regels met elkaar corresponderen. Je hebt dus een stukje van 11 bij 2 letters waar het in staat:
ErLImNachtE
IySkDrElMOL

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 2 - Beestenboel
« Reactie #68 Gepost op: 21-02-2017, 03:08:17 »
SAM staat ook verbonden met MOL
SAMMOL
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 2 - Beestenboel
« Reactie #69 Gepost op: 21-02-2017, 03:26:23 »
Ik vind het wel opvallend dat wanneer je "eline is de mol" maakt het niet alleen precies in het midden van de woordzoeker staat, maar ook nog eens de begin en eindletters van beide regels met elkaar corresponderen. Je hebt dus een stukje van 11 bij 2 letters waar het in staat:
ErLImNachtE
IySkDrElMOL

Inderdaad, ik begin bijna te denken 'case closed'...

Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 2 - Beestenboel
« Reactie #70 Gepost op: 21-02-2017, 12:20:11 »
Bijna inderdaad, maar ik zou wel graag iets van een bevestiging zien, bijvoorbeeld een patroon waardoor je het zou kunnen ontdekken, want nu zou het alleen komen doordat het in het midden staat. Misschien iets met de locaties van de letters die corresponderen met testantwoorden van Eline oid?

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 2 - Beestenboel
« Reactie #71 Gepost op: 21-02-2017, 12:31:26 »
Ik zie het nog niet helemaal goed staan? Kan iemand met markeringen aangeven waar dit staat van Eline? Mooie hint zo lijkt!
Meer L

Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 2 - Beestenboel
« Reactie #72 Gepost op: 21-02-2017, 13:00:40 »
« Laatst bewerkt op: 21-02-2017, 13:02:43 door ICYURinEcstacy »

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 2 - Beestenboel
« Reactie #73 Gepost op: 21-02-2017, 13:04:43 »


Tja, dat ziet er behoorlijk overtuigend uit... :o

Toch voelt het niet goed dat de makers van zo'n ingenieus programma in aflevering 2 al zo'n eenvoudige hint zouden stoppen. Maar aan nephints doen ze volgens mij niet dus dan zou het toeval moeten zijn.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2017, 13:11:33 door Heinz »

Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 2 - Beestenboel
« Reactie #74 Gepost op: 21-02-2017, 13:15:40 »
Een dingetje is wel dat je ook "Annelies de mol" en "Hans de mol" kunt maken, die staan alleen niet zo mooi in het midden en missen het woordje "is". (En hun naam is verspreid over twee regels)
« Laatst bewerkt op: 21-02-2017, 13:17:38 door ICYURinEcstacy »

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 2 - Beestenboel
« Reactie #75 Gepost op: 21-02-2017, 15:03:23 »
Een dingetje is wel dat je ook "Annelies de mol" en "Hans de mol" kunt maken, die staan alleen niet zo mooi in het midden en missen het woordje "is". (En hun naam is verspreid over twee regels)

Nu ik de hints van vorig jaar teruggekeken heb denk ik niet dat bovenstaande een hint is. De hints van vorig jaar waren namelijk stuk voor stuk zeer geraffineerd. Een simpel iets als dit past daar niet tussen.

Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 2 - Beestenboel
« Reactie #76 Gepost op: 21-02-2017, 15:33:14 »
Inderdaad, maar het is nog wel mogelijk dat dit de "prestige" van de hint is en dat de opbouw/uitleg nog elders verborgen is.

Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 2 - Beestenboel
« Reactie #77 Gepost op: 4-04-2017, 14:01:15 »
Inderdaad, maar het is nog wel mogelijk dat dit de "prestige" van de hint is en dat de opbouw/uitleg nog elders verborgen is.
Ik wil jullie er even op wijzen dat dit toch wel behoorlijk accuraat was voorspeld door mij!  ::trots::

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 2 - Beestenboel
« Reactie #78 Gepost op: 4-04-2017, 14:16:31 »
Ik wil jullie er even op wijzen dat dit toch wel behoorlijk accuraat was voorspeld door mij!  ::trots::

Ja. Jammer dat ik niet begreep wat je met "de prestige van de hint" bedoelde. :P

Re: [De Mol] Aflevering 2: opdracht 2 - Beestenboel
« Reactie #79 Gepost op: 4-04-2017, 16:43:36 »
Ja ik gebruikte woord zoals in de film "the prestige", zeg maar de clue van de goocheltruc. Was misschien beetje vergezocht.