Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 2 - Dronken museumkraak  (gelezen 7331 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[De Mol] Aflevering 3: opdracht 2 - Dronken museumkraak
« Gepost op: 20-02-2017, 19:26:15 »
De zes kandidaten van de eerste opdracht worden naar een cocktailbar gebracht en verteld dat ze een vrije avond hebben, maar morgen een nieuwe opdracht hebben.
Ze duiken in de alcohol, maar om 1 minuut na middernacht blijkt dat hun volgende opdracht begint. Ze moeten drie objecten in een museum stelen. Marzena en Annelies hebben deze kraak voorbereid en begeleiden hen door het museum.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2017, 23:07:17 door Robbieazerty »

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 2 -
« Reactie #1 Gepost op: 20-02-2017, 22:07:44 »
Leuke opdracht, kon ik wel smaken.

Mij leek het wel meer Eline, dan Bertrand die het alarm liet afgaan.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2017, 22:14:13 door Moloproller »
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 2 -
« Reactie #2 Gepost op: 20-02-2017, 22:12:01 »
Ik had ergens ook dat idee
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 2 -
« Reactie #3 Gepost op: 20-02-2017, 22:23:06 »
Leuke opdracht, kon ik wel smaken.

Mij leek het wel meer Eline, dan Bertrand die het alarm liet afgaan.
Zo zag ik het ook, maar het lijkt wel echt alsof Bertrand overtuigd is dat het zijn fout was.
Eline stond ook voor de hoek recht.

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 2 -
« Reactie #4 Gepost op: 20-02-2017, 22:54:50 »
Robin en Hans hadden even heel veel geluk op het moment dat ze uit hun schuilplaats kwamen en de trap op renden... de bewaker draaide zich net om!
#HetIsTochWaarZeker!?

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 2 - Dronken museumkraak
« Reactie #5 Gepost op: 20-02-2017, 23:42:44 »
Hoe maak je een toch al geslaagde klassieker van een opdracht net nóg een beetje interessanter en origineler? Door je kandidaten dronken te voeren. ::rofl::

De grote vraag is nu: wie zette de groep aan tot het zuipfestijn? ::proostbier:: ::wijn::

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 2 - Dronken museumkraak
« Reactie #6 Gepost op: 20-02-2017, 23:53:54 »
Hoe maak je een toch al geslaagde klassieker van een opdracht net nóg een beetje interessanter en origineler? Door je kandidaten dronken te voeren. ::rofl::

De grote vraag is nu: wie zette de groep aan tot het zuipfestijn? ::proostbier:: ::wijn::

Dit alles ja.

Davey stond al hoog op de verdachtenlijst, maar stijgt nog wat, vooral omdat hij volgens mij hier het meest het voortouw neemt (en dat past ook prima bij zijn persoon, dus het maakt hem tegenover de kandidaten eigenlijk amper meer verdacht).

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 2 - Dronken museumkraak
« Reactie #7 Gepost op: 20-02-2017, 23:55:41 »
Dit alles ja.

Davey stond al hoog op de verdachtenlijst, maar stijgt nog wat, vooral omdat hij volgens mij hier het meest het voortouw neemt (en dat past ook prima bij zijn persoon, dus het maakt hem tegenover de kandidaten eigenlijk amper meer verdacht).
Juist dat zuipfestijn deed mij nog meer op Davey letten! Hij dronk ook uit Gilles glas, wellicht alcoholvrij? Als Mol wil je de andere kandidaten wel dronken krijgen maar zelf wil je iets scherper blijven. Het valt me wel op dat Hans en Robin telkens in sleutel posities zitten.
Meer L

Offline martinbdv

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 2 - Dronken museumkraak
« Reactie #8 Gepost op: 21-02-2017, 00:06:11 »
Marzena en Annelies samen in het busje
Annelies heel afwachtend, kan een moltactiek zijn maar het is erg vreemd. Ik vind dit een hele rare actie, zowel voor een kandidaat als mol.
Sam en Davey - 500 euro
Het kost ze een half uur om de 500 euro binnen te halen. Dat is erg lang en vind ik verdacht. Als mol zou ik hier niet gaan mollen denk ik, of het moet erg per ongelijk gaan. Sam let goed op en voorkomt dat Davey een straal raakt. Sam onverdacht, Davey niet verdacht/onverdacht.
Eline en Bertrand = 1000 euro
Gaat bijna goed, totdat Eline gaat staan en het alarm doet afgaan. Bertrand geeft zichzelf de schuld. Bertrand hierbij minder verdacht, mol wil immers geen aandacht op zich vestigen, Eline verdachter -> molt 1000 euro weg.
Hans en Robin - 1500 euro
Doen het perfect. Ik kan hier niets verdachts ontdekken, en 1500 is best veel. Mol kan deze opdracht ook moeilijker doen mislukken dan bijvoorbeeld de 1000-opdracht lijkt mij.

Verdacht: Eline, (Annelies), (Davey)
Onverdacht: Sam, Hans, Robin, Bertrand

Offline BobW

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 2 - Dronken museumkraak
« Reactie #9 Gepost op: 21-02-2017, 00:28:11 »
Davey treuzelt en daardoor verliezen ze flink wat tijd. Uiteindelijk hadden ze genoeg tijd voor alledrie de voorwerpen, maar ik vond het wel verdacht. Slimme manier om te mollen door voor het laagste bedrag te gaan maar wel veel tijd verspelen.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 2 - Dronken museumkraak
« Reactie #10 Gepost op: 21-02-2017, 00:35:23 »
Ik had trouwens ook de indruk dat er geknipt is in de quote van Bertrand dat hij degene was die te vroeg ging staan. Omdat hij daarna zegt 'komt mij alleen maar goed uit dat mensen denken dat het mijn schuld was'

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 2 - Dronken museumkraak
« Reactie #11 Gepost op: 21-02-2017, 00:58:35 »
ik denk dat bertrand wel weet dat niet hij het alarm liet afgaan,. maar dit gebruikt om wat verdenking op zich te laden. of het alarm per ongeluk afgaat? ik weet t niet zeker en vindt t enorm raar dat wederom eline erbij betrokken is.

voor de hintzoekers is er een reden waarom deze heist hier werd uitgevoerd ja hoor.
je zou er een hint naar 1 vd kandidaten uit kunnen halen en ook maar naar 1.

verder natuurlijk een geniale zet om deze proef dronken uit te laten voeren. en ik denk nog steeds dat annelies boos was dat zij niet mee op cafe was. en daarom niks meer deed in dat busje



Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 2 - Dronken museumkraak
« Reactie #12 Gepost op: 21-02-2017, 01:27:53 »

voor de hintzoekers is er een reden waarom deze heist hier werd uitgevoerd ja hoor.
je zou er een hint naar 1 vd kandidaten uit kunnen halen en ook maar naar 1.


heist?

Geen hintzoeker, maar ben best benieuwd. In een spoilertje wellicht?


verder natuurlijk een geniale zet om deze proef dronken uit te laten voeren. en ik denk nog steeds dat annelies boos was dat zij niet mee op cafe was. en daarom niks meer deed in dat busje

best mogelijk  ::rofl::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 2 - Dronken museumkraak
« Reactie #13 Gepost op: 21-02-2017, 01:48:41 »
heist als in roof, en de hint in deze opdracht . kijk maar eens hoe het museum heet Iziko South African Museum.  ISAM.
gewoon een gedashtekronkel die me opviel, dus hoeft van mij niet in spoilertag hoor.

het vervelende is dat hij niet bij mn verdachte geplaatst kan worden



Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 2 - Dronken museumkraak
« Reactie #14 Gepost op: 21-02-2017, 03:10:14 »
Wat een geniale opdracht, ik hoop dat we aan het eind te zien krijgen dat de mol (Eline?) er heel veel plezier in had om iedereen zo dronken mogelijk te krijgen.  ::bravo::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 2 - Dronken museumkraak
« Reactie #15 Gepost op: 21-02-2017, 08:33:26 »
Fantastisch om een klassieker zo terug te zien. Eline vind ik het meest verdacht. Dat is wel een hele gekke methode om bij die 1 meter cirkel te komen door op je rug als een tja.. zeeleeuw oid je voort te bewegen?  ::rofl:: Je kunt beter als een paling op je buik je voort bewegen lijkt me gezien haar knieën best hoog uitstaken en zo maar het alarm hadden kunnen laten afgaan op de heenweg. En anders zeker op de terugweg door te snel overeind te gaan staan. Marzena treft geen blaam, zij gaf duidelijk aan dat het alarm af zou gaan als ze recht zouden staan. Bertrand doet een Artje, verdacht worden bij anderen zodat hij als enige de echte mol in actie heeft gezien.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline chagnee

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 2 - Dronken museumkraak
« Reactie #16 Gepost op: 21-02-2017, 12:05:30 »
Ik kan me niet inbeelden dat ze je tijdens de opleiding tot politie-inspecteur leren dat achterwaarts op je rug kruipen efficiënter is dan voorwaarts op je ellebogen.

I'm looking at you, Eline...  ::vergroot::

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 2 - Dronken museumkraak
« Reactie #17 Gepost op: 21-02-2017, 12:12:37 »
Eline zo verdacht hier! Zou de mol zich nu al zo openbaren vraag ik mij af? De enige die geen geld hebben binnengehaald zijn Eline en Bertrand. En ik dacht te zien dat Eline juist het alarm liet afgaan, heel subtiel. Bijna weer zo obvious dat het niet zo zal zijn......

Davey verdacht bij het 'op cafe gaan'. Hij was volgens mij de aanstichter van cocktails, shots, lekker drankjes halen, en dan voor jezelf een mocktail zeker  ::rofl:: Ook zijn schoenen, die maakten blijkbaar veel geluid. Voorkennis?
« Laatst bewerkt op: 21-02-2017, 12:16:07 door Juuls247 »
Meer L

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 2 - Dronken museumkraak
« Reactie #18 Gepost op: 21-02-2017, 12:59:30 »
De grote vraag is nu: wie zette de groep aan tot het zuipfestijn? ::proostbier:: ::wijn::

Ja. En wat ik me ook afvraag: kreeg de Mol (die volgens mij in die groep aanwezig was) stiekem een alcoholvrij drankje, geregeld door iemand van het camerateam?
Als de Mol 'drunk on atmosphere' werd, was er niets te merken voor de anderen en kon hij/zij de inbraak-opdracht gewoon nuchter aanvangen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Re: [De Mol] Aflevering 3: opdracht 2 - Dronken museumkraak
« Reactie #19 Gepost op: 21-02-2017, 13:05:52 »
Dat moment met Davey: "Shotjes tequila met wodka?". Ook die editing was super gedaan met de cuts tussen de twee locaties.