Poll

Wie had het rode scherm?

Bertrand
38 (40.9%)
Davey
7 (7.5%)
Eline
19 (20.4%)
Hans
13 (14%)
Robin
4 (4.3%)
Sam
12 (12.9%)

Totaal aantal stemmen: 93

Auteur Topic: [aflevering 3] poll: Wie had het rode scherm?  (gelezen 19900 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
[aflevering 3] poll: Wie had het rode scherm?
« Gepost op: 21-02-2017, 22:45:34 »
Het lijkt me wel leuk om eens te peilen wie wie ervan verdenkt het rode scherm te hebben gezien bij de speciale eliminatie van aflevering 3. 8)

Zelf vermoed ik dat het Eline was die de test het slechtst gemaakt heeft. Ze komt gespannen over, weet op subtiele wijze de aandacht op Annelies te richten en barst in huilen uit als Marzena de groep heeft moeten verlaten. Mogelijk is dit gewoon omdat ze een goede band met Marzena had maar ik zie er ook wel ontlading van de spanning in waarin ze gezeten heeft in combinatie met een schuldgevoel.











« Laatst bewerkt op: 21-02-2017, 23:02:30 door Heinz »

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 3] poll: Wie had het rode scherm?
« Reactie #1 Gepost op: 21-02-2017, 22:52:00 »
Bertrand  ::jaja::
Frankje Lapi

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 3] poll: Wie had het rode scherm?
« Reactie #2 Gepost op: 21-02-2017, 22:53:59 »
Het lijkt me wel leuk om eens te peilen wie wie ervan verdenkt het rode scherm te hebben gezien bij de speciale eliminatie van aflevering 3. 8)

Zelf vermoed ik dat het Eline was die de test het slechtst gemaakt heeft. Ze komt gespannen over, weet op subtiele wijze de aandacht op Annelies te richten en barst in huilen uit als Marzena de groep heeft moeten verlaten. Mogelijk is dit gewoon omdat ze een goede band met Marzena had maar ik zie er ook wel ontlading van de spanning in waarin ze gezeten heeft in combinatie met een schuldgevoel.
Helemaal met je eens. Ook om dezelfde redenen die jij noemt. Eline dus.

Gespannen, speelt met haar haar, kijkt moeilijk
Probeert de aandacht te verleggen
Gaat huilen. Schuldgevoel
« Laatst bewerkt op: 21-02-2017, 22:55:45 door Whiskers »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] poll: Wie had het rode scherm?
« Reactie #3 Gepost op: 21-02-2017, 22:57:14 »
Ik denk Bertrand. Die beweging met zijn hand nadat hij zijn scherm te zien kreeg en het plots zo stil zijn tijdens de discussie vond ik verdacht.

Online Luc

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] poll: Wie had het rode scherm?
« Reactie #4 Gepost op: 21-02-2017, 23:00:28 »
Om die reden denk ik ook Bertrand.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 3] poll: Wie had het rode scherm?
« Reactie #5 Gepost op: 21-02-2017, 23:24:07 »
Bertrand of Sam.

Als het Sam is, is het wel opvallend dat hij later alsnog een groen scherm krijgt en zegt 'Ik wil ervanaf zijn' ... af van zijn voorheen rode scherm?

Of moeten we juist afleiden dat de kandidaten die alsnog in het openbaar hun scherm hebben gezien het niet waren?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [aflevering 3] poll: Wie had het rode scherm?
« Reactie #6 Gepost op: 21-02-2017, 23:28:42 »
Bertrand . Hier al genoemd maar hij doet iets met zijn hand
 Zenuwtic of zo. Verder springt hij mee op de wagen om Annelies te verdenken.
Voor hem levensbehoud belangrijker dan cash. Denk dat dar voor alle kandidaten zou gelden .

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [aflevering 3] poll: Wie had het rode scherm?
« Reactie #7 Gepost op: 22-02-2017, 08:17:50 »
Wow, die meerderheid voor Bertrand als rood scherm-verdachte zag ik niet aankomen! Nog maar eens terugkijken en op Bertrand letten dus. (In eerste instantie verdacht ik Marzena ervan het rode scherm te hebben dus ik kan er zomaar weer naast zitten.)

Of heeft het ermee te maken dat degenen die Eline als Mol zien daarom niet denken dat zij het rode scherm gehad zou kunnen hebben en daarom voor de niet als Mol verdachte Bertrand kiezen?

Maar als het inderdaad Bertrand was kunnen we zijn molverdachte Davey doorstrepen.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2017, 08:37:26 door Heinz »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 3] poll: Wie had het rode scherm?
« Reactie #8 Gepost op: 22-02-2017, 10:20:54 »
Gestemd op Bertrand. Als enige had ie niet direct zijn gezicht in de plooi. Hij verschoot even op het moment dat Gilles op enter drukte. En dat heeft niet te maken met dat Eline mijn hoofdverdachte is Heinz. Gewoon wat mij opviel qua expressie bij de kandidaten zelf. Het stil houden in de discussie en aansluitend een meerderheid bezorgen van stemmen voor Annelies doet mij denken aan hoe Thomas stilletjes zich aansluit bij de Roos verdenkers in de rechtszaal. Andere omgeving, andere opdracht, soortgelijk groepsproces.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [aflevering 3] poll: Wie had het rode scherm?
« Reactie #9 Gepost op: 22-02-2017, 11:52:06 »
Wat een geniale opdracht (of executie) was dit zeg! Echt een mindfuck. Dit is nou precies wat ik mis in de Nederlandse WIDM, sorry. Wat ik me overigens afvroeg: heeft iemand niet zo'n dergelijke kleurbril thuis toevallig? Want misschien valt het vanaf de bank thuis ook te zien wie nou een rood scherm kreeg, mits je die bril op hebt. Het is i.i.g het proberen waard, toch? Of is dat echt absoluut uitgesloten en kun je dat (bijv) alleen recht voor het scherm zelf zien o.i.d? Ik heb bepaald geen verstand van dat soort high-tech dingen, misschien dat iemand hier uitsluitsel over kan geven? Zou wel vet zijn indien mogelijk, want in principe kunnen we er dan nu al achter komen.

Ze zijn echt niet op hun achterhoofd gevallen hoor, bij Vier. De beelden die wij te zien krijgen zijn natuurlijk niet van dezelfde informatie voorzien als de beelden die de kandidaten te zien kregen. M.a.w.: zelfs al zet je zo'n brilletje op, dan zie je nog steeds niets bijzonders.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline marver1982

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] poll: Wie had het rode scherm?
« Reactie #10 Gepost op: 22-02-2017, 12:34:18 »
Ook gestemd op Bertrand, om zelfde redenen: lichaamshouding en expressie. Deed iets teveel zijn best om de teleurstelling te verbergen volgens mij.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] poll: Wie had het rode scherm?
« Reactie #11 Gepost op: 22-02-2017, 12:35:41 »
Wow, die meerderheid voor Bertrand als rood scherm-verdachte zag ik niet aankomen! Nog maar eens terugkijken en op Bertrand letten dus. (In eerste instantie verdacht ik Marzena ervan het rode scherm te hebben dus ik kan er zomaar weer naast zitten.)

Of heeft het ermee te maken dat degenen die Eline als Mol zien daarom niet denken dat zij het rode scherm gehad zou kunnen hebben en daarom voor de niet als Mol verdachte Bertrand kiezen?

Maar als het inderdaad Bertrand was kunnen we zijn molverdachte Davey doorstrepen.

Eline en Bertrand vallen het meest op ja en dan kies ik wel voor Bertrand omdat Eline mijn hoofdverdachte is.
Daarnaast vind ik het vreemd dat Hans zo makkelijk geloofd wordt? Zegt eerst dat hij op 1 persoon gaat (en misschien wel op zichzelf?), de kans dat hij een rood scherm te zien kreeg, is toch ook wel groot. Hij komt wel geloofwaardig over, maar misschien is hij gewoon een slimme kandidaat?

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [aflevering 3] poll: Wie had het rode scherm?
« Reactie #12 Gepost op: 22-02-2017, 12:40:28 »
Puur op lichaamstaal (op het moment dat ze 'Groen' zeggen + bewegingen in discussie.
Verdacht: Sam, Hans, Eline en Bertrand

En voor mij is de doorslaggevende factor Eline die zich wegsteekt achter haar haar (als een afscherming die ze wil plaatsen).
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 3] poll: Wie had het rode scherm?
« Reactie #13 Gepost op: 22-02-2017, 16:48:52 »
Ze zijn echt niet op hun achterhoofd gevallen hoor, bij Vier. De beelden die wij te zien krijgen zijn natuurlijk niet van dezelfde informatie voorzien als de beelden die de kandidaten te zien kregen. M.a.w.: zelfs al zet je zo'n brilletje op, dan zie je nog steeds niets bijzonders.

Werkt zo'n brilletje niet zo dat ie bepaalde frequenties filtert o.i.d.? Volgens mij gaat dat alleen maar werken als je echt direct naar zo'n scherm kunt kijken en niet als je via je eigen beeldscherm (dat weer op een andere frequentie zit) dat beeldscherm bekijkt.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [aflevering 3] poll: Wie had het rode scherm?
« Reactie #14 Gepost op: 22-02-2017, 17:25:51 »
Dat hebben ze ongetwijfeld goed uitgezocht. 
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [aflevering 3] poll: Wie had het rode scherm?
« Reactie #15 Gepost op: 22-02-2017, 18:12:05 »
Ik had nog even hoop op een weerspiegeling van het scherm in de brillenglazen.  Nee dus. :\'(
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [aflevering 3] poll: Wie had het rode scherm?
« Reactie #16 Gepost op: 22-02-2017, 20:36:47 »
Ik snap je redenering vanuit Davey als Mol gezien, Moedermol. Maar je zegt dat Davey zich niet uit de tent laat lokken door Robin om een verdachte te noemen. Ik zie niet zo goed waarom dat Davey mols zou maken. Ik denk eerder dat de Mol of iemand verdacht probeert te maken die geen rood had of zichzelf dan dat ie helemaal geen verdachte noemt.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [aflevering 3] poll: Wie had het rode scherm?
« Reactie #17 Gepost op: 22-02-2017, 21:04:42 »
Er word gespeculeerd dat het waarschijnlijk een 3-d bril o.i.d is, maar als je het wil testen, lijkt het me wel zo verstandig dat je het concreet en 100% zeker weet
Zie mijn reactie in het topic van de opdracht. Het kan volgens mij geen 3D bril zijn, want die filtert enkel gepolariseerd licht eruit, dat ook te zien is voor de gewone kijker zonder bril. Maar welke techniek er ook gebruikt is, denk ik dat het niet reproduceerbaar is vanaf de bank, omdat gewone TVs waarschijnlijk niet het  licht uitzenden dat die bril nodig heeft om rood of groen te onderscheiden.

EDIT: Ik bedenk me net, wellicht kan toch een vergelijkbare techniek gebruikt zijn. Als het beeld licht genoeg is, en het scherm was wit, zouden ze er genoeg kleurinfo in kunnen stoppen dat het voor de gewone kijker niet zichtbaar is, maar voor degene met de bril wel. Bijvoorbeeld met horizontaal gepolariseerd groen en verticaal gepolariseerd rood en blauw licht, lijkt het voor de gewone kijker wit, maar iemand ziet groen met een bril die alleen horizontaal gepolariseerd licht doorlaat. Dat is dus geen 3D bril met 2 verschillende glazen, maar eentje waarbij beide glazen hetzelfde filter hebben. Op dezelfde manier kan je ook een rood scherm maken.

Hoe dan ook, we kunnen het thuis niet reproduceren.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2017, 21:19:26 door molecula »

Offline bananana

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] poll: Wie had het rode scherm?
« Reactie #18 Gepost op: 22-02-2017, 21:06:23 »
Ik denk aan Hans. De aanval inzetten door een slecht verhaal op te hangen dat hij het wel zou vertellen als hij rood zou krijgen (waarom zou hij dat doen, zeker nadat eerder iedereen hem direct terug naar belgie had gewild?). Hij is natuurlijk hartstikke slim. Het hoort ook bij het spel, iedereen zou zijn best doen om te kunnen blijven, hij bleek gewoon rustig, en hij heeft nu de info over wie de mol dus niet is. goed gedaan!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [aflevering 3] poll: Wie had het rode scherm?
« Reactie #19 Gepost op: 22-02-2017, 21:22:07 »
Dat ligt er maar net aan wat de moltactiek is. Wil de mol een actieve rol en kandidaten beschuldigen  of wil de mol alleen maar voorkomen dat de kandidaat met het rode scherm het meest genoemd zou worden.

Ik denk dat de mol vooral zal meebewegen met de groep om niet op te vallen. De hele groep was afwachtend en durfde niet met beschuldigingen te komen. Laat de groep het werk maar doen en alleen ingrijpen als het nodig is.

Ik ben het met je eens dat meebewegen ook een moltactiek kan zijn. En als Sam het rode scherm had is het gedrag van Davey inderdaad mols. Maar zonder de aanname dat Sams scherm rood was - een aanname die ik onwaarschijnlijk vind omdat hij zo ontspannen overkomt, wat Robin ook zegt - zie ik het molse in het gedrag van Davey niet.