Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 1 - De Rode Lantaarn Fietstocht  (gelezen 9676 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Kandidaten gaan kamperen. Maar ze krijgen slechts de basisbenodigdheden mee. Met de fiets moeten ze net eindpunt bereiken en onderweg drie opdrachten doen, waarbij ze kiezen om te spelen voor geld of extra kampeerbenodigdheden. Bovendien fietst iemand met een rode lantaarn mee. Die moet aan een gemiddelde snelheid van 10 km/h fietsen om alles wat in de opdrachten gewonnen werd, effectief te winnen. Iedereen die wordt ingehaald door de rode lantaarn wordt geëlimineerd uit de opdracht en kost de pot bovendien 500 €.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2017, 22:03:10 door Robbieazerty »

Offline Mollepakker

  • Forumlid
  • al mijn liefde gaat toe naar de kandidaten van MOL IV
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 1 - De Rode Lantaarn Fietstocht
« Reactie #1 Gepost op: 27-02-2017, 22:02:44 »
Ik vraag me af of je de fietsketting zou kunnen herstellen
maar het grootste deel van mijn liefde is voor Stijn!!!!

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 1 - De Rode Lantaarn Fietstocht
« Reactie #2 Gepost op: 27-02-2017, 22:07:42 »
In deze proef zet je sowieso de beste als laatste,toch? Die vertrekt aan een slakkentempo en houdt die aan. Zorg dat je halfweg aan zo'n 5km/u zit. En dan het laatste stuk aan 15 gemiddeld. Nu vond ik Hans zijn tempo echt wel te hoog in het begin.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 1 - De Rode Lantaarn Fietstocht
« Reactie #3 Gepost op: 27-02-2017, 22:22:46 »
Dat is een gevaarlijke strategie, de kandidaten kennen de weg niet en het is mogelijk dat het laatste stuk veel bergop is. Ik vond Hans als rode lantaarn een prima keuze, de jongere mannen zijn sowieso sneller en kunnen de opdrachten uitvoeren voor Hans arriveert (en met Annelies als rode lantaarn zou de opdracht nooit gelukt zijn).
« Laatst bewerkt op: 27-02-2017, 22:25:14 door Luc »

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 1 - De Rode Lantaarn Fietstocht
« Reactie #4 Gepost op: 27-02-2017, 22:31:20 »
Dat is een gevaarlijke strategie, de kandidaten kenden de weg niet en het is mogelijk dat het laatste stuk veel bergop is.
Tuurlijk, daarom halfweg al versnellen. Dan heb je minstens 2 proeven die je kan doen met iedereen. Dan moet je zien wie nog kan en smijt je eventueel de mindere eruit. Als je dan gewoon wat rijdt, als beste fietser hé, dan zit je al snel boven die 10 gemiddeld. Zorg voor wat marge voor eventueel bergop en dat lukt altijd.

Achterna gemakkelijk praten natuurlijk, maar tijdens het volledige eerste deel van de oroef ergerde ik mij al aan het tempo van Hans... En ik wist ook niet hoe het verdere parcours was.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 1 - De Rode Lantaarn Fietstocht
« Reactie #5 Gepost op: 27-02-2017, 22:37:46 »
De mol kan zich het best begeven bij degenen die voorop fietsen en de opdrachten uitvoeren (Davey, Robin, Sam). Veel tijd verliezen daarbij waardoor Hans moet vertragen en onder de 10km/u zakt. Achter blijven kan ook (Annelies, Eline) waardoor er €500 uit de pot verdwijnt maar dat valt meer op.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 1 - De Rode Lantaarn Fietstocht
« Reactie #6 Gepost op: 27-02-2017, 22:38:31 »
Hans moest langzamer hè.
Dat bleven ze maar roepen naar hem.
Als hij nog langzamer was gegaan had hij omgevallen.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 1 - De Rode Lantaarn Fietstocht
« Reactie #7 Gepost op: 27-02-2017, 22:40:24 »
Ik denk niet dat hans hier veel verweten kan worden hoor.
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 1 - De Rode Lantaarn Fietstocht
« Reactie #8 Gepost op: 27-02-2017, 22:40:54 »
Hans moest langzamer hè.
Dat bleven ze maar roepen naar hem.
Als hij nog langzamer was gegaan had hij omgevallen.
En dan stond hij stil of haalde hij niet meer het gemiddelde van 10 km/u waardoor er geen geld in de pot kwam. Neen, Hans heeft het prima gedaan en was volkomen onmols.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2017, 22:44:02 door Luc »

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 1 - De Rode Lantaarn Fietstocht
« Reactie #9 Gepost op: 27-02-2017, 22:43:54 »
Hans moest langzamer hè.
Dat bleven ze maar roepen naar hem.
Als hij nog langzamer was gegaan had hij omgevallen.
Haalde nochtans gemiddelde van meer dan 10km/u na heel wat klimwerk. Zelfs toen hij op 8,5 zat, dan was er nog genoeg tijd om dit goed te maken.
Wandelen doe je aan 5 km/u, dus trager kon zeker!
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 1 - De Rode Lantaarn Fietstocht
« Reactie #10 Gepost op: 27-02-2017, 22:46:11 »
maar heb je wel goed gekeken?
Want bij die fietsketting opdracht heeft hij echt zo vertraagd zoals he werd opgedragen. dit deed zijn gemiddelde echt kelderen.
Ik zie echt niet wat Hans anders had kunnen doen.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 1 - De Rode Lantaarn Fietstocht
« Reactie #11 Gepost op: 27-02-2017, 22:47:24 »
Hans haalde maar nipt de 10km/u en zat een tijd zelfs daaronder. Zoals ik eerder zei kan de mol zoveel mogelijk vertragen opdat Hans dat gemiddelde niet meer zou halen (zoals bij de opdracht met de fietsketting).

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 1 - De Rode Lantaarn Fietstocht
« Reactie #12 Gepost op: 27-02-2017, 22:48:34 »
maar heb je wel goed gekeken?
Want bij die fietsketting opdracht heeft hij echt zo vertraagd zoals he werd opgedragen. dit deed zijn gemiddelde echt kelderen.
Ik zie echt niet wat Hans anders had kunnen doen.
Jup, daar deed hij het goed, daarvoor niet
#HetIsTochWaarZeker!?

Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 1 - De Rode Lantaarn Fietstocht
« Reactie #13 Gepost op: 27-02-2017, 23:21:47 »
Voor mijn mol Davey zie ik hier een heel mooie rol: lekker hard vertrekken en dan lang doen over de proeven. Ten eerste trek je de groep uit elkaar en ten tweede vermoe je de rode lantaarn door een instabiel tempo te forceren. De mensen achter je weten niet hoelang je al bij de proef staat dus het is niet heel verdacht. Het was dan wel niet gelukt om Hans genoeg te vermoeien maar ik vind het toch een goede strategie.

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 1 - De Rode Lantaarn Fietstocht
« Reactie #14 Gepost op: 27-02-2017, 23:42:24 »
Voor mijn mol Davey zie ik hier een heel mooie rol: lekker hard vertrekken en dan lang doen over de proeven. Ten eerste trek je de groep uit elkaar en ten tweede vermoe je de rode lantaarn door een instabiel tempo te forceren. De mensen achter je weten niet hoelang je al bij de proef staat dus het is niet heel verdacht. Het was dan wel niet gelukt om Hans genoeg te vermoeien maar ik vind het toch een goede strategie.
Was ook mijn gedacht. Al dacht ik dan "hmm, ik zou ook zo zijn. Goed tempo leggen en zo snel mogelijk naar die proeven zodat ik al kan beginnen."
Maar idd, zoals je aangeeft, ideaal om het wat relax te doen en wat tijd te verspillen. Zijn ketting afhalen, beetje treuzelen tot anderen er zijn, uiteindelijk sam in't zak zetten door te vertrekken met zijn fiets, de kettingspanner en dus alleen het probleem oplossen.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 1 - De Rode Lantaarn Fietstocht
« Reactie #15 Gepost op: 27-02-2017, 23:57:06 »
Voor mijn mol Davey zie ik hier een heel mooie rol: lekker hard vertrekken en dan lang doen over de proeven. Ten eerste trek je de groep uit elkaar en ten tweede vermoe je de rode lantaarn door een instabiel tempo te forceren. De mensen achter je weten niet hoelang je al bij de proef staat dus het is niet heel verdacht. Het was dan wel niet gelukt om Hans genoeg te vermoeien maar ik vind het toch een goede strategie.


Helemaal mee eens. En zou hij niet ook dat ding (sorry, ben even kwijt wat het was) dat Sam nodig had kwijt hebben gemaakt? Om zo in ieder geval weer 500 en een sterke speler kwijt te raken?

edit: ah jah, kettingspanner.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 1 - De Rode Lantaarn Fietstocht
« Reactie #16 Gepost op: 27-02-2017, 23:59:12 »
die kettingspanner komt in aflevering 10 uit zijn broekzak ::jaja::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 1 - De Rode Lantaarn Fietstocht
« Reactie #17 Gepost op: 28-02-2017, 00:18:50 »
Een kettingspanner is zo'n schroefje bij je achteras, in het Nederlands heet dat ding een kettingpons al gebruikten zij geloof ik een andere benaming. Kijk mijn fietsenkennis!  ::trots::

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 1 - De Rode Lantaarn Fietstocht
« Reactie #18 Gepost op: 28-02-2017, 00:20:50 »
die kettingspanner komt in aflevering 10 uit zijn broekzak ::jaja::
Zijn er niet maar (in totaal) 9 afleveringen in Belgie?

Offline Lumos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 1 - De Rode Lantaarn Fietstocht
« Reactie #19 Gepost op: 28-02-2017, 00:25:39 »
Zijn er niet maar (in totaal) 9 afleveringen in Belgie?

In de 9e aflevering komt de mol naar voren, in de 10e wordt alles besproken dacht ik