Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 3 - Daar in dat kleine café  (gelezen 6005 keer)

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[De Mol] Aflevering 4: opdracht 3 - Daar in dat kleine café
« Gepost op: 27-02-2017, 19:30:07 »
De vinder van het gouden ei krijgt de eer om tussen krokodillen te duiken. Maar daar krijgt hij telefoon van een geliefde thuis en komt hij te weten dat hij 3000 € personlijk geld kan winnen dat in de spaarkas in een café ergens in Vlaanderen zit. In de souvenirshop vindt hij aanwijzingen waar dat café zich bevindt en zo kan hij zijn geliefde naar die plaats sturen om het geld op te pikken.
Maar tegelijkertijd spelen de andere kandidaten golf. Ieder moet binnen een aantal slagen een hole scoren om een sleutel te winnen waarmee een kluisje geopend kan worden.
Op een tv scherm zien ze hun geliefden in een café zitten. Ze moeten door aanwijzingen in de kluisjes het telefoonnummer van dat café vinden om hun geliefden te contacteren en te vragen het geld uit de spaarkas te halen.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2017, 22:09:55 door Robbieazerty »

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 3 - Daar in dat kleine café
« Reactie #1 Gepost op: 27-02-2017, 22:15:28 »
Ik vind dit zeer origineel
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 3 - Daar in dat kleine café
« Reactie #2 Gepost op: 27-02-2017, 22:19:53 »
In de positie van Hand zou dit ideaal zijn om hier als mol ongemerkt geld uit de pot te houden.
En Hans slaagt daar niet in... Dus lijkt mij dan ook niet de mol...
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Mollepakker

  • Forumlid
  • al mijn liefde gaat toe naar de kandidaten van MOL IV
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 3 - Daar in dat kleine café
« Reactie #3 Gepost op: 27-02-2017, 22:21:38 »
Het deed me denken aan een aflevering van Wauters vs. Waes, waarbij Tom en Koen moesten zorgen dat er op een knop werd gedrukt in Amerika. Ze zaten toen in een soort opgesloten ruimte.
maar het grootste deel van mijn liefde is voor Stijn!!!!

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 3 - Daar in dat kleine café
« Reactie #4 Gepost op: 27-02-2017, 22:34:38 »
Het deed me denken aan een aflevering van Wauters vs. Waes, waarbij Tom en Koen moesten zorgen dat er op een knop werd gedrukt in Amerika. Ze zaten toen in een soort opgesloten ruimte.
Inderdaad, dacht daar ook aan. Vermoedelijk hebben ze daar hun inspiratie gehaald.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 3 - Daar in dat kleine café
« Reactie #5 Gepost op: 27-02-2017, 22:36:20 »
In de positie van Hand zou dit ideaal zijn om hier als mol ongemerkt geld uit de pot te houden.
En Hans slaagt daar niet in... Dus lijkt mij dan ook niet de mol...
Hans uitsluiten omdat hij het niet redt, je zou denken aan voorkennis als mol omdat hij het wel zou redden maar doen ze dat?
Gilles moest volgend jaar ook echt zelf rennen tegen de metro.
Het lijkt me wat voorbarig.
Wel gave opdracht trouwens
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 3 - Daar in dat kleine café
« Reactie #6 Gepost op: 27-02-2017, 23:00:25 »
Wederom een erg leuke opdracht. Vooral de groepssfeer was leuk om te zien hier. Grappig dat ze door geluk en toeval het geld verdienen. ;D

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 3 - Daar in dat kleine café
« Reactie #7 Gepost op: 27-02-2017, 23:04:36 »
Hans uitsluiten omdat hij het niet redt, je zou denken aan voorkennis als mol omdat hij het wel zou redden maar doen ze dat?
Gilles moest volgend jaar ook echt zelf rennen tegen de metro.
Het lijkt me wat voorbarig.
Wel gave opdracht trouwens
Ja, ik vermoed dat de mol, in de positie van Hans, hier zou geďnformeerd worden en zo veel tijd te kunnen winnen. (net zoals Gilles bij het lopen geďnformeerd werd hoe de anderen het deden)
#HetIsTochWaarZeker!?

Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 3 - Daar in dat kleine café
« Reactie #8 Gepost op: 27-02-2017, 23:23:33 »
Supergoeie opdracht, mooi dat er echt maar vijf minuten tussen zat al hoopte ik wel dat het Hans zou lukken.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 3 - Daar in dat kleine café
« Reactie #9 Gepost op: 27-02-2017, 23:34:24 »
Wat een waanzinnige opdracht! ::oink::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 3 - Daar in dat kleine café
« Reactie #10 Gepost op: 27-02-2017, 23:48:07 »
Maar hoe moet ik me die 3.000 euro privégeld voorstellen? Dat geld kwam dan niet in de pot, maar Hans kreeg dan een privépot?
Had hij dat geld dan sowieso mee naar huis mogen nemen?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 3 - Daar in dat kleine café
« Reactie #11 Gepost op: 27-02-2017, 23:49:48 »
Maar hoe moet ik me die 3.000 euro privégeld voorstellen? Dat geld kwam dan niet in de pot, maar Hans kreeg dan een privépot?
Had hij dat geld dan sowieso mee naar huis mogen nemen?
Inderdaad. Vorig jaar was er ook zo'n prijzenpot, maar dan effectief producten, geen geld.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 3 - Daar in dat kleine café
« Reactie #12 Gepost op: 28-02-2017, 00:04:39 »
Wederom een erg leuke opdracht. Vooral de groepssfeer was leuk om te zien hier. Grappig dat ze door geluk en toeval het geld verdienen. ;D
Inderdaad ;D

En Eline en Davey lijken hier ook heel trots op te zijn. Alsof zij het met z'n tweeën voor elkaar hebben gekregen.

Online tureluurs

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 3 - Daar in dat kleine café
« Reactie #13 Gepost op: 28-02-2017, 00:08:40 »
Dan lijkt het me toch dat het voor de mol effectiever is het geld ín de prijzenpot te krijgen, want alleen daar kan het ook weer verloren worden eventueel (weggespeeld met toekomstige opdrachten).
Of Hans is de mol en strijdt tegen diegenen die heel het spel al zijn tegenstanders zijn. Dat lijkt niet logisch want een ander had al eerder dat ei kunnen vinden.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 3 - Daar in dat kleine café
« Reactie #14 Gepost op: 28-02-2017, 00:12:44 »
Gemiste kans dat ze geen leuk café in Mol hebben gezocht ;-)

Offline martinbdv

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 3 - Daar in dat kleine café
« Reactie #15 Gepost op: 28-02-2017, 00:14:16 »
Als mol wil je toch geen geld in de pot hebben? Ik maak even de koppeling naar de vorige opdracht.

De mol had het ei makkelijk kunnen vinden als hij dit had gewild. Liever geld in een privé pot dan in de groepspot?
Zou de mol dan op het platform staan?

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 3 - Daar in dat kleine café
« Reactie #16 Gepost op: 28-02-2017, 00:30:51 »
mm zou de mol niet weten waar t ei stond en ook niet waar t cafe zich bevond?? dat geloof ik dus niet echt.

toen het ei niet werd gevonden dacht ik dan staat de MOl op t platform , zou ook zomaar kunnen, gezien het slechte scrabbelen.
maar zie noch rovin, noch annelies zien we ook maar in de buurt vh ei.

degene die het ei vindt, slaagt vervolgens er niet in om de groep te verschalken. bizarre wending .  voorlopig tweede mol minpunt voor hans, na het fietsen


Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 3 - Daar in dat kleine café
« Reactie #17 Gepost op: 28-02-2017, 00:33:04 »
De Mol kijgt sowieso een mooie vergoeding voor zijn rol. Met het vinden van het ei zou ie zich alleen maar verdacht maken. Het feit dat het ei ook pas op het eind gevonden wordt en het Hans niet lukt de opdracht te ruďneren wijst er alleen op dat Hans de Mol niet is en de Mol wellicht gedaan heeft of hij fanatiek aan het zoeken was naar het ei, maar het niet heeft willen vinden. Maar hij kan ook aan het scrabbelen zijn geweest. Heel veel kun je hier dus niet uithalen denk ik, behalve dan dat Hans nu echt de Mol niet meer is.

Offline Bels

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 3 - Daar in dat kleine café
« Reactie #18 Gepost op: 28-02-2017, 00:34:30 »
Grappig dat ze door geluk en toeval het geld verdienen. ;D
Davey (mijn mol tot nu) geeft toch twee goede tips (grens, dialect) waardoor ze de lijst toch kunnen beperken tot cafés uit die regio.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 4: opdracht 3 - Daar in dat kleine café
« Reactie #19 Gepost op: 28-02-2017, 00:36:09 »
Inderdaad ;D

En Eline en Davey lijken hier ook heel trots op te zijn. Alsof zij het met z'n tweeën voor elkaar hebben gekregen.

Ja, ik vond dit een wat rare actie.'t Leek wel alsof zij samen buiten de groep stonden, daar. Ik zou bijna zeggen: alsof ze een 'verbondje' hadden... ;)
« Laatst bewerkt op: 28-02-2017, 00:38:40 door Marisa »