Poll

Beoordeel de acties voor aflevering 6

[Rugby-muziek]   Een succesvolle touchdown maken is mols
[Rugby-muziek]   Een succesvolle touchdown maken is onmols
[Rugby-muziek]   Als juiste acteur bij de juist gegooide bal GEEN succesvolle touchdown maken is mols
[Rugby-muziek]   Als juiste acteur bij de juist gegooide bal GEEN succesvolle touchdown maken is onmols
[Rugby-muziek]   De goede acteur bij de film(muziek) benoemen is mols
[Rugby-muziek]   De goede acteur bij de film(muziek) benoemen is onmols
[Boomhut]   Fel tegen het kijken in de molboekjes zijn is mols
[Boomhut]   Fel tegen het kijken in de molboekjes zijn is onmols
[10 verschillen]   Een fout verschil aanwijzen is mols
[10 verschillen]   Een fout verschil aanwijzen is onmols
[10 verschillen]   Een daadwerkelijk verschil (van X euro) aanwijzen is mols
[10 verschillen]   Een daadwerkelijk verschil (van X euro) aanwijzen is onmols
[10 verschillen]   Niet meegaan in een daadwerkelijk verschil die de ander aanwijst is mols
[10 verschillen]   Niet meegaan in een daadwerkelijk verschil die de ander aanwijst is onmols
[10 verschillen]   Een hoog bedrag willen inzetten op een verschil dat door de kandidaten snel gevonden wordt is mols
[10 verschillen]   Een hoog bedrag willen inzetten op een verschil dat door de kandidaten snel gevonden wordt is onmols
[waar of niet?]   Medekandidaten succevol misleiden en daarmee twee pasvragen verdienen is mols
[waar of niet?]   Medekandidaten succevol misleiden en daarmee twee pasvragen verdienen is onmols
[waar of niet?]   Correct inschatten of de medekandidaat loog of de waarheid sprak is mols
[waar of niet?]   Correct inschatten of de medekandidaat loog of de waarheid sprak is onmols

Auteur Topic: Molpunten de Mol VIER - Deel 2  (gelezen 12604 keer)

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Molpunten de Mol VIER - Deel 2
« Gepost op: 22-02-2017, 19:16:03 »
Molpunten 2017

Omdat ik Erik ga helpen met Molpunten maar de poll daar niet kan bewerken, heb ik, na overleg, een nieuw topic aangemaakt.

Voor Molpunten hebben we jullie hulp nodig! Door te stemmen wat je mols gedrag (verdacht; wat de mol zou doen) of onmols gedrag (niet verdacht; wat de mol niet zou doen) vindt in deze poll. Na elke aflevering hoop ik zo snel mogelijk de acties online te hebben zodat jullie weer kunnen stemmen. Als je suggesties hebt voor acties, deel ze gerust in dit topic voor de poll van die aflevering online staat!

Na het bedenken en online zetten van de acties, ga ik tellen per kandidaat in welke mate ze de actie hebben uitgevoerd. Na het tellen van deze acties per kandidaat, maakt Erik hier mooie grafiekjes van. Waar dan weer verdachte en minder verdachte kandidaten op aangegeven zijn. Een van de meest verdachte personen zou dan de mol moeten zijn.

De acties voor aflevering 3 staan dan ook bij deze online. Stem ze!
« Laatst bewerkt op: 22-02-2017, 19:22:14 door Kaaasje »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Molpunten de Mol VIER - Deel 2
« Reactie #1 Gepost op: 22-02-2017, 19:52:39 »
Bedankt dat je Erik weer wil helpen om het ook voor de Vlaamse versie te organiseren. ::bravo::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Molpunten de Mol VIER - Deel 2
« Reactie #2 Gepost op: 23-02-2017, 19:38:04 »
Zoals afgesproken heb ik de topics samengevoegd. Kaaasje, kan je eens testen of je de poll nog kan bewerken?

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Molpunten de Mol VIER - Deel 2
« Reactie #3 Gepost op: 24-02-2017, 09:43:14 »
Zoals afgesproken heb ik de topics samengevoegd. Kaaasje, kan je eens testen of je de poll nog kan bewerken?
Helaas lukt het niet :(

Fijn als je ze weer kan splitsen zoals je zelf suggereerde... Dank voor je hulp!


Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Molpunten de Mol VIER - Deel 2
« Reactie #4 Gepost op: 28-02-2017, 10:15:31 »
Als iemand suggesties voor items heeft, deel ze nog gerust.

Hopelijk kan ik dan straks de poll weer bewerken :)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molpunten de Mol VIER - Deel 2
« Reactie #5 Gepost op: 28-02-2017, 15:09:49 »
Als iemand suggesties voor items heeft, deel ze nog gerust.

Hopelijk kan ik dan straks de poll weer bewerken :)
Ik heb gesplitst, maar nu is de poll verdwenen. Kan je hem, door je bericht te editten, nog toevoegen? Anders vrees ik dat je weer een nieuwe moet maken  ::schaam:: We konden het maar proberen.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molpunten de Mol VIER - Deel 2
« Reactie #6 Gepost op: 28-02-2017, 17:03:50 »
Ik heb gesplitst, maar nu is de poll verdwenen. Kan je hem, door je bericht te editten, nog toevoegen? Anders vrees ik dat je weer een nieuwe moet maken  ::schaam:: We konden het maar proberen.
Ik heb een poll aangemaakt, maar de optie om meerdere antwoorden te selecteren zag ik niet. Kan jij dat nog veranderen of is dat ook niet mogelijk?

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Molpunten de Mol VIER - Deel 2
« Reactie #7 Gepost op: 28-02-2017, 17:15:30 »
jawel.. hoeveel antwoorden wil je dat er mogelijk zijn?


edit:
Heb er 14 van gemaakt.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2017, 17:23:17 door Stormpie »
er was eens......

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molpunten de Mol VIER - Deel 2
« Reactie #8 Gepost op: 28-02-2017, 18:00:55 »
Dankje Stormpie!

Op het moment heb ik veel opties in de poll staan dus 14 is het minimale. Meer mag ook (dan kunnen mensen voor een bepaalde actie op mols én onmols stemmen als soort van neutraal optie).

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Molpunten de Mol VIER - Deel 2
« Reactie #9 Gepost op: 28-02-2017, 23:10:35 »
Deze hadden jullie nog tegoed: het plaatje voor aflevering 3! Hij was wat vertraagd omdat ik van het weekend weg was.



Meest verdacht: Eline.
Minst verdacht: Sam en Robin.
Alle anderen zitten redelijk rond het midden.

Ondertussen heeft kaaasje de poll klaargezet voor aflevering 4. :D
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Molpunten de Mol VIER - Deel 2
« Reactie #10 Gepost op: 3-03-2017, 23:11:37 »
Oh wow het verbaast me dat Annelies zo laag scoort! Ze houdt enorm veel geld uit de pot, zou het dan toeval zijn..

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Molpunten de Mol VIER - Deel 2
« Reactie #11 Gepost op: 4-03-2017, 16:58:33 »
Nu wel op tijd: de resultaten voor aflevering 4! En er verschuift een hoop. In eerste instantie alvast voor Annelies, die nu inderdaad verdachter wordt. Maar de grootste stijger is Robin. Dat komt waarschijnlijk door het scrabble-debacle ;) Terwijl Bertrand heel hard afdaalt, waarschijnlijk op de fiets :)



Meest verdacht
Eline
Annelies
Robin
Bertrand
Davey
Hans
Sam
Minst verdacht

Wanneer aflevering 5 online staat, zal kaaasje de poll daarvoor weer beschikbaar maken.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molpunten de Mol VIER - Deel 2
« Reactie #12 Gepost op: 4-03-2017, 17:01:23 »
Vroeg deze week.  ;)

De top 3 van meest verdacht komt wel overeen met mijn persoonlijke top 3.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molpunten de Mol VIER - Deel 2
« Reactie #13 Gepost op: 4-03-2017, 18:30:44 »
Ja scrabble debacle en Robin zei ook voor de kampeerspullen in plaats van geld te willen gaan. En voor geld willen gaan  werd massaal als onmols gezien ;)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molpunten de Mol VIER - Deel 2
« Reactie #14 Gepost op: 4-03-2017, 20:01:19 »
Ja scrabble debacle en Robin zei ook voor de kampeerspullen in plaats van geld te willen gaan. En voor geld willen gaan  werd massaal als onmols gezien ;)

Ja, dat gevoel overviel me ook maandag: Robin is buiten schot gebleven omwille van zijn fanatisme, maar in aflevering 4 kwam er een andere Robin naar boven.

Eline en Annelies staan al sinds aflevering 1 bovenaan en sinds de museumopdracht ook in die volgorde.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molpunten de Mol VIER - Deel 2
« Reactie #15 Gepost op: 7-03-2017, 19:56:57 »
Verschillende acties staan weer in de poll! Dus jullie kunnen weer stemmen op wat (on)mols is.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molpunten de Mol VIER - Deel 2
« Reactie #16 Gepost op: 14-03-2017, 19:58:04 »
Er zijn weer acties om op te stemmen van aflevering 6!

Erik had het helaas geen tijd om het grafiekje te maken nadat ik de tellingen aan hem door gestuurd had, maar hopelijk komt deze nog wel snel. :)

Offline Supermol1994

  • Forumlid
Re: Molpunten de Mol VIER - Deel 2
« Reactie #17 Gepost op: 15-03-2017, 00:35:42 »
Bedankt voor de nieuwe opties weer. Ik vond de keuze bij de Hartslag opdracht wel lastig.

De kandidaten hebben daar de  volgende vier opties:
1. antwoord goed, hartslag fout
2. antwoord fout, hartslag goed
3. antwoord fout, hartslag fout
4. antwoord goed, hartslag goed

Optie 3 wil je niet als mol, want dat is wel erg opvallend mollen. Optie 4 wil je ook niet, want je wil geen geld verdienen. Het meest logisch is dus optie 1 of optie 2. Dit maakt het moeilijk om te stemmen wat mols is en wat niet, omdat het naar mening met elkaar samenhangt dus.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molpunten de Mol VIER - Deel 2
« Reactie #18 Gepost op: 15-03-2017, 19:42:11 »
Bedankt voor de nieuwe opties weer. Ik vond de keuze bij de Hartslag opdracht wel lastig.

De kandidaten hebben daar de  volgende vier opties:
1. antwoord goed, hartslag fout
2. antwoord fout, hartslag goed
3. antwoord fout, hartslag fout
4. antwoord goed, hartslag goed

Optie 3 wil je niet als mol, want dat is wel erg opvallend mollen. Optie 4 wil je ook niet, want je wil geen geld verdienen. Het meest logisch is dus optie 1 of optie 2. Dit maakt het moeilijk om te stemmen wat mols is en wat niet, omdat het naar mening met elkaar samenhangt dus.
Ik snap je punt. Maar misschien is de actie niet helemaal duidelijk in de formulering dan. Met "Je hartslag binnen de marge bij het goede antwoord laten komen" bedoel ik eigenlijk optie 4. Het is namelijk bij het goede antwoord en bij optie 2 laat je je hartslag binnen de marge bij het foute antwoord komen. Dus deze actie zou jij volgens mij als onmols zien.

De andere actie die ertussen staat (een goed antwoord kiezen) lijk jij dan noch als mols noch als onmols te zien (dus of allebei of geen van beide aanvinken) omdat het afhangt van je volgende actie. Die volgende actie wordt wel benoemd, dus dat is in principe geen probleem. Als iedereen dit vindt, blijkt dan ook dat het weinig (on)mols is dus zal de grafiek voor de kandidaten die dit doen hier ook niet veel voor stijgen of dalen.

Alleen optie 3, wat voor jou ook onmols is, wordt niet echt ondervangen met deze vragen... Maar volgens mij krijgen we ook vrij weinig te zien wat er gebeurt na een fout antwoord.. maar misschien heb ik dat fout en zien we wel wat de hartslag is bij een fout antwoord. Ik moet nog gaan tellen en kijken, dan zal ik dat ongetwijfeld wel merken. Niet dat ik er dan nog iets mee zou kunnen met deze poll als ik zou willen.

Ik merk ook vaak bij de tellingen dat er toch nog veel interpretatie zit. Maar het is best lastig om goede eenduidige acties te bedenken. Zeker aangezien het ook nog ligt aan hoe ik tel. Suggesties zijn overigens altijd welkom als ik de poll nog niet heb neergezet ;)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Molpunten de Mol VIER - Deel 2
« Reactie #19 Gepost op: 15-03-2017, 22:33:32 »
Lieve mensen, sorry voor de vertraging van aflevering 5. Ik was even in beslag genomen allereerst doordat ik van het weekend geen toegang had tot een vaste computer, maar gisteren en vandaag ook door de Tweede Kamerverkiezingen in Nederland. Want wat bleek - ik kon hetzelfde programmaatje dat ik altijd gebruik voor het wegen van Molkanddiaten per aflevering, óók gebruiken om politieke partijen te wegen per thema! Aantal positieve en negatieve punten per partij scoren, in de stemming een weging aanbrengen, de beproefde rekensom erop loslaten en dan de hoogst scorende partij kiezen. Dat vond ik eigenlijk een supergeestig idee. (Ik heb wel iets verder gekeken dan dat hoor.)

Maar terug naar de Mol. Want in aflvering 5 krijgen we een nieuwe hoofdverdachte!

Annelies! Daarna zijn Eline en Robin ook verdacht. Alle anderen liggen onder het midden.

Aflevering 6 verschijnt waarschijnlijk ook dinsdag pas...
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas