Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 2 - Zoek de 10 verschillen  (gelezen 7041 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 2 - Zoek de 10 verschillen
« Reactie #20 Gepost op: 21-03-2017, 06:50:17 »
Annelies wilde bij de diner-kandidaten maar werd geblokt door Eline en Davey.

Precies, omdat iedereen haar verdenkt. Vandaar dat ze niet doorzette en ze de afgelopen aflevering ook niet al te veel gemold heeft. Dat zag je met Gilles vorig jaar ook toen niet-Gilles-verdenkers helemaal overtuigd waren dat hij het inderdaad niet was toen hij op tijd met de gans over de finish ging. In dit stadium is de Mol wat terughoudender, misschien ook zodat de finale voor de kijkers nog spannend is. (Overigens heeft Annelies wel degelijk gemold in aflevering 7 bij het rugby en het liegen.)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 2 - Zoek de 10 verschillen
« Reactie #21 Gepost op: 21-03-2017, 21:10:38 »
::jaja::

Annelies wilde bij de diner-kandidaten maar werd geblokt door Eline en Davey. Wellicht heeft ze makkelijke items laag proberen te waarderen en moeilijke juist hoog maar daarvoor moet ik het terugkijken.

Fruitschaal stond links van Davy en Eline, makkelijk te zien, felle kleuren. Die wou Annelies een laag bedrag geven: Robin voorkomt dat. Het kussen waar Davy op zat, moeilijk te zien voor zowel Davy zelf als voor Eline. Wil Annelies een hoog bedrag voor geven. Het grote donkere ei, achter Davy's rug dus hij had het sowieso niet opgemerkt. Maar ook voor Eline niet goed te zien, Davy zat ervoor. Ik dacht meteen: dat zullen ze niet zien en jawel hoor, Annelies geeft daar het hoogste bedrag voor. Die lange smalle totempaal, ik dacht meteen: dat zullen ze zien. Staat zijdelings, goed te zien in elk geval voor Eline. Opvallend object. Annelies vindt dat een laag bedrag waardig.
Je kon daar Annelies goed zien mollen.  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 21-03-2017, 21:14:11 door Run »

Online Luc

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 2 - Zoek de 10 verschillen
« Reactie #22 Gepost op: 21-03-2017, 22:11:24 »
Precies, omdat iedereen haar verdenkt. Vandaar dat ze niet doorzette en ze de afgelopen aflevering ook niet al te veel gemold heeft. Dat zag je met Gilles vorig jaar ook toen niet-Gilles-verdenkers helemaal overtuigd waren dat hij het inderdaad niet was toen hij op tijd met de gans over de finish ging. In dit stadium is de Mol wat terughoudender, misschien ook zodat de finale voor de kijkers nog spannend is. (Overigens heeft Annelies wel degelijk gemold in aflevering 7 bij het rugby en het liegen.)

Vanwege die gans had ik Gilles destijds ook geschrapt als mol (voordien zag ik in hem nog een potentiële mol).
Maar - wat Run zegt - ik vond het ook opmerkelijk dat Annelies een hoog bedrag plakte op dat kussen, je gaat niet dadelijk op de stoelen letten (molactie?).

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 2 - Zoek de 10 verschillen
« Reactie #23 Gepost op: 21-03-2017, 22:38:54 »
Maar wel wijzen op de grote vaas in de hoek waarvan je als mol weet dat daar waarschijnlijk een hoog bedrag op zit. Zelfde geldt voor de vissen op tafel..begon hij meerdere malen over.  Ook die is logisch om een redelijk hoog prijskaartje aan te hangen. En wees hij ook niet op die budha in de hoek die ook goed bleek te zijn?

Nee Davey heeft heel raar gedaan hier als hij de mol is

Maar hij had hier al 2 fouten gemaakt en het was wel duidelijk dat Eline er niet op vertrouwde dat dit wel goed ging zijn. Bij een 3e fout zou het stoppen. Als Davey de mol is kan het best zo zijn dat hij er volledig op gokt dat Eline toch niet meegaat met zijn aanwijzingen, zeker als zij 100% op hem zit.

Offline Supermol1994

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 2 - Zoek de 10 verschillen
« Reactie #24 Gepost op: 21-03-2017, 23:48:34 »
Misschien zit er nog een hint in de eieren die Davey een paar keer aanwijst:
Ei --> I --> ik --> ik ben de Mol

Daarnaast: complimenten voor hoe deze opdracht in beeld is gebracht. Het had heel onduidelijk kunnen zijn voor de kijkers, maar dat is slim opgelost.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 2 - Zoek de 10 verschillen
« Reactie #25 Gepost op: 22-03-2017, 08:29:34 »
Zo te zien hebben Eline en Davy niet rondgelopen in de ruimte om alles in zich op te nemen, ze bleven aan de tafel zitten. Dat heeft Annelies gezien, en daarom gaf ze hoge bedragen aan voorwerpen die voor Eline en Davy minder goed zichtbaar waren vanuit hun stoelen.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 2 - Zoek de 10 verschillen
« Reactie #26 Gepost op: 22-03-2017, 12:48:42 »
Zo te zien hebben Eline en Davy niet rondgelopen in de ruimte om alles in zich op te nemen, ze bleven aan de tafel zitten. Dat heeft Annelies gezien, en daarom gaf ze hoge bedragen aan voorwerpen die voor Eline en Davy minder goed zichtbaar waren vanuit hun stoelen.

Zoals het kussen waar Davey meerdere keren op is gaan zitten? :)
Of dat ei waar ze langsliepen toen ze de schilderijentoer deden en waarn Eline recht naartoe staarde aan tafel?

Ik denk dat Annelies toch de mol is (het is vreselijk laf maar ik kom er niet uit tussen haar en Davey, de ene dag denk ik hem, het volgende moment toch weer haar), maar hier zag ik minder gemol in persoonlijk
« Laatst bewerkt op: 22-03-2017, 13:00:51 door Nat007 »

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 2 - Zoek de 10 verschillen
« Reactie #27 Gepost op: 22-03-2017, 12:58:37 »
Ik vond eigenlijk de keuzes van Robin en Annelies redelijk logisch.

Offline TMTCED

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 2 - Zoek de 10 verschillen
« Reactie #28 Gepost op: 22-03-2017, 14:52:40 »
Wat me nog wel opviel was dat Robin en Annelies veel geld toekenden aan het ei, achter Davey en de vaas achter Eline. Veel geld terwijl eigenlijk maar 1 kandidaat die kon zien, de ander zat er met de rug naar toe. Kans dus kleiner dat ze het daar samen over eens zouden raken.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 2 - Zoek de 10 verschillen
« Reactie #29 Gepost op: 22-03-2017, 15:08:41 »
Mwah, dat is maar net hoe je het bekijkt. Ik vond het logische keuzes. Ites wat in een hoek staat springt er altijd meer uit dan iets wat tussen een rij aan dingen tegen een rechte muur aan staat.
En terwijl ze aan tafel zaten keek Eline tegen dat ene dure ei aan, en lag het andere dure hoekei precies in daveys gezichtsveld. Logische keuzes, idem voor dat kussen war davey op zat.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 2 - Zoek de 10 verschillen
« Reactie #30 Gepost op: 22-03-2017, 17:21:35 »
Mwah, dat is maar net hoe je het bekijkt. Ik vond het logische keuzes. Ites wat in een hoek staat springt er altijd meer uit dan iets wat tussen een rij aan dingen tegen een rechte muur aan staat.
En terwijl ze aan tafel zaten keek Eline tegen dat ene dure ei aan, en lag het andere dure hoekei precies in daveys gezichtsveld. Logische keuzes, idem voor dat kussen war davey op zat.
Het donkere ei was vervangen door een ander donker ei. Niemand zou dat gezien hebben. Volstrekt onlogisch om daar het hoogste bedrag aan te koppelen.
De mol en team zal van tevoren een test hebben gedaan wat mensen het beste en het minste opvalt. Dat ei zal zeker bij de minst opvallende zaken hebben gezeten.
Wat opvalt is opvallende kleuren die veranderen, zoals de fruitschaal, en opeens grote opvallende voorwerpen neerzetten, zoals die lange vierkante totempaal.
En als je om je heen gaat kijken wat er misschien is veranderd, denkt niemand eraan om onder zijn eigen bibs te gaan kijken. Dan denk je aan de bijzondere objecten in de kamer.
We zullen het zien bij de evaluatie.

NB Ik vond Robin hier tamelijk gedwee Annelies opvolgen. Natuurlijk slim om de groep de twee meest opmerkzame personen te laten kiezen voor het diner. De mol bleef achter met degene die haar het minste verdacht.
« Laatst bewerkt op: 22-03-2017, 17:49:00 door Run »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 2 - Zoek de 10 verschillen
« Reactie #31 Gepost op: 22-03-2017, 18:19:01 »
Ik vond eigenlijk de keuzes van Robin en Annelies redelijk logisch.

Dit dus!

Ahja als je in een tunnel zit, ga je toch aan alles een uitleg geven zodat het voor jouw mol goed uitkomt.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 2 - Zoek de 10 verschillen
« Reactie #32 Gepost op: 22-03-2017, 18:57:52 »
Run, het is echt subjectief. Ik vond die lange totempaal ongelooflijk moeilijk persoonlijk, omdat hij omgeven was door andere prullaria. Iets wat vrijstaat, of in een hoek, zou mij pers. meer zijn opgevallen, idem voor een kleur kussen, maar er valt weinig feitelijks verder te maken uit de keuzes van Annelies en Robin.

Ook valt er voor alledrie de finalisten iets mollerigs te zeggen deze opdracht. We zullen zien. Zoals gezegd, ik kan me letterlijk voor allerdrie nu een hele rits verdachte acties bedenken bij de ontknoping, inclusief het vaak gebezigde 'expres kandidaats overkomen' om verdenkingen af te schudden, of 'subtiel mollen' met een enkel foutje hier en daar, tot aan 'expres geld winnen omdat er een grote opdracht aankwam waarbij alles weer weggespeeld kon worden.'

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 2 - Zoek de 10 verschillen
« Reactie #33 Gepost op: 22-03-2017, 19:14:38 »

Als Eline het witte beeld kiest zegt hij doe maar Eline zeg jij het maar, ik ga met je mee en hopla de derde foute keuze...Hij stuurt er duidelijk op aan dat ze kiest.

Nee je slaat een stukje over en je draait het om. Na 2 foute keuzes kiest Davey eerst de vaas in de hoek waar een hoge prijs aan hangt (zou goed geweest zijn en hij blijft er ook bij dat het goed is maar Eline leidt af)

Vervolgens zegt hij dat Eline iets mag kiezen... in tegenstelling tot wat jij beweert... dat hij dat pas zegt als Eline over dat foute beeld begint maar het is dus andersom.

Nadat Davey de goede vaas kiest in de hoek en Eline daarvan af leidt.. zegt Davey dat het nu aan Eline is en zij kiest vervolgens het verkeerde beeld.

Klinkt toch anders  ::jaja::

Edit: daarbij die eerste zin die hij uitsprak wat ik in het Davey topic heb gezet
« Laatst bewerkt op: 22-03-2017, 19:18:19 door FS »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 2 - Zoek de 10 verschillen
« Reactie #34 Gepost op: 22-03-2017, 21:49:34 »
Run, het is echt subjectief.

Een groot donker ei verwisselen door een evengroot ander donker ei met een iets ander patroon. Ik dacht meteen: dat zien ze niet. En daar dan het grootste bedrag aan hangen, dat kan er bij mij niet in dat dat niet expres is. Een van de duidelijkste mollenstreken van Annelies wat mij betreft.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 2 - Zoek de 10 verschillen
« Reactie #35 Gepost op: 22-03-2017, 22:02:05 »
Een groot donker ei verwisselen door een evengroot ander donker ei met een iets ander patroon. Ik dacht meteen: dat zien ze niet. En daar dan het grootste bedrag aan hangen, dat kan er bij mij niet in dat dat niet expres is. Een van de duidelijkste mollenstreken van Annelies wat mij betreft.

Nu overdrijf je toch want het ene ei is duidelijk anders dan het andere.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 2 - Zoek de 10 verschillen
« Reactie #36 Gepost op: 22-03-2017, 22:29:45 »
Davey maakt inderdaad de opmerking:'Kijk eens wat hier allemaal staat".
Zo raar is dat niet als je in een restaurant komt dat zo overmatig vol staat.


Nee helemaal niet raar idd. Behalve als je de mol bent wetende dat de opdracht inhoudt dat ze moeten letten op wat er allemaal staat  ;)

Online Luc

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 2 - Zoek de 10 verschillen
« Reactie #37 Gepost op: 22-03-2017, 22:53:19 »
Dat ei waarop Annelies het hoogste bedrag heeft opgeplakt zat achter Davey en buiten het gezichtsveld van Eline (Davey zat er tussen). Van voor kun je dit duidelijk zien maar in hun positie (zittend aan tafel) niet. Idem met het kussen (€ 450 waard). Dit zou inderdaad een molactie van Annelies kunnen zijn.

Daarnaast gedroeg Eline zich ook verdacht, twee keer sprak ze Davey tegen die een juist verschil had gezien maar wanneer Davey een fout antwoord gaf ging zij telkens mee. Davey heeft wel 2 (vrij dure) verschillen correct doorgegeven (en het hadden 2 meer kunnen zijn).
« Laatst bewerkt op: 22-03-2017, 22:54:50 door Luc »

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 2 - Zoek de 10 verschillen
« Reactie #38 Gepost op: 22-03-2017, 23:11:20 »
Ik vond de verwisselde eieren ook echt wel duidelijk verschillend. Maar nogmaals, wat voor de een opvallend is, kan voor de ander in een dode hoek liggen. dat dat ei echter onzichtbaar was voor Eline omdat Davey er pal voor zat is echt niet waar.


Bovendien liepen ze er ook nog eens beiden langs toen ze de schilderijentoer deden. Vond het logisch dat Robin en Annelies de meest vrijstaande objecten de hoogste prijskaart gaven.

En dat kussen? Mensen doen net alsof Davey er vanaf de eerste seconde al op zat en niets heeft kunnen zien, maar hij schoof die stoel weg, ging erop zitten, toen weer eraf, er weer op zitten. Van dieprood naar diepgeel, en dat zou niet opvallen?  ::ohno::

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 2 - Zoek de 10 verschillen
« Reactie #39 Gepost op: 22-03-2017, 23:52:16 »
Is er mss een overzichtje van de toegekende bedragen aan de items?
(screenshotje van het overzicht)

Stel dat Davey of Eline de mol is, en daarbij wetende dat Robin en zeker Annelies op de juiste mol zitten... Zou de plaatsing van de hoge bedragen niet afhankelijk zijn van de plaats van de mol.
Bv: Eline is de mol, zouden Annelies en Robin niet zorgen dat de hoge bedragen beter zichtbaar zijn voor Davey en de lage bedragen geven aan zaken die enkel in Eline haar zicht liggen?
#HetIsTochWaarZeker!?