Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 2 - Zoek de 10 verschillen  (gelezen 7036 keer)

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[De Mol] Aflevering 7: opdracht 2 - Zoek de 10 verschillen
« Gepost op: 20-03-2017, 15:37:06 »
Twee opmerkzame kandidaten krijgen avondeten in een kamer vol voorwerpen. Vervolgens krijgen ze een rondleiding waarbij achter hun rug stiekem 10 voorwerpen verwisseld worden.
De twee andere kandidaten krijgen een voor en na foto te zien en moeten op elk verschil een bedrag plakken.
De opmerkzame kandidaten moeten de verschillen vinden en winnen zo telkens het bedrag dat de anderen erop geplakt hebben. Als ze drie fouten hebben, stopt de opdracht.
« Laatst bewerkt op: 20-03-2017, 21:09:13 door Robbieazerty »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 2 - Zoek de 10 verschillen
« Reactie #1 Gepost op: 20-03-2017, 22:35:04 »
wat is davey toch een heerlijk ei ::rofl::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 2 - Zoek de 10 verschillen
« Reactie #2 Gepost op: 20-03-2017, 22:40:43 »
Het is een moeilijke opdracht want als je je op die schilderijen en de uitleg van de gids hebt geconcentreerd, weet je dan nog hoe de kamer voordien was?

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 2 - Zoek de 10 verschillen
« Reactie #3 Gepost op: 20-03-2017, 22:43:23 »
Ik vond het ook een zeer moeilijk opdracht. Er stond zo veel in die kamer, ze wisten dan ook nog niet dat ze daar moesten opletten, of moesten ze eerder opletten in de rondleiding?
Zo moeilijk!
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 2 - Zoek de 10 verschillen
« Reactie #4 Gepost op: 20-03-2017, 23:03:09 »
Vond het opmerkelijk dat Davey en Eline van tevoren wisten dat ze opmerkzaam moesten zijn, en dan in een half museum worden gezet, met al die prullaria, en dat ze vervolgens over het raden van de ingrediënten van het ETEN gaan praten. Toch wel een open deur dat ze goed naar die spulletjes om hen heen moesten kijken? Vond Eline en Davey beiden verdacht hier, en met name Davey die de suggesties van de ingrediënten doet en lustig over de lekkere wijn babbelt.
Om vervólgens als Gilles de werkelijke truc onthult, te zeggen "Ik wist het!"
... (Idem trouwens met de Dances with Wolves rugby bal eerder, trapt hem weg en zegt subiet daarna dat hij de verkeerde koos).
En nu kiest Davey zo goed als aan het begin van de opdracht al een verkeerd object aan, een ei dat verplaatst zou zijn :) En later nóg een ei, waarvan hij zeker was dat het op tafel stond. Twee keer een fout ei. "Dan moet ik zwijgen he?", verdedigt hij zichzelf tegen Eline.

Eline was niet veel beter trouwens. Probeerde de aandacht naar het schilderij te trekken en is er 80% zeker van dat het buddha beeld dat vervangen is, er al stond. Dan de nagel in de doodskist wanneer ze het laatste witte beeld aanwijst.

Annelies en Robin maken wel begrijpelijke prijsverdelingen. Mol Annelies, waarom zou ze de controle aan Davey en Annelies geven? Ze leek geen enkele moeite te doen om in de eetgroep te komen.. Met name gemold door Eline en Davey leek het.
« Laatst bewerkt op: 20-03-2017, 23:06:02 door Nat007 »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 2 - Zoek de 10 verschillen
« Reactie #5 Gepost op: 20-03-2017, 23:29:15 »
Ook ik vond het een zeer moeilijke opdracht voor een kandidaat. De Mol die weet natuurlijk iets meer waarschijnlijk.

Annelies en Robin maken wel begrijpelijke prijsverdelingen. Mol Annelies, waarom zou ze de controle aan Davey en Annelies geven? Ze leek geen enkele moeite te doen om in de eetgroep te komen.. Met name gemold door Eline en Davey leek het.

Ja, ik zou hier als Mol ook gewoon bij de eetgroep gaan. Ik had me dus niet zo makkelijk laten wegzetten. Dus molpuntje er af voor Annelies hier en eentje erbij voor Eline en Davey.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 2 - Zoek de 10 verschillen
« Reactie #6 Gepost op: 20-03-2017, 23:35:46 »
Moet het nog een keer terugkijken maar vond Eline hier veel verdachter dan Davey. Om te beginnen stuurde ze er meteen op aan dat ze in die positie kwam. Davey wees de dure vaas aan waarop Eline hiervan wegstuurt...volgens mij wees Davey ook op die vissen op tafel waar ze overheen praat

Eline was wel weer verantwoordelijk voor een minder prijzig item maar erg verdacht in deze opdracht


Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 2 - Zoek de 10 verschillen
« Reactie #7 Gepost op: 20-03-2017, 23:40:52 »
Ik moet het ook nog eensterugkijken later, maar had zelf het gevoel dat het wel 50/50 was hier tussen Davey en Eline, qua fouten. Davey heeft sowieso twee keer een ei aangewezen dat niet was verwisseld en gaf ook definitieve antwoorden zonder eerst met Eline te overleggen. Maar Eline ook lekker fout bezig :)

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 2 - Zoek de 10 verschillen
« Reactie #8 Gepost op: 21-03-2017, 00:05:08 »
het is idd eline die 2 keer davey van een juist antwoord wegstuurt (vissen en vaas).
verder staat het dure ei in haar zichtveld en dat moet gewoon opgevallen zijn.

annelies en robin hebben de prijsindeling goed gehouden, al vond ik t kussen de vreemde eend in de bijt. Ik kon de deelnemers al bijna horen zeggen :"zeg daar zit ik op zunne, dat zien ik niet!"

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 2 - Zoek de 10 verschillen
« Reactie #9 Gepost op: 21-03-2017, 00:09:08 »
Moet het nog een keer terugkijken maar vond Eline hier veel verdachter dan Davey. Om te beginnen stuurde ze er meteen op aan dat ze in die positie kwam. Davey wees de dure vaas aan waarop Eline hiervan wegstuurt...volgens mij wees Davey ook op die vissen op tafel waar ze overheen praat

Eline was wel weer verantwoordelijk voor een minder prijzig item maar erg verdacht in deze opdracht


Klopt, was mij ook opgevallen
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 2 - Zoek de 10 verschillen
« Reactie #10 Gepost op: 21-03-2017, 00:12:38 »
Bij deze opdracht heeft Eline mij overtuigd als mol. 150 en 50 euro in de pot brengen, maar ondertussen wel de grote bedragen ontwijken en de laatste fout maken.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 2 - Zoek de 10 verschillen
« Reactie #11 Gepost op: 21-03-2017, 00:18:05 »
Bij deze opdracht heeft Eline mij overtuigd als mol. 150 en 50 euro in de pot brengen, maar ondertussen wel de grote bedragen ontwijken en de laatste fout maken.

Bedenking die ik als Eline-verdenker maak: Ze kon natuurlijk niet weten wat duur zou zijn en wat niet.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 2 - Zoek de 10 verschillen
« Reactie #12 Gepost op: 21-03-2017, 00:19:32 »
Bedenking die ik als Anneliesverdenker maak: natuurlijk kon ze dat wel als ze de Mol is.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 2 - Zoek de 10 verschillen
« Reactie #13 Gepost op: 21-03-2017, 00:20:44 »
Bedenking die ik als Anneliesverdenker maak: natuurlijk kon ze dat wel als ze de Mol is.
En op welk moment zouden ze dit haar dan gezegd hebben?
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 2 - Zoek de 10 verschillen
« Reactie #14 Gepost op: 21-03-2017, 00:21:23 »
Op een moment dat we in de aflevering niet gezien hebben.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 2 - Zoek de 10 verschillen
« Reactie #15 Gepost op: 21-03-2017, 00:27:57 »
Bedenking die ik als Anneliesverdenker maak: natuurlijk kon ze dat wel als ze de Mol is.

Zo natuurlijk is dat denk ik niet maar ook niet belangrijk voor het gesprek. Wat de mol wel weet zijn de items die gaan veranderen. En een grote blauwe vaas in de hoek is dan ook logisch dat daar een hoog bedrag op is geplakt. Hiervan stuurde Eline weg terwijl Davey het meerdere keren zei. Dit deed ze met volgens mij nog 2 items

Offline eilandgek

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 2 - Zoek de 10 verschillen
« Reactie #16 Gepost op: 21-03-2017, 00:30:35 »
Davey de mol!
Natuurlijk wist hij dat ze opmerkzaam moesten zijn, maar waarschijnlijk heeft hij lekker gebabbeld tegen Eline tijdens het dineetje om haar af te leiden (en zelf was Eline ook niet slim genoeg om goed op te letten).
Bij de rondleiding probeerde hij "extra opmerkzaam" te zijn door bv. de naam van een kunstenaar even duidelijk te herhalen. In de trant van: "Kijk Eline, zie je hoe goed ik oplet? Jij moet die naam zeker ook niet vergeten!"
Twee keer een verkeerd ei kiezen: slim van hem. Zeker als je weet dat dat derde ei wél verwisseld is, dan waarschijnlijk niet meer gaat gekozen worden als veranderd object.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 2 - Zoek de 10 verschillen
« Reactie #17 Gepost op: 21-03-2017, 00:34:08 »
Davey en zijn eieren  ::rofl:: Wel slim trouwens want voor hij het juiste ei kon aanwijzen wist ie zich al verzekerd dat Eline hem niet langer zou geloven zodat ie zichzelf alvast het zwijgen oplegde daaromtrent. Daarentegen heeft Eline Davey meerdere malen van een goed antwoord afgehouden. Als mol wil je sowieso in de dining room zitten me dunkt, heb je effectief een kans op mollen. Wat kan Annelies hier doen als mol? Makkelijke objecten laag waarderen en lastige objecten hoog? Dan nog is het aan Eline/Davey om haar molactie daaromtrent wel te effectueren. Dus Annelies-verdenkers: hoe leggen jullie een mogelijke molactie uit?
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 2 - Zoek de 10 verschillen
« Reactie #18 Gepost op: 21-03-2017, 00:35:03 »
Davey de mol!
Natuurlijk wist hij dat ze opmerkzaam moesten zijn, maar waarschijnlijk heeft hij lekker gebabbeld tegen Eline tijdens het dineetje om haar af te leiden (en zelf was Eline ook niet slim genoeg om goed op te letten).
Bij de rondleiding probeerde hij "extra opmerkzaam" te zijn door bv. de naam van een kunstenaar even duidelijk te herhalen. In de trant van: "Kijk Eline, zie je hoe goed ik oplet? Jij moet die naam zeker ook niet vergeten!"
Twee keer een verkeerd ei kiezen: slim van hem. Zeker als je weet dat dat derde ei wél verwisseld is, dan waarschijnlijk niet meer gaat gekozen worden als veranderd object.

Maar wel wijzen op de grote vaas in de hoek waarvan je als mol weet dat daar waarschijnlijk een hoog bedrag op zit. Zelfde geldt voor de vissen op tafel..begon hij meerdere malen over.  Ook die is logisch om een redelijk hoog prijskaartje aan te hangen. En wees hij ook niet op die budha in de hoek die ook goed bleek te zijn?

Nee Davey heeft heel raar gedaan hier als hij de mol is

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 2 - Zoek de 10 verschillen
« Reactie #19 Gepost op: 21-03-2017, 00:39:52 »
[...]

Nee Davey heeft heel raar gedaan hier als hij de mol is

 ::jaja::

Dus Annelies-verdenkers: hoe leggen jullie een mogelijke molactie uit?

Annelies wilde bij de diner-kandidaten maar werd geblokt door Eline en Davey. Wellicht heeft ze makkelijke items laag proberen te waarderen en moeilijke juist hoog maar daarvoor moet ik het terugkijken.